Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:21

Hier ook vakantie, maar moet nog wel veel doen voor 't einde van de module (eind deze maand), dus moet alsnog wel veel doen :) Vandaag is vakantie-ik-doe-lekker-niks-dag, maar vanaf morgen weer aan de slag!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:22

Heb ik ook! Vandaag lekker weinig doen!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:27

Het is tenslotte wel vakantie haha :')

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:35

Ik heb ook "vakantie" ik ga sinds donderdag al niet naar college :')
Donderdag miste ik de trein waardoor 1u les niet zoveel zin heeft. Vrijdag versliep ik me en vandaag had ik maar 1u die weinig nut heeft

Volgende week heb ik officieel vakantie, al bestaat die week uit studeren voor de tentamens de week er na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:11

Ik heb pas volgende week vakantie, zuid-Nederland he.. :D
Hoef deze week wel maar 3 dagen naar school, dus ach.. en dan vakantie en de week daarna ook maar 2 dagen en de week daarna tentamens. :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:34

Ik moet nog 3 dagen, morgen van 10.30 tot 15.00 uur, woensdag van 12.00 tot 13.30 uur en donderdag ook van 12.00 tot 13.30 uur. Dan bijna twee weken vakantie, heb in de week na de vakantie maar 1 dag 2 uurtjes les en de rest van de week vrij! De week van 3 november beginnen de tentamens! Gelukkig al een dikke voldoende voor BPF1 gehaald en vandaag ook een voldoende terug voor onderzoek. Yay!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:14

CCCCC schreef:
Ik moet nog 3 dagen, morgen van 10.30 tot 15.00 uur, woensdag van 12.00 tot 13.30 uur en donderdag ook van 12.00 tot 13.30 uur. Dan bijna twee weken vakantie, heb in de week na de vakantie maar 1 dag 2 uurtjes les en de rest van de week vrij! De week van 3 november beginnen de tentamens! Gelukkig al een dikke voldoende voor BPF1 gehaald en vandaag ook een voldoende terug voor onderzoek. Yay!

Wie heb je voor onderzoek? :D

Ik heb ook van 3 tot 8 november tentamens, spannend!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:07

Is er trouwens nog iemand hier die Voeding en Diëtetiek doet? :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:32

Rebeccaa schreef:

Benjamin Bles! Echt een leuke gozer! Ja, ik ben heel benieuwd! Hoeveel tentamens heb jij in totaal?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:32

Debbels schreef:
Is er trouwens nog iemand hier die Voeding en Diëtetiek doet? :)

Nee, ik doe Food & Business, heb wel voedingsleer, receptenleer en diverse practica voeding gerelateerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:57

CCCCC schreef:
Rebeccaa schreef:

Benjamin Bles! Echt een leuke gozer! Ja, ik ben heel benieuwd! Hoeveel tentamens heb jij in totaal?

Oh, ken ik niet haha. Ik heb een E.rkan Y.alcin? of zo, weet niet hoe ik zijn naam moet schrijven haha. Ook een hele leuke docent, heb hem ook voor marketing. :j

Ik heb (even tellen) 2 blokken; Engels, Nederlands, recht = gezamenlijk 7.5 studiepunt
Rekenvaardigheid, bedrijfskunde, management = gezamenlijk ook 7.5 studiepunt.

En daarnaast moeten we onderzoek inleveren en voor OOW een blog maken. :) 6 dus. Jij?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:33

Ik moet vandaag spinnen vangen op school, 3x raden waar ik panisch voor ben...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:10

Hier volgende week herfstvakantie helaas stelt ie niet veel voor voor deeltijd studenten, 1 dagje vrij haha :') Maargoed, wel 1 dag extra voor de studie! :j

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:20

Zo ik heb mijn module groepje even een poepie laten ruiken. 2 weken terug moesten we een verslag inleveren over ganganalyse, we hadden alles goed verdeeld en het leek mij best een prima opdracht. Echter had ik allang door dat de andere uit mijn groep niet echt serieus zijn en weinig moeite doen.

Ik had ver van te voren mijn stuk af en toen ik de avond voor het inleveren op Dropbox keek zag ik dat er nog onwijs veel miste en dat wat er wel was ook niet echt van hoog niveau was. Ik verhaal gehaald, kreeg ik te horen dat ze het niet snapte en dat het wel goed was zo. Nou om een lang verhaal kort te houden 'onenigheid via whatsapp en mensen die het gewoon totaal negeerde'. Ik heb die nacht en op de inleverdatum zelf nog zo goed als de rest van het hele verslag gemaakt.

Het resultaat, een 9,5. Uiteraard niemand die mij bedankt of zegt hoe goed het is..

