't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:59

Zelfde hier

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:57

Zet nu mijn laatste stage wel op mijn cv, maar dat is ook een plek waar niet iedereen zo even kan komen. Dus zal interessant staan erop.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:38

stage en werkervaring staan bij mij apart. Officieel gezien telt het niet mee als werkervaring

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:41

nou zo cru als vandaag heb ik m nog niet eerder meegemaakt :(

10.00 doe ik via mail mijn sollicitatie eruit
10.36 heb ik mijn afwijzing al binnen.....

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:52

Misschien paste je gewoon compleet níet in het plaatje?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:09

dan moeten ze duidelijk neer zetten wat ze zoeken, want wat hun schetste , paste ik er dus wel in

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:09

Zo, das snel!

Heb jammer genoeg ook een afwijzing voor marketingmedewerker bij DeLaMar theater.. ze zochten een junior markeer, maar blijkbaar wel met ervaring. -O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:17

Hier ook weer een afwijzing binnen....
was en brief waar ik echt mn best op had gedaan en em persoonlijk had gemaakt.... niet meer doen dus

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:48

Astaloca schreef:
en toen las ik via twitter dat mijn contract niet werd verlengd! Terwijl ik van niks wist... Stond er dus ineens een vacature!
Dus ik behoor nu ook tot werkzoekende :\

Neee dat meen je niet!! Ik dacht dat ik op een onbeschofte manier eruit was gewerkt(ook geen verlenging) maar dit slaat toch wel alles.
Ik zou ze bellen en zeker niet vriendelijk blijven. Het lijkt wel steeds onbeschofter te worden.

Ik heb misschien een klein beetje goed nieuws. Ik ben al nl
vanaf nov. bezig met een parttime (bij) baantje. Er zit nu schot in de zaak. Heb leerstof gekregen en formulieren.
Of eind van de maand of begin volgende maand worden we uitgenodigt voor een cursus dag.
Ik houd nog heel even voor me wat het is maar ik kan wel zeggen dat het onwijs tof is en geen saaie 9 tot 5 job ;) .

Verder zit ik inmiddels in de bijstand en doe nog steeds mijn vrijwilligerswerk op stal, laatste 2 a 3 weken enorm last van mijn rug dus bijna niks gedaan.
Maandag weer opnieuw proberen.
Mijn werk word in iedergeval wel gewaardeerd, heb een fjordveulen gekregen :o en hoef mij geen zorgen te maken om de kosten. :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:12

Wat fijn Cowgirl!! Dat is wel een heel mooi bedankje :D

Nu maar hopen dat het ook wat gaat worden met die baan!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:18

Cowgirl schreef:
Astaloca schreef:
en toen las ik via twitter dat mijn contract niet werd verlengd! Terwijl ik van niks wist... Stond er dus ineens een vacature!
Dus ik behoor nu ook tot werkzoekende :\

Neee dat meen je niet!! Ik dacht dat ik op een onbeschofte manier eruit was gewerkt(ook geen verlenging) maar dit slaat toch wel alles.
Ik zou ze bellen en zeker niet vriendelijk blijven. Het lijkt wel steeds onbeschofter te worden.
:o

Ik heb ze ook gebeld en heel verhaal en conclusie: was te snel op de website gekomen.. nouja prima.. maar hij verontschuldigde zich ook een aantal keer en was zeker niet de bedoeling dit. Maar het lag niet aan mijn functioneren, maar gewoon vanwege de flexibiliteit gebeuren een nieuwe.
Ik heb nog tot 16 mei.. dus dat scheelt.. voorlopig heb ik nog wat ;)

Nouja prima! Aantal sollicitaties de deur uit gedaan en nu wachten :)
Wel goed nieuws cowgirl! :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:23

Cowgirl schreef:
Ik heb misschien een klein beetje goed nieuws. Ik ben al nl
vanaf nov. bezig met een parttime (bij) baantje. Er zit nu schot in de zaak. Heb leerstof gekregen en formulieren.
Of eind van de maand of begin volgende maand worden we uitgenodigt voor een cursus dag.
Ik houd nog heel even voor me wat het is maar ik kan wel zeggen dat het onwijs tof is en geen saaie 9 tot 5 job ;) .

