patpen schreef:byjou1983 schreef:Hallo mensen!
Ben ik ook weer......ik dacht een leuke baan gevonden te hebben.....1 april begonnen....
Na een maand waren ze niet tevreden.....kreeg ik een brief onder mijn neus dat mijn jaarcontract werd omgezet in een half jaar contract....
Heb ik niet getekend......Mijn baas schrijft 20 mails op een dag die ik dan moest uittikken en versturen.
Zo geen zin in.....inmiddels ziek thuis van ellende! En voor het einde van de week moet ik een voorstel doen hoe en vooral met hoeveel maandsalarissen we het contract gaan beeindigen...
Ik word er toch zo moedeloos van......
Nu maar weer solliciteren en hopen op eindelijk een leuke baan!
Ik zou zeggen: doorbetalen tot 1 april 2012. Tenslotte heb je getekend voor een jaarcontract.
Ik weet niet of die wetgeving gelijk loopt in Nederland, maar in België zou dat jammer genoeg niet lukken. Is het
Citaat:Art. 40. § 1. Is de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk aangegaan, dan is de partij die de overeenkomst beëindigd zonder dringende reden vóór het verstrijken van de termijn, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen, die gelijk is aan het bedrag van het loon dat verschuldigd is tot het bereiken van die termijn, zonder echter het dubbel te mogen overtreffen van het loon dat overeenstemt met de duur van de opzeggingstermijn, die in acht had moeten worden genomen, indien de overeenkomst zonder tijdsbepaling was gesloten.