Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:56

Hmm vreemd! Dit heb ik van de KvK net gehoor :? Maar dat is iets wat ik juist niet wil.. 1 omdat ik anti-kraak woon.. 2 omdat ik niet wil dat iedereen weet waar ik woon.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:44

HF, wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte! :(:)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:50

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:52

Ik ben zeer kort geleden nog bij de KVK geweest en je kunt een vestigingsadres opgeven en een correspondentieadres. Mn vestigingsadres is de loods van mn ouders in Den Dolder en mn correspondentie adres is bij mij thuis in Amersfoort, omdat ik het makkelijk vind om mijn post daar te ontvangen (ben niet dagelijks in Den Dolder).

Het enige dat je moet hebben, zoals eerder al is gezegd, is een bewijs dat jou bedrijf daar gevestigd mag zijn. Je kunt dus ook het adres van je ouders opgeven, als je maar een schriftelijk bewijs hebt waar in staat dat je ouders jou toestemming daarvoor geven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:52

Hmm, interessante link Michelle, zou het echt zo zijn?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:56

Ik denk het toch eigenlijk wel gewoon Joyce :) Het ziet er misschien wat raar uit, maar je mag nog gewoon oude postzegels gebruiken dus waaom dan niet op deze manier :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:03

Michelle, heb je er al ervaring mee? Het klinkt inderdaad interessant. Wij bestellen voor de zaak kaarten bij Papercards. Die staan bij hun in het rijtje, maar ik heb nog nooit naar de postzegels gekeken.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:21

Nee ik heb er geen ervaring mee maar zit er wel aan te denken om het te doen voor pakketten. Vind het wel een voordeel dat het dan voor de klant goedkoper wordt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:23

Dat is inderdaad zo. Des te lager de verzendkosten, des te meer klanten je over die drempel trekt om toch te bestellen. Ik ga er eens over na denken. Moet binnenkort toch nieuwe postzegels halen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:07

Postzegels heeft mijn moeder mijn bedrijf laatst al aan laten smeren :+ dus die heb ik voorlopig genoeg haha. Zou voor mij dan alleen om de pakketten gaan.

Heeft iemand verstand van het volgende?
Ik wil zelf visitekaartjes maken maar nou heeft Vistaprint daar bepaalde eisen voor (wil een eigen ontwerp uploaden). Het moet 300 dpi zijn maar wanneer is iets 300 dpi? En iets wat ik nooit snap bij dingen ontwerpen, welk formaat van bestand (of werkvlak zeg maar) gebruik ik in mijn ontwerpprogramma? Visitekaartje wordt natuurlijk 8,5 bij 5,5 cm maar dat betekend toch niet dat ik mijn werkvlak ook dat formaat moet maken of wel?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:17

Ik heb ook een vraag over Vistaprint.. bij het voorbeeld ziet het er niet zo mooi uit, terwijl ik wel de goede afmetingen heb. Wordt het ook zo met afdrukken of is dat wel gewoon scherp?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:45

300 dpi wil zeggen, 300 dots per inch. Dit is een resolutie, wat de kwaliteit van de afbeelding bepaald. Ik zelf kan dit zien in Photoshop, weer niet of een programma als Paint dit ook heeft?

Qua formaat, staat er niets over op de site? Ik zou het ontwerp 2 mm groter maken (stel dat je kleurvlakken hebt die tot aan de rand moeten) zodat het goed bijgesneden kan worden. Je moet dan wel letten op je letters, dat deze ruim binnen de orginele maten passen, zodat ze bij het snijden niet te dicht op de rand komen, of nog erger: eraf gehakt worden :+

Frozenstar, dat weet ik niet....weet je je resolutie van je afbeelding?

Ik ben bezig met teksten voor mijn website, toch lastig. Moet proffi, maar niet te saai....:D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:46

Ja is allemaal op zijn grootst. Zoals gewoon staat aangegeven. Maar hoe zag het er uit bij jullie dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:49

Ik bestel niet bij vistaprint, dus dat weet ik niet...helaas

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:46

Ik heb de eerste set visitekaartjes ook wazig aangeleverd in de hoop dat het er goed uit zou gaan zien maar helaas: niet goed en wazig.
Ik zou er nog eens voor gaan zitten als ik jou was.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:50

Lovepaints schreef:
Ik heb de eerste set visitekaartjes ook wazig aangeleverd in de hoop dat het er goed uit zou gaan zien maar helaas: niet goed en wazig.
Ik zou er nog eens voor gaan zitten als ik jou was.

