Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:48

xJolien schreef:
Sabine_Duco schreef:
Wat lukt er dan niet met Notefolio xJolien?

Hij blijft maar aangeven dat ik iets moet installeren van windows ofz, maar dat heb ik al 4x geïnstalleerd :+

Oh ja dat had ik ook toen ik het ging installeren... ik weet niet meer precies wat ik toen heb gedaan maar helpt het ook niet als je eerst dat van Windows opnieuw installeert en dan je computer even opnieuw opstart en NoteFolio opnieuw download?

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:50

Ik heb vrijdag na de examens eerst gala en zaterdag ga ik ook lekker de stress er verder uit feesten.
Maar echt geen haar die eraan denkt om tijdens de examentijd te gaan feesten, ben veel te bang voor zakken!

Nou laatste programmaatje is geïnstalleerd, ik vroeg aan mn broer waar ik t dan dadelijk op mn rekenmachine kan zien, staat er bij mij in het rijtje geeneens notefolio? dus dan moet ik t eerst nog op de rekenmachine installeren.. -O-
Maar als t goed is, is het de moeite wel waard :+: Dat wordt echt mn big love tijdens examen scheikunde, wiskunde en economie.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:53

mar_fay schreef:
:j nog iemand geloof ik ook. Is al eerder gevraagd :)
Hoe gaat het bij jou? Ik sta een 5.4, heb er al best veel voor gedaan, al een aantal oefenexamens gemaakt, dus denk dat ik alleen nog even wat dingen doorkijk.

Vandaag best hard gewerkt, al zeg ik het zelf. Ik heb bedacht dat ik iedere dag een boek van ak door ga lezen en aantekeningen bij ga maken, zodat ik alles, ook de begrippen, weer weet. Vandaag bijna globalisering afgerond, nu ga ik even lekker rijden en dan straks weer verder. Ook kijken of ik nog wat aan geschiedenis ga doen, maar dat wordt waarschijnlijk morgen.

Natuurkunde blijft ingewikkeld klinken, blij dat ik dat niet heb :+ succes alvast!

Ik sta een 5.3 dus moet een 5.7 halen.
Heb gelukkig kunnen regelen dat ik maandag voor het examen een facultatieve les van mijn leraar heb.
Verder in de lessen veel examenopgaven gemaakt en heb net 16 opgaven van examen 2011 gemaakt.

Waar ik ALTIJD tegenaan loop is dat ik nooit weet hoe ik met de oplossing moet beginnen. Als ik eenmaal een beginnetje heb dan lukt het wel zeg maar.
Ik hoop dat het examen meevalt. Ik wil eigenlijk wel een 6 voor wis staan namelijk

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:58

xJolien schreef:
Sabine_Duco schreef:
Wat lukt er dan niet met Notefolio xJolien?

Hij blijft maar aangeven dat ik iets moet installeren van windows ofz, maar dat heb ik al 4x geïnstalleerd :+

had ik ook haha! Nu doe ik het via deze site http://www.protips.nl/geen-categorie/gr ... -notefolio
als ik het via die link doe lukt 'ie wel!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:59

Ik kreeg net een smsje met de vraag of ik zeker wist dat ik niet mee ging. En ik zei dat ik t zeker wist. Dus ik blijf thuis vanavond. Ben trots op mezelf haha.

Olijkje

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:02

Goedzoo! Ik ben ook trots, en ook op mezelf want ik kreeg ook smsje haha, gewoon keertje volhouden

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:16

Weet iemand hoe je bestanden van je GR kan verwijderen? :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:17

Pferdelove schreef:
s1993 schreef:
Net met een oefenexamen van natuurkunde een 6,2 gehaald!
Hopen dat het maandag ook wat wordt... :)

Hoe gaat het bij jullie met natuurkunde?

Ik kan alleen nog maar examens maken van voor 2010, maar toen was het examenprogramma anders (onhandig zonder examenbundel pff)
Verder ben ik natuurkunde aan het leren/doornemen van samengevat (onwijs handig!) en gaat wel aardig is alleen extreem saai haha!
Duss wil nog wel wat oefenen, maar heb geen idee welk examen of welke opdrachten, achja ik kijk morgen wel even. De rest van deze dag ga ik maar weer aan een biologie examen besteden!

Alle oude examens staan ook gewoon op examenblad.nl he?
Daar haal ik ze altijd vandaan :)

Ik heb vandaag weer een examen bio gemaakt en daar had ik als ik heeel streng reken een 7,2 voor en als ik heel soepel reken een 8,0 voor :o
Bio lukt me gewoon ineeens _/-\o_

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:25

irisssssje schreef:

Via TI Connect

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:27

Wat goed Stefanie! :D

(handig in je os :P)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:59

Sabine_Duco schreef:
irisssssje schreef:

Via TI Connect

Bestanden in programs als volgt:

Second memory, 2, 7, selecteer betreffende bestand en delete..

