een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:01

Begin gewoon met:

Hi, I'm ...and I was born on the .. of ..... 199. So that makes me now ... year old.
I live in The Netherlands and have .. brothers/sisters

Vertel wat voor werk zij doen, hoe oud ze zijn, wie de oudste van je broers/zussen is.

Wat voor school je nu doet, hoe ga je naar school (fiets,scooter,bus/trein?) wat is je lievelingsvak, welke vakken je slecht in bent of minder leuk vind.

Hobbies
Huisdieren
Sporten

Dingen die je leuk vind, a la:
Films (Favo acteurs/actrices enz.)
Muziek (Favo singer etc)

Vrije tijd?

Zo, probeer maar beetje wat op te zetten :)
Gewoon schetsje doen zegmaar en dan later in elkaar zetten :)

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:35

Ja zo was ik ook al begonnen, haha! :D Wel bedankt, een aantal dingen had ik nog niet. :D

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:44

Desolate schreef:
Dat dachten wij dus ook! Wel jammer, maar toch! :D Ik heb wel moeite met die essay's over mijzelf! Zoals wat kan ik er wel inzetten, wat niet? Straks schep ik veel te veel op ofzo. :}

Over opscheppen of je niet bang te zijn. Amerikanen gaan heeeel erg ver daarmee :P Hebben ze helemaal niet aangegeven wat erin moet staan? Meestal zijn het vragen zoals: "What qualities and abilities do you possess?". Als je vrijwilligerswerk hebt gedaan zou ik dat er ook inzetten. Dat vinden ze heel erg belangrijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:14

Vrijwilligerswerk? Het gaat hier niet om een werk essay :P

Tis gewoon info over wie jij bent, wat je hobby's zijn, je familie :)
Aan de hand van dat, kiest een familie jou ook (iig 2/3e) dus zorg dat het een leuk stuk word en wees duidelijk in de dingen die je erg leuk vind, maar ook wat je niet leuk vind.

Tip: Ik kwam dus terecht in een familie zonder kids. Wat ik dus echt niet leuk vond etc you know the story :+
Dus wil je graag bij anderen, zet er dan bijv in: I love to be around other kids. oid ;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:30

MelanieB schreef:
Vrijwilligerswerk? Het gaat hier niet om een werk essay :P

Tis gewoon info over wie jij bent, wat je hobby's zijn, je familie :)
Aan de hand van dat, kiest een familie jou ook (iig 2/3e) dus zorg dat het een leuk stuk word en wees duidelijk in de dingen die je erg leuk vind, maar ook wat je niet leuk vind.

Tip: Ik kwam dus terecht in een familie zonder kids. Wat ik dus echt niet leuk vond etc you know the story :+
Dus wil je graag bij anderen, zet er dan bijv in: I love to be around other kids. oid ;)

Het gaat toch om een summercamp? Ik dacht namelijk dat ze daar een kamp ging begeleiden ;) Maar ik geloof dat dat dus niet het geval is? :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:59

Denk dat zij zelf op een kamp gaat, niet het kamp begeleiden :P

Correct me if I'm wrong :))

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:11

Ik ga inderdaad als counseler, begeleiden op het kamp! :D dat sluit ook beter aan bij mijn opleiding (SAW)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:20

Oh haha oke, dan zou ik idd wat andere dingen erin zetten ja :+
Zoals werkervaring en waar je goed in bent enz :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:39

Desolate: ik heb ook een summercamp gedaan en moest toen ook zo'n essay schrijven. Inderdaad een verhaaltje maken over wie je bent, wat je hobby's zijn, werk, school en vooral enthousiast maken! Doorgaans word je gekozen voor camps met een specifiek doel (horsecamp, special needs etc.), dus daar moet je ook iets over zeggen.
Zo ging ik naar een horse camp, en dus had ik een heel verhaal over hoe leuk ik paarden vind en hoe leuk ik het zou vinden om mensen te leren/helpen met paardrijden.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:21

Oke, daar heb ik zeker wat aan! :D
Wat was jouw ervaring van het summercamp, eigenlijk?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:16

Ik ben ook wel heeel nieuwsgierig naar de ervaringen van (paarden) summercamp begeleiden. Heb je toevallig een oud blog of verslag? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:21

My ankle is killllliiinnggg me.
En ik heb mn vinger gesneden :') was bleeeding like crazy :+ lekker bezig.

