't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:57

Tnxx :D Ik vond dat stukje echt ongelofelijk moeilijk om te schrijven, ik hou er namelijk niet zo van om mezelf op te hemelen, maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch aardig goed heb kunnen verwoorden. Hopelijk heb je er wat aan!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:30

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:40

Bedankt voor je CV! Geeft weer een hoop inzicht in wat ik bij die van mij ook kan doen!

Dat kleurtje spreekt ook wel erg aan, en dat persoonlijk profiel ook. Het is inderdaad eens wat anders als de standaard indeling, personalia, opleidingen, werkervaring etc.

Aan de andere kant, er gaat nu een sollicitatie uit naar de Jumo voor cassiere, dus ga m daar niet voor aanpassen :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:41

Mijn CV had ook een 'profiel' stukje, werkt bij een sollicitatiegesprek ook goed. Werkgevers halen er ook vaak vragen uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:50

@Lolleke: Fijn dat je er wat aan hebt! Het valt best mee he, met dat kleurtje? Ik vind het zelf nog steeds rustig, maar gewoon net even anders. Ik hou daar wel van!

Succes met je sollicitatie bij de Jumbo (of hebben jullie ook een Jumo? ;) ) , je kan je C.V. altijd nog aanpassen als je weer op wat anders gaat solliciteren.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:30

ja.. ik ben weer overstapt op een andere baan..
waarom ?? omdat ik bij mijn vorige baan bij de FLORIADE GEEN UREN kon krijgen ..
poedersuiker organisatie daarzo.. ze weten helemaal niet hoe ze moeten handelen..

nu werk ik fijn op een vakantie park :):)..
heb daar een half jaar contract gekregen .. dus ik zit weer onder de panne voor 15 a 20 uur..
ook werk ik nog bij de post voor 15 uur.. dus ik kan niet klagen..
nu ga ik wel kijken of ik eventueel overgeplaatst kan worden bij de post..
dat ik gewoon al het werk op 1 locatie heb, want reis me suf..

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:09

CV omgooien? Gewoon een hele nieuwe bedenken met alles wat je ooit had willen doen en nog wil gaan doen. Misschien werkt dat.

Zo even Indeed afgespeurd maar weer niets.
Dan ga ik nu maar de achterdeur schilderen. Gisteren ben ik er met de schuurmachine helemaal los op gegaan. Mooi kaal en nu een nieuwe laag verf erop.
Ons huisje wordt nog wel wat. Ik denk dat ik het nu zo langzamer hand wel op mijn cv mag zetten. Zeer ervaren klusser! Timmeren, schilderen, gipswandjes zetten en houten vloeren repareren. Misschien toch ook maar de badkamer aangaan pakken. Kan dat ook op mijn cv als ik een nieuwe wc pot kan instaleren! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:14

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:24

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:03

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:36

mmm ben ik nu al hopeloos ouderwets? Twitter snap daar niets van.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:50

Frats schreef:
mmm ben ik nu al hopeloos ouderwets? Twitter snap daar niets van.

Ik ook niet hoor! Wil daar ook eigenlijk zo ver mogelijk weg blijven :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:51

ik heb geen twitter, weet niet hoe twitter werkt en wil het niet weten ook :')
vind het wel prima, ben ook niet boeiend genoeg om te volgen :n en ik vind niemand boeiend genoeg om te gaan volgen ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:53

Ik doe ook niet aan twitter hoor...heb een account maar doe er niks mee behalve wat mensen volgen die 'ooit' interresant waren :')

Nu eerst wat koffie, even bijkomen en dan weer solliciteren. Werd vanochtend lomp mijn bed uitgedreund door de glazenwasser die zn steeltje even tegen mn raam ramde := Lag nog diep in dromenland maar dat was snel over.... -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:55

Ik kreeg een afwijzing...de vacature was al vervuld...haal hem dan van internet. :x

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:01

Gisteren had ik "calamiteitenverlof" en gisteren belde ze met de vraag of ik vanmorgen kon komen werken. Tja, weinig tegen in te brengen, tenslotte deden ze ook niet moeilijk over gisteren. Vanmorgen de wekker 10 minuten eerder gezet om de kater te verzorgen (gisteren zware OK) maar was toch iets te laat op het werk :o. Hij deed er gelukkig niet moeilijk over (was ook maar krap 5 minuten te laat)! Wel gezegd dat ik morgen bijtijds (uiterlijk 1030) weg moet omdat ik naar de kliniek moet voor verbandwissel en controle. Was ook geen probleem.
Ik zoek nauwelijks op dit moment. Hoorde vanmorgen dat contract zeer wrs verlengd wordt t/m november dus heb nog even. Zodra de kater weer een beetje opgeknapt is, zal ik wel weer wat meer gaan zoeken. Op dit moment heb ik nog weinig te klagen, ik heb tenminste werk!