Verder zit ik inmiddels in de bijstand en doe nog steeds mijn vrijwilligerswerk op stal, laatste 2 a 3 weken enorm last van mijn rug dus bijna niks gedaan.
Maandag weer opnieuw proberen.
Mijn werk word in iedergeval wel gewaardeerd, heb een fjordveulen gekregen :o en hoef mij geen zorgen te maken om de kosten. :o

Gewoon helemaaal super. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:58

Kreeg net een vacature door voor shopmanager, centrum Utrecht. PT of FT, bespreekbaar. Hmm, toch maar eens kijken!
Citaat:
Shopmanager 2theloo Utrecht, Hoog Catharijne per 20 september 2011. Parttime of Fulltime (in overleg)
Verantwoordelijk voor o.a.:
Doorgeven van bestellingen
Verkoop van artikelen
Uitleg verschaffen gebruik openbare toiletten 2theloo.
Gastvrouwfunctie
Meedenken over het assortiment
Kijk voor meer info op http://www.2theloo.com en http://www.facebook.com/2theloo

Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord maar je bent dan dus gewoon een veredelde toiletjuffrouw. Niets mis mee hoor als je dat zou willen! Maar ik laat deze toch maar aan mij voorbijgaan :')

Cowgirl: Ik hoop het zó dat het gaat lukken!!!!! En had de stal iets mooiers kunnen bedenken dan zo'n prachtig cadeau +:)+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:00

patpen, kun je niet gewoon horen? misschien is het ook adm? wat zoek je eigk?

ik had gisteren ergens gesolliciteerd als hulpkracht voor in de weekenden.. krijg ik mail terug dat ik daarvoor niet in aanmerking kwam (te oud denk ik) maar dat ze wel in me geintresseerd zijn als fulltime :oo en heel benieuwd! toch even gereageerd :) als verkoop mdw trouwens..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:21

Astaloca: ik zoek een financieel/administratieve functie bij een werkgever die begrip heeft voor medewerkers met een arbeidshandicap. Zeldzaam! Maandag sollicitatiegesprek bij postnl maar dat is niet bepaald mijn droombaan. Omdat mijn WW in april afloopt, wil ik nu echter (bijna) alles aannemen. Maar een functie in de schoonmaak :n. 2 redenen: fysiek kan ik dat niet aan én ik wil dat absoluut niet!
Ik heb op dit moment nog 2 vacatures lopen. 1 bij een bedrijf dat juist mensen met een arbeidshandicap de kans wil geven (open sollicitatie) en 1 bij een verz.mij. die een administratieve kracht zoekt en ook juist mensen met een arbeidshandicap de kans wil bieden. Ik voldoe aan het volledige profiel bij dat laatste bedrijf op 1 klein dingetje na: ze zoeken binnen een straal van 5 km en ik woon op 15 km afstand. Voor mij geen probleem want ik heb een eigen auto. Bovendien is het bedrijf lastig met OV te bereiken!
Als ik voorlopig maar werk heb..... Wie weet wat er over een paar maanden veranderd op de arbeidsmarkt/als de babyboomers de arbeidsmarkt verlaten. Het is gewoon lastig op dit moment: te oud, te weinig ervaring, te duur, te veel ervaring, weinig PT, noem maar op. Werkgevers hebben heel veel keus en hoewel ze een arbeidshandicap niet mee mogen nemen in de beoordeling, doen ze dat wel. Hoewel het financieel aantrekkelijk is voor een werkgever om een arbeidsgehandicapte in dienst te nemen, kiezen ze liever voor "gezonde" mensen..........

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:57

Whahah Patpen, ik weet waar dat zit! Tegenover de onderste ingang van de V&D op Hoog Catharijne, ik kwam daar laatst langs en ik dacht echt "huh, wat is dit voor winkel?!" en toen mijn vriend en ik beter kijken, zagen we dat het een heel modern toilet gebeuren was!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:13

ah ok... duidelijk! Ja klopt idd Joyce! Best luxe daar :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:01

Ik mag op gesprek komen! as maandag al gelijk! Ben benieuwd.. nu de volgende dilemma 'wat doen we aan?'

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:49

ik moet voor komende week 2 keer bedenken wat ik aan ga trekken...
Vooral de 1e moet niet te modieus zijn _O- met alleen mode ervaring op mn CV moet ik (zeker bij dit bedrijf) niet te mode achtig over komen :+

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:30

Ik schrik me ook altijd de leplazerus.. dan ineens heb ik niks meer in mijn kast.. Jah, spijkerbroeken.. haha..

Hebben jullie trouwens ook een foto op je CV?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:14

Even jullie hulp nodig:

Middels deze brief wil ik u (mij) voorstellen als uw nieuwe administratief medewerkter.

Loopt deze zin wel?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:47

nee, geen foto op mn cv :n

@Annastatia: middels deze brief wil ik mij voorstellen als uw nieuwe administratief medewerker.
Denk dat dat de zin is die het moet worden

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:17

Hier trouwens ook geen foto op m'n CV.
Vind dat ik niet bij voorbaat op uiterlijk geselecteerd moet worden.

Thanx!

Zijn er trouwens nog mensen welke mijn brief willen controleren?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:07

Astaloca schreef:
Ik mag op gesprek komen! as maandag al gelijk! Ben benieuwd.. nu de volgende dilemma 'wat doen we aan?'

Oh haha.. blond dat ik ook ben.. donderdag heb ik gesprek.

Ik ook geen foto :n

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:11

Als ze googlen op mijn naam zien ze vanzelf mijn foto op LinkedIn.