1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:56

Ik had vandaag ook een studievoortgangsgesprek, gaat allemaal prima (8 op eerste blok, eerste deeltoets tweede blok 74%, voortgangstoetsen een voldoende en goed) dus hij zag geen problemen voor mijn P in een jaar en wilde over BSA niet eens beginnen :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:01

__Marije__ schreef:
Ik had vandaag ook een studievoortgangsgesprek, gaat allemaal prima (8 op eerste blok, eerste deeltoets tweede blok 74%, voortgangstoetsen een voldoende en goed) dus hij zag geen problemen voor mijn P in een jaar en wilde over BSA niet eens beginnen :D

goed zeg! ik heb mijn gesprek morgen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:02

Tentamenweek, tentamenweek... Ik word zo gek van jou. |o

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:05

Hahahaha :P Succes!

Ik heb vrijdag weer bloktoets....
Edit: volgende week :+

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:08

Oke ik heb al heel erg lang niet meer gereageerd in dit topic.
Ik heb deze week tentamens en ik mag er maar een niet halen wil ik mijn opleiding mogen vervolgen. Nou komen bij ons altijd de antwoorden binnen 24 uur online. De eerste had ik grandioos verpest dus toen kwam er ontzettend veel druk op mij te staan. Nou keek ik vandaag de tweede na (na een nacht amper geslapen te hebben) en daarmee kwam ik ook uit op een onvoldoende. Ik was dus super gestresst en had mijn slber al een mail gestuurd van 'ik zit zo erg in de put blablabla'. Telde ik net nog eens het aantal fouten, blijk ik wel een voldoende te hebben. Ik had dus maar weer snel een mail gestuurd en mijn excuses aangeboden voor mn uitbarsting. Daarbij heb ik ook geschreven dat dit iets zegt over mn stress level en of we het daar binnenkort over kunnen hebben. Jullie snap wel dat ik echt een oliebol ben. Vinden jullie wel dat ik dit nog enigzins netjes heb opgelost?

(sorrry voor het hele verhaal!)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:02

Ai dat is inderdaad wel iets om aan te werken als je zo gestresst bent! En misschien is het als je meerdere toetsen hebt en je weet dat je zo gestresst raakt ook wel handig om niet je toets te gaan nakijken maar om dat pas ná al je tentamens te doen? Maar ik denk dat je het netjes hebt opgelost hoor :) Succes nog even!!!!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:40

Dank je wel. Het probleem met dat nakijken is dat iedereen in een groeps whatsapp zit en je raadt het al: dan is de groepsdwang te groot :P maar ik moet dat inderdaad ook gaan proberen

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:40

Ik denk ook dat je het zo netjes hebt opgelost :j Ik heb er ook last van, als ik er niet op let ben ik zo gestressd voor de tentamens dat ik een blackout krijg en het hele tentamen verknal waar ik zo hard voor heb geleerd (is mij deze periode helaas ook overkomen). Had vandaag een herkansing en ben na afloop 2 uur gaan schaatsen om alle zenuwen en stress kwijt te raken voor ik het na ben gaan kijken.

Ik heb het inmiddels 5x nageteld. Volgensmij heb ik de herkansing van staatsrecht gehaald. Ik zit hier gewoon te trillen, zit precies binnen de norm :=

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:56

Tassend heb jij daar ooit iets van trainingen voor gevolgd?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:07

Nee, mijn middelbare school stuurde mij van het kastje naar de muur helaas. Werd tussen verschillende personen heen en weer gestuurd, en de enige 'oplossing' waar ze mee kwamen was dat ik de toetsen destijds maar in een apart kamertje moest maken in plaats van in de grote zaal zodat ik niet afgeleid zou worden door anderen (wat uiteindelijk ook niets heeft geholpen). Had het naar mijn idee sinds het begin van deze opleiding prima onder controle, eerste tentamens zijn ook supergoed gegaan, echter is staatsrecht een ontzettend moeilijk vak waarbij we door iedereen bang werden gepraat (slagingspercentage van 20/25%), dat het helaas toch weer op is komen zetten.

Dus zal het nu even goed in de gaten houden, en als het weer misgaat ga ik zeker eens om mij heen kijken voor een dergelijke training. Ik weet dat ik het kan, en wil het niet door zoiets laten verpesten :j

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:19

Zijn er hier mensen heel goed in rechten!?

