[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:47

Yvank_ schreef:
xNathaliee schreef:
Mijn examen is aangevraagd.. 7 aug. En als de mogelijkheid er is dan wordt het vervroegd. Werd bij jullie je examen ook zo vroeg aangevgraagd. Heb 7 lesuren achter de rug.

Als je veel lest kan dat wel ja. Als je nou elke week een uur zou hebben tot aan 7 augustus is het een ander verhaal. Maar als je 2 uur per week lest of 4 uur per week ofzo kan dat zat.

Ik heb tot nu toe ongeveer 1 à 2x per week les gehad. En vanaf midden juli wordt dat waarschijnlijk opgeschroefd vanwege mijn vakantie.

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:53

Heb je ook een planning gemaakt dan op hoeveel lessen je uiteindelijk komt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:56

Ik heb al mijn lessen in 1x ingepland inclusief het examen. Had op dat moment alleen nog maar de proefles gehad :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:23

Yvank_ schreef:
Heb je ook een planning gemaakt dan op hoeveel lessen je uiteindelijk komt?

Na mijn proefles werd mij gezegd dat ik ongeveer 30 lessen nodig zal hebben en heb er nu 7 gehad. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik examen doe de andere 23 ongeveer wel heb gereden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:29

Gemiddeld is dacht ik 30-35 lessen. Dus het zal vast kunnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:34

lessen van een uur of van twee uur?

Hier in de regio is 40-60 uur gemiddeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:37

Polly schreef:
lessen van een uur of van twee uur?

Hier in de regio is 40-60 uur gemiddeld

Hier 1 uur. Maar ik zit in drenthe dat is wel aanzienlijk rustiger op de weg..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:05

Ik heb meestal 1 uur, heb 2x 1,5 uur gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:12

23 lessen van een uur lijkt me in jouw regio wel heeel weinig.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:31

Om naar mijn examen toe te werken bedoel je?
Ja ik vond het sowieso wel vrij snel maar hij heeft het vooral zo vroeg aangevraagd omdat het in de zomermaanden altijd een stuk drukker is met praktijkexamen aanvragen. Maar ik vertrouw erop dat hij mij alleen laat afrijden als ik er aan toe ben, niet wanneer ik de helft nog niet kan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:33

Nee om dan af te rijden.. Als je nu wekelijks 2/4 uur gaat lessen is het wat anders natuurlijk :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:12

Ik heb meerdere vrienden die in regio Haarlem met 30 lessen examen deden. Merendeel niet gehaald maar oke. Geen idee wat het gemiddelde was.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:33

Yvank_ schreef:
Nee om dan af te rijden.. Als je nu wekelijks 2/4 uur gaat lessen is het wat anders natuurlijk :)

Oh zo, ja ik zit op de 2-2,5 uur per week nu en dat wordt dus meer vanaf midden juli.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:51

Zijn er hier mensen bekend met het middel Plantival.
Ik wil dat morgen halen om mijn zenuwen wat te temmen.
Wordt nu al helemaal gek van de zenuwen en heb volgende week dinsdag examen.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:28

Ik heb vandaag bional nervovit gehaald dat is op basis van valeriaan. Plus de bachrescue die ik nog had staan. En voor s nachts ook nog wat rustgevends. Voel me al iets rustiger maar soms nog wel vlagen maar de ergste spanning is er af. Durfte toch niet naar de dokter toen ik over die "betablockers" had gelezen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:45

Polly schreef:
Siggislief schreef:
Dat je het over een spoedleerling hebt...Polly..

Ik heb een keertje gehad dat ik mezelf had aangemeld voor een nieuwe Examen en was allemaal goed.
En had het zelfs betaald enzo..
Krijg ik iets van 4-6 weken voor mn examen te horen dat ik de mijne moest verzetten,
want der was een Spoedleerling tussen gekomen en die hadden ze precies een uur na mijn examen gepland.

En m'n Instructeur heeft toen tegen hen gezegd jullie regelen maar zelf dat ze een andere dag
de examen krijg want het is jullie schuld (had ie tegen de mensen van de rijschool).
Heb m'n examen moeten verzetten, en is zelfs toen dacht ik 3 weken vervroegd..
Niet dat het veel hielp was op dat moment gezakt... 8)7

Was er geen andere instructeur die met jou of de andere kandidaat mee kon?
Hier heeft de planning het ook altijd moeilijk met mij omdat ik ook brommers doe (langer onderweg van het examengebouw naar de rijschool) en motors (ander examencentrum en dus ook langer onderweg) dat er soms weleens iets gepland word wat echt niet kan, ze doen hun uiterste best maar soms is het niet anders. In die gevallen regel ik een collega die meegaat met een van de kandidaten.

Nee helaas, ik reed/rijd Automaat en ze hebben maar 1 Automaat.
En ze hadden hem wel gepland, maar waren vergeten hem nog vast te zetten, en hebben heel leuk over mijn Examen heen gepland!
Dus ik moest hem verzetten, en die een Spoedleerling was mocht(MOEST eerlijk gezegd) blijven staan!

