Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:52

Ik hoor jullie nu allemaal over Beslist, waarom is dit zo interessant?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:27

Nuage ik wil je ook vanaf hier veel sterkte wensen, het leven is inderdaad zo oneerlijk soms! -O-

Verder een fijne vakantie voor holly en Joyce, en mezelf! haha ik heb mezelf ook 2 weken een soort van vrij gegeven.

BTW-aangifte vind ik zelf erg makkelijk, heb een goed excel bestand waarin ik alles kan invullen en wordt uitgerekend. Maar ik moet nog wel opzoek naar een goede boekhouder voor het einde van het jaar.

Na mijn vakantie ga ik aan de slag met koude aquisitie; met een portfolio map (die in de maak is) ga ik dan langs bedrijven om hun te overtuigen van het belang van een mooie buitenruimte als visitekaart bij hun bedrijfspand. Best spannend om daar zomaar 'koud' binnen te stappen...:D

Daarnaast heb ik op een avondje brainstormen met 2 ook ondernemende-vriendinnen een leuk idee bedacht voor nieuwe tuin-bezitters, dus dat horen jullie nog wel :D

Ik las ook nog iets over leegstaande hondenhokken in de winter, ik vond de konijnen wel een goede oplossing, haha!
Tja, wat zou je er verder nog mee kunnen....iets omtrent kerst (decoratie) of oud-en-nieuw? Moeilijk...

Georgette, ik heb je inderdaad 'ontvolgd' :+ , ik vind die win-acties niet zo interessant en je bent er nogal bedreven in, haha. ;)
Je retweets zullen denk ik wel leuk zijn voor jouw klanten!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:14

Rinske schreef:
Dank jullie wel voor jullie adviezen alvast! Is het verstandig om naar zo'n startersdag van de KVK te gaan die ze organiseren? Ik weet er verder namelijk nog helemaal niks vanaf. Belastingaangifte doen is nooit mijn sterke kant geweest :') .

ik vond die wel interessant. (had het idee, ik betaal ze ergens voor dus ik wil er ook iets voor terug :D ) maar het is leuk andere startende ondernemers te ontmoeten, voor velen is het een spannend moment in hun leven en anderen hebben weer meer ervaring. Goed voor je netwerken iig.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:15

Rinske schreef:
Dank jullie wel voor jullie adviezen alvast! Is het verstandig om naar zo'n startersdag van de KVK te gaan die ze organiseren? Ik weet er verder namelijk nog helemaal niks vanaf. Belastingaangifte doen is nooit mijn sterke kant geweest :') .

Als je daar nog niks vanaf weet, dan lijkt het me zeker verstandig om daar naar toe te gaan. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:09

Begrijpelijk hoor Yucca, niet iedereen zit er op te wachten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:19

Ik ga 22 aug naar zo'n startersdag in Utrecht, info voor beginnende ZZP-ers, heb er al zin in!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:30

@ yucca voor koude verkoop heb je een heeele dikke huid nodig. Is er geen makkelijker weg?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:35

joyce2 schreef:
Ik hoor jullie nu allemaal over Beslist, waarom is dit zo interessant?

Het is een van de vele vergelijkingssites: kijk op http://www.beslist.nl en dan ergens onderaan staat wat te lezen of het interessant is voor je.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:36

Ik wil eigenlijk toch nog eens meeten met de mensen uit dit topic. Lijkt mij in ieder geval echt leuk. Zullen we een nieuwe poging doen in augustus of september? Gezellig theeleuten met z'n allen en een activiteit of zo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:41

Lijkt me leuk! Afhankelijk van waar en wanneer ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:43

Goed dat je er weer op terugkomt, Paan!! Wil het ook nog steeds graag! Maar niet in het weekend van 24/9, die zit vol! En van 20/8 t/m 27/8 ben ik op vakantie!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:08

HLPhoto schreef:
@ yucca voor koude verkoop heb je een heeele dikke huid nodig. Is er geen makkelijker weg?

De makkelijke weg is een folder opsturen, maarja....dat hebben ze in één beweging bij het oud papier gegooid.

Ik merk heel erg dat ik zonder 'echt' contact/kennis te maken met potentiele klanten, ik geen tot nauwelijks reactie krijg, dus dan moeten we het maar eens anders proberen!
Ik hoor juist van veel mensen dat je zelf langs moet gaan, even voorbedreiden/verdiepen in het bedrijf dat je gaat bezoeken en dan enthousiast je verhaal vertellen. Ik kan dan meteen mijn portfolio laten zien en erbij vertellen!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:20

11AFotograaf schreef:
en ja, je baan telt gewoon mee in je IB! Zou een beetje raar zijn als 1 van de 2 afvalt, aangezien het allebei je inkomen is. Maar hoe het precies geregeld wordt, weet ik niet. Dat doet mijn boekhouder!

