Ik rijd de laatste tijd echt heerlijk met muziek En dan het liefst met Nightwish Dan de nummers Ghost Love Core, Nemo, Romanticide. Mijn zenuwen gaan dan helemaal weg en dan ga ik echt goed rijden. Mag je ook muziek aan tijdens het examen, gewoon rustig op de achtergrond ??
Ik heb ook al eens een stukje zonder aanwijzingen moeten rijden. Is niet gelukt. Gek, want als die aanwijzingen geeft, dan weet ik op voorhand meestal wanneer die wat gaat zeggen, maar toch lukt het alleen rijden nog niet.
Is lastig he, mijn leerlingen worden vaak zenuwachtig omdat het zo stil is. De enige remedie is oefenen, oefenen, oefenen. Het komt vanzelf! Is wel mooi om het tussendoor af en toe te doen, dan weet je zelf ook een beetje hoe ver je bent.
Is ook wel lastig hoor, zo opeens 'alleen'.... maar uiteindelijk komt het goed
Bij mij was 't ook echt één groot drama, tot zelfs opeens stoepranden (tot 4x toe ofzo) meenemen in de bocht aan toe
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 29-06-14 22:38
Yvank_ schreef:
Gewoon lekker over andere dingen gaan praten deed ik wel
Dat maakt het voor je instructeur weer veel lastiger om geen aanwijzingen te geven, dat gaat vaak vanzelf tussen de zinnen door Ik probeer bewust altijd een beetje spanning op te bouwen door echt mn mond te houden, lekker mee te schrijven over alles wat ik zie (en als ik niks te schrijven heb schrijf ik wel over koetjes en kalfjes juist ook om spanning te creëren). Dat klinkt misschien heel banketstaaf en zo voelt het soms ook wel maar het is alleen maar goed bedoeld om ook goed te leren rijden onder spanning
Thanks iedereen, komt vast goed ja zit altijd heel relaxt in de auto en instructeur zegt dat ik handig met auto omga
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 29-06-14 23:04
Dat klopt het verschilt per persoon en sommige leerlingen kunnen heel zenuwachtig worden van het woord proefexamen en dan onderweg geen aanwijzingen krijgen maar pas achteraf. Natuurlijk praat ik wel wat maar ik vind de concentratie dan eentje belangrijker. Daarnaast zijn er ook examinatoren die niet de hele weg kletsen dus ook dat wil ik een keer gedaan hebben.
Ik zou het denk Ik niet eens doorhebben bij stilte omdat ik me altijd helemaal focus op t rijden maar kan me voorstellen dat veel mensen stilte niet fijn vinden.
Ik vind er ook niks aan en we kletsen vaak juist omdat een kandidaat dat ook moet leren voor als het rijbewijs binnen is. Maar óók de stilte moeten ze leren. Het is echt niet zo dat ik de hele dag mn mond zit te houden hoor