Helaas moeten we nog 3 opdrachten maken voor de eerste periode, waarvan 1 grote. Het samenwerken gaat nog steeds niet zoals ik had gehoopt, waardoor ik erg veel zelf doe. Best jammer, ik hoop dat ik straks in een groep komt die wel gemotiveerd zijn. Want zo wordt de studie steeds minder leuk, terwijl de studie zelf mij wel onwijs aanspreekt.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:24

Hoezo heb jij ze dan een poepie laten ruiken? Zij hebben mooi een 9,5 te pakken zonder moeite te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:26

Idd, nu werk je alleen maar in de hand dat ze nog minder gaan doen. Wel een heel goed cijfer, daar niet van ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:27

xConnie schreef:
Hoezo heb jij ze dan een poepie laten ruiken? Zij hebben mooi een 9,5 te pakken zonder moeite te doen..

Ja dat is waar, maar daar heb ik mij maar bij neergelegd. Ik ben blij met het cijfer, voor mezelf. Ze hadden veel commentaar op wat ik ingeleverd had, terwijl ze er zelf zo goed als niets aan gedaan hadden..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 15:35

Kan je dat niet beter bij de docent melden? Want nu krijgen zij onterecht een hoog cijfer terwijl jij er keihard voor gewerkt hebt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:43

Rebeccaa schreef:
CCCCC schreef:

Oh, ken ik niet haha. Ik heb een E.rkan Y.alcin? of zo, weet niet hoe ik zijn naam moet schrijven haha. Ook een hele leuke docent, heb hem ook voor marketing. :j

Ik heb (even tellen) 2 blokken; Engels, Nederlands, recht = gezamenlijk 7.5 studiepunt
Rekenvaardigheid, bedrijfskunde, management = gezamenlijk ook 7.5 studiepunt.

En daarnaast moeten we onderzoek inleveren en voor OOW een blog maken. :) 6 dus. Jij?

4 maar, haha. Engels, Nederlands, marketing en foodvakken (Voedingsleer en receptenleer). 3 van de 4 zijn schrapkaart, dus prima, haha.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:27

DewiRox schreef:
Zo ik heb mijn module groepje even een poepie laten ruiken. 2 weken terug moesten we een verslag inleveren over ganganalyse, we hadden alles goed verdeeld en het leek mij best een prima opdracht. Echter had ik allang door dat de andere uit mijn groep niet echt serieus zijn en weinig moeite doen.

Ik had ver van te voren mijn stuk af en toen ik de avond voor het inleveren op Dropbox keek zag ik dat er nog onwijs veel miste en dat wat er wel was ook niet echt van hoog niveau was. Ik verhaal gehaald, kreeg ik te horen dat ze het niet snapte en dat het wel goed was zo. Nou om een lang verhaal kort te houden 'onenigheid via whatsapp en mensen die het gewoon totaal negeerde'. Ik heb die nacht en op de inleverdatum zelf nog zo goed als de rest van het hele verslag gemaakt.

Het resultaat, een 9,5. Uiteraard niemand die mij bedankt of zegt hoe goed het is..

Helaas moeten we nog 3 opdrachten maken voor de eerste periode, waarvan 1 grote. Het samenwerken gaat nog steeds niet zoals ik had gehoopt, waardoor ik erg veel zelf doe. Best jammer, ik hoop dat ik straks in een groep komt die wel gemotiveerd zijn. Want zo wordt de studie steeds minder leuk, terwijl de studie zelf mij wel onwijs aanspreekt.

ook fysio student? ;) jammer dat je groepje het zo laat afweten.. maar op je punt mag je zeker trots zijn!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:49

Nee bewegingstechnologie :). Maar we beginnen vrijwel hetzelfde als de opleiding fysio.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:55

Ik heb vandaag iemand uit het projectgroepje getrapt (wel in overleg met de rest natuurlijk :P)

De persoon deed ook niks, heeft 'bijzonder omstandigheden' en zegt continue ja jongens ik heb het niet gehaald maar ik haal het nog in! (inmiddels al 5x gezegd..)
resultaat: volgende week moet het ingeleverd zijn en meneer heeft nog niks gedaan..

op advies van SLB en begeleidende docent dus maar gezegd dat hij niet meer eraan hoeft te werken en het zelf mag oplossen.

Ik zou het inderdaad even melden aan de docent Dewirox! Heeft ons ook geholpen..

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:55

Pffff, ik moet populaire (wetenschappelijke) bronnen zien te vinden over studenten.. Zal wel aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden. |(

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:55

Ik heb gister ook een taaie dag gehad, spinnen vangen heb ik overleefd, maar de lesstof was gister wel heel saai...
Wel nog veel te doen voor tentamenweek enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:58

Debbels schreef:
Pffff, ik moet populaire (wetenschappelijke) bronnen zien te vinden over studenten.. Zal wel aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden. |(

Google skolar, HBO kennisbank, ebsco en je hebt er nog eentje. Probeer vooral creatief te zijn in je zoekvorm.