Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:55

amoj schreef:
Jeetje zeg, wat weten jullie er van? Er gaat wel even tijd in zitten, in dat fietsen! Het is niet zo dat ik niet wil fietsen, maar dat het gewoon lang duurt voor ik er ben. 3 kwartier fietsen heen en 3 kwartier terug.
Ik zit ook nog op school, ik heb ook nog huiswerk en nog veel meer dingen die ik moet doen. Ik heb er gewoon geen tijd voor om zo lang op de fiets te zitten.
Snap niet dat jullie zo reageren, jullie weten helemaal niet in wat voor situatie ik zit, dus wat kunnen jullie er nou over zeggen.

Jij bent ook diegene die moet fietsen :j
Succes met de nieuwe zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:01

Ik ga er toch heen kijken, baat het niet dan schaad het niet!
Het ligt er natuurlijk ook aan wat het verdient. Stel dat het maar 2 euro in het uur verdient, dan ga ik er niet werken, daar is het mij te ver weg voor dan.

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:43

Ga in ieder geval kijken.... Voor hetzelfde geld is het een heel tof bedrijf en kun je er een hoop leren/kansen krijgen
... Nee zeggen kan altijd nog ;-) maar dan kun je het beste maar zoveel mogelik info hebben voor je het afblaast. 12 km is idd wel een stukkie fietsen, dik half uur. Maar wie weet is het wel zo tof dat het de moeite is :-)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:39

amoj schreef:
Ik ga er toch heen kijken, baat het niet dan schaad het niet!
Het ligt er natuurlijk ook aan wat het verdient. Stel dat het maar 2 euro in het uur verdient, dan ga ik er niet werken, daar is het mij te ver weg voor dan.

Gelijk heb je!! :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:22

Ik had zojuist mijn kennismakingsgesprek. Een erg leuk gesprek, ik zou ook volgens hem prima in het team passen. Maar: ik ben toch te licht. Zonde van mijn tijd dus, want zoiets weet je ook van te voren...

Hij gaat in ieder geval mijn CV wel in de portefeuille houden. Hij vond het namelijk wel een erg interessant CV.

Nja, kruip ik weer achter mijn vertrouwde werkplek. Welke ik vandaag precies een jaar heb.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:31

Nou ik lig er per 1 mei ook af. Ik baal als een stekker vanwege mijn inkomen maar ik ben zo blij dat ik hier niet meer hoef te werken. Wat een achter de ellebogen club. Heb er precies een jaar gezeten. Mijn tot voorkort manager (zit nu op een andere vestiging) communiceert alleen met mijn aankomend vestigingsmanager/collega. Hij heeft me nog niks gezegd sinds ik weet dat mijn contract niet verlengd wordt. Collega's? Hoor ik niks van..

Ik moet na vandaag nog 2 dagen afzien.

Ik solliciteer me suf. Hopelijk komt daar snel iets uit..

Jammer dat ze je toch te licht vinden Winged, hopelijk komt er snel iets anders op je pad!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:57

PercyLeen schreef:
Nou ik lig er per 1 mei ook af. Ik baal als een stekker vanwege mijn inkomen maar ik ben zo blij dat ik hier niet meer hoef te werken. Wat een achter de ellebogen club.

Oh? Jij werkt(e) ook bij Fo.ot.locke.r???

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:59

Euh nee..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:32

Winged: Jammer dat ze je toch te licht vinden.

Percy: Ook niet echt coulant van de manager om niks van zich te laten horen, weet je tevens ook weer hoe je collega's over je denken...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:14

Jeetje Percy dat is ook balen :(:)

Hier bij toeval even gekeken op de gemeente website (gemeente ouderlijk huis). Zoeken een medewerker communicatie met aandachtsgebied web. Iets wat wel weer in mijn straatje past. Vanavond maar weer een brief schrijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:31

Winged, wat een vervelend jubileum.. :\

T is nu net na de Pasen, heb nog geen nieuwe vacature kunnen vinden helaas..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:01

Lastig he Cer..Ik heb er vandaag nog weer 1 uit kunnen doen.

Verder word ik erg veel bekeken op linkedin maar verder gebeurd er weinig. Wat frustrerend zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:40

Percy, jammer dat je er nu echt per 1 mei uit ligt.

Winged: zonde zeg!

Nou, ik ben weer een afwijzing rijker en een illusie armer :+

Klein positief punt; zoals het nu lijkt kan ik een tijdje aan het werk bij mijn bijbaan; er is ziekte. Dus ik heb nu even weer wat inkomsten in ieder geval! En dat voelt wel erg fijn.

Stiekem hoop ik dat ik vrijdag in de o.k zo goed beval dat ze zeggen; je gaat nu gelijk mee in de sollicitatie procedure (de gesprekken zijn net vorige week afgerond namelijk) O:) hopen mag altijd haha :')

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:48

Balen Percy!

