Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:45

Wat een moeilijke beslissing ais -O- hoop dat je snel een oplossing of nieuw tehuis voor je paardje hebt!

Doubtless, succes en beterschap!

Ik ben ook wel jaloers Laus :') je bent weer even onder de pannen. Maar wel herkenbaar dat je motivatie tot solliciteren dan weer even wegzakt.

Moeilijk Darah, maar als buitenland je droom is... dan beter nu dan er later spijt van krijgen toch?

kelliee; je kan iets van de missie/visie in je brief verwerken en dat je je daar helemaal in kan vinden! :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:15

kelliiee1993 schreef:
Dankjewel!
Ja ik zat er ook aan te denken om de visie van de instelling te gebruiken in mijn sollicitatie.

:j Bijv waarom die instelling jou aanspreekt.
Ik heb laatst ook een open sollicitatiebrief geschreven, geschreven naar welke functie ik solliciteerde, wat mij aanspreekt in de organisatie (idd visie en missie nageschreven, haal er kernwoorden uit!) en waarom ik geschikt ben voor zo'n functie.

kelliiee1993

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:20

Dan zat ik toch dicht in de buurt, had op internet ook gekeken voor voorbeelden. Maar dacht misschien hebben jullie nog tips :)

Vond toevallig net een vacature op oproepbasis bij een bso/kinderdagverblijf. Dus heb daar eerst maar een brief voor geschreven. Is er iemand die deze voor mij zou willen nakijken?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:24

Ik ga vandaag of morgen eens een heel kort Cv maken van 1 pagina. Heb nu een mooie uitgebreide van 4 pagina's en vriendin die ook lang opzoek was, moest indertijd een korte versie maken van haar coach en werd daarna prompt 3 x uitgenodigd. Dus ach, wie niet waagt wie niet wint en ik heb nu ook geen gesprekken dus Whatever ;-) :P
Ze gaat haar Cv even sturen zodat ik inspiratie op kan doen.

Weten jullie ook of je 2 CV's tegelijkertijd op Monsterboard actief kan hebben? Ik weet wel dat je er meerdere kunt maken, maar of ze beiden tegelijkertijd actief kunnen zijn weet ik eigenlijk niet..
Anders om de week hahaha ;-)

Ik heb trouwens ook een pasfoto laten maken! Een voor mijn id pas en de lieve man maakte 3 zakelijke en 3 "vlotte" voor mijn fans zoals hij het aangaf. Dus die vlotte foto moet ik ook nog even digitaliseren en plaatsen op CV of sites ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:34

Leuk Fargo! Show je die foto dan ook even aan je fans hier :D

CV op 1 kantje...........dat gaat me echt niet lukken. Tenzij ik een verwijzing doe naar linkedIn :+
Ik wens je succes, ben benieuwd wat je er van maakt. Ik vind het nl geen rare gedachte. Wil je hem anders met mij delen als je hem klaar hebt?

Kelliee, stuur maar naar je me door hoor! Ik kijk er graag even naar.

Doutbless, succes nogmaals en geen gek idee om idd verder te kijken. Ik heb vroeger veel longinfecties, dikke amandelen en ontstekingen. Ik heb toen op 21 jarige leeftijd mijn amandelen laten verwijderen omdat vol zaten met streptokokken of zoiets. Sindsdien gaat het veel beter! Het is alleen wel even doorbijten op die leeftijd............ (verloor wel in 2 weken tijd 6 kilo :') )

En over Monsterboard, ik heb er geloof ik 4 op staan, maar geen idee of ze allemaal actief zijn. Volgens mij kies je er voor om er eentje actief te hebben. Zal het zo eens nakijken.

Joh, misschien helemaal hop (bedenk ik me nu spontaan) om een soort van blog versie van je CV te maken. Zeer verkorte versie zoals jij zegt Fargo en een verwijzing voor meer info naar je persoonlijke CV-blog
Daar kan je in stijl meer vertellen over je werkervaringen, wellicht een functioneringsgesprek toevoegen of verslagen of zo. Tevens meerdere foto's, bijv: 1 te paard, 1 met je kinderen of zo. Meer info over de persoon achter de CV.......

Ik zeg: gat in de markt! Ik ga er patent op aan vragen :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:42

Ze had dan ook de belangrijkste ervaringen op 1 kantje gezet - ik denk dat ik ook vermeld dat een uitgebreider Cv op verzoek beschikbaar is oid.
Zodra foto digitaal is zal ik hem delen ;-) en de CV ook als ie zover is ;-)

Je blog idee klinkt hip en tof ;-)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:46

Dimple schreef:
Doutbless, succes nogmaals en geen gek idee om idd verder te kijken. Ik heb vroeger veel longinfecties, dikke amandelen en ontstekingen. Ik heb toen op 21 jarige leeftijd mijn amandelen laten verwijderen omdat vol zaten met streptokokken of zoiets. Sindsdien gaat het veel beter! Het is alleen wel even doorbijten op die leeftijd............ (verloor wel in 2 weken tijd 6 kilo :') )

