Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:43

Wat super leuk zeg! Heb je al foto's van je winkel? Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet :D

Tsja, dat "wij"... Ik begin ook steeds meer te merken dat ik automatisch "wij" gebruik, omdat mijn vriend op evenementen ook altijd meegaat en hij in de laatste maanden dus ook een gezicht van Fuzzylicious is geworden. Op Woefstok was er ook nog een vriendin van mij mee, om mijn vriend te helpen in de kraam (ik stond toen ergens anders op het terrein) en dan kan je toch ook eigenlijk niet meer alleen van "ik" spreken ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:45

Wat gaaf om te horen dat jullie 'bovengemiddeld' hebben verkocht, Mallootje! En wat fijn dat jullie positieve opmerkingen hebben gekregen over de opzet van de winkel zelf. Op naar een hele mooie toekomst met je winkel en vergeet niet te genieten!

Oh, en ik ben net als Joyce ook stiekem erg benieuwd naar foto's van je winkel of van de eerste dag. :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:49

joyce2 schreef:
@Steentje: Webdesigner hoef je niet perse dichtbij te hebben, maar ik vond het wel leuk/prettig om die van mij een keer te hebben gezien. Hij is 2x bij mij langs geweest en verder regelen we altijd alles op afstand.

Accountant had ik op afstand, dat kan prima, maar inmiddels helpt mijn buurman me en dat is toch wel heel erg makkelijk ;)

Werkt het zowel met je webdesigner goed om op afstand samen te werken? Ervaar je dat niet als storend? En als er overleg gepleegd moet worden of er is een foutje gesignaleerd en het moet opgelost worden, lukt het dan prima om via mail of telefonisch contact te houden samen? En hoe houd je meestal contact met je webdesigner?

Sorry voor de vele vragen! ;-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:57

Er zijn wel wat foto's van de openingsreceptie gisteren, en ik heb ook nog wat gewone foto's van de winkel gemaakt, ik probeer ze na het weekend even te uploaden!

'wij' klinkt ook leuker dan 'ik' he ;-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:00

Haha geen probleem hoor ;)

Het werkt prima en ik vind het absoluut niet storend, want hij zal eventuele problemen toch via zijn eigen systeem moeten oplossen. Het heeft dus geen meerwaarde om mijn "problemen/foutjes" face-to-face te melden. Ik doe alles eigenlijk via de mail, dan staat het gelijk zwart op wit en kan ik makkelijk terugzoeken wat we met elkaar hebben afgesproken. We bellen ook wel eens, als ik hem iets uit moet leggen of wil vragen (of hij mij), of als hij even op afstand op mijn computer in wil loggen. De eerste keer is hij wel bij me langs geweest, zodat we goed konden doorspreken wat ik precies wou en dat we ook even kennis met elkaar konden maken. Aan de hand van dat gesprek heeft hij een offerte gemaakt. Daarna is hij nog een keer kort langs geweest, om nog even wat dingen door te spreken voor de oplevering, dat vond hij makkelijk maar was niet noodzakelijk geweest. Ik heb verder ook geen behoefte aan face-to-face contact, omdat het op deze manier gewoon prima loopt.

@Mallootje: Ja, eigenlijk klinkt dat ook wel leuker ;) Enne, doe maar rustig aan met de foto's, je hebt het al druk genoeg denk ik zo!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:07

Mallootje, gefeliciteerd. Super dat de eerste dag een succes was. Ben ook benieuwd naar de foto's. Maar dat komt goed, lees ik.

Ik sluit me aan bij joyce, voor wat betreft de wendesigner. Het contact per mail gaat super en als het echt nodig is, bellen we even. En hij woont maar 1 dorp verder. Maar het gaat prima zo.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:21

Wat goed om te horen dat het een succes was! Boven verwachting verkopen is altijd een goede start. Ik hoop dat het zo goed blijft lopen, maar de goede start is nu in ieder geval mooi meegenomen :D Ben erg benieuwd naar foto's, als je daar aan toe komt.

Ik zeg ook altijd wij, maar de webshop is dan ook van mijn vriend en mij samen ;)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:17

Goed om te horen mallootje! Dat het maar zo door mag gaan.

Leuke veilingsite trouwens, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Tegenwoordig lijkt het wel een goed gat in de markt te zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:24

Ik heb ook even op de site gekeken (de veilingsite voor vrouwen) zag er leuk/goed uit! :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:04

Hallo allemaal!

