Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:24

Welkom Cissy :wave:

Welke opleiding ga je doen?

Ik heb naar je website gekeken en ik merk dat ik afhaak omdat de tekst nogal lang is. :o
Door de tekst in stukken te delen en foto's toe te voegen, kun je er een toegankelijker geheel van maken.

Pas geleden was ik op een seminar en één van de sprekers gebruikte de term 'solo-ondernemers'.
Dat vond ik wel een aardige....

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:32

ik ga de opleiding bij Petra Vlasblom doen, mits ik word ingeloot, voor paardengedragstherapeut. Duurt 3 jaar en in mei begint ze. Lijkt me bar interessant en is heel veel praktijk in tegenstelling tot andere gedragstherapie opleidingen.

Ik heb inderdaad een lap tekst maar als ik dingen weglaat ontbreekt er wat. Ben al bezig met herschrijven maar valt niet mee... Er staan ook wel foto's en filmpjes bij de sessies zelf.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:37

Oew bij Petra, tof wijf! haha Heb een paar jaar geleden een trainingsweek bij haar gedaan, echt een super ervaring. Hopelijk wordt je ingeloot!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:42

Heeft iemand hier interesse om een vaste dag in de week als productfotograaf (voor een webshop) in Haarlem te werken, of ken je iemand? Oud klasgenootje van mij werkt ergens waar ze iemand zoeken en aangezien hier wat fotograven zitten dacht ik ik vraag het even :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:04

Cissy, heb je site nog niet goed bekeken. Maar heb de foto's van je katten bekeken. :9 Wat een geweldige beesten. Als je er ooit nog eens eentje moet herplaatsen of zo, dan hou ik me aanbevolen. We zijn al opzoek geweest maar zijn erg voorzichtig omdat het onze eerste raskat zou worden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:25

Paan: Dank voor het compliment, en nee, heb niks te herplaatsen.... zijn me veel te lief en dierbaar! Heb wel straks kittens 'in de aanbieding' van een collega fokker, ze zijn in de maak :) En inderdaad zijn het geweldige beesten, heb zoveel lol met ze! Stuk voor stuk karaktertjes en oh zo lieffff <3

Yucca, er zijn 32 plaatsen en zo'n 60 belangstellenden.... maar ik loop al een paar jaar aan dr hoofd te zeuren om een opleiding en heb daarmee (en een aantal andere mensen) een pre op de mensen die ze niet kent of te kort kent, dus ik hoop met grote hopen... :D

Kreeg net weer een telefoontje, mag vrijdag weer naar een klantje :) was al bij dat meisje geweest en zolang ze de trailer maar op dezelfde plek zet gaat het goed, maar als ie een paar meter van zn plek af staat lukt het niet. Het is een arabier merrie met een kop erop, leuk paard maar onzeker baasje ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:04

cissy schreef:
ik ga de opleiding bij Petra Vlasblom doen, mits ik word ingeloot, voor paardengedragstherapeut. Duurt 3 jaar en in mei begint ze. Lijkt me bar interessant en is heel veel praktijk in tegenstelling tot andere gedragstherapie opleidingen.

Hoe kom je daar nou bij?

Ik heb zelf een opleiding bij Tinley gedaan (Het instituut voor gedragskunde). Daar is het tweede jaar helemaal praktijk. En je hoeft er niet voor te loten. Zonde om een droom op te geven als je straks mis loot!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:33

@Hilda: Ik heb het idd gezegd over de deadline, dat als het eind van de maand niet af is, ik genoodzaakt ben om iets anders te gaan zoeken, omdat ik niet gelijk al met een sale wil starten. Dat ik niet hoop dat dit nodig is, omdat ik weet dat hij een mooie shop voor me aan het maken is, maar dat ik anders gewoon geen andere mogelijkheid zie.

Over het toevoegen van de filmpjes op OsCommerce, ik heb de optie gekozen waarbij mensen op een plaatje kunnen klikken (bij de plaatjes van de producten) en dat er dan in een pop-up een filmpje te zien is (de andere optie was bij de tekst een filmpje toevoegen, maar dan word het zo'n grote lap waarbij je moet scrollen en dat vind ik er minder strak uitzien).

