't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:29

Jup l, I know.. Welke regio zoek je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:36

Noord :)
Dus wij zitten elkaar niet in de weg haha :D

Als mijn vader terugkomt van vakantie, wou hij wel even zijn connecties opbellen. Dus ik hoop dat dat wat op gaat leveren!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:09

Hier is het definitief rond! Vorige week was er de nodige verwarring omdat ik een contract kreeg voor het werk wat ik nu doe terwijl ik zou gaan bezorgen in mijn woonplaats... Bleek dat het een technisch iets was. Maar vanmorgen gesproken met mijn nieuwe teamcoach en vanaf maandag ga ik dus over naar mijn nieuwe wijk, vast contract. Ik ben dus officieel niet meer zoekende *\o/*. Eindelijk na (bijna) 3 jaar weer vastigheid!!!!!
Ik blijf wel meelezen en ik krijg nog steeds vacatures door. Mocht ik wat zien voor anderen hier, zal ik het zeker posten. Iedereen veel succes en vooral de moed niet opgeven +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:30

Gefeliciteerd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:42

Gefeliciteerd!!!!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:48

Gefeliciteerd!! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:50

*\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-09-12 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:52

Oh wat fijn Patpen! Gefeliciteerd! :D

Vuurneon, nee we zitten elkaar denk ik niet in de weg idd :')

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:53

Zijn er nog mensen in de paarden die werk zoeken?

Bij stal Laarakkers en ook bij Dressuurstal van Baalen zoeken ze een groom/stalmedewerkster!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:55

Krijgen jullie reacties terug als je een open sollicitatie stuurt?

Ik kreeg van de week een open sollicitatie binnen.
Deze stond vol met fouten, heb heel erg zitten twijfelen of ik diegene nu wel of niet daarop moest wijzen.
Heb dit wel gedaan.... Niets meer gehoord, diegene zal dit waarschijnlijk niet leuk hebben gevonden terwijl ik het wel goed bedoel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:58

meggiemeg schreef:
Krijgen jullie reacties terug als je een open sollicitatie stuurt?

Ik kreeg van de week een open sollicitatie binnen.
Deze stond vol met fouten, heb heel erg zitten twijfelen of ik diegene nu wel of niet daarop moest wijzen.
Heb dit wel gedaan.... Niets meer gehoord, diegene zal dit waarschijnlijk niet leuk hebben gevonden terwijl ik het wel goed bedoel.

Ja, ong een maand geleden heb ik er 30 gedaan en 2 weken terug een stuk of 15. Van de eerste serie heb ik denk ik van de helft een bericht gehad en van de laatste van bijna allemaal.
Maar ik denk wel dat het erg bedrijf afhankelijk is. De eerste 30 waren naar scholen en de 15 waren naar ziekenhuizen.

Patpen gefeliciteerd, je verdient het! *\o/*

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:36

Gefeliciteerd!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:38

Gwen09 schreef:
Bij stal Laarakkers en ook bij Dressuurstal van Baalen zoeken ze een groom/stalmedewerkster!

En dat is weer zo ver weg voor mij... :n

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:02

Een sollicitatiebrief met veel spelfouten (open sollicitatie of nit) ga ik me afvragen of die bewust zijn gemaakt of niet.. :o weet je wel, solliciteren om het solliciteren en dus bewust afgewezen willen worden. Als je die baan echt wil laat je je brief toch nalezen door iemand, als je spelling niet zo sterk is??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:49

De mensen die een hele slechte brief schrijven waarin ze hun zwakke punten benoemen en vol fouten gooien en nog liefst handgeschreven, verdenk ik ervan makkelijk aan hun sollicitatie plicht te doen voor behoudt van uitkering.
Ik heb brieven gelezen waarin mensen alleen maar bagger schreven wat ze niet konden en wouden :+
Dus voor een functie van schoonmaker neerzetten; ik ben niet netjes, maak zelf niet graag schoon etc.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:53

gefeliciteerd patpen!!!

