Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:29

Maar bij S.andd wordt je toch per poststuk betaald? Zoveel post hebben ze niet? :+
Zou ik eerder bij P.ostNL kijken. Wordt je per uur betaald en op de zaterdag is er een toeslag gekomen vorige zomer.
Oke, ik kan nou niet zeggen dat het vandaag prettig was, maar het is beter dan niets :)
Plus je staat niet van 9 tot 6 in een winkel, dus je houd eventueel nog tijd over om iets anders te doen, afhankelijk van hoelang je loopt.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 02:38

Ja maar bij P.ost NL zag k geen vacatures...ik woon wel dichtbij hoofdkantoor in Amsterdam Westpoort haha
Of kan je een open sollicitatie sturen?

Oh en P.ost.nl 1x gedaan...was drama...dan sorteer ik liever de post in Westpoort in de avond ofzo...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:17

Je kunt sowieso op internet dat ding invullen. Zodra ze mensen zoeken bellen ze. Zo heb ik dat toen ook gedaan en binnen een maand had ik toen een bijbaantje.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:56

Aah oke, dan zal ik dat ook eens doen :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:54

*Zucht; ik moet eigenlijk aan een motivatiebrief beginnen maar mijn motivatie voor vandaag is ver te zoeken...

Ik hoor overigens ook niet zoveel goede verhalen van het sorteren van post bij P.o.st NL.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:46

Scheelt mss waar je zit? Ik werk al alweer 5 jaar met veel plezier.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:35

Sonja_vR schreef:
ik woon zelf in Almkerk (5 minuutjes van gorinchem af) zoek in een straal van 20 km +-
maar zoek ook iets voor mx tot 20 uur,
werk nu als huishoudelijke hulp thuiszorg. als het echt nood word dan kan ik nog als helpende aan de slag , maar liever niet :n
verder maakt het me ook niet echt uit wat het is , als het maar regelmaat bied (doordeweeks, overdag) september ga ik weer deeltijd naar school (docent biologie) dus zoek nu iets wat in ieder geval een jaar of twee te doen is, hoop in/na het tweede jaar van de opleiding in die richting werk te kunnen gaan vinden.

net nog een poging werk.nl gedaan, maar dat is vrijwel allemaal fulltime

Er is ook iets van bijbaan.nl met onder andere partime banen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:00

scappa schreef:
Bij z..go kan je beter niet gaan werken. Nemen je aan in actie periodes beloven vanalles en gooien je eruit als de drukte weg is. Ze betalen wel goed

Dat van die actieperiodes is pure onzin. Z is juist heel goed voor zn personeel; en ik kan het weten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:03

ik vind de communicatie van Z bij een sollicitatie erg prettig. Ze zijn netjes met het sturen van bevestigingen en reacties, lekker vlot. Daarmee zijn ze me echt heel erg positief opgevallen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:05

Even een vraagje, ik zit een beetje rond te klikken op sites als LOI enzo, ik heb het idee dat veel werkgevers een diploma van een thuisstudie niet gelijk stellen aan een reguliere/klassikale studie, maar zou bijvoorbeeld een opleiding Juridisch Secretaresse (MBO) een goede aanvulling zijn op mijn studie rechten? Of zou het niveau verschil te groot zijn dat het niet relevant is? Het lijkt me best leuk om er 1 of 2 cursussen/thuisstudies bij te doen, al is het maar om wat extra's op mijn CV te hebben en nu wat makkelijker een bijbaan te vinden, maar alleen als het de moeite waard is zeg maar.

Iemand hier ervaring mee?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:06

Ik vind het geen aanvulling om juridisch secretaresse te doen als je al WO rechten hebt. Aanvulling is bv een taal :) en dat kan prima via de LOI, want je vermeldt op je cv taal in dit geval onder vaardigheden :) en dus hoeft waar je het hebt gedaan er niet bij.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-01-13 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:07

Geen ervaring met thuisstudies, maar wellicht als ik nog lang thuis blijf zitten dat ik dan wel ga rondneuzen wat ik voor nuttigs ernaast kan doen :).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:09

Ik zou het ook zonde vinden om een cursus Juridisch secretaresse erbij te doen.
Kan je beter een opleiding Officemanagement pakken en dat samen met je WO rechten maakt je al een kundige juridische secretaresse.

