Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:20

IK heb me opgegeven voor startende ondernemers, ondanks dat ik al gestart ben. Maar juist nu ik overal middenin zit, weet ik meer over hoe en wat en kan dus gerichter vragen en dingen toepassen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:20

Ik ben naar die voor startende ondernemers geweest en ik denk dat er niet heel veel verschil inzit. Misschien iets meer informatie van de belastingdienst over hoe en wat.
Ga iig naar de bijeenkomst in jouw regio, ik ben naar eentje geweest buiten mijn regio (samen met een vriendin die ook startte) en de informatie was toch ook wel zeer regio-gericht en dat was voor mij jammer.

Overigens ben ik sinds 1 augustus geen ondernemer meer |( Heb mijn bedrijf tijdelijk moeten opheffen...
Maar ik ben van plan om in november weer te starten, maar dan als parttime ondernemer. Geen idee of dat eigenlijk zomaar kan, weer inschrijven onder dezelfde naam, maar ik ga het wel zien :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Jeetje Nuage, kon je het toch niet rond krijgen? En is het geen mogelijkheid om gewoon ingeschreven te blijven staan en na een stop weer parttime door te gaan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Dat is wel een goede Nuage, ik dacht: gewoon de eerste de beste bijeenkomst heengaan, maar wat jij zegt over regio's klinkt heel logisch! Dan ga ik me inschrijven voor eentje in de buurt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:37

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met Outlook?? Ik wil een paar e-mail adressen instellen, ik heb nu alleen info@fuzzylicious.nl maar ik wil bijv. ook een nieuwsbrief@fuzzylicious.nl aanmaken. Mn vriend en ik dachten dat we het gister voor elkaar hadden, maar toen ik een testmail stuurde, bleek er toch iets niet goed te gaan. Als ik op verzenden/ontvangen druk, krijg ik deze foutmelding te zien:

Taak nieuwsbrief@fuzzylicious.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC18): De e-mailserver heeft uw aanmeldingsnaam met beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) afgewezen. Controleer de accounteigenschappen. Klik op E-mailaccounts onder Extra.

Iemand enig idee wat we over het hoofd hebben gezien/fout hebben gedaan??

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:49

je moet je e-mailadres ook bij je provider aanmaken he? Met Outlook log je alleen in op een bestaand e-mailaccount.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:53

11AFotograaf, ik ben inderdaad vaag ;) Dat komt omdat ik het voor mezelf maar niet goed in kaart kan brengen. Mijn doelgroep zijn jonge meiden en trendy vrouwen die van sieraden en mode accessoires houden en daar niet al te veel geld aan willen besteden. Ik ben nu echt op een punt aangekomen dat ik vind dat er écht iets moet gaan gebeuren. Een groot budget is er niet, vandaar dat het eerste wat in me opkwam, huis aan huis reclame is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:56

Georgette, het is inderdaad een moeilijk iets. Ik loop er ook al een tijdje over na te denken hoe je dat moet aanpakken. Ben er ook nog niet uit.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:57

joyce2 schreef:
Jeetje Nuage, kon je het toch niet rond krijgen? En is het geen mogelijkheid om gewoon ingeschreven te blijven staan en na een stop weer parttime door te gaan?

Kon wel, maar nu heb ik nog 2,5 maand WW uitkering. Voorwaarde was wel dat ik dan mijn bedrijf zou opheffen. En omdat ik psychisch een enorme klap heb gehad van de miskraam heb ik voor de weg van de minste weerstand gekozen :o Hopelijk in november uiterlijk weer starten.

@Rinske: de meeting werd geopend door de wethouder Economische Zaken van die gemeente en er waren enkele regionale netwerkorganisaties waar je meteen lid van kon worden. Dus zeker je eigen regio pakken :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:00

@HLPhoto: Maar het is toch zo dat je een hele hoop mail adressen aan kunt maken op 1 account? (of hoe je dat ook moet noemen, ik snap hier altijd weinig van)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:08

Opgegeven voor de startersdag op 7 september in Den Bosch :D . Ik = blij! Spannend :):) .

