Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:39

Valt gewoon onder normen & waarden. In dit geval waarden. Heel wijs hoe je je zo neerzet Hilda :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:54

Tsja het lijkt mij gewoon een klein en normaal iets om even korte uitleg te geven zodat we elkaar allemaal begrijpen.. Dan had dit ook niet zo gehoeven :n

Edit; laat ook maar trouwens, kinderachtige gedoe zo.
Laatst bijgewerkt door Mear op 13-02-13 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:56

Fijn, onderwerp gesloten!

Kan iemand mij helpen met dit: mijn logo wil op fb in dat kleine fotootje op mijn pagina maar niet automisch aanpassen aan de afmetingen van dat hokje, bijgevolg zie je alleen de O van Hipponet staan....

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:06

foxy80 dat heb ik dus ook. Je zou het kunnen aanpassen aan de afmetingen van het hokje. Ik weet alleen niet wat deze zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:11

Denk dat dat trial en error wordt met paint dus. GRRRRRMMMBBLLLL

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:12

Tot slot.
Mear, niet iedereen heeft altijd zin en tijd om direct een pb te beantwoorden.
Jolanda wacht al wat langer op een reactie op haar pb aan mij en ook daar kom ik niet aan toe. Ik bok vaak mobiel en dat gaat zoals iedereen weet niet altijd even makkelijk.

Pff eindelijk beetje rust. Zaterdag en Zondag sta ik op een Vrouw & Lifestyle beurs. Net mails gehad dat mijn 100 cadeaubonnen die ik handmatig heb genummerd verzonden zijn. De moederdagactie items heb ik nu ook allemaal binnen en ook mijn portfolio studio is op de post naar mij toe.

Ik geloof dat ik volgende week als het hier voorjaarsvakantie is ook echt even niets ga doen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:16

Druk Druk druk dus. Ik probeer veel te promoten via internet en wacht nu op mijn vistaprint kaartjes.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:19

Ik probeer tegelijkertijd bestellingen te begeleiden en te verwerken, webshop te vullen en nieuwe stock tijdig in huis te krijgen, en mijn administratie is momenteel puinhoopje. Vanavond even schoonmaak in de papierwinkel...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:24

Herkenbaar :D

Ga jij dan geen dingen dubbel bestellen? Ik heb dat wel, dan heb ik even geen tijd om er goed voor te gaan zitten om alles perfect uit te zoeken, en dan bestel ik maar wat extra "voor de zekerheid" :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:29

Nu ik dit lees. Ik moet me boekhouding doen en nog facturen uitdraaien pfoeeh.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:30

Of dan vergeet je wat, vooral dat kleine spul zoals halstertouwen etc. Heb ook al eens gehad dat ik dubbel bestelde bij Mattes, gewoon straal vergeten dat je al een mail eruit hebt gepleurd en niet van takenlijstje geschrapt....

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:31

foxy80 schreef:
Fijn, onderwerp gesloten!

Kan iemand mij helpen met dit: mijn logo wil op fb in dat kleine fotootje op mijn pagina maar niet automisch aanpassen aan de afmetingen van dat hokje, bijgevolg zie je alleen de O van Hipponet staan....

Die foto's zijn erg lastig idd, vanuit de help van FB

Citaat:
Wat zijn de afmetingen voor de profielfoto van mijn pagina?
Profielfoto's van pagina's zijn vierkant en worden weergegeven met 160x160 pixels. De foto die je uploadt, moet minstens 180 bij 180 pixels zijn. We raden je aan om een vierkante afbeelding van je logo te uploaden. Rechthoekige afbeeldingen worden bijgesneden om in een vierkant te passen.

Profielfoto's van een pagina worden op de site naast de paginanaam weergegeven dus je profielfoto moet je pagina vertegenwoordigen. Je kunt ook iets creatiefs doen en je profiel- en omslagfoto een geheel laten vormen. De afstand tussen je omslagfoto en je profielfoto op je pagina is 23 pixels aan de linkerkant en 210 pixels aan de bovenkant.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:33

Ik werk met lijstjes wat ik moet doen en dan gaat het niet gauw mis. Heb een mooi klein blocnoteje die ik eigenlijk altijd mee heb. Rechter kant schrijf ik To Do en links dan plannen als ik ineens wat bedenk.
Moet na de beurs en de bedachte vakantie nodig met marketing weer aan de gang.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:33

@Duplo bedankt dan ga ik het snel eens aanpassen!

@foxy80 die mattes producten zijn zo mooi, alleen ik moet voor zulk soort dingen echt sparen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:36

Dank je Duplo!

Ik maak die lijstjes ook, maar als je niet on the spot iets schrapt of bijschrijft...
Ik maak ze ook regelmatig opnieuw, anders wordt het een enorme zooi. Schrappen, bijschrijven, 'ontschrappen' omdat er iets fout gaat, etc..., punt 1 kom je niet aan toe maar punt 2-3...10 zijn al geschrapt, blaadje is dan vol...