Hier morgenmiddag gesprek met de directeur, en hopelijk ook wat duidelijkheid over volgend jaar. Hopen dus dat ik dan nog werk heb :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:59

Zijn hier ook mensen met een eigen paard en een eigen huis?

Ik krijg het al spaansbenauwd als ik er aan denk %) Heb gelukkig een huurwoning en desnoods ga ik weer thuis wonen, ik wil mijn maatje niet moeten verkopen |(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:09

Ik woon nog thuis en tja, mijn vriend betaalt het paard voor een groot deel. Nee fijn is anders... Maar ja, ik ben blij dat het zo kan en mijn ouders en vriend ook heel erg dankbaar!
Financieel lukt het gewoon simpelweg niet om samen te wonen. Dit is ook niet hoe ik het had voorgesteld hoor :n
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-04-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:09

Je kan je verzekeren tegen werkloosheid percy.
De verzekering neemt dan je hypotheek tijdelijk over.
Weet niet exact hoe het werkt, even googlen

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:12

Ja hier 4 paarden. Gelukkig heeft mijn vriend een eigen bedrijf (melkvee) en heb ik er dus weinig kosten aan (hooi,stalling gratis). Het enige is dat ik mij geen operatie kan veroorloven bijkoliek oid, dus hooop dat ze dat niet krijgen voorlopig.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:19

PercyLeen schreef:
Zijn hier ook mensen met een eigen paard en een eigen huis?

Ik krijg het al spaansbenauwd als ik er aan denk %) Heb gelukkig een huurwoning en desnoods ga ik weer thuis wonen, ik wil mijn maatje niet moeten verkopen |(

Ja ik ook,.. eigen huis, eigen paard en geen vriend of sponsor :( , ik vind het ook vreselijk.
Mijn paard weg doen is echt het allerlaatste wat ik wil. Ik zou mijn huis voor hem verkopen (maar ja, ook dat schiet niet op als dat zou moeten).. heb al wel een plek achter de hand waar hij voor minder dan de helft zou kunnen staan. Alleen hele dagen buiten met schuilstal.. dat is ie niet gewend en ik hoop ook dat het zover niet komt, maar het is een fijnere oplossing dan hem weg doen. Ik google zelf ook wel, maar ben benieuwd of iemand een tip heeft

Weet iemand toevallig een goede site voor GRATIS online typecursussen en evt waar je goedkoop je diplomakunt halen (misschien iemand onlangs nog gedaan?) erg he,.. maar ik heb geen typediploma, nooit iemand naar gevraagd en nu is het een must. Kan best snel met mn paar vingers maar ja ;-)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:22

Kriel schreef:
Je kan je verzekeren tegen werkloosheid percy.
De verzekering neemt dan je hypotheek tijdelijk over.
Weet niet exact hoe het werkt, even googlen

Ik heb 7 jaar voor jan *** betaald en toen ik werkloos werd NIKS gekregen. Waardeloos. Je krijgt alleen bij een VASTE baan uitbetaald dus let heel goed op bij het afsluiten. Ik ken meer mensen die hier de boot mee zijn ingegaan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:26

Ik heb geen hypotheek hoor, heb een huurhuis maar wel vaste lasten én een paard. 'Gelukkig' voldoe ik aan de jareneis voor de WW en zal ik het hier nog wel even mee redden, maar breed is anders. Ik hoop maar heel hard dat ik 1 mei weer een andere baan heb -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:29

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:56

Winged: dankje! Ga ik gelijk even naar kijken ;-) GRATIS is goed hahaha, zeker nu zonder werk

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:25

SuSem schreef:
Het halve bedrijf is misschien wat overdreven hoor, maar een man of 4 a 5 al wel. .

Nah, het bedrijf waar ik stage heb gelopen was vrij klein, dus voor kiezen uit alle sollicitanten werd toch al gauw de mening van een stuk of 4 personen gevraagd. Dat die dan allemaal even op LinkedIn kijken vind ik niet gek. Wat maakt het overigens uit, vind jij het vervelend? (niet aanvallend bedoeld hoor! :) )

Qizz schreef:
heb al wel een plek achter de hand waar hij voor minder dan de helft zou kunnen staan. Alleen hele dagen buiten met schuilstal.. dat is ie niet gewend en ik hoop ook dat het zover niet komt, maar het is een fijnere oplossing dan hem weg doen.

Tenzij die iets speciaals heeft moet dat makkelijk kunnen toch? Went vanzelf wel. Neemt niet weg dat het vele malen idealer zou zijn als hij op z'n plek kon blijven natuurlijk, ik hoop dat dat lukt :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:49

Wij hebben een koophuis en ik heb ook een paard, dus tja dat is best naar als je dan je baan kwijt raakt, voorlopig gaat het nog en mocht het moeilijk worden nemen mijn ouders de stallingskosten over tot ik het weer zelf kan, dus mijn maatje hoeft echt niet weg.