't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:31

Op dit moment zoek ik helemaal niet :o. Wat ik voorbij zie komen via zoekopdrachten, past absoluut niet. Te ver, te veel uren, niet passend.
Ik heb nog 1 vacature uitstaan maar weet niet meer wanneer de sluitingsdatum is/was. De vacature heb ik wel bewaard dus kan het wel nakijken.
Wat UWV betreft: die site werk.nl slaat nergens op. Zoek binnen een straal van x km en je krijgt vacatures uit Amsterdam, Eindhoven, van alles en nog wat, maar niet in de buurt van Utrecht :(. Maar de betaling verliep keurig netjes. Daar heb ik weinig over te klagen moet ik zeggen!
Maar zaterdagmiddag is één van onze katers aangereden dus ik heb nu andere prioriteiten dan internet af te struinen (morgen operatie. Tijdens bezoek aan spoed DA mijn "vaardigheden" als DA-ass weer even in de praktijk kunnen testen :+). Mijn contract loopt sowieso t/m 15 september maar nu de reorganisatie bij de post is stopgezet, weet ik (nog) niet wat de eventuele consequenties zijn. Misschien is het wel mogelijk om dat contract tzt te verlengen? Ik krijg voor 12 uur betaald maar er zijn genoeg weken dat ik dat niet haal.

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:56

:oo Ik heb nu nog een keer een afwijzing binnen gekregen. Zijn dus ondertussen weer 6 weken verder.. Of ze mijn CV nog wel in portefeuille mochten houden... Ach... Tjah.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:08

Ja het is echt niet normaal meer hoor...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:28

Om het allemaal nog leuker te maken... De functie waarvoor ik op gesprek ben geweest in Meppel: Die staat weer online. Maargoed ik was er toch al uitgeknikkerd. En bovendien, als ze binnen zo'n korte tijd de vacature alweer online hebben staan dan is dat geen goed teken...

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:30

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:24

Nou joepie, weer een afwijzing binnen. En !exact! dezelfde mail als de vorige keer bij dat bedrijf....jammer hoor....
Maargoed, maar gewoon weer verder.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:26

Ik heb nu contact over een leuke baan als receptioniste/telefoniste! Maar het is fulltime en het loon ligt eigenlijk wat laag... Ze gaan nu dus overleggen of ik elke dag een uurtje eerder of later kan beginnen (ivm de hond, dan hoef ik geen uitlaatservice te regelen) en dan tegen het loon wat ik ook verdiende bij de lingeriezaak.... Ik ben heeeeul benieuwd!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:38

Spannend Joyce!
En balen Lolleke (je naam blijft in ieder geval vrolijk)
Ik ga zo op voor een 3e gesprek, ben inmiddels uit mijn hele nette donkere kleding want ik heb vooral kleding met kleur, dus vandaag wat meer kleur. Moet kunnen haha.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:57

Balen Lolleke. Hier ook een afwijzing binnen omdat ik te ver weg zou wonen...
Spannend Joyce!
En succes Saskia. Ben benieuwd :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:44

Ja! Ik heb werk....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:46

Ik heb nog geen een geschikte vacature gevonden -O-

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:46

joyce2 schreef:
Ik heb nu contact over een leuke baan als receptioniste/telefoniste! Maar het is fulltime en het loon ligt eigenlijk wat laag... Ze gaan nu dus overleggen of ik elke dag een uurtje eerder of later kan beginnen (ivm de hond, dan hoef ik geen uitlaatservice te regelen) en dan tegen het loon wat ik ook verdiende bij de lingeriezaak.... Ik ben heeeeul benieuwd!

Spannend! Het is leuk werk, ik had het ook graag fulltime willen doen.. er is hier alleen niks in de buurt ;(

__PSM__ schreef:
Ja! Ik heb werk....

Dat klinkt.... enthousiast?

Ik ook weer een afwijzing binnen een maand later :) :) Teveel kandidaten := ALWEER.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:49

Vertel PSM?

Die baan is érgens.....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:53

Heel enthousiast hahaha, ben der heel blij mee!

Bij VDL weweler in Apeldoorn! Super leuke functie, lekkere uitdaging! Voelt alleen nog heel onwerkelijk, voor een net af studentje ..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:57

Gelukkig maar :D wat ga je daar doen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:19

Bij VDL weweler, in Apeldoorn kan daar behoorlijk perfect uit de voeten door mijn mbo opleiding, en mijn hbo opleiding geeft hun het vertrouwen dat ik de technische kant wel leer! Als kam medewerker! Das heel breed..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:25

Gefeliciteerd PSM! Leuk!

@Astaloca: Hier is ook niet zo heel veel te vinden hoor, je moet net mazzel hebben.

