sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:14

Hallo iedereen,

Even een update:

Vrijdag uit drie nachtdiensten gekomen en dan gelijk doorgegaan naar een sollicitatie. Was een goed gesprek en wat hun betreft moet ik alleen nog voorgesteld worden aan de opdrachtgever die het bedrijf inhuurd. Als zij akkoord gaan en die kans schatten ze heel groot, kan ik daar beginnen. Ik moet alleen een aantal opleidingen binnen een jaar afronden. En omdat het een interne overplaatsing is, kan ik makkelijk met contract overgenomen worden en wordt het volgende contract zowiezo een vast contract (over een jaar).

Ik heb nog een week of 2 uitstel gevraagd omdat ik ook een andere sollicitaie heb lopen met heel hoog loon...(examinator CBR, je weet wel, zie 1 van mijn vorige posts.)

Ik ben aan het twijfelen. Aan de ene kant is het goed als ik verder kan met mijn beveiligers opleidingen en later meer keuze in werkaanbod maar dan blijf ik voorlopig op hetzelfde loon hangen. Of als het door gaat naar CBR-rij-examinator, die opleiding volgen en wat loon betreft een grote sprong maken. Dat is dan wel weer goed voor de toekomst (denk aan huisje en kinderen). Het enige is dat als ik het examinator-gedoe zat ben dat ik met dat diploma nergens terecht kan.

Wat zouden jullie doen?

Voor de rest wil ik iedereen nog succes wensen met lopende sollicitaties en met het zoeken/van geschikte banen.

Dat was het weer voor nu...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:57

Lastig Milord, maar met meer salaris en een steady job kun je misschien zelf een leuke opleiding gaan volgen zodat je te zijner tijd verder kunt...

Ik heb aankomende donderdagochtend mijn eerste solli: als office assistant.. Ben benieuwd!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:10

Spannend Chub, ik zal voor je duimen!!!

Milord, volg je gevoel, geld is niet alles, maar wel heul handig... Ja Wat wil je in de toekomst, in wat voor baan zie je jezelf, ook als je straks misschien kindjes hebt???

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:16

Milord, ik zou in elk geval ook bij het CBR op gesprek gaan. Daar kun je dan wellicht ook vragen naar de doorgroeimogelijkheden - zij kunnen je vast wel vertellen waar andere mensen na een aantal jaren dat werk te hebben gedaan zoal heen zijn gegaan.

Het uitstel heb je nu toch al gevraagd, dus dan kun je het net zo goed gebruiken. Als dan blijkt dat de baan in de beveiliging je echt veel meer trekt en je die richting veel fijner vindt, zou ik wel mijn hart volgen want inderdaad, geld is niet alles. Toch kan het nooit kwaad om beide kanten op te kijken voordat je je beslissing neemt, nietwaar?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:47

ik mag vrijdag langskomen bij het tempo team, en ik heb al wat leuke vacatures gezien dus ben heel erg benieuwd ^^

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:59

Gaat hier wel vlotjes Haha!. Binnenkort een bokt jobadviescentrale *g*

Ik heb een maand bootcamp gevolgt bij een software bedrijf (betaald), morgen start ik bij een andere softwarebonk als BI Consultant. Helemaal niet in de lijn van mijn studie, erg goed betaald, leuke collega's en toffe uren Lachen. Halléloeja!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:19

Jippie, ik ben aangenomen bij de Albert Heijn! Is eigenlijk heel snel gegaan, afgelopen donderdag ben ik op gesprek geweest en vanmiddag belden ze me dat ze me wilden hebben Lachen Nu overmorgen contract tekenen en dan kan ik volgende week al beginnen! Jippie, geldjes Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:22

Suuskipje schreef:
ik mag vrijdag langskomen bij het tempo team, en ik heb al wat leuke vacatures gezien dus ben heel erg benieuwd ^^

Wat fijn! Voor mij kunnen ze helaas weinig doen Nagelbijten / Gniffelen Kon alleen wel anderhalve week inpakwerkzaamheden doen in een plaatsje waar ik niet kan komen (te ver op de fiets dik anderhalf uur en zeer slecht bereikbaar met OV). Terwijl ze weten dat ik geen auto heb Clown

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:24

Milord lastig.

Chubby spannend zal voor je duimen.

