Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:26

_URIA_ misschien zie ik het verkeerd hoor maar als dit je enige bijdrage is dan lijkt mij dat je gewoon vreselijk aan het spammen bent en dat is irritant.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:52

Ben het idd met Hilda eens...

Edit: Ik heb net een paar hele gave logo's binnengekregen voor de webshop, maar nu begint het lastigste gedeelte.... Kiezen wat ik het mooiste vind en eventueel kijken of ik ergens nog iets aan wil veranderen. Wat is dat ongelofelijk moeilijk zeg!! (maar ook wel heel erg leuk)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:54

Dit is zeker niet mijn enige bijdrage hoor, ben gewoon zeer enthousiast en wilde eventueel bokt ondernemers helpen om aan een merk te komen waar zijn hoge eisen aan vast zitten :)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:56

annebe schreef:
Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, hoe bepaal je een prijs!
Momenteel zijn we vollop bezig met het organiseren van clinics, maar waar ik tegenaan loop zijn de prijzen. Omdat het incl lunch heb ik al een begin post, mijn uurtarief is normaal in groepslessen 15,-. Ik wil mensen niet voor hun hoofd stoten dat ik te duur ben en daardoor geen belangstellende krijg, maar ook niet te goedkoop dat mensen denken, t'zal wel niks zijn!

Misschien is het een idee om een beetje om je heen te kijken wat andere vragen aan prijzen met gelijkbare diensten? Ik snap wat je bedoeld met niet te hoge en niet te lage prijs maar denk dat je toch wel even moet bekijken wat voor jouw echt het minimum is zodat het wel reeel voor jezelf blijft en hier toch wel een centje aan verdient? Als je een beetje duidelijker kunt neerzetten wat voor clinics je wilt gaan organiseren kan ik even met je meedenken qua prijs als je dit prettig vind? PB mag ook :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:58

joyce2 schreef:
Ben het idd met Hilda eens...

Edit: Ik heb net een paar hele gave logo's binnengekregen voor de webshop, maar nu begint het lastigste gedeelte.... Kiezen wat ik het mooiste vind en eventueel kijken of ik ergens nog iets aan wil veranderen. Wat is dat ongelofelijk moeilijk zeg!! (maar ook wel heel erg leuk)

Waar heb je ze laten maken, Joyce? Ik ben ook nog op zoek naar een goede logo ontwerper.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:01

Door Kaaaren (Karen borgers) hier uit het topic!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:02

Misschien kun je deze bokker is vragen: horse0spirit had ergens ontwerpen gezien van logo's zagen er leuk uit!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:03

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:07

Hmm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind de meeste logo's er vrij amateuristisch uitzien. Alsof ze gewoon in Powerpoint of met WordArt zijn gemaakt...

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:08

Denk dat het er maar net aan ligt wat je wilt hebben, misschien kan ze wel meer maar is daar nooit vraag naar geweest.. Nooit geschoten is altijd mis ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:10

Haha ik was ook even aan het kijken.. echt niet mijn smaak :=

Maar mocht je een nieuw logo willen 11AFotograaf.. ik houd me aanbevolen! :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:19

@Uria: Dat kan, maar als je al kijkt naar het "logo" dat ze voor zichzelf heeft gemaakt (wat echt exact lijkt op WordArt), is het wel heel duidelijk dat dat echt haar stijl is en dat zie je ook terug in alle logo's die er op haar site staan. Dus blijkbaar wil ze daar wel mee geassocieerd worden en is dat het gene waar ze goed in is, want anders had ze ook wel voorbeelden van ander werk in haar portfolio geplaatst (want dat is de bedoeling van een portfolio, laten zien wat je in huis hebt).

