Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:49

Of ik uit belgie kom Veulen? Nee hoor, maar ken het gewoon niet.

Er kan maar 1 pagina per dag gecheckt worden Xono?
Hihi zo duurt het eeuwig voordat je de belangrijke pagina's hebt gehad.

Ik heb op twitter weer iets nieuws.
Ik ben 1 x listed.
Wat betekend dat? Ja, ik snap dat iemand me ergens heeft toe gevoegd, maar wat is dat voor iets en wat doet het en moet je ermee?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:10

Toevallig is mijn website vandaag in alle soorten browsers getest (voor zover dat al zin heeft, gezien het allemaal nog netjes gemaakt moet worden). Dit omdat bij het toevoegen van producten, het onderste deel van de pagina niet werd weergegeven, dus ik kon geen gewicht invullen. Ze dachten eerst dat het aan mn videokaart lag, maar het bleek aan Internet Explorer te liggen. Althans, op alle andere computers deed ie het wel met Internet Explorer (en alle andere browsers), maar net op mijn laptop dan weer niet... Ik ben nu dus aan het werk via Firefox en dat werkt prima, moet alleen even wennen dat alles net even anders is.

Verder ga ik ook iDeal gebruiken, via Sisow (het heette eerst anders) en daar hoef je gelukkig ook niet allemaal gegevens in te scannen en door te sturen (dat moest wel bij MultisafePay, maar daar ben ik niet tevreden over, omdat je klanten eerst moeten "inloggen" en dan pas kunnen betalen. Niet klantvriendelijk dus!).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:13

Bij Sisow moet je een overeenkomst downloaden en ondertekenen, een recent kopie van de Kvk toevoegen en een kopie van je paspoort. Dit moet je opsturen of via mail sturen. Maar dat is volgens mij bij iedere Ideal aanbieder zo. Bij Mollie in ieder geval wel.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:52

Idd Paan, zo moet dat. Heb vandaag bij Sisow ook een account geopend en de eerste betalingen gingen soepeltjes. :j Nu hopen dat ze snel buitenlandse betalingsmogelijkheden aan gaan bieden want daar zit ik eigenlijk op te wachten.

Ik heb een zakelijke rekening bij de ABN.

Mag ik hier even spammen: [EA-CO] Bonte western gefokte broer en zus te koop.
Mijn paardjes in de verkoop!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:35

Oh jee, die bonte ruin is leuk zeg! Maarrrr aan mij heb je niks, ik heb zelf nog wat in de verkoop. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:28

Ik heb bij Sisow niets op hoeven sturen/ondertekenen.... Wanneer moesten jullie dat doen? Want ik kan bij Sisow al wel inloggen en mn webbouwer had geloof ik ook al getest of ie het deed!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:10

"Uw account is nog niet volledig geactiveerd.
U kunt wel al iDEAL betalingen laten verrichten.
Echter, worden deze nog niet uitbetaald.

Uw account wordt volledig geactiveerd na ontvangst en controle van:
•de volledig ingevulde en ondertekende iDEAL overeenkomst
•kopie uittreksel KvK niet ouder dan 12 maanden
•kopie geldig ID bewijs van de rechtsgeldige vertegenwoordiger
U kunt de documenten sturen naar:xx"

Dit staat er bij mij bovenaan mijn account. Ik heb alle papieren gemaild en wacht nu tot mijn account actief word.
Staat dat er niet bij jou? Misschien heeft je webbouwer dat gedaan maar kan ik me niet voorstellen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:24

Lovepaints, Zippo Macqs zie ik! :) Ik heb anderhalf jaar terug een dochter van die hengst (van dezelfde eigenaresse als Zippo Macq zelf) in training gehad. Was een gave merrie!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:39

Lovepaints, als je het hebt gemaild moet je zo wel bericht krijgen. Wij hadden binnen 1 dag reactie terug dat het geactiveerd was.