Suuskipje let op met wat voor een salaris ze aanbieden. En de banen stellen vaak niet veel voor. Productiewerk ofzo.

_Scarlet_ succes met je baan bij de AH.

Heb een vrijdagochtend weer een gesprek.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:00

Belsje schreef:

Ik heb een maand bootcamp gevolgt bij een software bedrijf (betaald), morgen start ik bij een andere softwarebonk als BI Consultant. Helemaal niet in de lijn van mijn studie, erg goed betaald, leuke collega's en toffe uren Lachen. Halléloeja!

Oeh dat is ook net wat ik wil gaan doen!!! Haha!

Zoeken ze er nog? Clown Schijnheilig

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:13

Milord..
zou denk ik toch gaan voor de baan die je nu aangeboden is.. iig als je die kant uit wilt.
Dan verdien je nu misschien nog niet zoveel, maar je hebt uitzicht op een vaste baan en kunt je ondertussen verder ontwikkelen.. Weet natuurlijk niet hoe dit verder bij het CBR zit. Maar idd dat uitstel heb je toch al gevraagd, dus neem die tijd om alles even goed te overdenken.

Ik heb gisteren mn brief op de mail gedaan. Was best wel een goede brief volgens omstanders..maar ja heb zo goed als geen ervaring, dus ben benieuwd hoe en wat.. wel spannend hoor!

Voor de mensen die aangenomen zijn, gefeliciteerd!!

enne idd tempo team heeft vaak niet heel veel soeps..maar misschien heb je geluk Lachen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:25

Zijn er nog mensen die werk zoeken in het welzijnswerk? en met name opbouwwerk, ik heb binnenkort een vacature voor 12 tot 18 uur per week beschikbaar, indien er interesse is hoor ik het graag via de pm, locatie is in midden nederland. Zowel net afgestudeerden CMV kunnen reageren als mensen met al enige ervaring, het gaat om een jaar aanstelling met mogelijkheid tot een vast contract en mogelijk op projectbasis meer uren werken.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:23

Issy
Ik wist niet dat je op bokt ook mensen mocht werven? Hahaha, zet je cv op bokt... ik zie het al voor me!!! (grote verbeeldingskracht) Ik dacht dat alleen links naar een vacature toegestaan waren, maar niet dus. Maar wel origineel wat je doet. Niet geschoten is altijd mis, zeggen ze...

Thats Me
dat is balen...

Scarlet, Belsje
Gefeliciteerd!!!!

Chubby
succes met je gesprek... (duim duim)

Ik heb net nog een gesprek gehad bij een ander beveiligingsbedrijf. Ongeveer dezelfde condities qua opleidingen maar ik zou moeten starten met een nul-uren contract en dat wil ik niet (hypotheek).Ze willen ook niet mijn lopende opleidingsschuld van mijn huidige werkgever niet overnemen. Ook kwam het op mij over alsof de werkroosters enorm chaotisch waren. Begeleiding bij nieuwkomers in het object is er ook niet. Dan is het aanbod bij mijn huidige werkgever toch interessanter. Het enige voordeel zou bij deze zijn dat ik dichter bij huis zit. Neuh, daar doe ik het niet voor. Ze wilden mij al strikken voor een 2de gesprek maar ik heb het laten afketsen.

Verder ben ik nog steeds aan het wachten op een reactie van het CBR...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:55

poes schreef:
Belsje schreef:

Oeh dat is ook net wat ik wil gaan doen!!! Haha!

Zoeken ze er nog? Clown Schijnheilig

Meende da nu? Daar zijn ze begonnen met 51 stuks! BI consultants zoeken ze wel en masse Knipoog. Dus daar is een serieuze markt voor!
Vandaag wagen gaan oppikken morgen hopelijk flaptoy woop woop Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:20

Amai maf zeg... Ik vind nooit zo vacatures waar ik zonder voorkennis bij kan starten... tenzij eentje maar daar ben ik het net niet geworden...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:10

Net terug van gesprek. Het ging best goed, was een vlot gesprek en de functie spreekt me aan. Geen puur secretarieel meer, maar heel afwisselend als ondersteuning van diverse afdelingen (admi, marketing, sales) en overall office (kantoormaterialen, personeelszaken, etc). Eind volgende week hoor ik of ik op 2e gesprek kan komen..

