Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:36

Ik vind elke ochtend een half uur toch best fanatiek hoor haha.

Ik doe ook NL/FR. Ik zou met Engels teveel in de war raken, eerst terug betalen bijvoorbeeld naar Nederlands. Ik gok dat die wel veel uitgebreider is, maar het is niet anders.

Ik zit wel echt nog in de fase dat ik continu werkwoorden vergeet. Krijg dat er maar niet in, maar eerlijk, daar had ik op de middelbare school ook moeite mee. Toen en nu haal ik de vervoegingen van hebben en zijn gewoon door elkaar. Ik heb gewoon écht geen talenknobbel.

Ik kom nu op een niveau dat ik regelmatig gesproken verhaaltjes krijg zonder tekst erbij. Nou ik versta de helft niet.. _O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:42

billy3105 schreef:
Apple schreef:
Wat ik mis is dat je niet terug kunt naar een eerdere sectie. Als je eenmaal op een bepaald level zit dan kun je niet meer terug.

Ik deed inderdaad nog wel oefeningetjes uit eerdere lesjes ter herhaling (voor de sterren bijvoorbeeld). Vervolgens kwam er een update in het Russisch waardoor ik in een ander level werd gezet en kon ik niet meer terug :

[ Afbeelding ]

Ik kan wel terug naar m’n eerdere sectie als ik dus op de (bij mij nu gele) balk klik

[ Afbeelding ]

Nogmaals bedankt :-) Nu ben ik bezig in eerdere secties te herhalen en legendary op te pakken :-) FIjn dit :-)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:25

Haha geweldig geen dank!

Mijn Engels is zeer vloeiend maar mijn brein kan slecht dubbel vertalen :+ of Duits is gewoon n rotaal dat kan ook _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 08:33

Leuk Billy, ik wist ook niet hoe ik terug moest gaan, dankjewel!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 16:01

Zo, dit vond ik wel stoer vandaag ; :D ...

Nog steeds Spaans :D

Afbeelding

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:14

Wowww *\o/* Goed zeg!

Ik stond vanmorgen op 518 :+

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:13

Wauw, mooie mijlpaal zeg! :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:42

Ik ben al blij met mijn 250 dagen, dus chapeau!

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:33

Wow, 1200 dagen streak! Wat knap!

Wat leuk ook om hier de ervaringen, bekende struggles en grappige zinnen te lezen.

Ik heb na een korte pauze mijn Spaans ook weer opgepakt, maar door het ‘energy limit’ schiet het jammer genoeg nu niet zo op. Zijn er hier misschien nog mensen die samen een Family Plan willen nemen? Of is er ergens nog plek waar ik bij in mag stappen?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 09:06

Ik ben al blij met m’n 50 van gister :Y)

Mochten meer bokkers zich melden, ik heb nu de individuele super nog

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 22:37

musiqolog schreef:
Ik ging de laatste maanden een stuk minder snel door mijn nieuwe taal, het Portugees, heen. Dat kwam doordat ik Zweeds en Russisch moest herhalen en, de afgelopen maand, doordat ik op vakantie was. Maar hé, tegen het einde van de vakantie was mijn cursus Portugees ineens toch afgelopen. Terwijl ik zoveel nog moest leren! Ik had bijvoorbeeld alleen nog maar de tegenwoordige tijd leren gebruiken, terwijl het werkwoord - leer mij de Romaanse talen kennen - nog zoveel meer tijden kent. Zover gaat de Nederlandstalige cursus helaas (nog) niet.

Tot mijn grote vreugde is de Portugese cursus vanuit het Nederlands nu uitgebreid. Ik tikte er net op met de verwachting de gebruikelijke herhalingslesjes voorgezet te krijgen, en ik zag ineens een verse les die ik nog niet gehad had! Nu gaan we de diepte in, met al die verleden tijden die ik tot nu toe nog niet voorbij had zien komen. En met nieuwe onderwerpen in langere zinnen, uiteraard.

Welsh gaat onderwijl gewoon door, en van het Russisch moet ik dagelijks herhaallesjes doen om het een beetje bij te houden. Alleen Zweeds hoeft niet meer zo nodig. Dat onderhoud ik wel buiten Duolingo om.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 10:53

Oh, klinkt goed, musiqolog!

Ik merk met Frans ook kleine veranderingen op. Een week of wat terug moest ik alle hoofdstukken van sectie 2 doorlopen, omdat er een heel aantal opeens niet meer als 'legendarisch' waren afgesloten (ik doe dat altijd meteen na iedere les, en alle hoofdstukken krijgen dan hun speciale kleur - op pc goud, op smartphone paars).
Bleken er hier en daar wat nieuwe lessen of verhalen tussen gefrommeld te zijn.

En sinds deze week krijg ik bij FR/NL ook vaker luisterlessen zonder de tekst erbij, die ik dan zelf moet uittikken.
Ik weet niet of dat bij het niveau hoort (Sectie 3, Hoofdstuk 4-5) of dat het nieuw is. Maar het is even nèt weer wat pittiger, en dat maakt het ook leuker.

Ik heb sinds een paar weken ook wel het gevoel dat het Frans eindelijk 'klikt' :j - m.a.w dat het me over het algemeen minder moeite kost om op de juiste woorden/vervoegingen te komen.
Vandaag was dag 525 :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:49

Nederlands frans eindigt best laag in nivo. Gv is inmiddels met engels frans al een stuk verder gevorderd terwijl hij op een lager nivo lessen zit nog.

Ik ga een stap verder en binnenkort intern voor hopelijk een stevige bijscholing frans. Doodeng maar leerzaam ga ik vanuit. En gv begint eind dit jaar met een op een lessen prive online om ook een flinke stap kwa spreken te maken

Ondertussen ga ik door met duo lingo frans spaans en schaken :P ik zit nu op 1090 dagen

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:36

karuna schreef:
Nederlands frans eindigt best laag in nivo. Gv is inmiddels met engels frans al een stuk verder gevorderd terwijl hij op een lager nivo lessen zit nog.

Ik ben inderdaad daarom gestart met EN/FR, en doe NL/FR er gewoon naast. Ik kom daar nu intussen al wel wat dingetjes tegen die ik in EN/FR nog niet heb gehad, maar over het algemeen vind ik het tot nu toe gemakkelijker.

Ben benieuwd hoe jullie bijscholing gaat bevallen! Spreken gaat hier ook moeizaam (moet nog veel te lang nadenken), maar dat geeft niet. Mijn eerste doel is (nog) om vlot Frans te kunnen lezen en verstaan.

Ik speel trouwens weleens met het idee om mijn huis gewoon vol te plakken met post-its, met daarop het franse woord voor het betreffende voorwerp :):)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:10

Ik moet zeggen dat die widgets mij ook wel motiveren (om het zo laat mogelijk te maken O:) )

Duo word steeds gespannener vandaag :')

Peony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 06:51

Hele stille meelezer hier! Maar mocht er nog iemand een family account willen delen houd ik mij aanbevolen! :D