Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:48

patpen schreef:
byjou1983 schreef:
Hallo mensen!

Ben ik ook weer......ik dacht een leuke baan gevonden te hebben.....1 april begonnen....
Na een maand waren ze niet tevreden.....kreeg ik een brief onder mijn neus dat mijn jaarcontract werd omgezet in een half jaar contract....
Heb ik niet getekend......Mijn baas schrijft 20 mails op een dag die ik dan moest uittikken en versturen.
Zo geen zin in.....inmiddels ziek thuis van ellende! En voor het einde van de week moet ik een voorstel doen hoe en vooral met hoeveel maandsalarissen we het contract gaan beeindigen...
Ik word er toch zo moedeloos van......
Nu maar weer solliciteren en hopen op eindelijk een leuke baan!

Ik zou zeggen: doorbetalen tot 1 april 2012. Tenslotte heb je getekend voor een jaarcontract.

Ik weet niet of die wetgeving gelijk loopt in Nederland, maar in België zou dat jammer genoeg niet lukken. Is het

Citaat:
Art. 40. § 1. Is de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk aangegaan, dan is de partij die de overeenkomst beëindigd zonder dringende reden vóór het verstrijken van de termijn, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen, die gelijk is aan het bedrag van het loon dat verschuldigd is tot het bereiken van die termijn, zonder echter het dubbel te mogen overtreffen van het loon dat overeenstemt met de duur van de opzeggingstermijn, die in acht had moeten worden genomen, indien de overeenkomst zonder tijdsbepaling was gesloten.

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:07

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:11

Hallo,

Ik meld me hier ook aan... zoek alweer een tijdje en heb regelmatig wel wat gesprekken, echter er is altijd wel iemand die beter is, goedkoper of wat dan ook, dus op het moment hebben we even een sollicitatiedip :(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:13

annastasia schreef:
[STW] Loonheffing, hoe zit dat?
Klopt het dat ik afgelopen maand bijna 25% loonheffing moest afdragen?

Dat ligt eraan wat je verdiend en of je inkomen hebt van 2 werkgevers

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:40

heb toch maar gesolliciteerd meer per ongeluk :o het moest via de site, ook open sollicitaities en ik dacht dat ik die aan het invullen was, maar bleek dat ik op de vacature gereageert had. vond het ook zo stom staan om het weer terug te trekken. wie weet wat het gaat brengen, hoor pas in de eerste 3 weken van juli wat.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:23

Jammer patpen, altijd balen om tweede keus te zijn... Koop je niks voor!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:34

Ik heb net een heel leuk gesprek gehad. Begin volgende week hoor ik wat, misschien al eerder. Ben zelf erg enthousiast maa rje weet maar nooit.

Balen Patpen. Dit leek echt wat voor je. En nu begint het circus weer opnieuw.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:36

Ik heb er zojuist ook 2 sollicitaties uit gedaan.....afwachten maar....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:45

Vorige week niemand telefonisch te pakken gekregen over sollicitatie stage. Dus had een mailtje gestuurd en nog steeds niks gehoord. Dus vandaag weer gebeld en weer niemand te pakken gekregen, maar wel een direkter mailadres. Nu hopen dat ik nu wel snel wat hoor. Wil toch wel graag mijn opleiding afronden met het praktijkgedeelte. |o

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:51

Ik heb nu officieel een baaldag :j. Zin om mijn bed in te duiken.....
Eerst die fantastische baan die aan mijn neus voorbij is gegaan. Ik wil geen 2e keus zijn. Oké, niet slecht om 2e van 6 totaal te zijn, maar daar heb ik die baan niet mee. Geen leuke vacatures te vinden verder. Zag op internet wel een oproep voor een open sollicitatie maar krijg de juiste persoon maar niet te pakken. Wil meer weten: wat zoeken ze, administratief, verzorging, verpleging? Kreeg vandaag ook een mailtje van die sollicitatie 1 maand geleden (lekker vlot) dat ik niet werd uitgenodigd voor 2e gesprek. Daar ben ik niet rouwig om want dat bedrijf stond mij niet aan.
In de tuin blijken woelratten te zitten (en dus geen muskus); niets aan te doen. Tot voor kort zelfs beschermd diertje. Dus mijn tuin gaat naar gort :( door die schattige diertjes!
Mijn nieuwe rijbroek wordt niet wat ik er van verwachtte. Meten is weten maar ik heb alleen de wijdte als uitgangsmaat genomen. Nu ik bijna klaar ben (!) blijkt hij aan de korte kant te zijn en de kniestukken waarschijnlijk te ver naar voren.....
Zaterdag hele leuke stof gekocht via internet voor 2 setjes van een trui en een bermuda (herfst). Gekocht als ecru/zwarte streep. Krijg ik de stof vandaag, is het marineblauw!
Moest ook nog naar de tandarts vanmiddag. Liep lekker uit.
Kortom: dit is niet mijn dag -O-

