Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:43

Ik kan helaas niet op de 17e, praktijkdag van mn opleiding, kan wel de 18e!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:48

@Nuage, sterkte. :(:)

@Paan, ik vind het ook nog steeds leuk om te meeten maar de 17e kan ik niet (werkweekend voor de baas) en ik wil graag iets doen wat gerelateerd is aan het ondernemen, dus waar je wijzer van wordt. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:15

Als iemand een idee heeft om te doen wat gerelateerd is aan ondernemen, vind ik dat ook prima. En misschien moeten we een andere datum prikken. Dus kom maar oo met de ideeen en data.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:27

Ik heb (wij hebben samen) in mei al voorstellen gedaan, incl 'programma' en data, maar toen bleef het hangen. Ik wil nog steeds graag iets verzorgen. :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:37

En wat is dat iets dan, Kay??
Ik vind business gerelateerd ook wel een pluspunt hebben, aangezien we allemaal ondernemers zijn!
Dingen als marketing zijn vaak heel lastig en dan maakt het niet uit of je een webshop hebt of fotograaf bent! Als je het algemeen houdt, kunnen we daar allemaal iets aan hebben.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:57

Klinkt leuk en interessant!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:50

Ik had afgelopen week een nota gehad van het CBR Centraal bedrijsregistratie.
Het klonk niet bekend dus ergens had ik al een onderbuik gevoel :+
Blijkt dus om oplichting te gaan...

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:22

11A: ik had een workshopvoorstel gedaan, mbt de doelen die je met je bedrijf hebt. Ik weet zo niet op welke pagina het staat. Gezamelijk een pitch maken oid zou me ook wel aanspreken trouwens.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:13

Er begint me idd wel iets te dagen idd... ik denk dat dat iets moeilijker is, omdat iedereen andere doelen heeft... Iets in de trant van: Bereik je ideale doelgroep... klinkt in mijn oren beter, maar geen idee hoe dat moet haha.

Het CBR is toch Centraal Bureau Rijvaardigheid??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:51

Van mij hoeft het "doe ding" niet perse voor ondernemers te zijn, het lijkt me ook leuk om gewoon wat te drinken oid en met elkaar te praten over het ondernemen. Eigenlijk een beetje wat we hier doen, maar dan in real life zeg maar! Het maakt mij eigenlijk allemaal niet zoveel uit, ik ben voor meeste stemmen gelden ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:31

Ik ben ook voor wat Joyce zegt, leer al genoeg van jullie dus hoef niet persé iets workshopperigs te worden.
Gewoon een gezellige "hoe doen jullie dat nou?" bijeenkomst onder het genot van wat lekkers.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:35

Lijkt me zeker interessant (en gezellig :D ) zo'n bijeenkomst, maar mag je ook komen als je je bedrijf nog niet hebt opgestart :o ?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:06

Rinske schreef:
Lijkt me zeker interessant (en gezellig :D ) zo'n bijeenkomst, maar mag je ook komen als je je bedrijf nog niet hebt opgestart :o ?
nee, en een KVK uittreksel meebrengen is verplicht }> :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:14

Mij lijkt het ook erg leuk, maar het is wel afhankelijk van datum en locatie of ik er bij kan zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:37

hahaha HLPhoto!

Bij mij hetzelfde als bij Georgette, het is afhankelijk van datum en locatie of ik erbij kan zijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:47

Meeting zie ik wel als er concrete plannen zijn.

Ik wil jullie iets voorleggen.
Op mijn site heb ik een deel "reacties". Mensen kunnen dit zelf invullen en dan verschijnt het op mijn site. Echter ik krijg natuurlijk ook reacties via de mail die daar heel goed zouden passen.
Wat vinden jullie kan ik dat gewoon plaatsen bij "reacties"?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:12

Ik zou het wel doen! Het is een reactie, dus past daar prima tussen en het is mooie reclame. Tenzij het natuurlijk hele persoonlijke dingen zijn, maar anders zou ik daar geen probleem in zien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:27

Hilda, ik zou toch even 'toestemming' vragen aan degene die de mail gestuurd heeft. Als ik een bedankje stuur per mail, wil ik niet dat mijn mail ineens op het internet terug te vinden is, wat er ook in staat.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:50

Het maakt mij niks uit of het met een workshop is of gewoon een gezellige meeting. Ben benieuwd naar iedereen en het lijkt mij gewoon erg leuk om eens een gezicht bij een naam te hebben. Als het zonder workshop is, wil ik mijn huis wel beschikbaar stellen. Woon aardig centraal in het land.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:29

Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, maar ik kan het zo 123 niet vinden;

Ik heb nog nooit echt reclame gemaakt voor m'n webshop. Nu kwam ik laatst een website tegen, die bezorgen reclamemateriaal in een gekozen oplage en regio voor betrekkelijk weinig geld. Nu ben ik aan her kijken of ik ergens voor een leuke prijs iets kan laten ontwerpen en drukken. Heeft iemand van jullie ervaring met deze manier van reclame maken en waar hebben jullie het laten doen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:54

Ligt eraan wat voor een reclame materiaal je bedoelt, Georgette. Ik denk dat het heel belangrijk is te bedenken hoe jij je klanten wilt bereiken.
Visitekaartjes zijn een must voor ieder bedrijf in mijn optiek, maar posters of flyers kunnen wel eens weinig nut hebben als je je klanten vooral via Internet moet binnenhalen.

Dus misschien is het makkelijker als je de plannen die je precies hebt, wilt delen, aangezien reclamemateriaal behoorlijk algemeen is...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:41

Je hebt helemaal gelijk. Dat is meteen hetgeen waar ik mee worstel, ik weet niet hoe ik het moet aaanpakken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:33

Interessant Georgette, dat is ook iets waar ik over aan het nadenken ben. Hoe kan ik mijn doelgroep het beste bereiken qua reclame? Ik heb laatst een boek gelezen over adverteren via Google Adwords e.d. het uittreksel wat ik van dat boek heb gemaakt ga ik binnenkort even uittikken en als dat zover is zal ik hier even een gil geven, dan kan ik het ook naar eventuele geïnteresseerden mailen!

Op zich denk ik dat adverteren met van die huis aan huis folders best interessant kan zijn, mits je exclusieve/aparte artikelen hebt, of heel concurrerend bent qua prijs.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:36

Misschien kun je beter iets duidelijker zijn, Georgette, want dit is moeilijk om mee te helpen... Er zijn zo veel mogelijkheden dat het lange berichten zouden worden als we die allemaal moeten uitleggen... Als je je doelgroep weet, weet je ook veel gemakkelijker welke mogelijkheden interessanter zijn als andere.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:14

Grrr, ik dacht, ik zal me ff inschrijven voor een bijeenkomst van de KVK in de week van 22 augustus, zijn ze net vol :+ . Moet ik weer een week langer wachten (en dan zit ik misschien net met nieuw werk).

Zijn er mensen die bij de bijeenkomst voor parttime ondernemer zijn geweest? En mensen die bij de gewone bijeenkomst voor startende ondernemers zijn geweest. Die voor de startende ondernemer, zijn die ook interessant voor startende parttime ondernemers, of is dat echt niet overeenstemmend? Er staat wel bij dat ze ongeveer hetzelfde programma volgen, maar ik wil me wel graag voor het juiste aanmelden (maar het liefst ook zo snel mogelijk ivm aankomende winter en marketing die ik wil gaan doen).