Dat wordt dooreten dan, ik kan geen 6 kg missen _O-

Fijn dat je foto's geregeld zijn Fargo! Ik heb vorig jaar een expositie gehad & daar ook een zelfportret voor geschoten. Die gebruik ik nu op m'n cv, maar zou eigenlijk een geschiktere moeten schieten...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:56

Ik ben een opzetje aan het maken van de CV-blog :D

Zal het jullie straks laten zien :')

Oh ja,....die 6 kilo kan ik met gemak missen :o :P

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:02

Dankjewel Dimple! Zal even een pb naar je sturen :)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:06

ben benieuwd dimp

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:12

Hallo allemaal,
Ik ben 21 en binnenkort werkloos. Ben dus nu al op zoek naar andere baantjes, maar alles waar ik op reageer krijg ik terug dat ik te oud ben... Hoe pakken jullie dat aan?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:20

Pfff 21 en al te oud.. :/
Wat voor een werk zoek je?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:22

Klopt ken het probleem, ik ben ook 21 en voor veel dingen te oud.
Ben je doordeweeks ook beschikbaar of alleen in de avonden en weekenden? Dat scheelt ook al.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:23

Callcenter oid wordt je wel redelijk makkelijk aangenomen over het algemeen. het is (vaak) geen vetpot. Maar als je echt omhoog zit is dit wel een optie. Daarom ook daar nu maar weer op aan het solliciteren

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:28

Via PB even de link naar mijn cv-blog. PB even voor wie hem wil. Ik zet hem niet hier neer anders weet iedereen me meteen te vinden ;)

Eerste opzet. Ik ga de kleur nog aanpassen (wat minder zwart 8-) ) en nog wat hippe uitspraken, linkjes etc toevoegen.

Mochten jullie nog een ludiek idee hebben (zal ik een goede mop toevoegen? }> ) dan hoor ik dat graag.

Ben wel in voor wat geks. Kan ik er vandaag of morgen meteen een sollicitatie uit doen met een link naar de site _O-

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:30

Zou ik het linkje mogen hebben Dimple

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:31

Dimple schreef:
Via PB even de link naar mijn cv-blog. PB even voor wie hem wil. Ik zet hem niet hier neer anders weet iedereen me meteen te vinden ;)

Eerste opzet. Ik ga de kleur nog aanpassen (wat minder zwart 8-) ) en nog wat hippe uitspraken, linkjes etc toevoegen.

Mochten jullie nog een ludiek idee hebben (zal ik een goede mop toevoegen? }> ) dan hoor ik dat graag.

Ben wel in voor wat geks. Kan ik er vandaag of morgen meteen een sollicitatie uit doen met een link naar de site _O-

Ik ben wel benieuwd naar je cv blog! Hopelijk vind je snel een baan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:33

Dimple schreef:
Oh ja,....die 6 kilo kan ik met gemak missen :o :P

Als ik die dan even mag lenen O:) Huisarts prikt vanmiddag bloed & als het weer bacterieel is moet ik toch langs de KNO arts (voor longonderzoek of amandelen weghalen).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:52

Jup, ik stuur ze per PB Doubtless!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:15

Heb nog even zitten zoeken op Monsterboard, dit staat er in een helptekst
•Bij Monsterboard.nl kun je tot vijf cv’s online zetten, maar er kan er maar één tegelijk op actief (zichtbaar in de CV Database). Toch kan het zeker de moeite zijn er meerdere te uploaden. Zo kun je verschillende cv’s voor verschillende functies in je profiel zetten, zodat je bij een online sollicitatie alleen nog maar de juiste hoeft aan te vinken. Ook kan het handig zijn om naast een cv in het Nederlands bijvoorbeeld een Engelstalige bij de hand te hebben.\\

Denk dat ik als ik de korte versie af heb, ik die er ook in ieder geval opzet en dan kun je wisselen welke je actief hebt.. en kom je ook weer bovenaan te staan lijkt me.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:29

Nu in ieder geval mijn reguliere cv maar weer eens vervangen, was ook al weer wat aangewijzigd ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:42

Ah, dan moet ik meteen even kijken welke CV ik nu op monsterboard actief heb staan.

Je blijft aan de gang met CV's he! Dagtaak aan.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:01

Ja dat heb ik de laatste paar weken ook even laten versloffen, zie af en toe wel mensen op linked in naar profiel kijken .. nou ja als ik mijn nieuwe cv heb zal ik ook weer eens even echt actief worden.
Had op mijn laptop thuis geen goede word versie, nu wel dat scheelt ook natuurlijk!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:22

Ik ben door naar de volgende selectieronde :D ze hadden 120 reacties, 20 kandidaten op gesprek & nu mogen ik en 2 anderen voor een tweede gesprek terug komen *\o/*

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:23

Gefeliciteerd Doubtless!!