Wat vreselijk Nuage! Echt klote dat dan alles ook 'mis' gaat he. Ik ken het, heb het net gehad met mijn opleiding MMZ na een mislukte IVM poging. En dan was ik nog niet eens zwanger, lijkt me echt verschrikkelijk wat je moet meemaken.

Het ligt eraan wat voor pakket je bij je website hebt, niet bij alle pakketten kun je ongelimiteerd emailadressen aanmaken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:09

joyce2 schreef:
@HLPhoto: Maar het is toch zo dat je een hele hoop mail adressen aan kunt maken op 1 account? (of hoe je dat ook moet noemen, ik snap hier altijd weinig van)

neem ff contact op met je provider, denk dat dat de snelste weg is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:33

Uiteindelijk komt het er op neer dat mn broertje of mn webbouwer het op moet lossen, want zo gaat het altijd. Stiekem had ik gehoopt dat ik het nu zelf eindelijk eens een keer kon (meestal is 3x scheepsrecht :D )

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:42

@Georgette: Grappig dat je huis-aan-huis reclame en klein budget in 1 zin krijgt! Als er namelijk iets niet goedkoop is, is het huis aan huis reclame, zeker niet als je bekijkt wat het oplevert!
Ik denk dat jij je klanten echt via internet moet vinden, aangezien je een webshop hebt en de klanten anders een website moeten onthouden of een folder moeten bewaren... dat werkt niet goed!

Naar mijn idee kun je dan veel beter investeren in Google Adwords. Daarnaast kun je ook een nieuwsbrief gaan rondsturen met je nieuwste producten en leuke sieraden tips. Als je zo'n nieuwsbrief eens per week of 2 weken rondstuurt, dan worden de mensen iedere keer weer aan jouw shop herinnerd en komen ze wel. Maak het daarnaast aantrekkelijk voor de leden van die nieuwsbrief dmv een actie of zo, om die nieuwsbrief door te sturen.
Ik denk dat je daar VEEL MEER mee behaalt als papieren reclame materiaal... En: een nieuwsbrief is meestal gratis!!

@Nuage: Wat verschrikkelijk zeg! Ik snap best dat je nu voor de makkelijkste weg kiest! Eerst even jezelf weer op orde brengen, voordat je dit soort dingen weer verder gaat oppakken! Veel succes ermee!

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:37

Georgette schreef:
11AFotograaf, ik ben inderdaad vaag ;) Dat komt omdat ik het voor mezelf maar niet goed in kaart kan brengen. Mijn doelgroep zijn jonge meiden en trendy vrouwen die van sieraden en mode accessoires houden en daar niet al te veel geld aan willen besteden. Ik ben nu echt op een punt aangekomen dat ik vind dat er écht iets moet gaan gebeuren. Een groot budget is er niet, vandaar dat het eerste wat in me opkwam, huis aan huis reclame is.

Huis aan huis is volgens mij aardig duur hoor, of wilde je zelf flyers kopieren en huis aan huis gaan bezorgen of iets?? Misschien kun je A4-posters (laten) maken en die neerhangen bij winkels die passen bij jouw doelgroep? Kun je wellicht nog een leuke samenwerking aan overhouden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:04

Nog even een tip, wellicht hebben jullie er wat aan, maar ik ben via mn "webmannetje" aan deze site gekomen: http://www.sxc.hu Helemaal gratis en als de eigenaar van de foto wilt dat je eerst toestemming vraagt voor het gebruik van de foto, komt dat gelijk in beeld te staan. Dus foto's zonder melding kun je gewoon gebruiken. Daar komen dus die leuke foto's van mn banner vandaan ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:03

Is één van jullie bekend met het fenomeen mentorschap? Initiatief van de KvK?
Heeft één van jullie gebruik gemaakt van een mentor? Wat zijn de ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:46

zijn hier bokkers die zelfstandig werkzaam zijn in de zorg/hulpverlening?

ik ben werken voor een baas in die sector aardig beu aan het worden..

maar weet niet goed hoe je aan opdrachtgevers komt in deze sector als zzp'er en of er uberhaupt wel werk te vinden is, zeker nu ze zo zijn gaan snijden in de pgb's....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:28

Dark, je hebt ook privezorg en die huren ook mensen in. Misschien vind je dat leuker omdat je met een klein team de klanten helpt. Bij mijn ouders kwam Privazorg.

