Als de stufi al blijft Mijn ouders sponsoren wel, collegegeld en boeken enzo betalen zij, huur en eten enzo betaal ik wel zelf...
Dobby91
Geplaatst: 10-01-12 18:14
Ik ga niet elk weekend naar huis, werk in Tilburg en heb vaak ook dingen hier te doen in het weekend. Overigens betaal ik alles zelf, geen idee hoeveel ik uitgeef aan eten.. verschilt per week.
Ik ga bijna nooit meer naar huis, woon samen met mn vriend in dezelfde stad als mn ouders dus gaan wel vaak op visite enzo. Mijn zusjes zitten ook kamers en die krijgen elke maand geld om te eten, ik krijg dit niet maar wel vaker een groot bedrag of iets voor in huis of schoolboeken. Mochtrn vriend en ik geldproblemen krijgen kunnen we hier uiteraard wel op rekenen!
nathalie_v
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-12 18:27
Oké ja mijn schoolgeld en boeken(voor de helft) zijn wel betaald, voor de rest krijg ik niets (en betaal mijn rijlessen ook nog zelf). Maar doe nu ook echt niets extra's! (dus niet gaan winkelen etc.)
Phylos
Geplaatst: 10-01-12 18:28
Ik heb ook ongeveer aan 20 a 30 euro per week voldoende. Neem dan wel regelmatig nog wat eten van huis mee en eet soms maar 3 avonden in groningen
ja inderdaad Nynke... dat is echt een een aanslag op je loon/stufie/zorgtoesl !!!
1234
Geplaatst: 10-01-12 18:45
Ik krijg verder niet echt geld van mijn ouders ofzow, maar ze betalen wel al mijn verzekeringen en studie enzo Maar omdat ik van mijn oma ook een deel per maand krijg voor de huur van mijn kamer, en ik ook stufi krijg, kan ik makkelijk rondkomen (werk ieder weekend) en heb ik mn ouders verder financieel niet nodig.
Maar mn moeder heeft bijv. laatst toen we samen gingen shoppen, wel bijna al mn kleren betaald
@1234 dat is wel super fijn dat ze je kleren heeft betaald!! Als ik het zou vragen zou mijn mams dat ook vast wel doen,, maar ik wil persé zelfstandig zijn
1234
Geplaatst: 10-01-12 19:12
Ik had het niet gevraagd, mn moeder zei van, deze krijg je van mij, verlaat kerst-cadeautje Ik nog zeggen dat ik ze ook best zelf kan betalen enzo, want ik werk er ook voor, maar ze wilde het zelf betalen xD Nja das altijd fijn natuurlijk Mjaah later heb k ook wat dingen voor mn moeder meegenomen (van de jumbo, omdat we dat niet meer in huis hadden en ik toch bij de jumbo was om te werken), maar dat heb ik haar niet laten terugbetalen (ze wilde het eerst wel), omdat ze dus ook al mn kleren had betaald
Laatst bijgewerkt door 1234 op 10-01-12 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn moeder betaalt dat soort dingen ook voor me Als ik het koop maakt ze het naar me over hihi
nathalie_v
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-12 19:15
Dat is zeker lekker!!
Wat eten jullie? voor mij is het roerbak groente met rijs en nog een restje satésaus jum jum
1234
Geplaatst: 10-01-12 19:16
Als ik zelf kleren koop krijg ik het niet terug xD Alleen soms als ik met mn moeder ga shoppen betaalt zij het voor me. Maar soms ook niet.
patatkraam
Geplaatst: 10-01-12 19:17
ik kreeg geld van mijn moeder met kerst
als ik zelf koop krijg ik ook niet terug, dan moet mijn moeder er bij zijn en het iets kleins zijn
1234
Geplaatst: 10-01-12 19:18
nathalie_v schreef:
Dat is zeker lekker!!
Wat eten jullie? voor mij is het roerbak groente met rijs en nog een restje satésaus jum jum
Hahah ik heb hier eigenlijk nog nooit rijst gegeten Thuis vind ik het wel lekker, maar hier heb ik er op een of andere manier nooit trek in En vind het ook zonde om het te kopen als ik er uiteindelijk maar weinig van eet omdat ik er echt geen trek in heb xD
Ik eet juist thuis nooit rijst en hier regelmatig (heel lekker met wokgroente/roerbak met zo'n sausje die altijd boven die zakjes staan bij de c1000 ) het enigste wat ik hier niet eet is gekookte aardappels, vind ik te veel moeite, en gebakken vind ik ze veel lekker (zeker als er amper boter in zit vind ik ze lekker )
Ja van die rijst heb je gelijk 'heel veel' iig moet je het dan lang kunnen bewaren (en niet de neiging hebben om het weg te gooien )
1234
Geplaatst: 10-01-12 19:25
hahah jaah gekookte aardappels eet ik ook niet vaak. Niet dat ik het niet lekker vind, maar ben te lui ervoor Gebakken zijn veel makkelijker xD En indd, ik bewaar eigenlijk maar heel erg weinig. Durf het niet zo aan xD Hoogstens 1 of 2 dagen, maar meer niet. Invriezen durf ik ook niet aan. Heb nog wat in de vriezer liggen (aardappeltjes), maar ik durf het niet aan om die klaar te maken Wil altijd zeker weten dat ik het goed doe. Qua ontdooitijd en dan hoelang het klaargemaakt moet worden.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 10-01-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
haha Nadeel is dat je altijd minimaal een kilozak moet kopen (vaak hebben ze niet kleiner) voor als ik een keer gekookte aardappels wil (bijv. rode kool en bloemkool lust ik alleen met gekookte aardappels ) en omdat ik het niet zovaak eet, krijgen ze uiteindelijk uitlopers en worden ze zacht, en kan ik ze weggooien xD
Ik heb mijn aardappels al zeker drie weken liggen, had ze voor de vakantie gekocht. Had toen boerenkool gegeten, daar gaan er veel in. Daarna nog een keer gekookte aardappelen en twee keer aardappelschijfjes van gemaakt. Boerenkool gaan veel aardappelen in, dus als je over hebt, moet je dat eten haha.
hahah neej boerenkool is een van de dingen die ik niet lust Zuurkool wel maar die haal ik altijd kant-en klaar omdat ik geen flauw idee heb hoe ik zuurkool zelf moet maken