Super Doubtless! Ik ga vanmiddag weer verder schrijven, hier ook eerst een dokter ganger
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-15 16:52
Yeah Doubtless!! En jeetje 20 kandidaten.........Dat is veel voor 1 vacature zeg. Ik zou dat niet meer overzien. En nu even die andere kandidaten aan de kant zetten en the job is yours!! Let's kick ass!
Nee, ben (gelukkig!) niet ziek. Ben zaterdag in de kroeg, die ene keer dat ik daar kom, echt keihard onderuit gegaan. Nu kan ik m'n been niet fatsoenlijk strekken of erop lopen. Ben 2 jaar geleden daar aan geopereerd ivm een gescheurde kruisband, en wil liever even weten of ik niks weer kapot heb gemaakt.. Ben al bijna een jaar kwijt geweest daardoor en kon toen niet solliciteren, was heel jammer want was net ervoor intern uitgenodigd voor een gesprek voor een leuke functie
20 kandidaten uitnodigen is idd het jezelf wel erreg moeilijk maken, daar moet al een betere selectie aan vooraf gaan eigenlijk. Maar goed, 20 mensen blij dat ze op gesprek zijn ...
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-15 17:13
Allemaal van die maffe dozen in een topic blij dat ze op gesprek mogen. Blijken ze 1 van 20 te zijn
Nou zo zag ik het ook een beetje voor me inderdaad hahaha
blingpiggy
Geplaatst: 16-03-15 18:01
Gefeliciteerd Doubtless! Al een datum voor je tweede gesprek? Echt knap dat je er uitspringt bij 120 brieven!
Dimple, ik ben ook wel benieuwd naar je CV blog en hoe werkgevers er op reageren.
Hier een vacature gevonden... bij een uitzendburo dus de bedrijfsnaam staat er niet bij. Nu heb ik een paar weken terug op EXACT dezelfde vacature gereageerd bij een zorginstelling (dus vacature stond toen bij de instelling zelf...). Afwijzing gekregen via de mail.
Ik weet vrijwel zeker dat dit dezelfde vacature betreft.... En ik ga mijn brief gewoon stug opnieuw sturen
Werkgever heeft zelf de 20 kandidaten uitgekozen op basis van kandidaten die aan het profiel voldeden. Ben dus ook heel blij dat mijn cv eruit sprong! Recruiter vond m qua design ook erg opvallend
Ik ben half februari (eindelijk) afgestudeerd en sindsdien druk op zoek naar een baan. Ik verwachtte wel redelijk snel iets gevonden te hebben, omdat ik weinig eisen heb (fatsoenlijk salaris, full-time). Maar ik kom van een koude kermis thuis... Ik merk dat ik er een beetje down door ben...
Vrijwel alle vacatures in mijn regio zijn van hetzelfde bedrijf. Dit bedrijf neemt mensen aan via het uitzendbureau. Ik mag bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven staan uiteraard, maar ik mag maar voor 1 vacature voorgesteld worden per keer. En elke keer gaat er weer veel tijd (zo'n twee weken) overheen voor ik op gesprek mag. Dan is het afwachten of ik het word of niet en dan kan ik weer voorgesteld worden voor de volgende vacature. Dus ik heb het gevoel dat ik ook in de nabije toekomst nog niet aan de bak ben
Ik heb me inmiddels ook ingeschreven bij het UWV, misschien dat zij wat voor me kunnen betekenen. Ook gaat mijn stiefvader morgen op zijn werk vragen (hij werkt voor het bedrijf waar ik ook graag binnenkom) of ik een onbetaalde stage mag doen om te leren werken met de programma's. Ik hoop dat die werkervaring mijn kansen aanzienlijk doet toenemen.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-15 21:23
Hoi, welkom! Welke regio zoek je en welke studie heb je gedaan? Dat praat wat makkelijker.
Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen en ik heb HBO Communicatie gestudeerd. Een studie die gedaan is door velen, waardoor de concurrentie moordend is... Maar ik hoef niet per se binnen mijn vak te werken.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-15 21:31
Wat zoek je precies? Binnen een bedrijf? Of wil je je op iets anders richten? Want de opleiding is vrij breed en kan je ook inzetten op andere vlakken toch?
Ik moest meer dan een uur wachten bij de huisarts, dus ben er vanmiddag niet meer aan toegekomen om een brief te schrijven. Dus dat ben ik nu maar aan het doen. Ik ben uitgenodigd voor een workshop volgende week bij het UWV.. omdat mijn uitkering binnen 6 maanden stopt. Nu gaat het volgens mij vooral over wat er gebeurd als je in de bijstand komt. Nu weet ik dat ik daar niet in ga komen en ik denk dat het een hele nutteloze workshop is, maar hij is nu eenmaal verplicht.. blehhh
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-15 21:41
Waarom kom je daar niet in? Vanwege inkomen partner of zo?
Mijn uitkering stopt over 2.5 maand..........mooi niet dat ik zo'n workshop krijg. Zit er ook niet op te wachten
Jeetje, meer dan een uur gewacht aanmeert Hopelijk wel alles goed gegaan bij de huisarts?
Ik ben toevallig ook uitgenodigd voor een workshop volgende week. Handige Harry's, sturen ze nu pas een uitnodiging, terwijl ik die dag moet werken bij mijn bijbaan. Morgen maar vragen of ik die dag eerder weg kan van mijn bijbaan, dan haal ik het net
Marcella
Geplaatst: 16-03-15 22:01
Dimple schreef:
Waarom kom je daar niet in? Vanwege inkomen partner of zo?
Mijn uitkering stopt over 2.5 maand..........mooi niet dat ik zo'n workshop krijg. Zit er ook niet op te wachten
Die uitnodiging krijg je natuurlijk op het laatste moment.
Doubtless
Geplaatst: 16-03-15 22:20
xLaus_ schreef:
Jans en Doubt! Gefeliciteerd en succes met jullie 2e gesprek!!
@ Darah, ja bij de HA alles goed gegaan, ik ben alleen echt mank, dat ziet er lekker uit bij die speeddate van het UWV morgen, haha. Maar ik had niet zo veel moeite met wachten.. tis niet dat ik veel meer te doen heb... Lekker he, dat het verplicht is die workshop, kom je niet, korten ze je ook nog. Vind ook de uitnodiging vrij laat eigenlijk..