Joyce, ik zou als ik jou was even inloggen bij Sisow en kijken of je account geactiveerd is. Anders moet je nog e.e.a. opsturen. Kan me niet voorstellen dat jouw webbouwer dat al voor je gedaan heeft. Want de handtekening op het contract moet overeenkomen met die van het ID bewijs.

Ik heb de site ook even getest. Er waren een paar waarbij het niet goed overkwam. Daar ga ik onze webbouwer nog even over achter de broek aan zitten. Ik zit momenteel toch al aardig bij hem op z'n dak, want er zijn bij ons wat punten die nog niet afgehandeld zijn. Dus net als bij Joyce: een boze mail met het dreigement om naar een ander te gaan zonder hem te betalen. En nu moet voor het eind van de week een behoorlijk aantal punten zijn afgewerkt. We hadden een lijstje met 7 punten. 3 ervan zijn al afgewerkt sinds zondag. Hopelijk zijn de andere punten straks ook afgewerkt. Een collega van mij gaat een mooie header voor ons ontwerpen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:17

Middag! Over ideal heb ik geen verstand...dus helaas daar geen tips voor.

Wel zit ik met een soortgelijk 'probleem' als Hilda laatst: ik wil een leuke actie bedenken. Gewoon maar korting geven op een (tuin)ontwerp vind ik wat makkelijk. Maar misschien wel de meeste logische/gewaardeerd...?

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:20

Mijn Ideal betalingen lopen via Mollie. Goede ervaringen mee.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:42

@ Yucca: korting kan (en zal zeker gewaardeerd worden), maar in jouw geval kun je ook aan een artikel denken, een leuke attentie bijv. een sfeerlicht, of een mooi vogelhuisje (iets duurder dan je promo-materiaal). Een attentie zou vergelijkbaar moeten zijn (qua prijs) met de korting die je zou geven. Of bijv. een mooie struik/plant/boom naar keuze gratis, zoiets.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:45

Ik ben jullie mening even nodig.

Ben bezig nieuwe visitekaartjes te maken en heb ze in 2 versies verdeeld. 1 voor studiofotografie (zwangerschap, baby, familie) en die andere voor de bruidsfotografie.
Nu loop ik tegen het volgende dilemma aan. Ik heb 1 stel er zwanger op en als familie met hun kindje. Kan dit of zeggen jullie nee moeten verschillenden zijn. Het stel is wel erg fotogeniek.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 14:51

Ik zou, om niet het idee te wekken dat je maar 1 gezin hebt geshoot, het verschillend maken Hilda :j

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 14:52

Over iDeal: Ik ben ook bij Mollie :j Alleen nog geen betalingen kunnen doen omdat ik het allemaal nog moet inscannen....

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:55

kay27 schreef:
@ Yucca: korting kan (en zal zeker gewaardeerd worden), maar in jouw geval kun je ook aan een artikel denken, een leuke attentie bijv. een sfeerlicht, of een mooi vogelhuisje (iets duurder dan je promo-materiaal). Een attentie zou vergelijkbaar moeten zijn (qua prijs) met de korting die je zou geven. Of bijv. een mooie struik/plant/boom naar keuze gratis, zoiets.

Ik zat inderdaad ook te denken aan bijvoorbeeld 2 potten met beplanting, of een boom...al kan die laatste alleen uit-geleverd worden in de wintermaanden. Een boom is opzich wel iets speciaals én wordt vaak 'vergeten' in tuinen, dus dat is wel een leuk idee!

edit: moet ie niet dood gaan na de aanplant....slechte reclame... :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:09

Frozenstar schreef:
Ik zou, om niet het idee te wekken dat je maar 1 gezin hebt geshoot, het verschillend maken Hilda :j

Echter laat je wel zien dat mensen bij je terug komen en dus tevreden zijn.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 15:25

Ja dat wel, maar dat zou niet mijn eerste gedachte zijn eerlijk gezegd :n

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:47

ik las hier dat velen een persoonlijke rekening hebben ipv bedrijfsrekening.wat is hier het grote voordeel van,minder kosten?