Ik ben trouwens vanmorgen op gesprek geweest, ik was zooooooo zenuwachtig. Mijn stem sloeg helemaal over. Ik was echt heel nerveus. Ik had ook hele rode wangen, echt zo'n rooie boei. :+
Leek wel positief, hoor eind van de middag of anders morgen iets.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:10

Succes met wachten Suzanne! :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:11

vuurneon schreef:
Succes met wachten Suzanne! :)

Thanx, lief van je. :)
Zit nu ook wel in spanning. Heb net al een stuk taart naar binnen gewerkt. Helpt wel. :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:15

Ja ik zat ook al een beetje te twijfelen of het niet overbodig zou zijn. Maar omdat er nu veel functies voor juridisch secretaresse zijn en je zonder ervaring/diploma niet wordt aangenomen maar ik wel graag ervaring wil opdoen, leek het me misschien een idee. Ik ga in ieder geval eventjes verder zoeken naar een cursus/opleiding Officemanagement :j lijkt me nooit weg. Een taal heb ik ook over nagedacht maar aangezien ik Nederlands recht studeer en ook niet de ambitie heb om iets met internationaal recht te doen leek me dit ook overbodig.

Bedankt voor de reacties, ik google weer lekker verder!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:17

Spannend dat wachten..

Ik zou ook graag een thuisstudie willen doen, weet alleen niet goed wat en heb er nu ik in de WW zit eigenlijk de financiele middelen ook niet voor.

Morgen heb ik een gesprek bij het uwv, eens kijken wat de mogelijkheden zijn..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:19

Succes met wachten Suzanne!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:41

SuSem schreef:
Spannend dat wachten..

Ik zou ook graag een thuisstudie willen doen, weet alleen niet goed wat en heb er nu ik in de WW zit eigenlijk de financiele middelen ook niet voor.

Morgen heb ik een gesprek bij het uwv, eens kijken wat de mogelijkheden zijn..

Ik wil eigenlijk mijn opleiding nog afmaken maar dat is ook zo vreselijk duur. Ik moet nog 2 jaar Bachelor Bedrijfskundig management maar dat is echt een heel duur grapje.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:50

Ik ben me nu ook aan het oriënteren op een studie oid. Ik kan 2 kanten op:

1. Pedagogische Wetenschappen (deeltijd, maar daar moet ik ook even over hebben met UWV) of een cursus Kindercoach.
Van de laatste zijn een aantal aanbieders en ik probeer degene eruit te halen die me het meeste biedt maar ook niet de hoofdprijs vraagt.

2. verdieping in mijn vak als P&O-er. (heb vroegah MDGO gedaan en 10 jaar later P&O opleiding gedaan ivm omscholing)

Ik wil het beide niet teveel idealiseren. Kindercoach lijkt me erg uitdagend om te doen, wellicht ook beter te combineren met thuis dan ander soort baan. P&O-ers worden ook overal wegbezuinigd dus schiet ook niet veel op. Lastig..........

Suzanne, wanneer zou je wat horen?? Spannend!

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:31

Spannend suzanne, hopelijk goed nieuws ;)!

Dimple lastige keuze om te maken, misschien is het een idee om je eerst af te vragen waarom je een studie erbij wilt doen? Als je de studie erbij doet omdat je op dit moment geen baan kan krijgen, dan zou je je eigenlijk moeten laten omscholen naar iets waar meer kans is op een baan :)?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:33

Dan zou ik docent moeten worden (wel aan gedacht) maar ik zie dat absoluut niet zitten.

Ik denk dat het voor mij goed is om een studie te doen om wat om handen te hebben en en doel te hebben. Ik werk vanaf dat ik 18 jaar ben en nu zit ik thuis -O- ..........vriendlief veel weg en ik thuis met de kids. Ik vlieg af en toe tegen de muren op.
Daarbij ben ik overspannen (geweest?? :o ) en is het goed om weer te leren omgaan met 'druk' etc.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:35

Ik zit te denken aan een taalstudie, ik spreek een beetje Engels en een heel klein beetje Duits. Hier in de omgeving (Twente) wordt vaak Duits gevraagd.. Maar ik vind het zo'n rot taal :=

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:02

Ben even afwezig geweest. Zit een beetje in een dipje. Vandaag door het uitzend bureau naar DHL gestuurd, was nogal een tegenvaller. Ze hadden mij als hoger opgeleide gestuurd omdat de engelse taal de voertaal was.
In de praktijk houdt dat dus in dat je engels moet praten omdat je niet met nederlanders werkt maar met polen. (niets tegen polen, maar het kletst niet heel gezellig) En het was puur lopende band werk, had er wel iets meer van verwacht...

Zou zo graag een leuke baan hebben!

Zag hierboven trouwens iets over postsorteren bij Post nl, heb ik tot aan de kerst gedaan. Dus voor vragen een PB

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:15

suzanne al nieuws?

susem: duits valt best mee hoor ;)