ik ben in dubio, staat een zelfde soort vacature bij hetzelfde bedrijf waar ik in augustus ben geweest. nu twijfel ik of het zin heeft om daar op te solliciteren..... als ze me echt een kans hadden willen gegeven hadden ze toen toch ook wel geweten dat die functie vrij zou komen.....
ik moet nog even op zoek naar de afwijzing..maar dat dat die was in de trend van dat ze iemand gevonden hadden die beter aan sloot.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:54

Blacknorton:Gewoon doen! Wie weet was je vorige brief minder sterk en geven ze je nu het voordeel van de twijfel?
Of opent nu een heel ander persoon je brief :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:05

Dat was mijn gevoel ook bij die persoon, ik heb op dit moment geen vacature vrij binnen ons bedrijf, heb dan ook netjes terug gereageerd. Wist alleen niet of ik het kon maken om iemand op zulke fouten te wijzen...

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:07

@vuurneon, ik ben daar op gesprek geweest en ik vond het een leuk gesprek. vandaar dat ik twijfel....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:44

blacknorton schreef:
@vuurneon, ik ben daar op gesprek geweest en ik vond het een leuk gesprek. vandaar dat ik twijfel....

Zelf zou ik denken; niet geschoten is altijd mis. In het ergste geval zeggen ze nee, maar voor hetzelfde vonden ze het gesprek de vorige keer ook leuk maar was jij op dat moment niet de beste voor hun. Kan u anders zijn toch? :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:11

Ik zou de persoon bellen waar je toen mee gesproken hebt. Kan heel goed dat ze toen nog niet wisten dat deze vacature nu vrij zou komen. En veel bedrijven houden geen cv's in portefeuille.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:15

vuurneon schreef:
De mensen die een hele slechte brief schrijven waarin ze hun zwakke punten benoemen en vol fouten gooien en nog liefst handgeschreven, verdenk ik ervan makkelijk aan hun sollicitatie plicht te doen voor behoudt van uitkering.
Ik heb brieven gelezen waarin mensen alleen maar bagger schreven wat ze niet konden en wouden :+
Dus voor een functie van schoonmaker neerzetten; ik ben niet netjes, maak zelf niet graag schoon etc.

Dit soort brieven zouden eigenlijk opgestuurd moeten worden naar de sociale dienst/gemeente en deze mensen mogen van mij echt een flinke boete krijgen omdat ze niet serieus op zoek zijn naar een baan en alleen maar handje willen ophouden.
Zij verpesten het voor diegene die wel willen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:53

Patpen, gefeliciteerd! Super dat je nu een baan met werktijden en afstand hebt die bij je past!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:05

Gefeliciteerd Patpen!
Ik ben afgelopen vrijdag gebeld door een UZB waarbij ik ingeschreven sta dat ze misschien iets voor me hebben. Is bij een soort callcenter (inbound) waar ik drie jaar geleden ook heb gewerkt... Heb vanmiddag om 14.00 uur een afspraak bij het UZB om alles even door te spreken en dan gaan ze me waarschijnlijk voorstellen bij dat bedrijf.

Het was opzich een best leuk bedrijf, gezellige collega's toendertijd... sluit toch niet helemaal aan bij mijn opleiding en huidige werkervaring, maar goed als ik daar word aangenomen is het natuurlijk beter als helemaal niks. Mijn geld raakt nu ook wel een beetje op door het thuiszitten en ik zit nog steeds te wachteen of ik wel of geen uitkering krijg...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:20

Spannend jtm :)

Hoe gebruiken jullie de netwerken? (bedoel ik echt mee vrienden etc, niet sociale netwerken :P) want ik zag een bedrijf die interesse had in starter, maar mijn tante is een grote naam in dat bedrijf (groot internationaal bedrijf) en ze zit dan ook op een ander kantoor dan waar ik heen wil. Nu twijfel ik of ik het via haar wil spelen of toch zelf een brief stuur. (want zul je net zien dat ze niet geliefd is, het is een pittige dame haha maar moet ook wel in de top :') ) wat is wijsheid?
Aan de achternaam kunnen ze niets afleiden, ze is de zus van mijn moeder :)