Nee, ik bedoel niet dat hij niet mee zou tellen, maar of het als twee aparte inkomstenbronnen wordt gezien, en de teller bij het tweede inkomen opnieuw begint. Zie onderstaande tarieven. Stel dat je inkomen uit loondienst onder de 18.628 valt. Maar met je inkomen uit bedrijf gaat het daar overheen. Moet je dan over het hele bedrag 41,95% belasting betalen, of wordt het als twee aparte inkomsten gezien. Of moet je tot 18.628 euro 33 % betalen en dan 41,95% over de rest?

Citaat:
Tarieven en belastingschijven ib voor wie 2011 jonger is dan 65 jaar:

hoogte inkomen maar niet hoger dan belastingtarief
- € 18.628 33%
€ 18.628 € 33.436 41,95%
€ 33.436 € 55.694 42%
€ 55.694 - 52%

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:02

Loon en winst worden bij elkaar opgeteld, en dan geldt je laatste zin.
Dus iemand die in totaal 100.000 verdient, betaalt pas over de laatste 45.000 52% ink. belasting

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:27

Dat klopt inderdaad, de staffelopbouw geldt voor je totale inkomen, dus inkomsten baan + inkomsten bedrijf

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:50

Let op: die staffelopbouw gaat over je winst niet over je omzet. Snapt u? ;)

@ yucca: zijn er geen manieren om makkelijker aan diezelfde doelgroep te komen? alle steden hebben bijv. businessclubs, ondernemerscollectieven enz... Sommige zijn onzin maar andere zijn zowaar boeiend. Jonh Harderwijk is bijvoorbeeld wel interessant, goedkope reclame (maar ook vrij specifiek).

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:56

Er zijn inderdaad veel lokale initiaven zoals Starterscafe, Open Coffee etc etc. Zeker interessant om naar toe te gaan :j

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:19

Ok, dat bedoelde ik inderdaad, bedankt voor de antwoorden!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:34

Open coffee's ga ik vaak naartoe, maar daar vind ik voornamelijk mede ZP-ers die vaak kantoor aan huis hebben....wat dus niet zo interressant is voor bedrijfstuinen. Maar wellicht is een businessclub waar wat grote bedrijven bij zijn aangesloten wel goed om eens uit te zoeken!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:47

Suelza schreef:
holly schreef:
Jaggie hoe is het ondertussen met jou?

En waar ik benieuwd naar ben. JulienSVU hoe gaat het met jou?
Kunnen de jassen en hoeden inmiddels al in de winkels bewonderd worden?
Hoe ervaar je het zelf allemaal?

Ook ben ik nieuwsgierig hoe het gaat met bijvoorbeeld Haike, Russel, Frozenstar, Cissy etc.

En verder zijn we Xono, Foxy80, Suelza, Tante_tent enz onderweg ergens verloren.
Waar zitten jullie verstopt?

Whahaha, ik ben er ook nog hoor, maar ik ben momenteel even heel druk ivm het keuringsseizoen, voorbereidingen voor Horse Event, jong trainingsspul, dus tis even druk hier aan huis!

Maar ik zal met een week of 2 wel weer instromen. Heb weinig computertijd momenteel.

Ik verzuip momenteel zo dat ik mijn paard ga verkopen. That says it all, I think.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:31

Leuk om allemaal te lezen. Ik heb al een tijdje in mijn hoofd dat ik graag een eigen bedrijf wil. Ik doe de opleiding Integrale Veiligheid maar een adviesbureau qua veiligheid trekt mij toch niet. Zal dit topic en de voorgaande eens goed doorlezen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:50

Wat nu Foxy, paard verkopen? Omdat je het te druk hebt met je bedrijf?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:06

Tjee Foxy, dat is toch wat. Die beslissing is vast niet makkelijk geweest.

Zullen we meeten op 17 september? Iemand nog een leuk idee? Ik weet wel wat leuke dingen, maar die zijn hier allemaal op de veluwe. Weet niet of dat centraal genoeg is voor iedereen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:58

Ik kan op 17/9! Ik denk dat de veluwe wel heel centraal zijn! Volgens mij zitten hier geen mensen die helemaal in het topje van friesland wonen of nog onder maastricht.
Ben wel benieuwd naar je plannen!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:36