Wat ik trouwens wel erg grappig vind, is dat ik mijn CV compleet heb omgegooid aan de hand van de tips die ik op de banenmarkt kreeg en dat ik nu al 2x benaderd ben door bureau's omdat mijn CV zo'n leuke indruk had gemaakt. Blijkbaar was dat upgraden van mijn CV dus niet zo'n slecht plan ;)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:32

Gefelicteerd PSM!! Super joh :)

En uhh Joyce kun je misschien iets meer vertellen of hoe je je CV dan hebt omgegooid? Misschien heb ik er ook wat aan ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:32

PSM, gefeliciteerd! Fjin hoor :)

@joyce, mag ik vragen wat je dan allemaal veranderd hebt? Lay-out, inhoudelijk?

Heb mijn CV ook op monsterboard staan en mezelf op linked in, maar dat levert allemaal bar weinig op helaas.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:10

Ja tuurlijk mogen jullie dat vragen!

Ik had eerst een mega lang CV en ik had het zelfs al ingekort, hahaha. Dus ik met dat ding naar die banenmarkt en die jongen zei al gelijk: Veeeel te lang, dat moet teruggebracht worden naar maximaal 2 pagina's! Werkgevers hebben geen zin om alles door te lezen, die willen snel kunnen scannen en binnen enkele ogenblikken willen ze een goed beeld hebben van de kandidaat. Een lang CV schrikt dus af.

Ik had heel veel dingen staan die eigenlijk dubbelop waren, bij een functie als filiaalleidster is het normaal dat je personeel aanstuurt, dat hoef je niet te benoemen. Of bij een functie als receptioniste/telefoniste is het ook begrijpelijk dat je de telefoon aanneemt, met een telefooncentrale om kan gaan en dat je klanten ontvangt. Ik kreeg als tip mee om bepaalde dingen eruit te laten springen en andere dingen achterwege te laten. Ik had bijv. staan: Hoog serviceniveau bieden door klanten in de watten te leggen en eerlijk te adviseren. Hij vond dat een geweldige zin en zei dat je op die manier veel meer laat zien wat je te bieden hebt, dat soort dingen maken je uniek (mits het niet gelogen is natuurlijk). Met dat in mijn achterhoofd ben ik alles na gaan lopen, overbodige dingen eruit gegooid en interessante dingen anders verwoord. Bij mijn oudste banen heb ik alleen het volgende neergezet: Naam van bedrijf, m'n functie en de periode dat ik daar heb gewerkt. Dat scheelde al heeeeel wat ruimte ;)

Ook schijnt het handig te zijn om een persoonlijk profiel te hebben. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar het is dus de bedoeling dat je een kort en krachtig stukje schrijft over jezelf, ongeveer 3 a 4 regels. Het moet dicht bij jezelf liggen en je moet ook proberen om je kwaliteiten daarin te omschrijven.

De opmaak van mijn CV was ook niet helemaal goed, maar het ziet er nu zo uit:
Personalia
Persoonlijk profiel
Opleidingen en cursussen
Werkervaring
Stages
Hobby's (maar ik heb dat "Hier mag je mij voor wakker maken" genoemd)

In plaats van alles in het zwart te zetten, heb ik met kleur gewerkt. Niet heel opvallend (alles in blauwtinten), maar het is toch net weer even anders dan anders. Mochten iemand mn CV willen zien, dan wil ik hem best even doorsturen!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:14

Nouja, ik ben wel heel benieuwd, als je 'm zou willen mailen?

Je leest daar altijd zo veel verschillende verhalen over, wel kleur, niet kleur, wel alles want dat is goed, niet alles want het is te veel. Wel een verhaaltje, niet een verhaaltje.

Ansich is mijn CV goed, helder, overzichtelijk en met mooie zinnen. Maar zo'n persoonlijk profiel bijvoorbeeld zit er niet in, en kleurtjes vind ik ookaltijd een beetje eng :=

Via mijn profiel kun je me evt emailen, email staat goed in ieder geval :)

Ga ik nu even boodschappen doen voor dat te laat is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:29

Ik heb mijn CV door mijn tante na laten kijken en zij heeft een map waar officieel volgens de wet (ofzo :+ ) in staat hoe een CV opgebouwd moet zijn. Mijne was ook te lang en heb hem idd ook ingekort. Past nu allemaal op 1 A4tje.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:32

Mochten hier mensen zijn die in de buurt van Eerbeek wonen( gemeente Brummen vlak bij Apeldoorn) dan is misschien de vacature telefoniste/receptioniste wat binnen ons bedrijf? '' Smurfit Kappa MNL''.
Een minpunt is echter dat ze iemand zoeken in de leeftijd van 19 tot 23 'a 24 jaar..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:35

@Joyce zou jij mij ook je CV kunnen laten zien? Ik ben heel benieuwd..
Mijn CV op dit moment is goed, maar ik heb het idee niet uit-het-oog-springend..
Kijk... en dan val je tegenwoordig natuurlijk niet meer op -O-

@Netam, Ja ik! :D ik ben volgende maand 21 O:)
Ik woon alleen niet in de buurt van eerbeek...... -O- -O- -O-

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:52

Netjes Joyce! Ik vind vooral dat stukje waar je wat zegt over jezelf heel goed! Beetje jammer dat mijn CV nog niet zo uitgebreid is, haha! :)) Maar vooral netjes :j