Uitleg filmpje toevoegen:
#1 klik in het product aanmaken scherm op 'Voeg grote afbeelding toe'
#2 druk op kies bestand en kies een plaatje "dat zegt Klik hier voor filmpje"
#3 ga in een ander scherm naar youtube en zoek fimpje op
#4 kies bij youtube voor: insluiten
#5 dat is de code die je plakt in het HTML inhoud gedeelte

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:06

cissy schreef:

Ik heb inderdaad een lap tekst maar als ik dingen weglaat ontbreekt er wat. Ben al bezig met herschrijven maar valt niet mee... Er staan ook wel foto's en filmpjes bij de sessies zelf.

Leuk! Een vriendin van mij wil die opleiding ook gaan doen.

De tekst kan er wel op blijven, maar dan in hoofdstukjes met titels bijvoorbeeld, of verspreid over meerdere pagina's. Zodat het geheel uitnodigt om te lezen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:18

Veulen84 schreef:
cissy schreef:

Hoe kom je daar nou bij?

Ik heb zelf een opleiding bij Tinley gedaan (Het instituut voor gedragskunde). Daar is het tweede jaar helemaal praktijk. En je hoeft er niet voor te loten. Zonde om een droom op te geven als je straks mis loot!

er was iemand bij de introdag die ook Tinley gedaan had en die vertelde dat dat bar tegenviel. Ik heb indertijd ook het topic hier op bokt gevolgd met toen ze paarden zochten om voor de opleiding te gebruiken en daar kwam bar weinig feedback uit. Ik ben niet zo van de theorie doe mij maar praktijk. Daarnaast ken ik Petra en haar werkwijze spreekt me gewoon heel erg aan.
Droom opgeven is er niet bij hoor, ik ga gewoon door met mn ding doen alleen gaat het dan minder snel, als ik nu niet word ingeloot sta ik bovenaan de lijst voor volgend jaar.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:53

Een vraag voor de webwinkelhouders: wie gebruikt er Ideal en via welke PSP en waarom heb je dan voor deze gekozen?

Die poezen van Cissy: geweldig mooi!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:06

Michelle ik vind dat eigenlijk wel een leuke vraag voor in dit topic. Zo help je elkaar toch ook weer.

Joyce ik ga dat eens bekijken als ik straks wat tijd over heb.
Is jouw site trouwens getest in IE, firefox, safari en uhm er was er nog 1....?
Zelfde vraag aan de rest die met het bouwen van de website bezig zijn, testen jullie je site in deze 4 omgevingen?

Hallo Cissy.
Omdat ik van hot naar her vlieg heb ik geen tijd om achterover zittend op mijn gemakkie je site te bekijken, dus heb dat even vluchtig gedaan.
Je schrijft heel erg leuk, dat leest erg lekker. Het is ook allemaal heel goed uitgelegd maar...zo ontzettend lang dradig. Ik heb alleen op het paarden gedeelte de algemene info pagina bekeken en ik ben heel eerlijk dat ik maar vol gehouden heb tot daar waar het woord uberhaupt in een zin staat. De rest was mij echt te veel en zo zonder tijd haak je dan echt af. Hoe lief leuk en aardig je dan ook mag zijn, ik zou je dus voorbij zijn gelopen. Hier loop je dus klanten op mis.
Ik denk dat daar waar je de middelvinger op steekt, het eigenlijk zo'n beetje lang genoeg is qua lengte van de lap tekst voor de lezers.
Ik ben heeeeeel benieuwd of je zover kunt inkorten, want dat valt denk ik nog niet mee.

In al die jaren dat ik inkomsten belasting heb moeten doen, heb ik dat altijd uit handen gegeven.
Nu wil ik dat eigenlijk toch eens zelf proberen te doen. Aan de uitdraai van vorig jaar kan ik zien waar ik iets in moet vullen, maar ik weet niet overal van, hoe ik aan die cijfers kom.
Wie van jullie zou mij kunnen/willen helpen met mijn mega blonde vragen?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:14

Welkom Cissy! Ook ik haak af bij de lange tekst Cissy. Verder vind ik het een hele leuke site. Maar ik weet uit ervaring dat lange teksten niet gelezen worden en mensen dan al snel afhaken.

