Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:12

Dankjewel voor de lieve woorden allemaal.

Ik hoef niets te betalen overigens, ik heb vrijwel geen werk gehad en de uitkomst is gegarandeerd 0. Iemand enig idee hoe hoog zo'n boete is?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:15

Kun je niet gewoon nu (digitaal) aangifte doen. En dan verzin je toch gewoon wat. En dan zorg je er zelf voor dat de uitkomst 0 is, zodat je niks hoeft te betalen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:22

50 euro. Maar als je nu aangeeft niets aan te hebben geven. Is een van de eerste vragen dan ben je klaar. Kun je dat de volgende keer corrigeren.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:29

Heb met laatst hier aangemeld, maar nogal wat toestanden aan mijn hoofd.

Nuage: heel veel sterkte! :(:)

Ik heb me begin juli aangemeld bij de KvK en wilde voor mezelf beginnen, maar doordat er nogal wat vervelende dingen hebben meegespeeld, overweeg ik ernstig me weer uit te schrijven, soms hebben andere dingen gewoon prioriteiten.
Maar wat heeft het voor consequenties als ik niet uitschrijf, maar ook niet actief ben?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:32

Heb net de aangifte gedaan, had wel iets aan te geven maar was maar 1 ding. Ik denk dat ik geluk heb want er stond bij uiterste datum van aangifte: 31-07-2011 en dat is het nu :D
Krijg uiteindelijk 5 euro terug :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:47

Kijk dat is goed nieuws Nuage.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:07

nektosha schreef:
Ik heb me begin juli aangemeld bij de KvK en wilde voor mezelf beginnen, maar doordat er nogal wat vervelende dingen hebben meegespeeld, overweeg ik ernstig me weer uit te schrijven, soms hebben andere dingen gewoon prioriteiten.
Maar wat heeft het voor consequenties als ik niet uitschrijf, maar ook niet actief ben?

Niets, alleen dat je elk jaar lidmaatschap aan de KVK moet betalen!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:10

Thanks ;).

Maar ik moet toch ook aangifte doen? Maar dan 0 invullen?
had er zoveel zin in, maar ga zo onwijs in de stress als ik er aan denk en dingen bedenk die ik NIET weet.

Komt misschien over als een onbezonnen iets, maar dat was het nu helemaal niet :o ...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:46

Volgens mij heeft het wel als gevolg dat je geen gebruik kunt maken van allerlei kortingen in het eerste jaar Nektosha. Maar dat weten anderen hier vast beter uit te leggen, ik ben het een beetje kwijt :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:51

Misschien kun je het beste hier even een boekhouder over informeren... Misschien kost dat wat geld, maar die kan jou wel veel beter informeren!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:16

Ik heb een aantal pagina's doorgelezen en de openingspost, maar eigenlijk kwam ik het niet tegen, maar ik heb een vraagje :o . Ik heb het idee om een bedrijfje te starten, maar ik doe eigenlijk verschillende dingen, ik maak taarten, schilder, teken, restaureer meubels, maak caphoezen. Is het mogelijk om een bedrijfje op te starten dat overkoepelend is over al mijn bezigheden zeg maar? Of is dat niet mogelijk, moet je per onderdeel een bedijfje hebben? Ik wil het trouwens naast mijn dagelijkse baan doen (alhoewel mijn contract over 3 weken afloopt := ).
Probleem waar ik nu namelijk een beetje tegenaan loop is dat ik nu geen officiele reclame mag maken, terwijl ik voor mijn caphoezen door een paar internetwinkels benaderd ben. Ik durf alleen nu nog geen ja te zeggen, en eigenlijk vind ik dat wel jammer :+ .

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:26

@ Rinske: Ja, dat mag, sterker nog, tenzij je bedrijven met mensen samen gaat hebben moet dat.

Je hebt 1 eenmanszaak, en 1 btw-nummer. Wil je onder verschillende namen opereren dan hanteer je verschillende handelsnamen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:28

Oh Nuage, wat een triest nieuws zeg! *stuurt virtuele knuffel* veel sterkte gewenst met het verwerken!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:29

@ Rinske: dat heb ik me ook afgevraagd toen ik begon en het mag inderdaad. :j . Zo heb ik een trimsalon, een kunstatelier en een lederatelier/werkplaats onder één kvk inschrijving. Ik heb me simpelweg laten inschrijven als trimsalon/atelier zodat ik alle kanten nog op kon.

Nuage: sterkte met je verlies... :(:)

Heeft iemand hier al bezoek van de belastingdienst gehad? Ik heb een aantal kennissen die binnen het afgelopen jaar begonnen zijn als zzp-er en die hebben allemaal al een "kennismakingsbezoekje" gehad. Bij mij heeft niemand zich nog gemeld maar ik denk dat dat nog gaat komen.

