Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:20

Nou, mijn tentamens zitten erop. Ik ben benieuwd of ik ze gehaald heb..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:39

Nog 1 tentamen te gaan en alweer ruzie met mijn projectgroep..
ik wist al dat die k*t projecten niets voor mij zijn, ik kan het niet uitstaan als mensen zich niet aan deadlines houden, waarom maken we die anders??
poehhhh bestaat er ook een hbo zooooooonder projectgroepen _-:( _-:(

ik kan prima samenwerken en takenverdelen dat soort dingen, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een stel luie mensen..
"jaa ik heb het ook druk hoor" als smoes.. Nee ik verveel mij dood daarom word ik boos, heb namelijk mijn zondagavond vrijgehouden om dingen te maken waarbij ik andermans dingen nodig heb..
ik heb gelukkig geen paard, ik heb geen werk, ik heb geen tentamens, dus waar maak ik me druk om? alleen jullie hebben het druk en ik niet?

excuse me, ik moest even mijn frustratie kwijt!
iemand nog tips om een beetje zen te blijven in zulk soort situaties?
het ging ook nog om een meisje waar ik mee om ging, maar goed.. ik zit hier niet om vrienden te maken maar om goede resultaten te behalen, of ben ik nu erg slecht?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:47

Vreselijk he.. Daar zag ik vanaf het begin al tegen op :+

Wat ik doe is na een tijdje gewoon helemaal laten voor wat het is. Mijn eigen werk goed maken, en wat hun doen is dan maar jammer. Bij ons krijg je ook persoonlijke cijfers dus ik meld het gewoon aan de docent wanneer iemand geen bal uitvoert.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:51

nee wij krijgen een gezamenlijk cijfer dat is het vervelende.
ik heb in de inleiding de namen achter ieder zijn stuk gezet, want ik ben best wel trots op mijn stuk haha, dus heb dat gewoon gedaan..

ik vind het walgelijk om alles uit handen te geven maar ik heb het wel gedaan, vandaar dat ik nu niet kan leren en onwijs gestrest ben omdat ik geen vertrouwen heb hahaha!
oke ik moet leren..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:15

Wij hebben geen project groepen, alleen individuele projecten. Ideaaaaaal. :D

Heb alles van de eerste periode behaald en dus ook alle studiepunten!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:26

Wij hebben wel groepen, gelukkig tot nu toe nog zelf mogen samenstellen, maar ik begreep dat dat straks niet meer zo is.

Zojuist het allereerste tentamen gehad, als ik alles waar ik over twijfel fout heb, heb ik 14 fout en je mag er 15 fout hebben. Ik ga het niet terug zoeken in mijn aantekeningen of ik het fout heb of goed, want dan raak ik alleen maar meer in de stress. Nu leren voor het volgende tentamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:58

Ik word ook gek van project groepen.. vind dat zo vervelend dat je van andere afhankelijk bent... Zeker als ze niks uitvoeren.

Hier weer eerste colleges gehad, heb mijn lessen voorbereid dus was allemaal herhaling wat al in het boek stond..

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:32

Nanno_123 vreselijk zulke mensen, en al helemaal als je er mee moet samenwerken! Begrijp dat je dan even je even je ei kwijt moet haha. Inderdaad je zit er voor jezelf, en niet voor je lol zo denk ik ook. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik altijd al graag naar school ging, omdat ik het leuk vind haha!

Ik heb m'n nieuwe project groep vandaag ook te horen gekregen, maar zit met hele leuke meiden dus dat is geen punt!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:19

pff gelukkig begrijpen jullie het.
maargoed, het is projectgroep 1 pas, dus nog drie te gaan dit jaar hahahaha. hopen op alleen maar ijverige mensen anders zullen er nog heel wat ruzies volgen ben ik bang.. of ik moet leren dat het niet erg is om afhankelijk te zijn maar het is WEL erg hahaha!

ik ben zóó jaloers op de mensen die al cijfers terug hebben, ik zit gewoon 5 keer per dag te kijken..

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:24

Zo. Tentamen periode weer voorbij! Ik heb al besloten dat ik het deze periode anders ga aanpakken! Haha.

Goldwynn schreef:
Hier is het nieuwe blok begonnen, gaat goet met hoorcollege marketing en daarna een gastcollege van een zelfstandige ondernemer die graaaaaag over zichzelf praat.. Zometeen International Business, ook een succes xD. Kortom, maandag blijft mijn meest verschrikkelijke dag..

Haha ik had ook marketing en gastcollege! Alleen eerst t gastcollege en daarna marketing. Het stomme is dat het boek wat je nodig hebt voor marketing staat niet eens op onze boekenlijst. Iedereen moet het boek nog gaan bestellen (ik had het geluk dat mijn zus het boek al had!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:40

Ik heb net een 7.7 terug gekregen voor m'n project, telt voor 100% mee. Had eigenlijk een hoger cijfer verwacht dus binnenkort maar even inzage.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:59

Ik heb ook weer een cijfer terug, een 5.5 voor recht. Ben er opzich wel blij mij, hij ging superslecht en heb hem nu in ieder geval gehaald..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:16

Toch veel gedoe over die groepjes..het is ook echt mijn ding niet maar wat doe je eraan. Vandaag nieuwe indeling gezien en ik mag heel blij zijn met de groep denk ik, mensen die aanwezig zijn en hun werk doen en dat is al heel wat! Voor blok 1 is de indeling trouwens door de slb'er gemaakt en voor blok 2 mochten we wel een voorkeur door geven (1 persoon wel/ 1 persoon liever niet) maar wij mogen niet zelf samenstellen en ik zit bijvoorbeeld ook niet bij 'mijn voorkeur' in de groep.

