Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eefje_rudmer schreef:Even een vraag aan de fotografen hier, en misschien hebben anderen er ook weleens last van...
Hoe gaan jullie ermee om als vrienden een fotoshoot / iets zakelijks van je willen? Ik heb nu al een paar keer gehad dat vrienden vragen: Kun jij niet effe een paar foto's van ons maken? Nou, dan zeg ik dat kan, dat kost je zoveel maar je krijgt 20 % korting omdat jullie het zijn. Ik leg uit hoe het hele verhaal werkt, dat dat alleen de kosten zijn voor de shoot. Dat ze 1 foto uit mogen kiezen die ik voor ze af laat drukken en de rest van de foto's kunnen bestellen via de site. Tot zover gaat het altijd goed. Tot de foto's online staan. Dan vinden ze ze allemaal leuk en kunnen ze niet kiezen. Op zich ben ik daar heel blij mee, want dat betekend dat de foto's heel goed zijn. Maar dan komt de vraag. Kun je ze niet gewoon even doormailen? Eh, nee dat kan niet, want dan verdien ik er niks op. Ow... ja maar het is wel duur. (Terwijl ik echt niet zo duur ben.) Uiteindelijk heb ik 50 euro gevraagd voor een cdtje met de foto's en zelfs dat vinden ze te duur... Ben ik nu zo gek??? Ik ben er onderhand een beetje klaar mee dat vrienden altijd maar verwachten dat ze iets gratis kunnen krijgen... Terwijl ik echt duidelijk ben in mijn verhaal. Het is mijn broodwinning! pfff. frustrerend soms.
eefje_rudmer schreef:Even een vraag aan de fotografen hier, en misschien hebben anderen er ook weleens last van...
pmarena schreef:Ik vind het sowieso wonderlijk dat mensen nog kunnen bestaan van fotografie
Er is zo ontzettend veel aanbod van fotografen, bijna iedereen heeft bovendien zelf een prima camera, en het is toch wel een luxe iets waarvan je in tijden van crisis zou verwachten dat je daar toch snel op zou bezuinigen en gewoon zelf een paar (ook wel leuke) foto's maakt
Mallootje schreef:Echt, Yucca? Ik onderhandel in een winkel echt nooit over de prijs..