Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:05

Voor dat soort specifieke dingen zou ik daar niet zo snel naartoe gaan. Misschien heel dom hoor, maar ik lees dan liever een boek erover, of zoek info op internet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:26

Ik heb hier een paar keer een naam voorbij zien komen waar mensen goede ervaring hadden met oog op ontwikkeling van een webshop. Welke was dat ook weer?

Ik heb nu een demoshop aangevraagd voor twee weken bij SEOshop, daar heb ik gisterenavond mee geprutst. De meeste koppelingen die ik wil maken bieden zij wel, hoewel ik een nieuwsbrievensysteem mis. Verder is het nog even puzzelen. Qua design zou dat wel aangepast moeten worden, want zoals het er nu staat is het niet helemaal mijn ding. Dat is een afweging die ik nog moet maken...

Tips/ervaringen zijn natuurlijk welkom :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:39

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:50

Ja, Michiel Haagen! Dat was 'm.
Thanks. :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:51

@ Joyce: Ja precies, boeken lees ik ook en op internet ook, maar tis natuurlijk ook goed voor je netwerk. Ik laat de regionale dagen voor wat het is en ga enkel naar de jaarbeurs.

@ Annash, je moet natuurlijk voor jezelf de afweging maken, maar ik zou nooit in zee gaan met een partij die x% van je omzet vraagt (zoals SEO shop). Nog los van de maandlasten die ze enkel vragen voor het gebruik van de shop. Mijn ervaring met standaard plug en plays is dat het uiteindelijk toch allemaal net niet past met je eigen wensen. Ik zou of idd in zee gaan met een website bouwer (wellicht duurder, maar dan wel 100% naar je eigen zin), of zelf aan de slag gaan met bouwen, mits je daar interesse in hebt natuurlijk.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:26

joyce2 schreef:
@Mellis: Volgens mij organiseren ze hier in Nederland elk jaar zo'n gratis beurs rondom webwinkels (webwinkel vakdagen ofzo, in de jaarbeurs), maar ik ben tot nu toe nog nooit gegaan. De dingen die op het programma staan en de stand die er aanwezig zijn interesseren mij niet. Ik ga wel elk jaar naar de vakbeurs van mijn branche, de Dibevo. Komende zondag ga ik weer, ik heb er nu al zin in! Dat vind ik het geld ook waard, want op zo'n dag kan ik leuke contacten leggen, korting krijgen op mijn orders en alle nieuwe producten gelijk in het echt zien.

Dat is aankomend weekend toch weer?
Ik wilde er ook heen. Gaat helaas niet. Ben en ziek (nou ja, voor mijn werkzaamheden dan) en doordat ik niet kan werken krijg ik ook niet uitbetaald dus moet even zuinig aan doen komende tijd.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:57

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:05

Als ik nu een uitgebreide webwinkel zou beginnen. Zou ik die met Magento zelf maken. Laten maken kost helaas wel veel geld.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:07

@Mellis: ik bedoelde de dibevo vakbeurs ;)
Was een beetje onduidelijk zie ik nu.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:00

Magento staat voor de toekomst op mijn lijstje... haha. :P

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:56

Welkom Roskur. :wave:
Ik vind dat je websites er mooi uit zien!
Ook hele gave producten die je verkoopt en zelf creëert. :j
Jouw cartoons vind ik echt.. Wauw!

Mallootje! :#
Ik denk aan je vandaag en ik wil je op je hart drukken te genieten van de mooie momenten en de geluksmomentjes vandaag - en alle dagen die nog gaan volgen in de toekomst. :):)
Ik wens je alle succes van de wereld toe met je webshop!

Zooist, wat een ontzettend gave dingen komen er op je pad, joh! :):)
Een gratis persoonlijkheidstest lijkt me erg tof om te mogen doen.
Jij ook heel veel succes gewenst en vergeet ook niet om te genieten van zulke mooie momenten.
Het is je gegund en wat je zaait, oogst je ook! :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:02

Is het trouwens cruciaal dat je webdesigner en accountant bij jullie in de buurt woont? Ik hoor en lees namelijk veelbelovende namen qua webdesigners en accountants, maar die wonen helaas echt honderden kilometers verderop. Heel jammer!

Maar vandaag mijn vraag of het echt essentieel is dat je webdesigner en accountant bij je in de buurt woont of dat je ook goed contact met elkaar kunt houden puur en alleen via mailcontact en telefonisch contact? Of het kan is misschien niet zo goed geformuleerd. Is het ook aan te raden, als er echt geen andere optie is?
Laatst bijgewerkt door Steentje op 06-10-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:03

Welkom Roskur! Ik had je cartoons al eens gezien, echt geweldig :D

Mallootje, veel succes met de opening! Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal loopt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:35

Ook ik wil Mallootje heel veel succes en plezier wensen met de opening van haar winkel!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:16

Ook ik wens Mallootje veel succes en vooral plezier vandaag! Hoop dat ze hard moet werken maar ook een praatje met mensen kan maken.