Ik heb over 2 weken een tentamen dat je volledig kan voorbereiden en uit je hoofd leren. Het gaat om een juridische casus, die moet je analyseren en een adviesbrief bij maken. Nu zetten ze 5 casussen 2 dagen van tevoren op internet, één daarvan krijg je, je kan het dus helemaal voorbereiden! Stress schiet er nu al in, welke van die 5 is het , en het kost al heel veel werk om 1 casus voor te bereiden. Je mag alles samen voorbereiden (zelfs met de hele klas als je wil), maar juist omdat je het zo goed kan voorbereiden ga ik heel erg stressen. :=

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:00

Hmm, als ik dan tijd heb (mijn 2e semester begint die week en het is maar net hoe veel er dan moet gebeuren) wil ik best even met je meekijken :j

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:09

Zo ik heb gelukkig alsnog al mn studiepunten binnen :D
Stand; 31/60 :D

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 15:24

Goed Lisza!

Ik ook gelukkig, gisteren nog 1 assessment gehad en maandag laatste tentamen. Dan is deze periode ook weer afgesloten.
Score tot nu toe 23/60 studiepunten. Tot nu toe ook nog geen herkansing nodig gehad! :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:34

Mooi zo Lisan :)
Maandag begint mijn 3e periode, met weer allemaal nieuwe vakken waaronder strafrecht :)
Ik heb dr zin in :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:52

Netjes hoor Lisa! Jij ook Lisan :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:47

Netjes!

Ik heb nu 21 van de 26 die ik kon halen. Ik heb een herkansing op een vak van 5 punten. Het heet diversiteit, ecologie & gedrag en dat zegt misschien al wel genoeg waarom ik 'm niet gehaald heb. _O-
Vanaf 9 februari begin ik met m'n major en dan heb ik gelukkig alleen nog maar leuke, semi-scheikundige vakken. :):)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:46

Dank je menino, balen van je situatie. Veel succes met het aanvechten. Hopelijk laten ze je anders toe op de uni.
Iedereen heeft mooi aantal punten binnen zie ik.

Ik kreeg net mailtje dat 1 onderdeel van de integrale opdracht onvoldoende was, dat wordt hem weer overnieuw maken... De projecten werken dit jaar niet echt mee.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:50

Ik heb nog maar 8 studiepunten ;'( Oke, ik heb er meer, maar ze zijn niet zo goed in bijwerken bij ons op school...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:04

@ Melisding:
Ik heb ook zo verschikkelijk last van die stress :(:) bij theorie toetsen gaat het wel maar ik heb veel praktijk toetsen (fyiotherapie) en die breken mij echt op!
Wat wel een beetje helpt zijn van die homeopatische rustgevende tabletten. Dat maakt het bij mij wat beter te doen. Voorderest gewoon proberen te denken van of ik nou stress of niet, dat gaat niet veranderen aan hoe goed ik het doen. En alles goed voorbereiden scheelt ook een boel! en meer dan je best kun je niet doen :j

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:36

Bedoel je dan gewoon van die valdispert of iets? Bij mij komt de stress vooral bij toetsen waar ik keihard voor geleerd had. Misschien moet ik minder aan voorbereiding doen :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:17

Ik zit op 11/60 maar meer kan ook nog niet :+ We hebben vier tentamens van ieder 11 en de rest zijn losse lijnen, bijv. professionele ontwikkeling, voortgangstoets.. en dat loopt het hele jaar door dus die punten krijg je pas op het eind. Maar tot nu toe alles gehaald :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:18

Iedereen zit best op schema volgens mij :)

Ik heb weer een nieuw rooster, maar ik weet nog niet in welk project groepje ik zit. En elk groepje heeft op een ander moment bespreking..
Best lastig, zeker als je zoals ik nog verschillende andere dingen te doen hebt buiten school.. Ik moet nu pianoles verzetten, rijlessen plannen en ook nog mijn rooster doorgeven aan de AH. Maar niks is dus nog zeker.. Ik plan het gewoon maar in, kan het altijd nog wijzigen hoop ik!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:23

Ik eb een best fijn rooster dit blok. Alleen op donderdag een lange dag en dat is wel lastig. Heb om 7 uur clubles en ben om half 7 thuis... Even kijken hoe we dat gaan doen. Waarschijnlijk hebben we binnen een paar dagen alle punten terug vanwege de 1 februari regeling.

Ben ook geen enige meisje meer in de klas, we hebben 4 nieuwe mensen in de klas waaronder 1 meisje. Ben benieuwd of het klikt :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:30

Wat leuk zeg!
Ik heb ook wel een fijn rooster zoals het er nu naar uit ziet. Om de week op maandag vrij, woensdag een lange dag met 2 keer hetzelfde vak?! en donderdag en vrijdag vrij :)
Maar dus wel een project waar waarschijnlijk veel voor gedaan moet worden..