Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:43

Zo, ik heb weer even gesolliciteerd! Eentje als secretaresse in Amersfoort, lekker dichtbij en de andere als assistente van een chiropractor in Nijkerk. Dat laatste heb ik al eerder gedaan, maar deze functie is in eerste instantie maar voor 1,5 dag per week, veel te weinig dus! Maar bij de functieomschrijving stond ook dat het in de toekomst eventueel uit te breiden was, ik heb maar eens geinformeerd op welk termijn die uitbreiding plaats kon vinden met hoeveel uur... Wellicht is het wel interessant voor ze om een assistente aan te nemen die het klappen van zweep al kent!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:49

Vandaag mijn 2e gesprek bij de bank gehad. Wederom een heel fijn gesprek gehad. Zou eigenlijk pas per september zijn maar.... Het vrouwtje dat weg gaat heeft een nieuwe baan alleen pas per 1 sept.
Nu wil hij proberen of hij iemand per 1 juli aan kan nemen. Ze hadden toch teveel werk en zouden anders een vakantiewerker nodig hebben. Heb mn 32 uur ipv fulltime aardig doorgedrukt en gelukkig begreep hij waarom dus hopelijk lukt dat...

Uiterlijk volgende week vrijdag hoor ik een voorstel en of het hoofdkantoor akkoord is. Hij was heel erg positief.

Hoop het zo....

Patpen wat balen dat je de voicemail kreeg. Nog 1 nachtje wachten dus.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:21

Afwijzing.......mensen ..nou ja laat maar.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:25

Het zou ook eens meezitten he.......

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:51

@ Cowgirl: Waarop solliciteer je of reageer je inmiddels zowat overal op?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:42

Emytje: Hier het antwoord op je vraag [LZP] Bijstand...en hoe verder?

lees deze maar even door. ;)

De afwijzing van vandaag was een partime baantje als administartief medewerker bij een startend bedrijf, ervaring was niet echt verplicht.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:02

Ik had je beginpost gelezen ja, toen je het topic had geopend. Daarna het topic uit het oog verloren en je andere berichtjes dus niet gelezen. Maar dat is op z'n zachtst gezegd echt balen, al moet ik wel zeggen dat ik het ook wel herken. Al zit ik dan niet in de bijstand, maar ik heb nu zo'n 30 sollicitaties de deur uit gedaan waarvan de helft de afgelopen 3 weken. Van die 15 heb ik nu al van de helft bericht gehad dat mijn profiel niet aansluit (onder andere van de mac dus, wat iemand in je topic noemt) en dat ze daarom niet verder gaan met mijn sollicitatieprocedure en dat terwijl ik wel erg gemotiveerd ben alleen werkt mijn opleiding me tegen en het hebben van geen ervaring. Iets wat jij dus ook hebt, al heb jij er dan ook nog de geschiedenis met je rug bij.
Ik duim voor je dat je snel iets vind! :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:12

Ik heb ook al iets van 25 sollicitaties de deur uit gedaan en ben pas 1x op gesprek gevraagd (en afgewezen). Het is gewoon rot om werk te zoeken in deze tijd!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:20

Emytje schreef:
Van die 15 heb ik nu al van de helft bericht gehad dat mijn profiel niet aansluit (onder andere van de mac dus, wat iemand in je topic noemt) en dat ze daarom niet verder gaan met mijn sollicitatieprocedure en dat terwijl ik wel erg gemotiveerd ben alleen werkt mijn opleiding me tegen en het hebben van geen ervaring.

Wat voor opleiding heb je gedaan?
Bij mij is opleiding (Veehouderij en HBO bedrijfskunde& agribussines die ik niet heb afgerond) ook we een heikel punt, zelfs met de interne sollicitatie.
Of ik misschien niet beter in die sector wat kon gaan zoeken.
Ehm, volgens mij had ik verteld dat de leuke vacature's darvan in het midden van het land zitten en ik niet die kant op kan verhuizen ivm bedrijf.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:21

Voor geïnteresseerden kreeg ik deze vacature via de mail:

Een consultancy bureau in Hilversum, is per direct op zoek naar een receptionist(e) voor 3 dagen per week. Ben jij representatief, klantvriendelijk en elke dinsdag, woensdag en vrijdag beschikbaar?

PB me als je meer info wilt hebben!
Laatst bijgewerkt door patpen op 06-06-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:22

Lijkt me een leuke functie. Alleen beetje ver weg.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:28

Ja, maar goed, je weet maar nooit of er iemand belangstelling heeft toch? Het zijn hele dagen dus voor mij valt deze ook af.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:30

Het is voor mij wel redelijk in de buurt, dus van mij heb je een pb. ;) Ik kan het altijd proberen.

@ Annastasia: Ik heb apothekers assistente gedaan. Hier is daar totaal geen werk in te vinden en als er iets is zoeken ze iemand met heel wat jaren ervaring. Ondertussen heb ik die opleiding alweer 2 jaar geleden afgerond, dus de kennis zakt natuurlijk ook weg maar is ook niet meer up to date. Wat heb ik er een spijt van dat ik niet voor een bredere opleiding ben gegaan toen, al kan ik daar nu niets meer aan veranderen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:44

Emytje schreef:
Het is voor mij wel redelijk in de buurt, dus van mij heb je een pb. ;) Ik kan het altijd proberen.