Als het goed is vandaag de laatste projectcijfers, van 1 ding had ik het officieel woensdag al terug moeten hebben man wat is ze traag.
@Courses voor een 7,7 zou ik nu direct tekenen haha! Maar kan begrijpen dat als je er hard aan gewerkt hebt etc dat je toch wat meer verwacht. Ik heb niet zozeer drang naar hoger dan 6 á 7 :))
Tentamens 3 v/d 5 gehad en 1 kunnen nakijken die meerkeuze was en waarvan de antwoorden mee mochten en op blackboard kwamen. 10 fout van de 40 en je schijnt 12 á 13 fout te mogen hebben dus dan zou ik veilig zitten :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:42

En mijn punt voor bedrijfskunde is ook binnen, een 6.8 :D Nu hopen dat de laatste drie ook nog voldoende zijn!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:18

Hallo allemaal,
Ik ben weer terug uit de Ardennen na een hele zware week, vol met regen en modder, haha!
Woensdagmiddag kwamen we aan en moesten we 1,5/2 uur lang hiken naar onze bivakplek, daar aangekomen moesten we die natuurlijk nog bouwen. Na 2/3 uur stond dan eindelijk een plek om in te slapen, midden in de modder, heerlijk dus . Was toen al helemaal doorweekt, echt niet fijn!
Na een natte koude nacht mochten we donderdag 9 (!!) uur lang hiken door de Ardennen, wat was dat zwaar en wat zat ik er toen al doorheen. Was echt niet leuk, het regende alleen maar en je liep de hele tijd tot je enkels in de modder met nog een tas van 20 kilo met al je spullen erin op je rug.. Nee dat doe ik niet snel weer .Toen kwamen we eindelijk in het donker aan en moesten we nog een bivak bouwen in de stromende regen. Vrijdag wel een leukere dag gehad. Begonnen met een uur hiken naar een hoogteparcour waar we mochten klimmen en tokkelen etc, wat wel echt heel leuk was. Maar na 1,5 uur hiken door de regen weer bij onze bivakplek gekomen en weer een bivak moeten bouwen in de regen . Zaterdag weer een leuke dag gehad waarbij we naar een berg gingen waar we gingen klimmen en abseilen, wat ook heel leuk was. En.... de zon scheen heel even . 's avonds hadden we geluk toen we aankwamen, want we mochten in tentjes slapen. Zondagochtend gingen we weer naar huis. 2 uur eerder dan gepland door het weer.

Vanaf vandaag is mijn twee weken lange tentamenweek begonnen, dus ik moet hard gaan leren.

Nu ga ik snel bij lezen. Zag al wat mooie cijfers voorbij komen :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:37

Je bent net terug en nu begint je tentamenweek..? :P

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:39

Marielle_93 schreef:
Je bent net terug en nu begint je tentamenweek..? :P

Ja we zouden eigenlijk van maandag tot vrijdag naar de Ardennen gaat, maar omdat dat niet paste met zoveel klassen (14 SGM klassen + 5 ALO klassen) moesten ze het in tweeën delen. Niet echt fijn gepland, maarja is niks aan te doen. Heb zoveel mogelijk voor de Ardennen al gedaan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:31

Horse_xx, jammer van het weer, de Ardenne kan heel leuk zijn. Succes met je tentamens.

Wanneer wij in groepen werken krijgt heel de groep het zelfde cijfer. Wij mogen de groepsjes wel zelf maken grlukkig.

Ik heb me laaste cijfer terug een 8, 7 voor Medice vaardigheden.
Echt heel blij. Heb maar 3 vragen fout van de 40.
En heb nu alle punten die je kon halen deze periode.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:57

Ik heb donderdag beoordelingen, maar ik moet nog best veel doen :+
Wie geeft me even een schop onder m'n kont :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:26

Vandaag komt als het goed is mijn cijfer internet standaarden tentamen online :):)

Warboel; ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:28

Ik heb m'n eerste project wel gehaald, 2 7ens en een 8.
Thanks, ik ga weer aan het werk :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:49

MEHH ik heb een 5,5 precies.. Ik had echt veeeel hoger verwacht. Maar goed. Net aan gehaald :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:11

Woeii, we hebben een 7 voor de poster waarvan we hadden verwacht dat het een 3 zou worden :') Een 7 voor de inhoud van het verslag en een 6 voor t proces. Had het echt veel erger verwacht :') Want voor het project waarvan we dachten dat die juist beter ging hebben we een 5,1 -O- Maar die mogen we gelukkig nog verbeteren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:50

nog steeds 2 cijfers niet terug... ik wil zoooo graag weten of ik ze heb gehaald... vandaag weer een lange dag college

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:52

Ik heb ook 2 cijfers van de tentamenweek nog niet terug, best irritant. Wil graag weten hoe ik er nu voor sta.
Ik heb er in ieder geval 2 gehaald en 1 zeker niet.