Had eerder al een hoge rekening gekregen van de account en daar hadden we wat van gezegd. Nu zijn de kosten voor administratie wel laag (100) maar komen er allerhande andere kosten bij. Advies (ze vroeg zich iets af en vroeg of we naar het kantoor wilden komen) 200, correspondentie belastingdienst 75, advieskosten fiscalist 91. Ze adviseerde een gesprek bij de belastingdienst en wilde dan wel mee (a 5 uur x 75 euro). We zeiden toen dat we dat zelf wel wilden regelen maar later bleek dus dat ze zelf er al contact mee heeft opgenomen. Nu dus een dikke rekening van 565 euro voor 3 maanden. Maakt nu al 900 euro. Maar nog geen antwoord of de vrachtwagen beter prive of zakelijk kan zijn. Durf niks meer te vragen. We gaan dus uitkijken naar een ander kantoor. Al ben ik bang dat we dit jaar moeten uitdienen.

Mentorschap heb ik nog niet van gehoord. Las vandaag ook dat er 1x per maand een accountant zit waar je gratis vragen aan mag stellen. Ook handig.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:41

Wow, dat is wel echt veel te veel van het goede! Dit slaat echt helemaal nergens op! Ik zou op m'n streven gaan staan dat je eerst antwoord wilt hebben op je vraag over die vrachtwagen, en dan pas deze rekening betaald, en dat ze voor dat advies niet morgen rekenen! En als je dat gesprek met de belasting dienst niet wilt, laat je hun toch stikken! Het lijk wel alsof ze misbruik maken van dat jij zo onervaren bent in ondernemer en daardoor een leuk slaatje uit jou willen slaan! En trouwens, als je snel een andere boekhouder vindt, kun je makkelijk dit jaar nog overstappen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:14

Nou ja zeg DendroFleur, dat vind ik echt belachelijk veel geld! Daarom ben ik altijd van het vooraf afspreken van all-in tarieven, dan weet je tenminste waar je aan toe bent! Ik zou ook zsm iemand anders zoeken.... Hier moet je geen seconde langer blijven zitten hoor...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:31

Daar ging ik dus ook echt niet mee accoord DF. Ze doen dingen zonder toestemming. Tja hun risico hoor.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:35

DendroFleur schreef:
Dark, je hebt ook privezorg en die huren ook mensen in. Misschien vind je dat leuker omdat je met een klein team de klanten helpt. Bij mijn ouders kwam Privazorg.

Of de Buurtzorg, een organisatie waar alle teams zelfsturende teams zijn. Je werkt dus niet direct voor een baas, maar voor -en met- je eigen team. Buurtzorg werkt wel alleen met niv. 3, 4 en 5. Ik denk zelf dat het behoorlijk moeilijk is om als zelfstandige in de zorg te werken. Een hoop zorgen erbij, je zit altijd met vervanging te regelen als jij ziek bent, vakanties e.d. Nee ik zou er zelf nooit voor kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:47

het gaat mij om begeleiding,geen zorg. Dus voor pgb houders..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:32

We gaan inderdaad voor een gesprek naar een administratiekantoor waar mijn instructrice ook bij zit. In eerste instantie leek ze leuk mee te denken door eenvoudige zaken over te laten aan een eenvoudige medewerker. Maar dit gaat te ver. Had zo'n bedrag per jaar verwacht. Had ook gedacht aanwijzingen te krijgen bij het opzetten van de administratie maar we moeten alles zelf uitzoeken.