Voor diegenen die ook nog in loondienst werken: wordt voor de inkomstenbelasting je inkomen uit loondienst bij je inkomen uit eigen bedrijf opgeteld, voor het tarief waar je in valt?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:39

Hier nog geen bezoekje van de BD gehad... Ben nu 2 jaar bezig, dus komt misschien volgend jaar, omdat ik nu ook een baan heb...

en ja, je baan telt gewoon mee in je IB! Zou een beetje raar zijn als 1 van de 2 afvalt, aangezien het allebei je inkomen is. Maar hoe het precies geregeld wordt, weet ik niet. Dat doet mijn boekhouder!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:13

Wat rot Nuage, sterkte :(:)

Hier al vanaf 2006 bezig en nog nooit een bezoekje gehad van de BD, komt vaker voor volgens de accountant. Het is schijnbaar erg druk bij de Belastingdienst dus ze moeten een selectie maken waar ze naar toe gaan.

Rinkse; inderdaad een ruime begrip bij de inschrijving kvk nemen. Daarnaast is het gratis om meerdere handelsnamen te voeren

Nektosha; ik zou gewoon een telefoontje aan de kvk doen. Voor de jaarlijkse kosten hoef je het niet te laten, helemaal niet als ez.

Poeh kohtje; zo snel geen idee wat je met die ruimte kan doen om extra inkomsten te genereren in de winter :+

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:18

Ik ben ondernemer sinds 1990 en pas één keer belastingcontrole gehad. Dus daar hoef je je niet echt zorgen om te maken.

Is paardendekens wassen en herstellen misschien een idee Kohtje? Daar moet je wel wat voor investeren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:24

yvonnepuntnl schreef:
Ik ben ondernemer sinds 1990 en pas één keer belastingcontrole gehad. Dus daar hoef je je niet echt zorgen om te maken.

Is paardendekens wassen en herstellen misschien een idee Kohtje? Daar moet je wel wat voor investeren.

Inverstering te groot,geen afvoer en water daar en het barst hier van dekenwas.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:49

@Rinske: een goede medewerker van KVK zal je zeker helpen met een goede uime omschrijving van al je werkzaamheden. Veel plezier, je kunt veel kanten op!

@kohtje; even zo geen idee wat je zou kunnen opstarten. Maar er zal best van alles zijn. Misschien komen er nog anderen met goede ideeën.

@Nektosha: inschrijving kost nog net geen €50; met btw nummer kun je (net) meer doen. Ik zou het er niet voor laten.

Dogs Streetwear ook bij Beslist aangemeld; weet alleen nog niet hoe alles precies werkt. Voor de shops onderons; Beslist biedt nu ook een gratis account aan.

Zo dazenval weer gemaakt en hopelijk worden er veel gevangen. Rotdazen! _-:(

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:36

Nuage: Schrok van je bericht. Heel veel sterkte.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:18

Nuage, heel veel sterkte toegewenst vanaf hier.

kohtje schreef:
Misschien kunnen jullie eens mee denken....
Ik heb een hondenpension waar het in de winter natuurlijk rustiger is.
Dan staat er dus 1 kennel leeg. De kennel is denk ik 15 lang bij 4 breed maar er staan natuurlijk hokken in.
Eigenlijk zou ik in de winter wat extra willen verdienen maar ik zoek iets met niet te hoge begin kosten.
Mijn wens is een escargot kwekerij maar hellaas kan je daar ook niet echt je brood mee verdienen.
Trimmen van honden ga ik ook niet doen.
Wie denk er mee?

jeetje moeilijk hoor! Ehm.. konijnen? (ook handig ivm kerst.. := :P ) of passen er schapen in? Er zijn vast wel schapenboeren in de buurt die een stalletje zoeken.. mm misschien zijn schapen te groot. Ik denk verder ;-)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:44

Ach Nuage, je onderschrift. ;(

Maar je hebt helemaal gelijk.

:(:)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:49

Een gratis account bij Beslist? Klinkt interessant!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:40

Dat gratis account is heel mooi. Maar je moet dan ook een product aanmelden via een speciale manier. Als je dat zelf niet kunt maken, is er een bedrijf en die doet het dan voor je. En dat is niet gratis. Kost geloof ik rond de € 30,-. Als je een steeds wisselend assortiment hebt, wordt dat wel wat prijzig. Ik ben er ook mee bezig geweest, maar kom er niet echt uit bij het aanmelden van het product. Als iemand dat kan, hoor ik het graag.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:45

Dank jullie wel voor jullie adviezen alvast! Is het verstandig om naar zo'n startersdag van de KVK te gaan die ze organiseren? Ik weet er verder namelijk nog helemaal niks vanaf. Belastingaangifte doen is nooit mijn sterke kant geweest :') .