Als je even voor de grap op de site van Kaaaren kijkt, dan zie je waarschijnlijk wel wat ik bedoel: www.karenborgers.nl Het ziet er gelijk heel fris en professioneel uit en dat zoek ik, want ik neem mijn bedrijf serieus en dmv mijn logo wil ik dat ook uitstralen naar mijn klanten. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:28

De logo's hierboven vind ik ook niet echt proffesioneel. Het is gewoon de naam van het bedrijf in een, niet zo heel handig, lettertype met een paard erbij... Maargoed, de meeste wesite's die eraan hangen spreken mij ook niet echt aan.

Joyce, ik ben heel benieuwd wat Karen bedacht heeft!

Vorige pagina is er veel gesproken over internationaal handelen, helaas kan ik daarbij niet helpen want ik weet er niets vanaf!

Vanmorgen gesprek gehad met een hovenier die gebruik maakt van externe ontwerpers. Hij stond er wel positief tegenover om mij werk te laten doen. Ze organiseren binnenkort ook een beurs, daar heeft hij een stand en daar kan ik bij in. Zo kan ik werk van mij laten zien, maar wel onder 'zijn' naam. Er zitten een beetje twee kanten aan: ik zit niet 'vast' aan zijn bedrijf en zo lijkt het natuurlijk wel als ik in zijn stand ga staan. Maar dit gebeurd ook in de praktijk (mijn ontwerpen gaan via zijn bedrijf, dus onder zijn naam).

Maargoed, ik ga het gewoon proberen. Als hij er meer klanten door krijgt, krijg ik die dus ook!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:35

Je kan het inderdaad best proberen Yucca, niet geschoten altijd mis! Maar kan me wel voorstellen dat het een beetje dubbel is. Krijg je ook de kans om jou aandeel in het geheel toe te lichten als mensen echt geïnteresseerd zijn?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:40

Ja, de betreffende hovenier werkt zo dat hij het eerste klantcontact zelf doet en dat daarna de ontwerper (ik dus) het traject verder ingaat met de klant. Dus bezoeken, overleggen, ontwerpen, dat voorleggen en definitief maken. Dus in de praktijk de klant krijgt dan ook echt met mij te maken, dus opzich kan ik dat dan ook mooi naar voren laten komen op de beurs.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:41

Bedankt voor alle tips. Ga er morgen naar kijken! @kaaaren, stuur mij anders ff een pb met je prijzen en voorbeelden van andere logo's (kan niet veel vinden op je website op mijn telefoon)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

Als je hulp wilt met logo keuze en je mag ze laten zien mag je mij best eens mailen hoor.

Uria, als ik al iets met supplementen zou willen dan via invent 4 you.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

Komt er aan! Ik ga eerst even eten ;-)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:06

pmarena aan het systeem zelf heb ik weinig veranderd, dus dat hoppen tussen browsers is denk ik wel altijd zo.

Yucca ik denk dat het een kwestie van toekomst kijken is. Heb je dit op dit moment nodig om te kunnen groeien en hoe kun je dit weer laten wegvallen op den duur.

Annebe vooral veel neuzen naar wat andere doen. Niet alleen qua prijzen maar ook qua inhoud.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:27

holly schreef:
Yucca ik denk dat het een kwestie van toekomst kijken is. Heb je dit op dit moment nodig om te kunnen groeien en hoe kun je dit weer laten wegvallen op den duur.

:j Je slaat de spijker op zijn kop!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:37

Moeilijke beslissing zoiets!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:28

Hilda79 schreef:
Als je hulp wilt met logo keuze en je mag ze laten zien mag je mij best eens mailen hoor.

Uria, als ik al iets met supplementen zou willen dan via invent 4 you.

Dat is prima hoor :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:17

Qua inhoud ben ik niet bang voor, we hebben al een draaiboek gemaakt.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:10

Het is een interessant voorstel van die hovenier Yucca! Zeker het proberen waard :j
@ Joyce: klinkt veel belovend, ben benieuwd :)
@ Marsika: ik kan je evt. ook helpen met een logo :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:28

Stuur me maar een pb met de kosten en voorbeelden van wat je al gemaakt hebt!