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:04

Ben met natuurkunde examen 2009-1 bezig en snap het tot nu toe helemaal maar vraag 8 helemaal niet..
Hoe kun je nou weer weten hoe je de opp uit moet rekenen?? heeft er toevallig iemand deze opgave gemaakt? :D

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:14

Net alle jaartallen lopen overtypen met gebeurtenis van geschiedenis, ik ben gaar.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:15

Olijkje en Gracezellaa: +:)+

Nou ik ben klaar voor vandaag vind ik. Ben best trots, ook al moet ik nog veel meer doen eigenlijk.
Duits examen gemaakt, wiskunde sommetjes die ik eindelijk snap, en net een half examen bio gemaakt. Precies op de helft van het aantal blz en bij vraag 17 van de 35. Op 1 uur en 5 minuten, dus dat moet goedkomen. Het was zonder voorbereiding, dus ik ga nu even nakijken en hopen dat het redelijk gedaan heb.. Moest alleen wel even opzoeken wat transgeen was :o

edit: Wie kan mij wat dingetjes uitleggen van biologie? :)
Heb net nagekeken, heb het nieteens zo slecht gedaan tot nu toe. Maar wat is het verschil tussen orthosympatisch en parasympatisch zenuwstelsel? Biodata blz 195 geeft wel iets, maar ik kan er niet echt nuttige info uit halen.. Heb er ook nog nooit van gehoord! Het gaat dan om vraag 13 van 2011-1. Ik wist wel dat de Kaliumpoorten open moesten zijn, maar dan heb je nog keuze uit die 2 zenuwstelsels. Ik zie gewoon niet in waarom het het orthosympatische deel moet zijn.

En trouwens ook vraag 3. Ik had als antwoord (gebaseerd op biodata blz 275):
- De uitwisseling tussen lucht en water
- Door versterkt broeikaseffect wordt water warmer, waardoor er meer C uit de zee gaat dan erin.
- De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer stijgt.
Maar in het antwoord mbt water, zeggen ze juist dat er dan méér CO2 in het water zou zitten. Maar dat spreekt naar mijn idee blz 275 tegen..

Wie o wie kan mij helpen?

nog een edit: Oh ik heb het al gevonden in samengevat, parasympatisch zenuwstelsel is actiever bij rust, daarom moet het natuurlijk orthosympatisch zijn. Maar waarom heb ik dat nooit geleerd >;)
Laatst bijgewerkt door Touchem op 19-05-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:33

haha xMarloess, ik kwam het vandaag ook toevallig tegen in een bio examen, maar ik had ook geen idee wat het was :P Ik heb vandaag een wiskunde examen gemaakt, en volgens mij had ik een 6,2. Maar het antwoordmodel kwam niet helemaal overeen met het examen zelf, heel raar :/ .
Voor de mensen die geschiedenis hebben: is de Opstand hetzelfde als de Tachtigjarige Oorlog? :+ Misschien een stomme vraag, maar ik kwam het in de syllabus tegen.
Oh, en in Studyflow kan je ook geschiedenis oefenen. Ligt het aan mij of zijn die vragen heeeeeeul moeilijk? Er stonden gebeurtenissen en dingen in waarvan ik nog nooit had gehoord. Stolltol of zoiets, en Malthusmodel? :P Ben ze niet tegengekomen in mijn boeken!
Laatst bijgewerkt door Oedi op 19-05-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:34

*\o/* 8,0 voor wiskunde oefenexamen

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:36

Ik kwam die transgeen vraag ook tegen idd. Wist ik ook niet. Ik had een 8.4 op dat examen.. :)

super Nienke!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:37

Haha antwoord staat nu onderaan ;p Tja, je moet het maar weten.. Ik persoonlijk kon het niet aan het plaatje in biodata afleiden.

Apart dat antwoordenmodel niet overeen kwam. Wisk A of C? Welk jaar en tijdvak was het dan, weet ik dat er even op moet letten! (Heb nog een wisk A 2010-2 liggen die ik wil maken morgen).

Goed gedaan Nienke!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:38

Jannaa schreef:
haha xMarloess, ik kwam het vandaag ook toevallig tegen in een bio examen, maar ik had ook geen idee wat het was :P Ik heb vandaag een wiskunde examen gemaakt, en volgens mij had ik een 6,2. Maar het antwoordmodel kwam niet helemaal overeen met het examen zelf, heel raar :/ .
Voor de mensen die geschiedenis hebben: is de Opstand hetzelfde als de Tachtigjarige Oorlog? :+ Misschien een stomme vraag, maar ik kwam het in de syllabus tegen.
Oh, en in Studyflow kan je ook geschiedenis oefenen. Ligt het aan mij of zijn die vragen heeeeeeul moeilijk? Er stonden gebeurtenissen en dingen in waarvan ik nog nooit had gehoord. Stolltol of zoiets, en Malthusmodel? :P Ben ze niet tegengekomen in mijn boeken!