Hoe zouden jullie het doen als je met 2 een bedrijf opzet,toch voor een zakelijke rekening gaan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:21

Kom even binnenvallen , toevallig in dit topic terechtgekomen en de laatste blz. gelezen :)

Een privé-rekening mag volgens mij niet als je echt een bedrijf hebt ?

Om 1 of andere duistere reden moet je dan een zakelijke rekening hebben zover ik weet , die helaas dus een stuk duurder is dan een privé-rekening....echt OVERAL betaal je ineens voor , bvb. elke klik op de internetbankier-site , niet tof :n

Yucca : hihi ja je zou een wilgje weg kunnen geven :P

Zit trouwens ook te overwegen om iemand in te schakelen voor een tuin-ontwerp , maar vind het te zwaar op het budget drukken.... zijn er geen goede beginners die het voor een appel en een ei doen en dan in ruil alles op de foto mogen zetten en gebruiken voor hun portfolio om zo makkelijker nieuwe klanten te trekken ? :P

Net als ik , ik weet al grofweg wat ik waar wil , heb alleen geen verstand van de aankleding van het groen , hoe / wat / waar zodat het een mooie landelijke / mediterrane uitstraling krijgt waarbij het gewoon "klopt" allemaal.

Maar om daarvoor nu meteen honderden euro's neer te tellen , poeh.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:26

Het zijn de banken die je verplichten om een zakelijke rekening te nemen. Van de BD hoeft het niet.
Je mag gerust een extra privé rekening nemen. Kans is er alleen wel dat de bank op den duur zegt hé je gebruikt hem zakelijk dus moet je een zakelijke rekening hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:43

Bij een bedrijf dat een beetje serieus bezig is is dat al snel duidelijk natuurlijk.... ik ben wel benieuwd eigenlijk of er mensen zijn met een vrij serieus bedrijf , die nog steeds weg komen met een "normale" rekening :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:49

Ik heb al jaren een privérekening en nog nooit iets daarover te horen gekregen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:50

pmarena schreef:
zijn er geen goede beginners die het voor een appel en een ei doen en dan in ruil alles op de foto mogen zetten en gebruiken voor hun portfolio om zo makkelijker nieuwe klanten te trekken ? :P
Net als ik , ik weet al grofweg wat ik waar wil , heb alleen geen verstand van de aankleding van het groen , hoe / wat / waar zodat het een mooie landelijke / mediterrane uitstraling krijgt waarbij het gewoon "klopt" allemaal.

Maar om daarvoor nu meteen honderden euro's neer te tellen , poeh.

Om eerlijk te zijn vind ik het wel een aparte opmerking om mee binnen te komen vallen!
Helaas heb je niet vertelt wat je zelf doet, maar waarschijnlijk vind jij het ook niet leuk om te horen dat je te duur bent en dat iemand wil dat jij je diensten gratis of voor weinig geld wil aanbieden, omdat hun het geld er niet voor over hebben...
Momenteel is dit een hele zware discussie, maar als ondernemer zou je toch moeten snappen waar prijzen vanuit opgebouwt worden.
Ik snap dat je niet flink wilt betalen voor iets waar je zelf weinig waarde aan hecht en niemand zegt dat dat niet mag, maar zoek dan iemand in je buurt die je kan helpen... Maar dan mag je daarna ook niet teleurgesteld zijn van het resultaat!
Sorry, maar zo denk ik erover!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:53

Als je het geld ook echt op je naam laat overmaken, en niet tnv je bedrijfsnaam dan kan he het volgens mij wel lang volhouden. Bekende van mij doet het ook al jaren, als de banken beginnen te zeuren zegt ie dat hij gaat overstappen en dan binden ze vaak weer in :+

Over dat een tuinontwerp te duur op het budget drukt, enig idee wat je kwijt gaat zijn aan kosten voor bestrating/beplanting? Alle 'vakadviezen' hebben hun prijs ;)