Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
InekeN schreef:Best raar dat de kans op burn out/overspannen raken niet veel besproken wordt op de opleidingen. Als er al van pauze naar pauze gewerkt wordt... oei!Tel daarbij nachtmerries en alle andere dingen die jullie noemen...
AmyII schreef:Een collega heeft eens een les in het 'rookhok' gegeven, da's en houten huisje á la katberg (je weet wel, zo'n gebouwtje op de boerderij waar hooi/ stro onder staan)
En een andere collega is eens lekker op de bankjes gaan zitten, alle bankjes staan in meerdere vierkanten op het plein. Als dan je klas niet te groot is kan je in zo'n vierkant zitten en zelf in het midden staan.
MissBonny schreef:@ Cyella, je kan kiezen of je voltijd of deeltijd (versneld) wilt gaan doen. Ik heb de voltijd variant gedaan. Vanaf het eerste jaar loop je al stage en dat vond ik écht een pluspunt aan de opleiding. In jaar 1 en 2 één dag in de week,met een x aantal keer in het jaar een stageweek. Vanaf jaar 3 had ik 2 dagen in de week stage en met je lio 3/4 dagen. Stages mocht ik zelf kiezen, maar dan moest ik ze ook zelf regelen. Doe je dat niet, dan wordt het voor je geregeld (bij ons tenminste) Het niveau kan wel bedroevend zijn. Het ergste vond ik de vele nutteloze verslagen die je steeds moest maken, maar dat is mijn meningIk heb gewoon onwijs veel geleerd van de praktijk! De uren/dagen les, zijn denk ik, per locatie verschillend.