Voor de Republiek kun je die examens eigenlijk niet leren, zij hadden het onderwerp Dynamiek en Stagnatie. Alleen Vietnam is hetzelfde! :D

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:41

xMarloess, ik had 2006 tijdvak II, uit mijn examenbundel. In het correctiemodel (van examenblad.nl) stond een opdracht die bij mij er niet in voor kwam, en ik had een opdracht die daar niet in voor kwam :P.

Sabine_Duco, goed dat ik dat weet! Ik begon al te panikeren, ik wist maar 2 vragen :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:43

stitchlover schreef:
mar_fay schreef:
:j nog iemand geloof ik ook. Is al eerder gevraagd :)
Hoe gaat het bij jou? Ik sta een 5.4, heb er al best veel voor gedaan, al een aantal oefenexamens gemaakt, dus denk dat ik alleen nog even wat dingen doorkijk.

Vandaag best hard gewerkt, al zeg ik het zelf. Ik heb bedacht dat ik iedere dag een boek van ak door ga lezen en aantekeningen bij ga maken, zodat ik alles, ook de begrippen, weer weet. Vandaag bijna globalisering afgerond, nu ga ik even lekker rijden en dan straks weer verder. Ook kijken of ik nog wat aan geschiedenis ga doen, maar dat wordt waarschijnlijk morgen.

Natuurkunde blijft ingewikkeld klinken, blij dat ik dat niet heb :+ succes alvast!

Ik sta een 5.3 dus moet een 5.7 halen.
Heb gelukkig kunnen regelen dat ik maandag voor het examen een facultatieve les van mijn leraar heb.
Verder in de lessen veel examenopgaven gemaakt en heb net 16 opgaven van examen 2011 gemaakt.

Waar ik ALTIJD tegenaan loop is dat ik nooit weet hoe ik met de oplossing moet beginnen. Als ik eenmaal een beginnetje heb dan lukt het wel zeg maar.
Ik hoop dat het examen meevalt. Ik wil eigenlijk wel een 6 voor wis staan namelijk

Ik móet een 3,5, anders ben ik hoe dan ook gezakt, want lager mag immers niet. Dan heb ik een 4 op m'n eindlijst. Ik ga dus voor de 3,6, dan heb ik een 5 en dan ben ik al lang tevreden :D
Compensatiepunt heb ik namelijk al binnen (combicijfer). Ik heb de afgelopen vier jaar al bijles gehad, twee jaar lang ook vier uur in de week. En dan haal ik het op het nippertje....

Ik merkte met geschiedenis ook al snel dat het lastig is om de vorige examens te gebruiken. Het is veel meer op economie gericht. Toch had ik hier heel veel goed in, terwijl ik Vietnam duidelijk nog eens moet bestuderen: morgen maar eens aan de slag met m'n samenvattingen en nog een examentje maken, dan vind ik het wel mooi geweest :+

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:43

Oh dat komt omdat die in examenbundel bewerkt zijn toch? Soms halen ze er vragen uit die bijna niemand goed had geloof ik.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:48

Ik ga de vrijdag na frans al gelijk op examen reis!!
Naar albu feira om het even goed te vieren :)

Over die vraag van gs over willem drie.
iemand zei net dat ze er niet blij mee waren omdat engeland een soort absolutisme had.
Maar dat klopt toch niet, want engeland moest toch juist altijd rekening houden met het parlement.
En daarom kon de centralisatie dan toch ook niet zo ver gasn als bijv. frankrijk.

maar waarom ze dan niet blij waren weet ik ook niet.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:53

Ah dat kan wel ja! Maar ik had 'gelukkig' de vraag die niet in het correctievoorschrift stond, helemaal fout. Ik had toevallig bij een eerder oefenexamen ook een 6,2, dus de 6,2 die ik had berekend zal wel kloppen ongeveer.

_Leonie dat klopt over het absolutisme in Engeland. Het was wel absolutistisch in de zin dat de koning heel veel kon bepalen, maar wel in overleg met het parlement. Zijn macht was dus wel heel groot, maar niet zó groot dat hij alles kon doen wat hij wil. Maar het absolutisme zie je bijvoorbeeld terug in het stichten van de Anglicaanse kerk, door Hendrik VIII. Doordat hij het parlement onder druk had gezet, kon hij de Anglicaanse kerk doorvoeren. Het parlement kon dus niet alles tegenhouden wat de koning wilde.

In Frankrijk daarentegen kon de koning dat officieel wel, omdat er geen parlement was maar een Staten Generaal, die zeer weinig invloed had op het bestuur. Het feodale stelsel werkte echter nog door, en daardoor moest de koning zich toch wel enigszins aanpassen aan de hoge edelen, omdat er anders burgeroorlogen kwamen en dan was hij nog verder van huis.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :P

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:53

Uitgewerkte syllabus is verstuurd aan de mensen waarvan ik een emailadres heb ontvangen in een pb ;)