Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:57

_Rozanne_ schreef:
Ben met natuurkunde examen 2009-1 bezig en snap het tot nu toe helemaal maar vraag 8 helemaal niet..
Hoe kun je nou weer weten hoe je de opp uit moet rekenen?? heeft er toevallig iemand deze opgave gemaakt? :D

Goed lezen, in de vraag staat Als de zon fel schijnt, heeft het zonlicht per m2 zonnecel een vermogen van 1,0 kW.
Er staat ook dat het rendement 26% is. Je moet dus het vermogen van het de zonnencellen en de motor berekenen en dan met wat hier boven staat omrekenen naar m².

Mmm kijk even naar de uitwerkingen en daar snap ik dus echt niets van :P

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:06

Linde_ schreef:
_Rozanne_ schreef:
Ben met natuurkunde examen 2009-1 bezig en snap het tot nu toe helemaal maar vraag 8 helemaal niet..
Hoe kun je nou weer weten hoe je de opp uit moet rekenen?? heeft er toevallig iemand deze opgave gemaakt? :D

Goed lezen, in de vraag staat Als de zon fel schijnt, heeft het zonlicht per m2 zonnecel een vermogen van 1,0 kW.
Er staat ook dat het rendement 26% is. Je moet dus het vermogen van het de zonnencellen en de motor berekenen en dan met wat hier boven staat omrekenen naar m².

Mmm kijk even naar de uitwerkingen en daar snap ik dus echt niets van :P

Oja nu jij het zo uitlegt begrijp ik het al beter, maar idd die uitwerkingen snap ik ook niet echt :+

Linde_

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:09

Ja waarom het opeens v³ is :?
Zo een vraag komt vast niet nog eens op het examen O:)

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:04

Zoo er wordt veel gekletst hier :).
Ik ben vandaag naar een examentraining voor natuurkunde geweest.
Was echt heel nuttig, hopelijk mag het maandag resultaat hebben !

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:08

Zijn er nu nog steeds examentrainingen? Maar mooi zo!

Meiden, ik ben iig al geslaagd voor de msn examen-quiz :') Waren wel echt hoogstaande kwaliteitsvragen! Zelfs de geschiedenisvraag had ik goed! (heb geen gs).

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:30

__Leonie schreef:
Ik ga de vrijdag na frans al gelijk op examen reis!!
Naar albu feira om het even goed te vieren :)

Over die vraag van gs over willem drie.
iemand zei net dat ze er niet blij mee waren omdat engeland een soort absolutisme had.
Maar dat klopt toch niet, want engeland moest toch juist altijd rekening houden met het parlement.
En daarom kon de centralisatie dan toch ook niet zo ver gasn als bijv. frankrijk.

maar waarom ze dan niet blij waren weet ik ook niet.

Volgens mij was dat toch omdat Engeland eerst een wet had aangenomen die de handel uit Nederland moest weren. Deze was later ongedaan gemaakt, maar nadat willem 3 leider in Engeland werd ging hij de handel weer beschermen omdat hij Engeland economisch sterker wilde maken.
Correct me if I'm wrong

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:48

^ ik had dat gezegd van dat absolutisme, wist de vraag zelf ook niet en probeerde een antwoord te bedenken

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:59

Hehe, het is eindelijk gelukt met TI Notefolio! Pfff, wat een rotding :=
M'n paps is een uur bezig geweest met vanalles installeren/verwijderen enz!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:42

ladyisabelle schreef:
:wave:

Heeft iemand van jullie de begrippenlijst van de Geo boek globalisering en systeem aarde? Wij hebben die boeken niet meer en zou wel graag die lijst willen hebben.

Het is gelukt, ik heb er wel foto's van gemaakt, want de scanner werkte niet. Succes!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:49

Wiskunde-A'ers, weten jullie of we die dingen van een Boxplot ook moeten kennen? :=

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:00

Die Boxplot hebben wij niet in de les gehad, en ben 'm maar 1x tegengekomen in 6 examens ofzo :P Dus ik zou 't even doorkijken, maar ik denk niet dat het een ramp is als je het niet kent..

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:06

stitchlover schreef:
__Leonie schreef:
Ik ga de vrijdag na frans al gelijk op examen reis!!
Naar albu feira om het even goed te vieren :)

Over die vraag van gs over willem drie.
iemand zei net dat ze er niet blij mee waren omdat engeland een soort absolutisme had.
Maar dat klopt toch niet, want engeland moest toch juist altijd rekening houden met het parlement.
En daarom kon de centralisatie dan toch ook niet zo ver gasn als bijv. frankrijk.

maar waarom ze dan niet blij waren weet ik ook niet.