Ik heb die gene wel duidelijk gemaakt dat ik der niet zo blij mee was, heb je iets gepland en dan krijg zulke ongein!

Mn Instructeur was der ook niet zo blij mee, en die zei ook van ze wouden dat ik het ging regelen
met je om een nieuwe examen aan te vragen.. Nou echt niet! Het is hun probleem dus ze doen
het maar lekker zelf!!

Maar leukste aan de lessen was, dat ik een 'voorbeeld leerling' was... _O-
Werd steeds gezegd van kijk maar naar deze leerling hoe ze het doet, het is 1 van m'n beste leerlingen!!

Sommige stonden echt versteld. _O-

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:54

Hier is het gemiddelde al 45 uur.. Nadeel van in de stad af moeten rijden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:13

Tsja maar die uren hebben wij ook en dat komt gedeeltelijk omdat we 20min van het examengebied afzitten en dus veel heen en weer moeten rijden..

Vandaag lekker gereden met een spoedleerling, vanmorgen 4u achter elkaar met een pauze en vanmiddag nog 2,5u. Mooi om te zien hoe de kandidaat is gegroeid in de vaardigheden, nog maar een paar dagen en dan mag ie voor het examen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:52

Ik heb denk ik iets van 80uur gemaakt en dat in iets van 1,5 jaar.. :=

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:03

Ik heb nu 42 lessen gehad van 1,5 uur en moet morgen afrijden. Ik verwacht er niet te veel meer van. Want raakte vanochtend al telkens in paniek met rijden en had last van blackouts plus dat ik onwijs gespannen achter het stuur zit. Ben er behoorlijk kapot van. Ik kan prima autorijden maar op het moment dat ik moet presteren gaat het mis..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 05:39

niet gaan stressen, er hangt niks van af hoor.
En als je nou heel eerlijk bent, wat moet je nou bewijzen aan de examinator? Dat je kan autorijden? Dat heb je toch allang aan je instructeur bewezen! Anders was er geen examen voor je aangevraagd!
Blik op oneindig, lekker een rondje gaan rijden! Zie het gewoon als een mooi oefenrondje en ga er niet de hele tijd bij nadenken dat het een examen is. Het hoeft niet foutloos, ze willen gewoon zien dat jij je kan redden in het verkeer.
Kop op!!! We gaan duimen voor je!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:16

Gister weer les gehad van een uurtje, ging echt lekker. Zat voor het eerst zonder zweethandjes achter het stuur en de auto is geen één keer uit gevallen! :):)
Succes Tomklover, gaat je wel lukken. Ik ben ook zo'n stresskip kan me nu al stressen terwijl mijn examen pas over 7 weken is ofzo. Mij wordt ook altijd gezegd je moet gewoon denken dat je iemand wegbrengt. Of je moet denken dat dit een andere instructeur is die wilt kijken hoe jouw instructeur jou les heeft gegeven. Succes en vooral veel plezier!

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:57

Natalie fijn daf je les goed ging! Bedankt voor de steun allemaal. Ik ben helaas wel gezakt. Had een hele aardige vrouwelijke examinator en in het begin gepraat over mijn vaalangst ik werd er niet meteen rustiger door maar voor we gingen rijden ook nog even gepraat mocht nog even rustig een slokje water drinken en gaan als ik er klaar voor was. Het rijden gibg beter als verwacht en het rijden met de tomtom ook. Ben onderweg een x verkeerd gaan voorsorteren. Rechs stond een hele rijd en links niemand maar durfte toch niet links te gaan staan. Daarna ging t eigenlijk wel lekker 1 keer afgeslagen omdat ik in ze 2 we wou rijden bij een rotonde maar dat had ik keurig snel hersteld. Daarna moest ik invoegen op de ring via een hele korte invoegstrook en daar ben ik helaas gaan twijfelelen. Het was erg druk maar ben toch gas gaan geven ik had nog voor die auto langs kunnen komen maar omdat die strook zo kort was en ik een beetje in paniek raakte en twijfelde of t zou lukken heb ik me gas losgelaten en toen kreeg ik de rem helaas. Daarna even aan de kant gegaan en even alle spanning er uit laten komen en toen weer rustig verder gereden.
Later moest ik weer de ring op richting t cbr en toen ben ik op de rechter baan blijven rijden terwijl t daar best druk was en wat vrachtwagens reden. Op de linker baan was t vrij rustig en toen zij ze dat ik best in mocht halen. Ik durfte dat niet uit mezelf te doen maar toen zij zij dat t kon ging het eigenlijk prima. Dus ik moet dus nog meer zelfstandig beslissingen durven maken en daar dan niet telkens over twijfelen. Voor de rest ging het wel goed en ben k niet helemaal dichtgeklapt behalve dan bij die dingen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:00

Het is me niet gegund, weer 1 fout te veel bij theorie..... |(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:20

Balen tomklover en Beau_Myrthe
Volgende keer beter :(:)