Hoewel ik wel snap dat je het een bokker meer gunt

Zijn er mensen al begonnen met een schets voor een marketingplan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susanne_ schreef:Je zou ook een ontwerpwedstrijd uit kunnen schrijven, zijn verschillende sites voor en je krijgt verschillende voorbeelden waaruit je kan kiezen.
11AFotograaf schreef:Persoonlijk wil ik absoluut niet een wedstrijd hier voor uitschrijven. Niet banketstaaf bedoeld tegenover wie dan ook, maar ik ben op zoek naar een goede ontwerper die een professioneel logo maakt en degene die tijd hebben om mee te doen aan een wedstrijd, hebben dat niveau niet naar mijn idee. Inmiddels heb ik al 3 ontwerpers verzameld, dus daar ga ik uit kiezen.
Szan schreef:Het liefst zou ik ook een professioneel logo hebben, maar daar is geen budget voor.. Op latere termijn wellicht, maar ik wil het liefst wel 1 logo hebben en niet halverwege het bestaan van de onderneming switchen. Hoe hebben jullie dat in het begin van jullie ondernemerschap gedaan? Want voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten, maar je logo is wel je visitekaartje natuurlijk... In het geval van onze onderneming zeker, omdat wij exclusiviteit willen/moeten uitstralen, en dat kan niet met een snel in elkaar 'gehatsefladst' logo
11AFotograaf schreef:Susanne_ schreef:Je zou ook een ontwerpwedstrijd uit kunnen schrijven, zijn verschillende sites voor en je krijgt verschillende voorbeelden waaruit je kan kiezen.
Persoonlijk wil ik absoluut niet een wedstrijd hier voor uitschrijven. Niet banketstaaf bedoeld tegenover wie dan ook, maar ik ben op zoek naar een goede ontwerper die een professioneel logo maakt en degene die tijd hebben om mee te doen aan een wedstrijd, hebben dat niveau niet naar mijn idee. Inmiddels heb ik al 3 ontwerpers verzameld, dus daar ga ik uit kiezen.
Een schets voor een marketingplan klinkt een beetje apart. Waar ik wel sterk achter ben gekomen is dat je een strategie moet ontwikkelen. Dat heeft het meeste effect, want een plan beland (bij mij tenminste) vaak in de koelkast.
@Hilda: Ik ben benieuwd! Wordt die presentatie voor je gemaakt?
Ik ben namelijk vorige week gewezen op een online programma waar je ook makkelijk mooie presentaties mee kunt maken: http://prezi.com/
Hilda79 schreef:Wat ik daarin zie is dat als je weinig vraagt je ook een bepaald soort klanten trekt en dat die dan ook nog gaan proberen af te dingen.
Ik ken 2 ondernemers voor design en beide hebben het nu ze hogere prijzen hebben het vele malen drukker.
Ik wilde daar eerst ook niet aan en geloofde het ook niet.
JolandaS schreef:Szan schreef:Het liefst zou ik ook een professioneel logo hebben, maar daar is geen budget voor.. Op latere termijn wellicht, maar ik wil het liefst wel 1 logo hebben en niet halverwege het bestaan van de onderneming switchen. Hoe hebben jullie dat in het begin van jullie ondernemerschap gedaan? Want voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten, maar je logo is wel je visitekaartje natuurlijk... In het geval van onze onderneming zeker, omdat wij exclusiviteit willen/moeten uitstralen, en dat kan niet met een snel in elkaar 'gehatsefladst' logo
Als jullie exclusiviteit willen/moeten uitstralen, dan ontkom je er volgens mij niet aan om voor je huisstijl, logo etc. een prof in te schakelen.
Misschien kun je dan beter iets later beginnen en het bedrijf ineens neerzetten zoals jullie willen i.p.v. 'goedkoop'. Iedere keer als je een visitekaartje/folder/link aan iemand geeft, moet je trots kunnen denken 'kijk, dit zijn wij/doen wij' (sorry, weet even niet meer wat je precies gaat doen).
"Geen budget" voor huisstijl/logo is dan volgens mij een foutje in je ondernemingsplan.