Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:41

Dat had ik ook hoor anneert ... Maar je weet misschien toch maar nooit?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:59

Waar kan je heen als je een falende bedrijfsarts hebt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:07

Even een belletje naar de vakbond?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:20

annastasia schreef:
Even een belletje naar de vakbond?

Ik ben geen lid van een vakbond, heb ze al wel gebeld maar kunnen niks voor mij doen. Ze willen het wel maar hebben geen poot om op te staan omdat het iets is van voor mijn eventuele aanmelding.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:42

hmm lastig wyoming ik dacht ook de vakbond maar als je geen lid bent doen ze inderdaad niets.
hoe moet ik falen beredeneren?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:50

Belletje naar de rechtswinkel?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:25

Met falen bedoel ik: Op 10-06 had ik een afspraak met de bedrijfsarts, ik kreeg na die afspraak een brief (die naar mijn werkgever verzonden wordt!), met informatie die sloeg op de vrouw die na mij kwam. Voorbeeld: er stond in dat ik weer 2x 4 uur aan het werk was. Terwijl ik op dat moment totaal niet werkte omdat dat ook gewoon niet mogelijk was. Ik heb toen gebeld en zij hebben dat toen rechtgezet.

Erg slordig maar recht te zetten.

Nu kreeg ik gisteren een FML lijst toegstuurd die dus op 10-06 zou zijn opgesteld (is ook naar mijn werkgever verstuurd!), op de vraag waarom ik weer een FML lijst toegestuurd kreeg, kreeg ik als antwoord: Dat stond toch in je brief dat je op 10-06 een FML moest laten maken die is daarvan.

Alleen heb ik op 29-04 al een FML lijst gemaakt, heb ik ze gemeld en die zijn ze dus kwijt, FML lijst die nu dus weer is opgestuurd wijkt compleet af van mijn lijst. En zeker voor mij op de belangrijkste punten.

Na er een nachtje over geslapen te hebben (lees woelen) kom ik er dus achter dat het precies dezelfde datum is, als dat die brief fout is gegaan en dat dit dus de FML lijst is van die vrouw die na mij kwam maar dus wel op mijn naam staat.

Probleem 2 is dus dat het UWV met mijn bedrijfsarts gaat bellen (of al heeft gebeld) om te vragen of de arbeid die mijn baas aanbiedt passend is en dat zal volgens de nieuwe lijst dus zo zijn! Terwijl het volgens de oude lijst (mijn eigen lijst!) niet passend is. Ik zit al in een behoorlijk ingewikkeld conflict en met dit "foutje" zou mijn werkgever ineens vrij uit gaan.

En daarbij is de bedrijfsarts zeer slecht te bereiken dus even snel de fout herstellen zit er ook niet in. Assistenten weten van niks en bedrijfsarts belt mij niet terug.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:35

UWV inschakelen en die erachteraan zetten. Uitleggen dat bedrijfsarts een fout heeft gemaakt! Dat de opgestuurde papieren niet over jou gaan maar over een andere medewerker en dat jij de juiste papieren hebt (die de BA is kwijtgeraakt.....)
En toch maar lid worden van een vakbond ;)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:45

Ja maar nu lid worden heeft dus geen zin, doe ik zeker meteen zodra ik ander werk heb!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:48

Een vakbond kan nú niets meer doen maar waarom wachten tot je ander werk hebt? Wie weet wat er nog gaat gebeuren waar ze wél mee kunnen helpen!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:54

Heb net weer een sollicitatie verzonden naar een leuke wellness in Heemstede! Weer iets verder, maar nog wel te doen! Ben benieuwd.. de sollicitatie kwam er net op te staan! Verder nog niets gehoord van al mn sollicitaties deze week, erg jammer.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:08

Ik heb ook nog een stuk of 6 sollicitaties lopen.
Van 2 is de sollicitatietermijn al verlopen.
De gesprekken vinden over een week plaats, maar helaas nog niets van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:18

Het valt me ook telkens meer op hoe vaak je nieteens antwoord krijgt. Geen ontvangstbevestiging, geen afwijzing... en als ik er dan zelf iets achteraan stuur krijg ik nog net 2 regeltjes dat ik idd niet door de procedure heen ben gekomen, zucht.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:22

Ik heb net alle sollicitaties uitgeprint, en in een mapje gedaan. En schrijf erbij of ik een afwijzing, gesprek, of niets gehoord heb.
Helaas kan ik 1 sollicitatie niet uitprinten omdat deze blijkbaar beschadigd is oid.

Als je dan maar een mailtje terugkrijgt.
Maar niets laten horen vind ik zo onbeschoft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:32

Ik heb ook van verschillende bedrijven niets gehoord...idd heel slecht.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:00

Ik ben door een sollicitatie heengekomen als ''extra'' voor oproepkracht in een ziekenhuis, lijkt me super tof.. kan alleen niet op die datum, begin dan met school.. dus moet even verplaatsen..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:30

Ffortuna schreef:
Het valt me ook telkens meer op hoe vaak je nieteens antwoord krijgt. Geen ontvangstbevestiging, geen afwijzing... en als ik er dan zelf iets achteraan stuur krijg ik nog net 2 regeltjes dat ik idd niet door de procedure heen ben gekomen, zucht.

Idd , hier hetzelfde!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:45

Roselie schreef:
Ffortuna schreef:

Idd , hier hetzelfde!

Heel bekend. Niet alleen geen reactie als je solliciteert (en ik vraag specifiek om een ontvangstbevestiging!), maar ook als je te horen krijgt "U ontvangt binnen X werkdagen een reactie", "wij nemen contact met u op" etc, dan hoor je vaak niets meer. Ik heb het zelfs een keer gehad dat ik 'n uzb gebeld had of een vacature nog beschikbaar. Ja, stuur je cv maar op, dan nemen we contact met je op. 'n week later maar eens gemaild, want nog geen reactie. 'n week later wéér, want weer geen reactie. Terwijl ik 100% zeker weet dat het emailadres klopt. Ronduit onbeschoft, als iemand de moeite neemt om een sollicitatiebrief en cv te schrijven, dan hoor je als bedrijf het fatsoen te hebben om te laten weten dat iemand afgewezen is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:45

Ben wel al even niet zo actief geweest hier maar moet toch ergens even mijn blijdschap kwijt :P.

Net tweede gesprek gehad en ze waren weer super positief over me! Vandaag om 6 uur hoor ik of ik het wordt :D. Heb net ook al even gebeld met de opleiding en daar kan ik hoogst waarschijnlijk ook instromen :D. Zou het dan toch allemaal nog goed komen! Ga nu wel een hele andere kant op dan waar ik voor geleerd heb (HBO-rechten en ga nu de makelaardij/verzekeringen/belastingadvies in :P) maar ben wel super enthousiast!

Er is dus toch nog hoop ;).

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:47

Klinkt goed evdpanne! Wat voor functie is dit precies?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:45

Cer: ik werk nu bij een transportbedrijf als baliemedewerker, ik verwerk de vrachtbrieven en aanmeldingen voor vrachtwagens.. maar tis niet zeker voor hoe lang ik kan blijven en ik heb woensdag een sollicitatiegesprek bij een afbouwbedrijf, dus als ik daar voor langere tijd kan blijjven ...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:25

Ik ben vanmiddag gebeld of ik op sollicitatiegesprek kan komen *\o/*

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:33

Gefeliciteerd! voor wat?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:59

Secretaresse/receptioniste :)er zijn er sowiso nog wel een paar ge raagd. Maargoed ik mag iig op gesprek komen. Dus ben ik heel blij mee :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:34