Vrees dat mijn salarisindicatie nog wel een struikelblok kan worden Nagelbijten / Gniffelen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:38

Vanmiddag ook weer een gesprek via een uitzendbureau en weet nu al dat salaris een probleem gaat worden. Tong uitsteken

Aangezien ze gewoon een ordinaire tikgeit zoeken. Clown En daarbij de zoveelste keer dat dus de vacature vrij is gekomen. Verschillende keren in de krant gestaan en een paar jaar geleden ooit eens op gesolliciteerd en niet aangenomen. Koe

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:24

ordinaire tikgeit?
Wat ik moet ik me daarbij voorstellen? Clown
Hier nog niks veranderd..nog geen leuke vacatures weer gezien die de moeite waard zijn om de moeite te nemen om een brief te schrijven.

Na hoelang kan je ong een reactie terug verwachten?
Ben niet zo;n goede wachter nl Bloos

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:32

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad Chubby hopelijk valt je salarisindicatie mee Lachen

Oei tikgeit dat klinkt niet echt als een droomberoep. Wat is daar precies de bedoeling van?

Hier ook nog geen veranderingen. Heb morgen weer een gesprek bij het CWI. Ga ook eens vragen of ze wat meer weten over werken in het buitenland. Als het hier niet in Nederland lukt dan wil ik wel even verder kijken en desnoods gewoon even helemaal iets anders doen en veel leren over mezelf en beter engels leren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:42

Tikgeit het handmatig invoeren van alle urenbrieven en eventuele wijzigingen.

Krijg morgenmiddag of maandag wat te horen. Ach ja is via uitzendbureau dus ga gewoon maar afwachten. Clown

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:45

Marcella schreef:
Tikgeit het handmatig invoeren van alle urenbrieven en eventuele wijzigingen.

Krijg morgenmiddag of maandag wat te horen. Ach ja is via uitzendbureau dus ga gewoon maar afwachten. Clown

Naja ze komen tenminste met iets. Heb voor mij nog niets gehoord terwijl ik niet veeleisend ben. Geen callcenterwerk (heb ik zelf ook een hekel aan) en met de fiets of OV bereikbaar. Want tja moet nog sparen voor een auto Clown Wil de rest best doen in iedergeval voor nu totdat ik wat gevonden heb in mijn sector of wat me aanspreekt en ik wel de papieren voor heb Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:25

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb echt nog NOOIT iets goeds gevonden via een uitzendbureau. Wel eens dagjeswerk, maar zelfs daarbij belden ze me dan op of ik 15 km verderop even 1,5 uur wilde komen schoonmaken zonder daarbij de reiskosten vergoed te krijgen. Zelfs toen ik uitlegde dat ik er dan bijna geld op bij moest leggen met die 7 euro bruto die zij boden, snapten ze écht niet waarom ik dát nou niet wilde doen - het was toch werk? Of ik werd gebeld in de weken dat ik op vakantie was, of op de dagen die ik niet kon (en niet één keer, maar echt wel 10 keer ofzo).

Ik heb ook weleens langere tijd bij drie uitzendbureaus ingeschreven gestaan voor werk voor iets langere tijd. Ik had wel enige eisen, maar niet heel veel (geen lopende band en geen callcenter - schoonmaak of horeca wilde ik nog best doen). Nooit wat van gehoord... zelfs niet als ze bij het intake gesprek zeiden dat ze me bij vier functies gingen voorstellen, dan hoorde ik daar gewoon niks meer van terug.

Neuh, ik ben er een beetje klaar mee, met uitzendbureaus. Het zal heus niet overal zo gaan, maar de bureaus hier in de buurt daar word je niet vrolijk van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:45

Das idd vaak zo, ik kan je nekel aanraden om er zelf actief achteraan door ze zelf regelmatig op te bellen en zo...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:01

Ik heb zelf hele goede ervaringen met een aantal uitzendbureau's. Heb jaren op uitzendbasis gewerkt, puur om ervaring op te doen. Mijn huidige functie ben ik ook via het uitzendbureau in gerolt....

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:52

Vandaag een bevestigingsbrief gehad..wel netjes.
Nu maar hopen op nog een brief (positieve Clown )