sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:16

Gesprek van gisterenochtend ging wel goed en ben dus heel hard aan het hopen dat ik het word. Was ook een heel gezellig gesprek. En ben ook gelijk te weten gekomen dat er 20 tot 25 brieven gekregen hadden waar 4 personen uitgekozen zijn. Waaronder ik dus ook woensdag kom de laatste sollicitant en eind volgende week krijg ik te horen of ik op 2 gesprek mag.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:03

Oeh klinkt goed Marcella ik zal voor je duimen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:56

Spannend Marcella!

Ik ben zojuist gebeld wanneer ik kan langskomen voor een 2e gesprek, voor de functie van Office Assistant.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:06

Ik heb ws ook een andere baan...hoe neem ik ontslag?? ik vind het doodeng

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:09

Dat is wel positief Chubby, dat ze je uitgenodigd hebben voor een tweede gesprek!

Jetje1985 daar heb ik geen ervaring mee. Ben zelf druk bezig met solliciteren. Denk alleen dat zulks nieuws nooit leuk is voor een baas om te horen dus zelf zou ik om een gesprek vragen en dan gelijk vertellen dat je ontslag wilt nemen. Tenminste zo heb ik het altijd met slechtnieuwsgesprekken gedaan. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:10

In België moet je ook echt een ontslagbrief overhandigen met melding van het begin van je opzegperiode, een reden hoef je niet te geven, mag wel.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:11

Ik mail liever, dan persoonlijk...maar dat is niet netjes...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:17

Jetje1985 schreef:
Ik heb ws ook een andere baan...hoe neem ik ontslag?? ik vind het doodeng

Nou brief schrijven dat je per dan en dan ontslag wil nemen. Let wel op je heb als het goed is een maand opzegtermijn en deze gaat in aan het einde van een maand.

Chubby spannend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:18

Mailen is niet rechtsgeldig in België voor ontslag.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:26

poes schreef:
Mailen is niet rechtsgeldig in België voor ontslag.

En een brief mailen dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:28

Een biref op mail blijft een mail Clown
Neen serieus: in België stelt de wet dat je een brief moet overhandigen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:48

Zou toch echt om een gesprek vragen en dan zeggen dat je ontslag neemt en dan je ontslagbrief overhandigen. Lachen

Mailen is misschien wel makkelijker over voor jou maar komt niet netjes over. Daarbij je komt echt je baas nog wel onder ogen nadat je die mail gestuurt hebt. Kan je dus beter gelijk doen dan weet je ook zijn reactie. Dus even al je moet bijelkaar schrapen en gewoon doen.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 08-09-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:49

ik heb het tegen mijn baas gezegd (was een zaterdagbaantje) dat ik graag dan en dan wou stoppen. hij zei is goed. dan moet je voor het eind van de maand even een brief inleveren en dan wordt alle geregeld.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:54

Thats_Me schreef:
Zou toch echt om een gesprek vragen en dan zeggen dat je ontslag neemt en dan je ontslagbrief overhandigen. Lachen

Mailen is misschien wel makkelijker over voor jou maar komt niet netjes over. Daarbij je komt echt je baas nog wel onder ogen nadat je die mail gestuurt hebt. Kan je dus beter gelijk doen dan weet je ook zijn reactie. Dus even al je moet bijelkaar schrapen en gewoon doen.

Ja oke..maar ik hoor het vanmiddag ws al...
En ik ben pas vrijdag weer op kantoor...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:54

Zo vandaag weer druk gesolliciteerd!

Ook contact gehad met het CWI. Had een simpele vraag gemailt dus verwacht ik over mail antwoord (was gewoon een ja/nee vraag). Wordt ik tot 2x toe anoniem gebelt alleen was ik elke keer net te laat met opnemen dus werd de 2x m'n voicemail ingesproken. Bleek dus het CWI te zijn. Dan mail je toch ipv een voicemail in te spreken of bel je met nummer herkenning zodat ik terug kan bellen. Ik had ook nergens m'n nummer of iets vermeld wil geen voicemail verschrikkelijke dingen zeker voor zoiets onzinnigs wat je ook aan de hand van een reply kan mailen want nu kost het mij geld Nagelbijten / Gniffelen

Ok mijn frustratie is er weer uit Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:27

@thats_me zulke instanties bellen altijd anoniem omdat andere mensen het soms niet mogen weten.

mijn moeder is maatschappelijk werkster en als ze van het werk belt is dit ook anoniem.. elke keer schrik ik weer... en dan is het mijn moeder haha.

ik heb op het moment 2 sollicitaties de deur uit.
1tje bij de gemeente als administratief medewerkster.. en 1tje bij het ziekenhuis voor personeelsadministratie.. we zullen zien wat het wordt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:34

Ahh ok weer wat geleerd. Al blijf ik het wel vervelend vinden want dergelijke nummers wil ik nog wel eens laten lopen ivm irritante callcenter gesprekken Nagelbijten / Gniffelen . Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze belt ipv gewoon mailt met ja of nee er in Clown Maar goed wel weer wat geleerd. Als ik weer mail naar hun met zo'n simpele vraag dan vermeld ik er bij dat ze me moeten mailen. (had zelf geen nummer van hun dus kon niet zelf bellen anders had ik dat wel gedaan Knipoog )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:36

Succes! hopelijk kan je bij 1 van die bedrijven aan de slag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:36

Ik bel ook veel sneller dan mailen en eveneens met onbekend nummer hoor, kunnen niet anders als selectiekantoor.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:39

Jetje1985, Voor zover ik weet moet je in Nederland ook een papieren ontslagbrief overhandigen. In mijn ontslagbrief had ik zowiezo gezet per wanneer ik ontslag had aangevraagd en met inachtneming van de opzegtermijn welke datum ik dan precies uit dienst was. Daarnaast is het wel netjes om te vermelden waarom je weggaat en dat je de periode dat je werkzaam was als fijn hebt ervaren of i.d. (tenminste als je het naar je zin hebt gehad dan Knipoog )

Zowiezo moet je volgens mij je brief ook altijd ondertekenen en dat gaat per mail een beetje moeilijk Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:35

Ik ben er nu echt volop ingevlogen, volgende week ook al flink wat gesprekken Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:26

Thats_Me schreef:
Ahh ok weer wat geleerd. Al blijf ik het wel vervelend vinden want dergelijke nummers wil ik nog wel eens laten lopen ivm irritante callcenter gesprekken Nagelbijten / Gniffelen . Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze belt ipv gewoon mailt met ja of nee er in Clown Maar goed wel weer wat geleerd. Als ik weer mail naar hun met zo'n simpele vraag dan vermeld ik er bij dat ze me moeten mailen. (had zelf geen nummer van hun dus kon niet zelf bellen anders had ik dat wel gedaan Knipoog )

Wat ik niet snap is dat je helemaal plat gebeld wordt vanaf Monsterboard wanneer je je gegevens verborgen hebt staan.
Misschien juist omdat je geen zin hebt helemaal plat gebeld te worden Verward Pling

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:44

Vul dan gewoon je telefoonnummer niet in?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:46

Zo net weer een sollicitatiebrief de deur uit Haha! Toch handig dat je tegenwoordig vaak kan mailen Ja want anders kost het je een vermogen aan postzegels Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:48

Yups, ik mail makkelijk 4 brieven per dag momenteel.