Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:57

Yucca schreef:
Ik heb bijna alle teksten voor mijn website klaar, alleen de workshops moeten nog helemaal worden uitgewerkt. Maar alles voor tuinontwerp is wel klaar, heb besloten dat ik 6 pakketten aanbied met vaste prijzen. De pakketten zijn opgedeeld in verschillende m2's en beplantingsuitwerking (basis of liefhebber).
Ontwerpers werken eigenlijk allemaal vanuit een offerte, en zijn dus vooraf niet heel erg open over de prijzen en dat moet anders kunnen, denk ik :D, hoop ik....haha

De prijzen lopen van 500,- (kleine tuin) tot 1500,- (tot 1000m2), wat zeggen jullie daarvan, als 'potentiele klanten'?

Wij zijn privé toevallig bezig en ik ben dan wel benieuwd wat er bij deze prijs inbegrepen zit?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:04

De bedoeling is dat alles bij de prijs inbegrepen zit: eerste kennismakingsgesprek, inmeting, schetsontwerp+werkmaquette, tweede overleg, definief ontwerp, beplantingsplan (basis of uitgebreid naar gelang de eisen) en materialenlijst. Voor een uitgebreid beplantingsplan is de prijs hoger.

Er is ook nog een apart pakket voor het bestellen, vervoeren en uitzetten van beplantingen+10% korting op de planten.

Alleen ik denk ik dat het toch nog iets hoger moet in de prijs, reiskosten moet ik er natuurlijk ook in meebetrekken en de materiaalkosten (bijv. de maquette).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:06

*slik*

:D Ik denk dat wij met ons budget zelf moeten gaan prutsen. Dinsdag komt de tuinman van mijn schoonmoeder bij ons langs, hij doet ook wat ontwerpwerk enzo.

Yucca

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:08

Haha, daar gaat mijn klandizi....;)

Tja ik vind het ook wel moeilijk hoor, wil zeker niet alleen voor het 'hogere segment' gaan, juist kleine tuinen en weinig budget zijn een uitdaging, maar bepaalde zaken moeten natuurlijk wel betaald worden. :+

Hoe groot is jullie tuin/erf?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:16

Bij elkaar zo'n 80 m2. We gebruiken onze voortuin (op het zuiden) als achtertuin. Dus deze is ommuurd + poort en hier staat ook de tuinset enzo. De achtertuin gebruiken we praktisch niet, maar die willen we wel meer gaan betrekken.

Om eerlijk te zijn denk ik dat mensen met een beperkt budget en een kleinere tuin het geld liever uitgeven aan praktische zaken zoals schuttingen, bestrating en verlichting dan aan een ontwerp :o

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:29

Frozenstar schreef:
Wat gaaf zeg Leo3hoekje!
Vind het alleen jammer van je website, vind WIX niet zo'n professioneel programma..
Ik zag dat het van WIX was en ik "droop" gelijk af eigenlijk..

oh echt waar, ja het is het beste wat ik nu even kon doen, ik heb nog niet echt budget voor een echte, echte mooie site, en dit doet precies wat ik wil en het ziet er nog redelijk uit ook, je had moeten zien wat ik eerst had... hahaha, dat zag er niet uit!
ik ben wel benieuwd of iemand nog andere opties heeft qua goedkoop een professionele multi media website bouwen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:35

Leo3hoekje schreef:
oh echt waar, ja het is het beste wat ik nu even kon doen, ik heb nog niet echt budget voor een echte, echte mooie site, en dit doet precies wat ik wil en het ziet er nog redelijk uit ook, je had moeten zien wat ik eerst had... hahaha, dat zag er niet uit!
ik ben wel benieuwd of iemand nog andere opties heeft qua goedkoop een professionele multi media website bouwen.

Lisa Dijk hier op bokt ! Haar zou je eens moeten vragen :) Ze heeft net een ad. geplaatst bij commerciëel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:41

Yucca schreef:
De bedoeling is dat alles bij de prijs inbegrepen zit: eerste kennismakingsgesprek, inmeting, schetsontwerp+werkmaquette, tweede overleg, definief ontwerp, beplantingsplan (basis of uitgebreid naar gelang de eisen) en materialenlijst. Voor een uitgebreid beplantingsplan is de prijs hoger.

Er is ook nog een apart pakket voor het bestellen, vervoeren en uitzetten van beplantingen+10% korting op de planten.

Alleen ik denk ik dat het toch nog iets hoger moet in de prijs, reiskosten moet ik er natuurlijk ook in meebetrekken en de materiaalkosten (bijv. de maquette).