Bellatrix: dat is toch zó waardeloos. Vacature vervuld maar nog gewoon op internet _-:(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:05

Sterkte met je kater!
En ja, het is toch stom. :?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:21

Pff breek me de bek niet open Bellatrix, ik heb dat om de haveklap, snap er niets van...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:32

Nee, het is heel irritant want je steekt er wel tijd in...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:35

Ik vind dat gewoon ronduit schandalig en lam...heb dat ook wel als feedback teruggegeven vaak. Vond ik een superleuke vacature, krijg ik 2 weken! later een berichtje, sorry de vacature is al vervuld, of we hebben er geen open staan. Bij een kreeg ik 2 weken later de afwijzing binnen, de vacatures stonden nog open op de site en kreeg zelfs via de ambulant begeleidster van mijn broer te horen:
"Oh wat apart, een ex-collega van me werkt daar en gaf aan dat ze nog hard mensen zochten. Dat is wel ronduit asociaal...."

Dan breekt mijn klomp echt hoor...dan hoef je ook niks meer van me te verwachten. En een antwoord dat wat je net geflikt hebt echt achterljik is en dat ze best even de waarheid hadden kunnen vertellen.
Je zit in de zorg, is dat nou zo moeilijk? Dan kan je toch no time even een mailtje typen met "Sorry, je bent/hebt/ etc."

Bwrrrrr.....*allergie* zo ga je niet met mensen om :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:46

wat voor moeite is het om gewoon een nette reactie te sturen denk ik dan...
Als je veel reacties hebt een onwijs veel afwijzingen de deur uit moet doen dan snap ik dat er geen tijd is om op iedereen persoonlijk in te gaan.
Maar je kan heel snel en gemakkelijk een nette afwijzing maken die je naar iedereen kan sturen:

Citaat:
Naar aanleiding van uw sollicitatie bij *** kunnen wij u het volgende
berichten.

Uit de vele reacties die wij hebben ontvangen hebben wij inmiddels een
selectie aan kandidaten gemaakt.
Zonder afbreuk te willen doen aan uw capaciteiten en kwaliteiten, spijt het
ons u te moeten berichten dat de keus hierbij niet op u is gevallen.

Wij danken u voor uw getoonde belangstelling en wensen u veel succes toe
met uw verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

En als ik tehoren zou krijgen dat een vacature al vervult is, maar wel (opnieuw) op internet staat, dan zou ik gewoon nog een brief sturen.
En dan iets erin zetten als; wederom zie ik deze geweldige vacature online staan. Op een eerdere sollicitatie is gereageerd dat deze vacature reeds vervult was. Gezien de vacature nu weer online staat wil ik nogmaals mijn interesse laten blijken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:44

Haha dat heb ik idd ook wel eens gedaan, maar toen helemaal niets meer erop gehoord ;)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:52

Bellatrix schreef:
Ik kreeg een afwijzing...de vacature was al vervuld...haal hem dan van internet. :x

Dit is helaas meer regel dan uitzondering.
Ik heb er wel eens iets over gezegd bij een uitzendbureau. Toen kreeg ik als antwoord dat ze de mankracht niet hebben om netjes te reageren en vervulde vacatures van het net te halen. Mijn antwoord was toen dat ik dat met alle plezier voor ze wilde doen en de zelfde dag nog bij hen wilde beginnen. Geen probleem. Maar nee daar was geen buget voor. ;(

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:52

Ik ben er even een weekje tussenuit geweest vanwege de verhuizing. Heb nu wel een email gekregen, van de beren cafés waar ik op gesolliciteerd heb. Daarin stond dat ik die datum en die tijd ergens bij een van de cafés in Rotterdam moet wezen waar ook de rest van de sollicitanten is uit het hele land! Weet een van jullie hoe zo iets in z'n werk gaat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:53

Frats, dat was wel een goeie geweest! :))
Zo ken ik ook nog wel een instantie waar het een rommeltje is op kantoor en ik graag die rotzooi voor 38/40 uur in de week wil opruimen maar ja...je gaat geen open sollicitatie sturen omdat je het daar een zooitje vind. :=