Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:06

Hier ook nog geen cijfers terug..

Misschien een rare vraag, had het van sommige al gelezen, voelt iedereen zich op zijn/haar gemak in zijn SLB groep?
En weet een van mijn mede W.indesheimers hoe het zit met een evt overplaatsing?
Ik zit namelijk in mijn eentje in een groep met mensen die uit totaal de andere kant van Nederland komen. Terwijl er twee klassen zijn met allemaal mensen op nog geen 5 tot max 20 min reizen zitten. Dit is zoveel logischer met al die samenwerkingsopdrachten etc.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:49

Hm. Van wat ik bij de intro begreep was van klas ruilen niet mogelijk.. Maar bah, wat ontzettend balen zeg.. Ik heb twee klasgenoten in de buurt zitten, de rest woont allemaal direct in de buurt van Zwolle, maar ik vind mijn rust 's morgens in de trein écht heerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:56

ik zou het vragen of het mogelijk is, is inderdaad raar ingedeeld dan...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:26

Oh ik vind het heeerlijk dat mensen ergens anders wonen. Lekker in m'n eentje in de trein, is echt een momentje voor mezelf met een boek erbij ofzo. Vind het altijd irritant als mensen mee reizen als ik me erop verheugd had alleen te gaan haha.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:30

Wij wonen ook allemaal bij elkaar uit de buurt, maar gaat prima met afspreken hoor. Dat doen we op school of we gaan naar iemand toe. Je moet er wat voor over hebben vind ik. Je hebt OV, kom op!!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:32

Wat doen jullie met SLB dan? Als ik daar eens een les van heb (die gingen tot nu toe nieteens door) dan is dat met mijn gewone klas, de opdrachten die ik maak hebben niks met mijn klasgenoten te maken, althans ik moet ze zelf maken.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:22

Marit schreef:
Oh ik vind het heeerlijk dat mensen ergens anders wonen. Lekker in m'n eentje in de trein, is echt een momentje voor mezelf met een boek erbij ofzo. Vind het altijd irritant als mensen mee reizen als ik me erop verheugd had alleen te gaan haha.

Haha wij snappen elkaar helemaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:38

Pfff project groepen zijn bekend en snap niet hoe mijn slb ze indeelt.. zit in het ergste groepjes wat je kan bedenken. Zit met alleen maar jongens.. eentje heeft de pest op mij.. waarom weet ik niet.. heb hem nog nooit gesproken.. de andere zijn prima, maar voeren geen bal uit.. nu moest ik mailen van mijn slb terwijl andere al wel hebben geruild net :(... Dus mag ik weer in stress afwachten.. vind het zooo vervelend dat je niet zelf mag kiezen ... Met dit groepje ben ik bang dat ik alles alleen mag gaan doen

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:26

Aah dat is wel heel erg vervelend dat je met zulke mensen in een groepje zit. Kan je helemaal niks mee dus..

Ik heb nogsteeds maar 1 cijfer terug van de 5 tentamens. Maar mevrouw van spaans heeft wel gezegd dat onze klas het als beste heeft gedaan dus ben benieuwd. Laagste cijfer van een andere klas was een 1,1 dus best heavy

We hebben ook al te horen gekregen dat een van onze opdrachten voor SLB volgende week vrijdag af moet zijn. Het enige wat we vorige periode gehoord hebben is: je moet een of twee dagen meelopen, hiervan een bewijs hebben en er een verslag van maken. Het moet ergens in November af zijn.
Dus we gaan bij de eerst volgende SLB Opdracht staken. _O-

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:15

Peca, ik zou een samenwerkingscontract op stellen.. ik had dat ook gedaan maar niet goed genoeg.
bij 2 keer de deadline niet halen eruit kicken of de docent op de hoogte stellen, dat soort dingen, dat ga ik ook echt doen aankomend blok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:47

Ja klopt, moeten wij ook doen. Wat hebben jullie erin staan?
Wil gewoon niet weer de stres... Vorige project ook al.. en als je ze eruit kickt zit je alsnog met al het werk zelf.. liever dat dan een onvoldoende natuurlijk...heb gemaild en hoop dat ik bij een vriend mag.. sommige hebben al geruild namelijk...

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:14

buhh ik had een 5.3 voor mijn tentamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:16

Zonde zeg... Net aan niet.. dat is zuuuur!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:45

ja het werk komt dan wel op jezelf te liggen maarja beter dat dan dat het helemaal niet gemaakt word natuurlijk.
Wij hadden veelste slappe regels gemaakt.. vriendin van mij had regels zoals: Bij 1 keer de deadline niet halen een waarschuwing, bij de 2e keer wordt de docent ingelicht en word je uit de groep gezet.
misschien kun je ook iets zeggen van, bij het niet halen van de deadline minimaal een dag van te voren aangeven..
ook overal moeten consequenties aanzitten anders dan heeft het nog geen nut.. pff je zou toch zeggen dat iedereen voor zichzelf op het HBO zou zitten.. lijkt wel een kleuterschool zo he!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:59

Ohh wat balen Ronaa! Echt net niet...

