NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:34

Ja maar de opleiding is heel erg verandert hè.
Meer theorie, minder stage & minder praktijk.
Ik laat het allemaal maar op me af komen! :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:47

Toen ik op stage zat maakte ik dagen van 12 uur en moest daarna m'n eigen beesten nog rijden. Douchen kon ik bij die mensen in huis tot 20.00 uur (sliep in camper) dus dat haalde ik nooit. Liep 5 of 6 dgn per week stage en werkte er 1 dag. Dat was al best pittig!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:17

Squawk schreef:
Toen ik op stage zat maakte ik dagen van 12 uur en moest daarna m'n eigen beesten nog rijden. Douchen kon ik bij die mensen in huis tot 20.00 uur (sliep in camper) dus dat haalde ik nooit. Liep 5 of 6 dgn per week stage en werkte er 1 dag. Dat was al best pittig!

Wat belachelijk! Ik vind dat je je paard onder werktijd moet rijden zo kunnen ze je ook erin begeleiden. En tot 20.00 douchen??
Waar zat je dan?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:28

Ergens in Noord-Limburg. Heb het er opzich best naar m'n zin gehad, op wat dingen na..ook met onenigheid weggeaan. Kreeg heel af en toe 's avonds een keer les met één paard, meer niet.
Wat douchen betreft, ik woonde in een camper, zonder water dus moest bij die mensen binnen douchen mja de kids gingen om 20.00 naar bed dus dan mocht ik niet meer douchen..stel dat ze wakker zouden worden. Dus toen maar na het werk snel douchen en daarna nog eigen paarden rijden, voelde niet fris mja moest iets :+

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:48

Pfff nee klinkt echt niet leuk

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:39

Ik ga nu ook 29 maart naar de info avond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:23

Pfff ik twijfel zo erg he....
Ik zou zo graag verder willen in de paarden, maar ik ben bang dat ik door de opleiding paarden niet meer als hobby heb. Snappen jullie wat ik bedoel? Maar anderszijds ben ik ook bang dat ik er spijt van ga krijgen dat ik niet naar Deurne ga (wat ik op het moment officieel niet van plan ben). En of ik uberhaupt goed genoeg ben. Of ik zelfverzekerd genoeg ben voor de paardenwereld. Of ik niet beter gewoon kan doen wat ik nu van plan was (3-jarige opleiding waarbij ik al een flinke zakcent verdien en niets kwijt ben aan studiekosten/kamer, waardoor ik me dus tegelijkertijd wel verder kan 'ontwikkelen' wat paardensport betreft)

Mensen... help mij eens... :')

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:17

Ik zou als ik jou was de opleiding gaan doen die je van plan bent. En de paarden gewoon lekker als hobby houden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:22

Ik wou eerst ook de opleiding paardenhouderij gaan doen, hele leuke opleiding. Maar ik wil toch wel liever een goede uitbetaalde baan zodat ik een eigen paard kan onderhouden dan dat ik 5 dagen per week stallen sta te mesten van andere paarden voor niet zoveel en dan niet mijneigen paard kan betalen... Ik hou het lekker als hobby :)

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:01

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:23

zegt die in dat filmpjes als je echt goed bent, dan moet je niet naar deze school. ow. fijn is dat. haha
maar die filmpjes zijn al van een aantal jaren geleden of niet?

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:38

wauw leuke filmpjes! heb ze beide helemaal bekeken :)

Anoukk_

2001

Anoniem

Haha zie een oude instructice van me voorbijkomen :D Die had haar diploma via ORUN, dus die is waarschijnlijk gestopt onderweg.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:41

ben erg benieuwd hoe het nu met die mensen is. Of ze inderdaad in de paarden zijn doorgegaan.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:50

ik ook maar ik denk dat het onderwijs nu beter geregeld is bij NHB Deurne, want er is nu zoveel verandert.
Ik hoop het in ieder geval.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:21

deruijter schreef:
ik ook maar ik denk dat het onderwijs nu beter geregeld is bij NHB Deurne, want er is nu zoveel verandert.
Ik hoop het in ieder geval.