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:52

Weet je zeker dat je bij zo´n bedrijf stage wilt lopen? Ik loop momenteel stage in een ziekenhuis (als ICT-er! Niet als verpleegkundige). Hiervoor heb ik nog meerdere gesprekken gehad bij een aantal andere bedrijven.. Allemaal waren ze oh-zo-geïnteresseerd in me, werd 'aangenomen' en vervolgens hoorde ik niets meer. Bij ziekenhuis ging het gelijk goed - leuk gesprek, vlot contact en snel een contract + opdrachtsomschrijving binnen..

Ik vind dat persoonlijk echt een afknapper als het zolang duurt.. Als ze echt geïnteresseerd zijn kunnen ze toch ook wel wat sneller reageren denk ik dan maar.....

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:53

Patpen, dikke knuffel! :(:) Komt heus wel goed met je. :) Baaldagen zijn vervelend.. Maar denk maar zo; na regen komt zonneschijn dus jouw geluk komt ook nog wel! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:03

Ier_ schreef:
Weet je zeker dat je bij zo´n bedrijf stage wilt lopen? Ik loop momenteel stage in een ziekenhuis (als ICT-er! Niet als verpleegkundige). Hiervoor heb ik nog meerdere gesprekken gehad bij een aantal andere bedrijven.. Allemaal waren ze oh-zo-geïnteresseerd in me, werd 'aangenomen' en vervolgens hoorde ik niets meer. Bij ziekenhuis ging het gelijk goed - leuk gesprek, vlot contact en snel een contract + opdrachtsomschrijving binnen..

Ik vind dat persoonlijk echt een afknapper als het zolang duurt.. Als ze echt geïnteresseerd zijn kunnen ze toch ook wel wat sneller reageren denk ik dan maar.....

Helaas niet veel keuze en is nog niet zo erg als studiegenoot. Die een jaar bezig is geweest om stage rond te krijgen. Als ik mijn stage (minimaal 250 uur) maar kan lopen en mijn praktijk gedeelte kan halen (stageboek en naspelen van situaties). ;)

Of ik moet graag naar Amsterdam willen voor 2,5 euro per uur en goede reiskosten. :+ En naast mijn huidige werk en dus zeer weinig tot niet meer kunnen slapen komende weken.

Zoek trouwens stage beveiliger 2. ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:46

Byjou wat ontzettend vervelend voor je zeg. Denk je wat leuks gevonden te hebben gaat het zo....

Mag ik vragen wat je voor functie had?
Gaat het dan m.n. om de werkzaamheden of ook de sfeer oid?
En daar komen ze dan net na je proeftijd mee? Wat is dat voor bedrijf?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:01

Voor belangstellenden:
Voor een woningbouwvereniging in Baarn zijn wij op zoek naar een student die aan de slag wil gaan als receptionist! Wil jij veel en vooral leuke ervaring opdoen in de praktijk? Dan is dit jouw vacature!
Werkdagen en –tijden:

* De aanvang is per week 29 (18 juli) t/m week 36 (9 september).

* Van week 29 t/m 32 ben je beschikbaar op maandag en woensdag.

* In week 33 de gehele week (behalve op vrijdag tot 13.00 uur) en van week 34 t/m 36 elke dinsdag, donderdag en vrijdag (op de vrijdag to 13.00 uur). De werkdagen zijn van 08:30 tot 17:00 uur.

Ik heb de vacature doorgelezen, het lijkt tijdelijk te zijn, maar je weet maar nooit. PB me als er belangstelling is.....