Zo mijn project is af hoor :')
Vorige keer heb ik tot diep in de nacht zitten werken dus ik leer al een beetje plannen :=

Ik vind het ook lekker hoor, alleen in de trein! Ik ga richting Leiden en heb nog 3 klasgenootjes uit Delft, dus soms reizen we wel een stukje samen. Heb ook nog een klasgenoot uit Haarlem maar die neemt altijd de trein die voor mij net niet logisch is, dus ik reis meestal alleen. Op het MBO reisde ik altijd met een klasgenoot, we waren echt dikke vrienden maar die viel altijd in slaap in de trein _O- Hij zit nu op een andere richting op de WdKA, dus nu reizen we bijna nooit meer samen, helaas.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:12

pffffff mijn school die moet vandaag de punten erop zetten want de 15e werkdag is vandaag.
Tuuurlijk maken ze weer gebruik van het allerlaatste moment terwijl t een bolletjes toets was die alleen door de computer hoefde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:42

Wil dat mijn slber terug mailt :Y)
Duurt altijd zooo lang...

Gebeurt altijd op het laatste moment inderdaad ...

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:41

Ik ben nog steeds op recht aan het wachten, maar het begin nu wel heel erg lang te duren..

Alle andere toetsen met 2 a 3 dagen terug gehad, en recht heb ik vorige week dinsdag al gemaakt.. Nu maar hopen dat het niet zo lang duurt omdat het heel slecht gemaakt is..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:57

woooooooow goldwynn zo snel..
ik heb nog niets terug hoor haha en had idd ook alleen maar meerkeuze vragen, dus even een kwestie van door de computer heen halen zou je zo denken.. nu kijk ik 10 keer per dag of ze er al op staan.. werkt ook niet echt tegen een stressloze leerdag.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:08

JAAAAA een 8.4 :D *door het dolle heen*

Dat betekend dat ik 13 van de 15 studiepunten heb gehaald dit blok ^^

@Nanno:
Haha, ja, alles was redelijk vlot bij mij ja.. Maar recht duurde langer dan de rest in verhouding, maar gelukkig geen slecht nieuws voor mij :)
Hier was alles ook met schrapkaarten, redelijk vlot nagekeken..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:13

wooow wat een geweldig cijfer zeg, gefeliciteerd!
netjes je studiepunten, welke punten mis je nu nog?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:18

Ik heb spelling niet gehaald, dus daar mis ik 2 studiepunten voor.. Maar die was ook heel lastig en erg streng. Je mag geloof ik van de 60 vragen maar 10 fout hebben (als ze dat niet hebben veranderd naar 6..) en ik snap echt de logica van koppelwoorden en samengestelde woorden niet.. XD

Verder dus recht met een 8,4 gehaald, onderzoek met 6,5 , organisatiekunde 7,9 en management accounting met 6,9.. Voor alles 2 studiepunten en dan 3 voor het project ^^

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:21

wooow mooie cijfers.

Pff ja ik heb dat vrijdag ook gehad stomme samenstellingen, heb al gezien dat ik iets teveel woorden aan elkaar heb gekoppeld haha ik zie er ook de logica niet van in.. even mn cijfer afwachten dan maar.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:22

Ja, en ik denken dat ik op recht na alles slecht gemaakt had, valt reuze mee dus :) Thanks ^^

Haha, ja, ik snap niet waarom driegangenmenu wel aan elkaar is maar drie gang niet, om maar een voorbeeldje te geven, en hoe schrijf je quasi-grappige? Aan elkaar, of met koppelteken, los? Ik weet het echt niet.. De D T spelling gaat hier wel goed..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:27

D T moet ik ook over nadenken.. en vaak doe ik dat op whatsapp of bokt niet.

Ja ik had dus iets van muzikalewonderkinderen aan elkaar geschreven maar waarschijnlijk moet muzikale los van wonderkinderen maar waarom???? waarom moet wonderkinderen dan wel eraan terwijl ze verd*mme ook nog muzikaal zijn hahaha! _O- hou maar op ik wacht mn cijfer wel gewoon af. bij ons wordt het gelukkig per onderdeel beoordeeld dus als ik 1 onderdeel bijvoorbeeld haal dan hoef ik die de volgende keer niet over te doen dus dat is wel relaxed!