Op welk formaat en DPI maak jij ze dan? Want ik heb gewoon het gedaan zoals ze aangaven.. :\

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:26

Ik ben het nu met hun sjabloon aan het proberen, ben benieuwd of het lukt :P

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:30

Wat is er wazig ? De tekst ? Of afbeeldingen..

Afbeeldingen nooit meer dan 130% vergroten! :o

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:50

Sjabloon heb ik ook gebruikt..
NonWen.. ik fotografeer, dus ik begrijp dat je een afbeeldien..eigenlijk nóóit dan 100% moet vergroten ;) ik gebruik een afbeelding die ik op groot kanvas formaat zou kunnen afdrukken haarscherp ;) Precies de juiste DPI als afmetingen gebruikt.. groter nog geprobeerd, kleiner.. maar wordt niet mooi.

Zijn nasty ook bij Vistaprint.. komt nog BTW overheen + zo'n 9 euro verzendkosten.. :n laat nog maar even zitten, ben het al helemaal zat :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:08

Ja, vaak zijn de prijzen bij Vistaprint toch nog wat duurder als dat je in eerste instantie denkt.

Ik heb bijna alle teksten voor mijn website klaar, alleen de workshops moeten nog helemaal worden uitgewerkt. Maar alles voor tuinontwerp is wel klaar, heb besloten dat ik 6 pakketten aanbied met vaste prijzen. De pakketten zijn opgedeeld in verschillende m2's en beplantingsuitwerking (basis of liefhebber).
Ontwerpers werken eigenlijk allemaal vanuit een offerte, en zijn dus vooraf niet heel erg open over de prijzen en dat moet anders kunnen, denk ik :D, hoop ik....haha

De prijzen lopen van 500,- (kleine tuin) tot 1500,- (tot 1000m2), wat zeggen jullie daarvan, als 'potentiele klanten'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 01:35

Jeetje HF, heel veel sterkte!! :(:)

@Yucca: geen idee wat ik van die prijzen vind. Waarop zijn ze exact gebaseerd?

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:01

hoi, ik heb de rest nog niet gelezen, ik ben een beetje lui op dit uur.

Ik heb een eigen bedrijf, ben 24 jaar en ben de trotse eigenaar van La Route Management & Bookings wat zich bezig houdt met het boeken en managen van nationale en internationale artiesten, over het algemeen singer/songwriters, indie rockbands en experimentele muziek. Ik ben al een tijdje bezig *lees ongeveer 2 jaar* voor zowel mezelf als voor een ander bedrijf, nu sinds september me echt volledig op m'n eigen bedrijf gestort en ook de stap naar de KvK gemaakt.
Naast het managen en boekingen doen voor artiesten ben ik ook in de huren voor projecten, zoals tourmanagement of (online)marketing projecten. (dit gebeurd meestal als de artiest al een management/boeker heeft, en deze niet over voldoende kennis/tijd/vaardigheden beschikt, dan word ik door of het management, platen label of de artiest ingehuurd)
ik vind het heerlijk om ja te kunnen zeggen tegen de dingen waar ik in geloof en nee tegen dingen waar ik geen passie voor heb. In april ben ik officieel afgestudeerd music manager (international music management, InHolland University) nu nog even zonder diploma zoals de meeste mensen in deze wereld.
zijn er nog meer mensen in deze branche actief?

www.laroutemgmt.com

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:35

Wat gaaf zeg Leo3hoekje!
Vind het alleen jammer van je website, vind WIX niet zo'n professioneel programma..
Ik zag dat het van WIX was en ik "droop" gelijk af eigenlijk..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:52

FS.: Dát wist ik niet :o Ik zou dan naar een 'copyshop' oid gaan voor visitekaartjes en een om een proefje te vragen :)

Leuk Leo3hoekje ! Ik vind de site ook niet zo heel erg geweldig := maar in vergelijking met mijn site .. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:56

Goedemorgen!

Leo3: Goh wat een aparte branche, volgens mij heb je hier geen collega-ondernemers in die branche.
Nouks: de prijzen zijn gebaseerd op een uurloon en aantal uren dat ik eraan zou werken (en dan afgerond op ronde bedragen). Ik denk dat ik ze allemaal nog iets omhoog trek, want aan de 500 euro ontwerpen kom ik 'tekort', al moet dat dan weer goed worden gemaakt door de grotere ontwerpen.