Ik zit nog te diep in de bodemloze put. Bedrijf van vanmiddag nog gebeld; zoeken vooral "handen aan het bed" en geen administratief. Ja, een secretaresse voor 36 uur. Gaat het ook niet worden. Mocht je belangstelling hebben voor de FT secretaresse, laat het me weten!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:23

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb een (klein) contract aangeboden gekregen voor ná stage.. :# :D Dan kom ik gewoon (tijdelijk) op 3 banen uit.. := Over aso gesproken. :o

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:55

gefeliciteerd!!
kan je er niet een paar delen met andere ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:25

Ier_ schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb een (klein) contract aangeboden gekregen voor ná stage.. :# :D Dan kom ik gewoon (tijdelijk) op 3 banen uit.. := Over aso gesproken. :o

Het is je van harte gegund!
Blacknorton: ik ben het met je eens om te delen :D.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:35

ik meld me ook maar...

altijd in de zorg gewerkt (4 jaar) maar door omstandigheden nooit mijn opleiding af kunnen maken (geen begeleider, te weinig uren etc etc) nu heb ik het in de zorg een beetje gehad...
veel aan eht solliciteren, wel 2 leerling vacatures...verder callcenter werk (lopen nu 2 dingen via uitzendbureau) horeca in de apenheul, hoor ik donderdag meer over. dus ik begin stiekem een beetje hoop te krijgen... maar ja, die word tegenwoordig ook vaak weer de grond in geslagen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:46

:D Ik zit wel in een andere hoek als jullie, haha. Ik ga meer richting de ICT wereld (website ontwerpen) én adviseurs kant (social media - communicatie). Daarnaast werk ik ook nog gewoon in een winkel voor de kosten van eten, haha. :') Ik moet zeggen - ik heb het belachelijk druk, maar ik ben ook belachelijk hard bezig met de 'toekomst'. :j 2 baantjes zijn echt opleidingsgericht en gaan hopelijk op m'n cv van (grote) waarde zijn. :j

Ik gun het jullie van allemaal, een baan! Ik kom hier nog steeds dagelijks koekeloeren in de hoop dat iemand van jullie wat heeft gevonden.. :) Het is jullie allemaal zo gegund!

Tot vorig jaar was ik eigenlijk een muurbloempje - ik ben in een jaar zo gegroeid als persoon & als 'medewerker' van een bedrijf. Ik ben van niets naar iets gegaan.. Ik kwam van ver, maar ben trots op waar ik nu sta, wat ik al bereikt heb & wat ik nog wil gaan bereiken! :j Jullie gaan ook wat vinden, dat weet ik zeker!! :) :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:10

Ier wat een mooie woorden
Fijn om te horen dat het supergoed met je gaat :Y)

Gister gebeld voor 2 leuke vacatures.
1 parttime baan voor 5 ochtenden in de week op kantoor bij een kippenbedrijf en de ander een fulltime baan als planner en administratief medewerker bij een loonbedrijf! Heb ik al eerder gedaan en dat was echt enorm gaaf werk!
Uitzendbureau gaat me voorstellen, dus ben benieuwd of het 1 van die 2 gaat worden.
Schoonmams hoorde dat het tuincentrum ook nog iemand zoekt, dus vanmiddag daar even langs en kijken of dat iets voor me is.
Verder heb ik nog zo'n 20 andere bedrijven aangeschreven allemaal administratief werk in allerlei sectoren.

Nou mag er langzaamaan wel een baan uitrollen.
Eergister bij het UWV een goed gesprek gehad over mijn situatie. Hij vond dat ik goed bezig was, maar ik moest me vooral zelf niet voorbij gaan lopen.......... :+

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:32

Nee, daar heeft diegene wel een punt. Je hebt heel wat voor de kiezen gehad.

Heb nog een leuke vacature ontdekt, daar ook maar eens een briefje aan wagen. Maar hoop toch zo dat het van gister wat wordt. Ze hadden, schrik niet, 200 reacties gehad!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:54

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van jouw sollicitatiebrief voor de functie

van medewerker '....'Ticketdesk.

Het spijt ons jou te moeten mededelen dat de vacature voor medewerker

'......' Ticketdesk inmiddels vervuld is.

Wij danken je voor de getoonde interesse in onze organisatie
.

Is het eerste wat ik las in mijn postvak vanmorgen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:58

kaatje, is toch ook knap hoe jij met alles omgaat.. :j Zoals Vienna zegt heb jij ook heel wat voor je kiezen gehad.. Het is je zo gegund! :(:) Hopelijk zit die ene leuke baan er eindelijk bij. :)

Vienna, véél reacties zeg! Hopelijk wordt het wat voor je. :D

Cowgirl, dikke knuffel.. :(:)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:16

Kan gebeuren toch, Cowgirl? Kop op!