Sorry voor het inbreken in dit topic. Ik ben op zoek naar mensen die naamsbekendheid en promotie zoeken voor hun winkel. (het liefst geen paardgerelateerde spullen, maar het kan wel)
Mochten jullie interesse gewekt zijn, stuur me dan even een pbtje!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:27

@steentje en joyce2 we doen het inderdaad vanaf de inkoopprijs + verzendkosten. Dus scheekt aardig met wat je er in de winkel voor betaald :)

Bedankt allemaal voor de leuke reacties *\o/* aankomende week gaan we het echt promoten dus ben heel benieuwd wanneer de eerste biedingen komen.

Denken jullie dat ik mijn site mag noemen in topics van vakantieveilingen?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:43

En wat wil je er dan mee gaan doen Roosch?
Project voor school of een eigen onderneming in de promotie?
Ik heb misschien wel interesse, maar dat is voor de toekomst omdat ik nu nog niet gestart ben.

Ik heb als het goed is nu wel alle spullen voor de accountant klaar. Het heeft even geduurd, vooral alle rekeningen tot nu toe die ik al wel gemaakt heb en wat ik straks gebruik in de trimsalon of ten behoeve van kennis opzoeken.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:50

@Mallootje gaaf om te horen dat het zo'n succes was :D Ben benieuwd naar de foto's

Net mn aanvraag klaar gemaakt voor de kvk, morgen ochtend erheen om me in te schrijven *\o/*
Voelt toch ineens een stuk serieuzer daardoor :Y)

Al veel leuke reacties gehad en mensen die wachten met kopen voor mij haha
Facebookpagina alvast geopend om de naam vast te leggen en mensen op de hoogte te houden van de verbouwing etc

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:55

Duplo, jij ging toch iets met motorkleding doen toch? Wie weet heb je dan aan mij ook een klant. In de verre toekomst dan. Eerst maar eens sparen ;)

Edit: Leuk huis trouwens in je onderschrift!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:26

Floortje88 schreef:
@steentje en joyce2 we doen het inderdaad vanaf de inkoopprijs + verzendkosten. Dus scheekt aardig met wat je er in de winkel voor betaald :)

Bedankt allemaal voor de leuke reacties *\o/* aankomende week gaan we het echt promoten dus ben heel benieuwd wanneer de eerste biedingen komen.

Aaah oke, dus het zijn geen echte stuntprijzen zoals je dat vaak bij vakantieveilingen ziet. Wel slim, kan je jezelf in elk geval niet in de vingers snijden! Aan de andere kant, bij vakantieveilingen is het natuurlijk de sport om iets voor zo weinig mogelijk geld te bemachtigen en als je een paar minuten voor eindtijd de teller nog op €0,- ziet staan, is het wel heeeeel erg verleidelijk om mee te bieden (denk dat dat ook de kracht van de site is). Maar goed, als je de juiste mensen voor je site weet te bereiken en exclusieve producten aanbied, waarvan mensen weten wat het in de winkel kost, dan zal de inkoopprijs ook al heel interessant zijn!

Wat je vraag over het vakantieveilingen topic betreft, ik zou zeggen, knal hem er gewoon tussen! Weetje wat, ik zal je site daar wel even noemen ;) Edit: Laat maar, zie dat je hem zelf al genoemd hebt :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:51

Juud87 schreef:
Duplo, jij ging toch iets met motorkleding doen toch? Wie weet heb je dan aan mij ook een klant. In de verre toekomst dan. Eerst maar eens sparen ;)

Edit: Leuk huis trouwens in je onderschrift!

Wil vooral middenklasse verkopen en tweedehands :)
Als ik open ben kom je maar een snuffelen en koffie doen :9

Woeps moet mn onderschrift maar ff aanpassen, huis is gelukkig verkocht maar was een erg fijn huis.
Huisgenoot (ex) beviel niet :Y)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:44

joyce2 schreef:
Floortje88 schreef:

Aaah oke, dus het zijn geen echte stuntprijzen zoals je dat vaak bij vakantieveilingen ziet. Wel slim, kan je jezelf in elk geval niet in de vingers snijden! Aan de andere kant, bij vakantieveilingen is het natuurlijk de sport om iets voor zo weinig mogelijk geld te bemachtigen en als je een paar minuten voor eindtijd de teller nog op €0,- ziet staan, is het wel heeeeel erg verleidelijk om mee te bieden (denk dat dat ook de kracht van de site is). Maar goed, als je de juiste mensen voor je site weet te bereiken en exclusieve producten aanbied, waarvan mensen weten wat het in de winkel kost, dan zal de inkoopprijs ook al heel interessant zijn!