Nou, daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. :+

En het klopt wel, als je echt goed bent ga je niet naar deze school (of doe je de master class).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:15

Leuke filmpje! vooral leuk om het verschil te zien tussen de eerste en laatste jaars :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:51

Quir daar ben ik het echt niet mee eens haha, masterclass is 3 jaar en niveau 3, ik wilde graag masterclass gaan doen altijd... Maar je hebt in 4 jaar een hbo diploma... Keuze voor mij snel gemaakt..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:12

Anoukk_ schreef:
Quir daar ben ik het echt niet mee eens haha, masterclass is 3 jaar en niveau 3, ik wilde graag masterclass gaan doen altijd... Maar je hebt in 4 jaar een hbo diploma... Keuze voor mij snel gemaakt..

Maar dat heeft met een diploma te maken (niveau), niet met paardrijden.
Overigens bestond toen de HBO opleiding niet eens.

En ja als je echt goed bent in de paardensport, heb je Deurne niet nodig (geen enkele "paarden"school).

Edit: En daar dus even een diploma buiten beschouwing laten natuurlijk. Als je goed bent in de paardensport (en dus eigenlijk geen Deurne nodig hebt voor de sport), maar je wilt wel een diploma (in jouw geval een HBO) en je weet dus 100% zeker dat je in de paarden aan de gang wil. Dat je dan voor Deurne kiest is iets heel anders. Maar dan heb je Deurne niet nodig om iets in de sport te bereiken (dat bedoel ik dus)
Laatst bijgewerkt door Quir op 05-03-12 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:16

Wanneer ben je echt goed?
In de regel heb je geen opleiding als deurne nodig als je ouders genoeg geld hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:17

themuisje schreef:
In de regel heb je geen opleiding als deurne nodig als je ouders genoeg geld hebben :D

Idd :') maar dat wordt nogal vaak verward met talent.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:18

themuisje schreef:

Maar helaas heb je ook ouders met geld nodig om Deurne te doen. :D

Wanneer je echt goed bent? Als je verder komt dan basis sport en succesvol mee kan draaien. En het is ook maar net waar je goed in wilt zijn, natuurlijk.

Maar iemand die echt kan rijden, heeft Deurne niet nodig om succesvol te presteren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:22

Ik vind de defenitie van goed zo relatief...
Ik ga elke wedstrijd mee met m'n instructrice op wedstrijd. Zei rijd inter 1 maar ook daar zitten mensen waarvan je je afvraagd hoe ze in hemels naam op dat niveau gekomen zijn...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:27

themuisje schreef:
Ik vind de defenitie van goed zo relatief...
Ik ga elke wedstrijd mee met m'n instructrice op wedstrijd. Zei rijd inter 1 maar ook daar zitten mensen waarvan je je afvraagd hoe ze in hemels naam op dat niveau gekomen zijn...

Heb ik dan gezegd dat je op een bepaald niveau goed bent? :D
Als je dan succesvol mee kan komen, dat is wat anders. Als je standaard boven een x aantal percentages kan rijden en altijd boven aan eindigd.

Maar ik zei al eerder het is ook maar net waar je goed in wilt zijn. Ik ken genoeg mensen die zo goed zijn in het zadelmak maken van paarden, maar die een Z proef misschien niet kunnen rond sturen.

Als je maar lang genoeg en vaak genoeg op wedstrijd gaat, rij je de punten van zelf een keer bij elkaar. Tsja dan kom je ook "ver in de sport". Maar of je dat nu succesvol kunt noemen?

Inderdaad waar is de definitie van goed, het is maar net waar je goed in bent of wilt zijn...
Maar mensen die naar Deurne gaan willen vaak goed worden in sport (anders kies je lijkt mij niet voor een opleiding als paardensport), maar de mensen die echt goed in het rijden zijn hebben geen Deurne nodig om te presteren. Dat is waar ik mijn punt wil maken. Op Deurne kan je als "gewone" ruiter zeker beter worden.