Dat vraag ik niet, ik bedoel: hoe ben je er aan gekomen :D Wat heb je allemaal bij elkaar op geteld aan kosten, heb je gekeken hoe veel projecten je op jaarbasis kunt doen, heb je bekeken hoe veel daarvan naar de belastingdienst gaat, etc etc, en hoe veel je dan nog overhoudt om zelf van te leven? Ik heb namelijk het idee dat je prijzen erg laag zijn, maar dat kan wellicht komen omdat ik geen idee hoe veel tijd en materiaalkosten je zo'n project zal gaan kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:42

Leo3hoekje, ik zit min of meer in dezelfde hoek, ben fotografe en doe heel veel portretten van bands/artiesten en fotografie van concerten e.d. :)

Kan je wellicht ook wel voor weinig helpen aan een leuke WordPress website.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:23

Nouks, ik heb op de vorige pagina wel gereageerd op je vraag. De prijzen zijn ook niet heel hoog, maar daar kan je natuurlijk op inzetten :D. Liever iets 'te goedkoop', dan geen klanten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:34

Ah kijk, die reactie had ik even niet gezien :D

En waar is je uurloon vervolgens op gebaseerd? Denk d'r niet te makkelijk over hoor, je hebt echt een flinke omzet nodig om leuk rond te kunnen komen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:38

Ik weet wat mijn baas voor mij vraagt aan klanten, daar ben ik iets onder gaan zitten.

Ik heb wel berekend wat ik bruto zou moeten verdienen om rond te kunnen komen (en belastingaanslag). Alleen moet ik nog even kijken naar extra verzekeringen, dat is ook altijd een vermogen geloof ik, voor een zelfstandige..

Maar ik zal met deze prijzen nog eens aan het rekenen gaan, dan krijg ik wel een goed beeld over de hoeveelheid klanten die ik zou moeten aantrekken.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:15

Ik doe ook website's bouwen :j net als die van mijzelf: www.butterphly.nl

heb ook een hyves nu apart: http://butterphly.hyves.nl

Heb zelfs nu mijn blackberry opgezocht en die als zakelijk telefoon nu gemaak :j ontvang daar mijn bedrijfsmail etc op.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:11

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, eigenlijk enkel de eerste 10 ..

Ik heb al een zelfstandig statuut door mijn fulltime job (vastgoedsector) en wil nu graag met een kleine webshop in ruitersportmaterialen beginnen. Wil ook graag homeparties geven op maneges e.d.

Voorlopig ga ik 'gewoon' een paar partijtjes spullen inkopen en verkopen via bokt, andere fora en advertentiesites, en via kennissen op stallen/maneges. Als het een beetje loopt en ik vind het leuk, begin ik met een echte webshop. Maar ik ben nogal een voorzichtige ondernemer dus eerst maar een basic beginnetje maken :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:35

Ik heb hier eerder ook in gepost en leek me wel leuk om mijn logo even te showen hier :D
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :j

Afbeelding

[Het gaat om het paardje en de gras ondergrond]

Dit is een sticker die ze voor me hebben ontworpen en daar ook tekst bij hebben gezet :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:54

Mooi! Alleen zou ik de witte vlekken weglaten denk ik!

En de hoef aan de achterkant dichtmaken.
Ook vind ik je lettertype van Inspirational Horsemanship niet zo mooi :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:14

Opzich een mooi logo, maar het lijkt mij ook mooier als je kiest voor een ander lettertype en de hoef volledig zwart is. De witte vlekjes vind ik dan juist wel weer iets hebben.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:30

Mijn logo is enkel het paardje overigens, maar ik had enkel een afbeelding van de sticker :D

Dit is mijn definitieve logo er is al heel wat aan gesleuteld, maar bedankt voor jullie eerlijke mening :D !

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:13

Ik vind die vlekjes ook wel wat hebben. Dat hoefje weet ik niet zo. Het komt een beetje vervormd over zo. Misschien is dicht inderdaad beter.

Gisteren dus op de winterfair gestaan in Lunteren. En daar heb ik erg goed verkocht. Ben er helemaal tevreden ermee. Michelle, heb jij ook nog een goede verkoop gehad. Volgens mij viel het licht bij jullie in de tent een paar keer uit. Erg vervelend. Maar al met al vond ik het een gezellige fair en ik vond het ook leuk om met Michelle te meeten.