Volgens mij was dat toch omdat Engeland eerst een wet had aangenomen die de handel uit Nederland moest weren. Deze was later ongedaan gemaakt, maar nadat willem 3 leider in Engeland werd ging hij de handel weer beschermen omdat hij Engeland economisch sterker wilde maken.
Correct me if I'm wrong

Akte van navigatie was dat, ik ga het dalijk nog opzoeken :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:09

ik ben m weleens vaker tegengekomen :)

Wiskunde A, snapt iemand van 2009 tijdvak twee som 4 ? ik en mn broertje ( wis D ) komen er niet uit..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:10

Ik snap die hypothesetoetsen niet helemaal.... :\ (met dat significantieniveau)
Wanneer moet iets wel (en wanneer niet) verworpen worden?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:12

Boxplot staat wel in mijn examenbundel wiskunde A dus hij kan in de examens voorkomen! Maar inderdaad, de kans dat hij erin komt is volgens mij niet zo heel groot. Iedereen alles nog onder controle hier? Morgen natuurramp!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:13

xJolien schreef:
Ik snap die hypothesetoetsen niet helemaal.... :\ (met dat significantieniveau)
Wanneer moet iets wel (en wanneer niet) verworpen worden?

Bij een eenzijdige toets verwerp je H0 als de overschrijdingskans kleiner of gelijk is aan alpha, bij tweezijdig verwerp je niet als het kleiner of gelijk is aan 0,5alpha (alpha = significantieniveau).
Dus wel verwerpen: eenzijdig - overschrijdingskans groter dan alpha, tweezijdig - overschrijdingskans groter dan 0,5 alpha

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:14

Ooooh! Volgens mij snap ik hem! :D
edit: dankjewel! :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:18

en hoe bereken je t als dit bijv je formule is a^t = b b^1/a toch? als b en a gewoon getallen zijn
wat Nienkex zegt over H0 enzo klopt!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:26

Er zijn vragen uit je examenbundel weg (die wel op examenblad staan) omdat in 2010 de examens en vakken aangepast zijn, voor 2010 had je nog dat natuurkunde, wiskunde en scheikunde verdeeld was in 1 of 1,2, dit is verandert waardoor je sommige onderdelen/stoffen niet meer behandeld en dus ook niet kan krijgen op je examen, dit hebben ze met de examenbundel aangepast op de stof van nu maar op examenblad niet ;)

Vandaar dat ik dus ook niet zomaar een natuurkundeopgave uit een 2009 eindexamen kan maken omdat het ook tot de stof kan behoren die wij nie tmeer hoeven te weten!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:46

Ik heb nog even een vraagje over biologie.. Wat is hypertoon/hypotoon en isotoon?
En weet iemand of je bij het nakijken het antwoord fout moet rekenen als je het goede er wel in hebt staan, maar ook nog iets anders wat fout is (of niet in het correctiemodel staat). Want bij sommige vakken negeren ze dat gewoon maar het is eigenlijk dan gewoon voor de helft fout..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:48

xMarloess schreef:
Ik heb nog even een vraagje over biologie.. Wat is hypertoon/hypotoon en isotoon?
En weet iemand of je bij het nakijken het antwoord fout moet rekenen als je het goede er wel in hebt staan, maar ook nog iets anders wat fout is (of niet in het correctiemodel staat). Want bij sommige vakken negeren ze dat gewoon maar het is eigenlijk dan gewoon voor de helft fout..

Volgens mij is het dan helemaal fout.. -O- Zo rekent mijn lerares in ieder geval wel, en zij claimt alles altijd op de examenmanier te doen.
Maar ach, zij zegt wel vaker dingen die niet helemaal waar zijn, dus misschien is het wel gewoon goed hoor..

en hypertoon/hypotoon/isotoon.. ik zou het niet weten..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:59

Hmm, ik heb hem gewoon fout gerekend, en ik kom uit op een 6,9 *\o/*

Ja dat ging over een vraag met hersenoedeem (wist ook niet wat dat nou precies was eigenlijk, heb de vraag ook fout). Volgens mijn broer is hyper-/hypo-/isotoon over een oplossing in verhouding tot osmotische waarde, klinkt wel oke. Volgens mij heeft mn lerares het er ook een keer over gehad, maar ben het gewoon compleet vergeten.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:03

Ik heb ook geen idee wat het is en ik heb er ook nog nooit eerder over gehoord. Met zulke vragen ben ik altijd blij dat wij die niet meer op ons examen kunnen krijgen :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:10

xMarloess schreef:

Ja dat ging over een vraag met hersenoedeem (wist ook niet wat dat nou precies was eigenlijk, heb de vraag ook fout). Volgens mijn broer is hyper-/hypo-/isotoon over een oplossing in verhouding tot osmotische waarde, klinkt wel oke. Volgens mij heeft mn lerares het er ook een keer over gehad, maar ben het gewoon compleet vergeten.

Klopt! :j
Alleen ik haal hyper en hypo altijd door elkaar :=
In ieder geval is het isotoon wanneer de concentraties gelijkt zijn, dus dan vindt er geen osmose plaats!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:11

xMarloess schreef:

Ja nou, bij ons kwam die examenopgave letterlijk op een van de laatste PTA-toetsen _-:(
Wist ik veel welke -toon ik moest kiezen :')