@ Holly, wij doen het eigenlijk altijd zelf of eigenlijk voornamelijk mijn vriend doet het. Ik kijk meestal toe. ;) Vragen kan altijd :)
Wij testen eigenlijk alleen IE en Firefox

@ Lovepaints, wij gebruiken Ideal via Mollie voor de webshop www.riffix.nl We hebben voornamelijk gekeken wat een beetje goedkoper was als gewoon via de bank. Voor www.paardenruiterland zijn we nog bezig met het implenteren maar dat gaat nog niet zo soepel. Die gaat wel via de bank.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:44

HorseRunner schreef:
@ Holly, wij doen het eigenlijk altijd zelf of eigenlijk voornamelijk mijn vriend doet het. Ik kijk meestal toe. ;) Vragen kan altijd :)
Wij testen eigenlijk alleen IE en Firefox

Sinds kort gebruik ik Chrome en daar werkten oudere webalbums niet goed. Die heb ik allemaal ge-update.
Ik heb me laten vertellen dat Chrome erg populair is, dus dan is het handig als je site daar goed in werkt. :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:51

Nou Jolanda als jij mijn website dan even wil testen in Chrome. :D Maar idd, je hebt wel gelijk. Het is wel zo handig dat hij overal goed werkt wil je geen klanten mislopen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:52

Ciska, super interessante site! Vooral de sessies met de paarden spreken me erg aan (heb alles doorgelezen) maar de algemene info vind ik veel te lang. Kun je niet in kernpunten weergeven wat je wil dat de klant weet? Je hoeft het geheim van de smit niet totaal weg te geven, en meer info kun je altijd in het eerste telefonische/mail-contact geven. Als ik trailerlaadproblemen zou hebben zou ik vooral willen weten globaal hoe de sessie(s) eruit zien, puntsgewijs, hoe je het oplost (zonder geweld, op basis van gehoorzaamheid) en welke garantie je geeft. En een indicatie van de kosten.

Je doet interessant werk, ik kan me voorstellen dat je daar prima je bedrijf van kan maken én dat dat erg leuk werk is!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:02

Horserunner 1ste vraag.
er wordt mij gevragen:
is het fiscale ondernemersvermogen aan het begin van dit boekjaar gelijk aan het fiscale ondernemersvermogen aan het einde van het vorige boekjaar.
In te vullen: ondernemersvermogen begin boekjaar.
(Deze vraag wordt gesteld per handelsnaam apart)

nu moet ik de inkomsten en uitgaven bij elkaar op geteld invullen bij inkomsten als freelancer, alfahulp, artiest of beroepsporter.
ik neem dus aan dat ik hierboven(ondernemersvermogen begin boekjaar) dan wat anders in moet vullen, maar wat is dat dan precies en hoe kom ik daar aan?
kan die invulling namelijk niet terug vinden op de aangifte van vorig jaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:10

Dank voor alle feedback over mijn site en de complimenten over mijn poezels :) Ik zal er zeker wat mee gaan doen, ben nu vrij dus kan lekker met de tekst gaan stoeien.

Nog een on topic vraag, ik krijg straks die kosten van de opleiding om mn oren en ik neem aan dat ik daar ook gewoon een factuur voor krijg (uiteraard bewaar ik die goed). Kan ik daar straks iets mee als ik eenmaal begin? Ik vraag me nl af hoe dat dan zit belastingtechnisch en wat betreft de BTW, ik heb nu nog geen inschrijving KVK of BTW nr.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:21

ja zeker bewaren cissy.
er is namelijk idd een kopje studiekosten in de aangifte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:25

maar moet dat dan niet aan het eind van dit jaar vallen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:38

Ik geloof dat er met andere uitgaven wel een bepaalde termijn aanzit...in zoverre dat je een bepaalde tijd voor je inschrijving gemaakte kosten kunt opgeven bij de BD. Of dat je je inschrijvingsdatum kunt terugzetten?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:43

ZO! Ben ik weer eens.
Ben weer actief bezig om het bedrijfje van de grond te krijgen :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:46

Ik zie dat er mensen heir met iDeal, ben ik ook mee bezig, moet alleen nog wat gegeven inscannen, scanner werkt alleen niet mee :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:48

Wie denkt er even mee? Ik heb iets nieuws bedacht, naja bedacht. Een klant vroeg of ik dat kon regelen. Heb dat gedaan, en wil gaan proberen dat groots in de markt te zetten. Maar advertentie op bokt vind geen aftrek, vraag me dus af of ik wat verkeerd heb gesteld. Willen jullie mee denken?

Gaat om deze advertentie:
[EA-CO] Problemen met je zadel of met onder het zadel gedrag? PLIP

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:52

Waar hebben jullie een zakelijke rekening en waarom voor die bank gekozen?