@Steentje: Het lijkt mij wel makkelijk als je accountant dichtbij zit, kan je ook eens samen om tafel zitten etc. Tenminste dat zou ik wel fijn vinden. Een webdesigner heb ik hier naast mij op de bank zitten dus dat is voor mij niet van toepassing.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:25

Ik ben heel benieuwd hoe het tot nu toe gaat bij Mallootje! Maar met zoveel mensen die aan haar denken en haar succes wensen, moet dat toch bijna wel goed gaan :D

@Steentje: Webdesigner hoef je niet perse dichtbij te hebben, maar ik vond het wel leuk/prettig om die van mij een keer te hebben gezien. Hij is 2x bij mij langs geweest en verder regelen we altijd alles op afstand.

Accountant had ik op afstand, dat kan prima, maar inmiddels helpt mijn buurman me en dat is toch wel heel erg makkelijk ;)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:41

:wave: Mag ik hier ook mee komen praten ?

Ik ben onderwijskundige en heb net mijn bevoegdheid gehaald voor docent Engels. Op dit moment ben ik bezig mijn eigen bedrijfje als freelance docent en onderwijskundig adviseur op te zetten. Ik heb via het talencentrum al een aantal opdrachten voor het geven van cursussen op de hogeschool, op dit moment nog via hun flex-contract, en ik ben zo blij dat ik deze richting heb gekozen. Ik word veel blijer van dit werk dan van het werken op een middelbare school.

Voor een andere hogeschool heb ik nu een opdracht voor het nakijken van 180 papers (gelijk aan 35 uur werk) en deze wil ik wel via mijn eigen bedrijfje laten uitbetalen, omdat het anders via een uitzendbureau is en dan hou ik vrijwel niets over. Het is aannemelijk dat ik het aankomende collegejaar meer werk voor ze ga doen, dus het is belangrijk dat ik nu een goed begin maak. Alleen weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik moet rekenen per uur en waar ik rekening mee moet houden qua afdragen aan belastingen en verzekeringen etc. Iemand advies ?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:36

Ik mag het dan eindelijk aankondigen haha sorry dat het allemaal zo lang duurder. Maar jullie weten als geen ander dat er altijd weer dingetjes bij komen.

Maar de site is online!!! en het werkt :)

Graag jullie mening, ben zo benieuwd!!

http://www.veilingvoorechtevrouwen.nl

En mallootje, veel plezier bij de opening!!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:49

Wauw, ziet er gaaf uit Floortje!!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:55

Dankje :)

Wat vinden jullie van de producten en de prijzen? De bedoeling van deze site is dat het aangeboden wordt tegen de kostprijs. Vanaf daar wordt er geboden. Verzendkosten zitten er al bij in, dus die komen er niet meer bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:01

Wat ik heel erg fijn vind, is dat je heel erg duidelijk aangeeft wat er nog bij komt. Die administratiekosten dus. Wat de prijzen betreft, wil ik het eerst even een poosje volgen.

Heb je al een facebookpagina? Dan zal ik je even delen!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:08

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:10

Floortje88 schreef:
Dankje :)

Wat vinden jullie van de producten en de prijzen? De bedoeling van deze site is dat het aangeboden wordt tegen de kostprijs. Vanaf daar wordt er geboden. Verzendkosten zitten er al bij in, dus die komen er niet meer bij.

Ik vind de site er netjes uitzien! Maar de prijzen starten zo te zien niet op €0,- of hebben er al veel mensen geboden?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:41

Welkom, Nado. :)

Floortje, de website ziet er inderdaad netjes uit!
Stel je zelf een bepaalde 'bieden vanaf' prijs in?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:23

Hele mooie website!

Hier zit de eerste dag erop! We hebben leuk verkocht, meer dan het target wat we zelf voorop gesteld hadden. Er kwamen best veel mensen en weinigen zijn zonder iets buiten gegaan! Heb ook vaak gehoord dat de winkel netjes en ruim was, zodat alles makkelijk te bekijken was. Dat was toch ons voornaamste 'opzet' dus daar zijn we blij mee!

Geen idee waarom ik altijd over wij spreek trouwens. Ik run de zaak alleen, had bij de opstart nu wel hulp van mn vriend en hij heeft ook wel wat mee geinvesteerd, diis wellicht dat ik het daarom als ies van beide zie :)