Vandaag pakketje binnengehad met allemaal lekkers van mn ma, hmmm!! KOMIJNENKAAAAS :D
En ontbijtkoek, en pepernoten en en en allerlei zooi :))

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:48

Ah lekker Mel! Wat is er gebeurd met je enkel? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:17

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:53

Lekker! :9

Ik kan inmiddels melden dat ik mijn vliegtickets heb geboekt! Dagdag centjes. :wave: Maar van 20 december tot 3 januari zit ik lekker bij Reinoud in Madrid! <3 Dus ook boerenkool mee, pepernoten mee, kaas mee, andijvie mee.. :+ :+ En misschien dan de handbagage maar vol met schone onderbroeken en sokken? :')

En een oud klasgenootje van Reinoud, die zit nu als au pair in Italië! Heb die blogs net gelezen en begint toch weer te kriebelen om toch volgend jaar nog even een jaartje er tussenuit te gaan. :o Moeilijk moeilijk moeilijk. :=

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:49

JENNx schreef:
Lekker! :9

Ik kan inmiddels melden dat ik mijn vliegtickets heb geboekt! Dagdag centjes. :wave: Maar van 20 december tot 3 januari zit ik lekker bij Reinoud in Madrid! <3 Dus ook boerenkool mee, pepernoten mee, kaas mee, andijvie mee.. :+ :+ En misschien dan de handbagage maar vol met schone onderbroeken en sokken? :')

En een oud klasgenootje van Reinoud, die zit nu als au pair in Italië! Heb die blogs net gelezen en begint toch weer te kriebelen om toch volgend jaar nog even een jaartje er tussenuit te gaan. :o Moeilijk moeilijk moeilijk. :=

Gaaaaf!! :)

Ik zou het zeker doen! Geeft je zoveel mooie ervaringen :).
Ik ga ook nog een tussenjaartje nemen.. Zit te twijfelen tussen: eerst werken/2 maanden Thailand, eerst werken/spaans leren in spanje, in italie wonen bij familie en italiaans leren... :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:59

Ja, maar ik twijfel zo, omdat ik Reinoud ook heb. Ik zit nu al een jaar zonder hem, als ik zelf nog weg wil daarna dan zijn we 2 jaar uit elkaar en dan vind ik dat ik er nu beter mee kan stoppen.

En daarnaast, als ik Spaans wil ga studeren, wat eigenlijk voor 75% wel ongeveer zeker is, dan kan ik in het derde jaar een semester doen in het buitenland.

En alsnog kan ik mijn studie een jaartje onderbreken, wat ik eigenlijk wel zou willen doen om een jaartje écht Spaans te leren spreken (ipv boekjes spaans) en als au pair te gaan werken in Spanje.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 04:13

Desolate schreef:
Ah lekker Mel! Wat is er gebeurd met je enkel? :')

Wss enkelband verrekt ofzo. (heb m in't verleden al 5 keer gescheurd dus blijft beetje zwak haha.)

Ik ga in het Powderpuff team (football for girls haha)
Awesooomeee hahaha.

Deze zaterdag Bon-fire en watching Tennessee/Alabama football game. We´re gonna get killed. big time haha.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:03

JENNx schreef:
Ja, maar ik twijfel zo, omdat ik Reinoud ook heb. Ik zit nu al een jaar zonder hem, als ik zelf nog weg wil daarna dan zijn we 2 jaar uit elkaar en dan vind ik dat ik er nu beter mee kan stoppen.

En daarnaast, als ik Spaans wil ga studeren, wat eigenlijk voor 75% wel ongeveer zeker is, dan kan ik in het derde jaar een semester doen in het buitenland.

En alsnog kan ik mijn studie een jaartje onderbreken, wat ik eigenlijk wel zou willen doen om een jaartje écht Spaans te leren spreken (ipv boekjes spaans) en als au pair te gaan werken in Spanje.

Aah zo :)
Ja dat is lastig dan ja.. :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:17

Zoooo, ingeschreven voor girl football team :))

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:14

Oh dat is gaaf Melanie! :D Wij hebben niet eens een mannelijk footballteam haha :P
Morgen is de 'homecoming' game voor de jongens en meisjes soccer, dan vrijdag een haunted forest en bonfire op school en zaterdag de fall dance! :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:26

Morgen naar huis :)!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:18

MelanieB schreef:
Zoooo, ingeschreven voor girl football team :))

wat leeeuk haha :D

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:20

oh god ik krijg net een mailtje van STS, dat mijn plaatsingsorganisatie een nieuw iets heeft verplicht gesteld. Heb ik net al mijn dingen opgestuurd dacht ik klaar te zijn,nee hoor :')

ik moet een videootje maken van maximaal 1 minuut (halloooo 1 minuut dat is echt niks!) in het Engels

Citaat:
Kijk naar onderstaande suggesties....
- als paardrijden jouw passie is, laat dat zien
- geef een kleine tour van je woonomgeving, huis, slaapkamer
- stel de rest van je gezin voor
- vertel nog een keer waarom je zo graag naar de VS wilt
- sluit af met iets vriendelijks zoals "I would love to hear from you soon" of "thank you for your hospitality" of "I am sure we will have a wonderful time together".

en het meest originele filmpje kan een prijs winnen zoals een iPod of digitale camera, okee dat ga ik dus sowieso niet worden want ik vind dit al lastig genoeg :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:40

Aaawwww wou dat ik dat moest doen! Is leuk man :D