Misschien moeten we toch eens met elkaar afspreken. Gewoon een middag om te meeten en elkaar live te zien. Misschien iets voor 2011. Januari en februari zijn vaak toch rustige maanden, dus misschien is dat wat. Wat vinden jullie van het idee.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:13

Paan, ik vond het idd een gezellige fair en best druk :) Helaas was ik ondanks dat niet zo tevreden over de omzet. Ik begreep van mijn moeder dat wij ongeveer hetzelfde hebben om gezet maar daar ben ik niet tevreden mee :o Van de verlichting heb ik 1 keer gezien maar ben er ook niet heel de tijd geweest. Soms moest ik even binnen warm worden haha, had koude voeten! Vond het leuk je ontmoet te hebben :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:39

Ik weet niet meer wat ik tegen je moeder gezegd had. Maar ik heb nadien nog een aantal zaken verkocht. Toen we thuis kwamen zijn we even gaan tellen. En zowel m'n schoonzusje als ik hadden meer omgezet dan we gedacht hadden. :9 Dit komt natuurlijk ook omdat we dingen voor elkaar verkocht hebben dus dan heb je er zelf ook niet altijd zicht op. We hebben alles wat verkocht is opgeschreven en aan de hand daarvan opgeteld. Dus al met al viel het ons allebei niet tegen. M'n schoonzusje wil volgend jaar graag weer mee. Komt ze gelijk weer gezellig een weekendje logeren met m'n broertje.

Het was inderdaad koud. Vooral na 5 uur begonnen we het te merken. Maar ik was heel erg blij met m'n thermo boots, thermo sokken en thermo onderbroek. Ik heb het niet echt heel erg koud gehad. En de hond hield ons ook wel lekker warm. Die kwam geregeld tussen ons in zitten op het bankje en dan lekker tegen je aanleunen. :+

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:52

Kom weer even binnenvallen ;)
Maar kep mijn website online!!
www.juulsjackets.com

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:02

Wauw ziet er super netjes uit je site!! Heb 2 aanmerkingen op iets wat ik zo snel even zag:
- Bij verkooppunten staat: Het is ook mogelijk om aan maneges/pensionstallen/bedrijven langs te komen. Dat moet denk ik zijn om bij ... langs te komen?
- En helemaal op de homepage staat er bovenaan creëer uw eigen Julls Jacket. Heb het idee dat de j van jacket iets afgehakt is onderaan of lijkt dat zo? Het is dat ik het al ken als Juuls jacket maar voor een ander kan het juuls iacket zijn als je snel kijkt.

Paan, na 5 uur kreeg ik het idd ook nog wat kouder. Maar ik heb wel eens kouder mee gemaakt dus vergeleken met dat viel het nu nog mee :) Om half 7 kwamen mijn zus en vader langs, toen heb ik even van schoenen gewisseld met mijn zus zodat ik haar Uggs aan kon haha. Dat hielp wel goed want heb daarna geen koude voeten meer gehad!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:36

Ik vind het er heel profi uitzien JulienSVU.
Ik mis alleen wel wat real-life voorbeeldfoto's van die blitse jasjes! Er zijn op bokt vast wel wat vrijwillige modellen te vinden die even willen poseren (ik wil wel hoor ;-). Ik krijg zo niet echt een lekker beeld van hoe "classy" ze eruit zien.

Even een prive-update: het gaat weer goed met mijn man hij is van de intensive care af. Maar als iemand dat verder wil weten, doe maar per PB om het topic niet te vervuilen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:55

Ik vind de sfeer ook erg prettig Julien, alleen ook ik mis wat echte voorbeelden, maar dat zal wellicht nog wel komen?! Ik vind het wel lastig om in te schatten hoe een jasje er nu echt uit komt te zien, met de verschillende stofjes namelijk. Hoe loop het verder trouwens, al bestellingen binnen??

Ik ben bezig met de tips van Nouks, ben nu echt goed aan het berekenen wat de kosten precies zijn en hoeveel ontwerpen ik dan moet hebben. Ook heb ik door dit topic een erg leuke reactie gehad per PB voor een eventueel 'online-tuin-advies', dat ga ik met de bokker testen, of dat wat is of niet!

Verder ben ik druk met mijn website, heb met mijn broertje overlegt over hoe en wat. Hij heeft mijn huidige website ook gemaakt, maar dat kan ik zelf niet makkelijk aanpassen/aanvullen en dat is voor de nieuwe site niet handig. Dus nu zijn we aan de slag met een pagina van wordpress en ik heb een opzet gemaakt (lay-out) en daar gaan we even verder mee.
Het is trouwens wel een beetje de stijl van Juuls toevallig, of iig het doorzichtige, rechthoekige vlak met afgeronde hoekjes (passen bij mijn nieuwe visitekaartjes).

Hanna Frouk, gelukkig gaat het beter met je man, als je wat van je af wil schrijven, PB maar! Zon situatie lijkt mij vreselijk, zeker als je zelfstandige bent!