Wat je vraag over het vakantieveilingen topic betreft, ik zou zeggen, knal hem er gewoon tussen! Weetje wat, ik zal je site daar wel even noemen ;) Edit: Laat maar, zie dat je hem zelf al genoemd hebt :D

Wij hebben de producten ook zelf op voorraad, vakantieveilingen heeft er aanbieders er op staan. Willen wij ook gaan doen uiteindelijk. Het gaat idd niet vanaf 0 euro omdat het risico voor ons dan te groot is dat het echt voor niks weg gaat, maar het zijn wel stuntprijzen. Nergens worden de producten zo goedkoop aangeboden als bij ons. Het is sowieso altijd op ze minst de helft goedkoper dan op de winkel andere zet ik het er niet op :p en ik kijk dan ook naar online webshops..

Ik zet de adviesprijs er bij zodat mensen ook kunnen zien hoeveel het scheelt :)

De prijs zal uiteindelijk alleen maar goedkoper worden gezien we steeds scherper kunnen inkopen en ik hoop in de toekomst dat het dan echt vanaf 0 euro gaat :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:03

Wat leuk floortje! Ik word er hebberig van.
Hoop dat tie het op mijn werk ook doet :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:10

Zooist, ik hoop voor je portemonnee van niet!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:11

@Floortje: Ja dat kan ik me voorstellen, dat anders het risico te groot is. Je moet toch ergens starten enne, we blijven Nederlanders, korting is altijd leuk! Wordt de site al regelmatig bezocht?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:19

Leuk, die veilingsite!

Ik heb toch besloten om nog even niet in te schrijven bij de KvK. Ik moet dan namelijk een hygiëne certificaat gaan halen en dat vind ik nu nog niet echt nodig. (werk uiteraard wel schoon en hygiënisch! :') )

Over 2 weken houd ik mn proeverij ter promotie van de website, hopen dat het weer wat bestellingen opleverd. :) Moet zeggen dat ik in de maand september voor een leuk bedrag verkocht heb.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:21

Floortje, ik vind het concept echt heel sterk bedacht en ook origineel. :j En ik ben van mening dat het op dit moment een slimme zet is om mensen te laten bieden vanaf de inkoopprijs. Daar heb je goed over nagedacht en wellicht dat het in de toekomst wel een optie is om mensen echt vanaf € 0,00 te laten bieden.

Joyce, was je vandaag nog naar de vakbeurs geweest? :) Hoe was het? Heb je nieuwe contacten kunnen leggen met potentiële leveranciers en nieuwe producten gespot?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:25

Ik kan het trouwens niet vinden op de website van de Kamer van Koophandel - of ik kijk er spontaan overheen, dat kan ook - maar hoe vaak worden de startersdagen georganiseerd? Ik zie dat er eentje op 3 november is gepland, maar die dag kan ik helaas niet. Weet iemand dat misschien?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:08

joyce2 schreef:
@Floortje: Ja dat kan ik me voorstellen, dat anders het risico te groot is. Je moet toch ergens starten enne, we blijven Nederlanders, korting is altijd leuk! Wordt de site al regelmatig bezocht?

Weet ik eigenlijk niet, moet dat ff aan mijn partner in crime vragen, die weet hoe je dat kan zien. Komen we steeds meer inschrijvingen bij :)

En bedankt voor de leuke reacties :)

Iemand had het hier ook over webshopbeurs in jaarbeurs in januari. Gaat daar iemand heen? En kan je daar ook leveranciers op doen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:41

Klinkt goed Floortje! Ik ga de site straks even grondiger doorkijken.

Het openingsweekend zit erop! We hadden vooraf een target gezet voor het hele weekend, maar die hadden we gisteren al gehaals dus hebben we bijgesteld, en vandaag zijn we er weer overheen gegaan! In aantal klanten was het rustiger dan gisteren, maar er werd wel voor grotere bedragen gekocht. Geslaagd eerste weekend dus!