LisaFaded, als de tijd rijp is stuur je maar pb. Het is inderdaad zo mooi. Heb nu een stalenset van alle stoffen en randjes en sierkoordjes en dat is zalig spelen en combineren hahaha!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:45

Wij hebben ons fb logo idd ook aangepast zodat het 1 geheel is met omslag foto. Binnenkort gaat ook die online!
vanavond weer druk verder, lastig zo naast drukte werk week.. Maar dat zal nog wel even zo blijven..
Nou was er volgens mij nog iets waar ik op wou reageren, maar dat weet ik niet meer, lastig dat mobiel bokken..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:46

Die verhuis ik dan naar het volgende blaadje. Hij ligt nu links direct naast m'n toetsenbord. Is iets af hop vinkje er voor.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:00

Lijstjes maken, ik maak ze ook voor mezelf, ik vergeet anders echt de helft..
Ik krijg net een appje, de website is gevuld! Dus nu laatste dingen nalopen vanavond, testbestellingen doen en dan online! *\o/* Hopelijk lukt dat snel :j
Verpakkingsmateriaal, hebben jullie nog goede goedkope leveranciers in de aanbieding? We zullen niet heel veel nodig hebben, maar om spullen te verzenden, is verpakkingsmateriaal wel zo handig :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:02

Ik haal dozen meestal van Marktplaats of websites zoals Dozenhal.nl ofzo, prima dozen voor fijnere prijzen :j

Hihi foxy dat met die lijstjes is ook heel herkenbaar :D

Vergeten doe ik niet snel iets gelukkig, z.s.m. de klanten kunnen leveren staat echt helemaal bovenaan bij mij dus vandaar ook dat ik in de hectiek wel eens iets dubbel bestel om het vooral maar niet te vergeten :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:05

Ik heb overal en nergens lijstjes én ik heb diverse schetsboekjes met ideeën.
Wel plak ik lijstjes, als ze belangrijk zijn, op een stapeltje papier die in een ordner zit.
Zo hou ik dan alles een beetje bij de hand.

Vandaag een fijne dag! Weer een ja-ik-wil envelop bestelling gekregen en een super leuk project bedacht met een andere onderneemster m.b.t. trouwen. Bezig geweest met een nieuw portfolio voor de ontwerp projecten en ook nog een bezoek gebracht aan een tuin die ik moet gaan ontwerpen. Zo mogen alle dagen wel zijn!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:08

Ik haal mijn dozen van de lokale broodjeszaak. Prima dingen, kost geen cent. En verder hamster ik alle verpakkingsmateriaal van mijn leveranciers en hergebruik dat.

Yucca, bij mij werkt dat niet, ik moet echt schrappen en herschrijven op 1 lijst of ik krijg ultieme chaos, zeker omdat mijn klanten via diverse kanalen bestellen (F2F, telefoon, fb, bokt en webshop)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:11

Een mailtje of Word file gebruiken als to-do-list vind ik zelf ook wel fijn werken :)

Dozen zal ik wel moeten bestellen, een zadel vouw je niet zo strak op als een bontje :P

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:15

Ja, wij zijn ook al aan het verzamelen van leveranciers en hergebruiken. Zonde om het weg te gooien en dan zelf nieuwe te kopen! Ook het vul materiaal wordt netjes hergebruikt straks!
Pff, lastig, dat je dan idd echt goed bij moet houden mbt bestellen en lijstjes. Bij ons gaat het straks gewoon via de shop, dus dat zal zichzelf moeten wijzen. Ben benieuwd of het systeem straks een beetje draait. En of ik dan duidelijk kan zien wie wat besteld heeft en hoe de betaling is gegaan. Ik ben echt een leek, dus partner moet dat allemaal maar even goed uitleggen en laten zien, gelukkig zijn we met zijn 2e!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:19

Hihi ja een zadel, dat is wel iets anders. Voor dekjes moet je vooral grote dozen hebben en niet driedubbel beginnen frotten in een klein doosje, die 'broodjesdozen' hebben een ideaal formaat.

Nakijken moet je inderdaad nog steeds zelf Wendy en soms krijg je daar een punthoofd van. Ik lees ook liever iets op papier na dan op een scherm.

Trouwens, als je vulmateriaal moet kopen, zoals die piepschuim friemels, dat kost echt veel geld hoor! 25 euro voor een zak!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:31

Ik hergebruik trouwens ook kartonnen enveloppen bij het versturen van foto's.
Etiket eraf, ander etiket erop en de envelop met plakband weer dichtmaken.
Wel er nog wel een speciale etiket voor maken welke ik op de achterkant kan doen met een soort tekst van:
'wij recyclen het verpakkingsmateriaal'