@ Annastasia: Ik heb apothekers assistente gedaan. Hier is daar totaal geen werk in te vinden en als er iets is zoeken ze iemand met heel wat jaren ervaring. Ondertussen heb ik die opleiding alweer 2 jaar geleden afgerond, dus de kennis zakt natuurlijk ook weg maar is ook niet meer up to date. Wat heb ik er een spijt van dat ik niet voor een bredere opleiding ben gegaan toen, al kan ik daar nu niets meer aan veranderen.

Vervelend inderdaad, al die jaren studie om er dan niets in te vinden.... Solliciteer je nu ook echt specifiek naar functies in die richting, of ga je breder?

Ik heb het me hier al wel vaker afgevraagd, degene die echt geen werk vinden: wat voor opleiding hebben jullie? Ik heb het idee dat tegenwoordig een opleiding zelfs meer gewaardeerd wordt dan jaren ervaring, strange enough..

Ik heb gisteren mijn tweede gesprek gehad (telefonisch sollicitatiegesprek), heel vreemde vragen voorgeschoteld gekregen ("hoe denk jij dat het proces van melk tot kaas in de winkel verloopt") dus ik kan echt helemaal niet inschatten hoe het was. Vrijdag weet ik iets!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:10

Nee, ik solliciteer niet naar fucties in die richting. Op de eerste plaats natuurlijk omdat er gewoonweg geen vacatures in zijn hier, maar ook vind ik het werk teveel op de achtergrond. De zorg trekt mij wel heel erg en ook de administratie. Struikelblok is daarbij natuurlijk dat ik daar geen gerichte opleiding voor heb gevolgt en geen ervaring.

Naar wat voor iets had je gesolliciteerd?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:25

Als iemand nog iets in de omg. Vlaardingen, Delft e.d. op administratief/secretarieel vlak weet.....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:52

Net gebeld naar de hoofdvestiging. Is degene van P&O die erover gaat ziek |o (wat niet zo verwonderlijk is met dit weer; ik ben ook wat grieperig).
Maar goed, alles wordt waargenomen maar niemand die er met zekerheid iets van weet. Alleen de ellende is, dat ik zo graag wil weten waar ik aan toe ben!!!!!!! AARRGGHH, om gek van te worden.

Herstel: ben al teruggebeld. Er was een misverstand. De locatiemanager (met wie ik het gesprek had) heeft alleen diegene gebeld die het geworden is ipv alle kandidaten. En ik ben het dus niet geworden |( |( |(. Er was iemand met ervaring in die richting..... En dat terwijl het gesprek zo goed gegaan is. Dat kreeg ik ook nog te horen: goed gesprek, veel ervaring, goede opleidingen. Ik was 2e keus. Wat koop ik daar nou voor????

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:07

Ah balen patpen.... Ja aan 2e keus heb je alleen wat als die persoon niet bevalt. Heeft mij zo ooit een baan opgeleverd.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:44

Balen Patpen!

Sorry Esther, ik woon aan de andere kant van het land, weet dus niks.

Het proces van melk tot kaas in een winkel? Wat moet je met zo`n vraag......

Over opleidingen: Ik heb paardenhouderij gedaan, daarna een jaar SPW3, niet afgemaakt en nu sta ik alweer bijna 2 jaar in de fabriek. Niet echt een aanrader dus, dat is ook dereden dat ik heel erg graag weer een opleiding wil gaan doen (donderdag gesprek voor een stageplek)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:57

Emytje schreef:
Naar wat voor iets had je gesolliciteerd?

Voor een HR functie in het buitenland :)

Patpen: zo balen zeg! Zeker als het gesprek zo goed gegaan was, dan zet je je hopen daar toch al wat meer op.. Stom, stom, stom!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:15

Hallo mensen!

Ben ik ook weer......ik dacht een leuke baan gevonden te hebben.....1 april begonnen....
Na een maand waren ze niet tevreden.....kreeg ik een brief onder mijn neus dat mijn jaarcontract werd omgezet in een half jaar contract....
Heb ik niet getekend......Mijn baas schrijft 20 mails op een dag die ik dan moest uittikken en versturen.
Zo geen zin in.....inmiddels ziek thuis van ellende! En voor het einde van de week moet ik een voorstel doen hoe en vooral met hoeveel maandsalarissen we het contract gaan beeindigen...
Ik word er toch zo moedeloos van......
Nu maar weer solliciteren en hopen op eindelijk een leuke baan!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:24

byjou1983 schreef:
Hallo mensen!

Ben ik ook weer......ik dacht een leuke baan gevonden te hebben.....1 april begonnen....
Na een maand waren ze niet tevreden.....kreeg ik een brief onder mijn neus dat mijn jaarcontract werd omgezet in een half jaar contract....
Heb ik niet getekend......Mijn baas schrijft 20 mails op een dag die ik dan moest uittikken en versturen.
Zo geen zin in.....inmiddels ziek thuis van ellende! En voor het einde van de week moet ik een voorstel doen hoe en vooral met hoeveel maandsalarissen we het contract gaan beeindigen...
Ik word er toch zo moedeloos van......
Nu maar weer solliciteren en hopen op eindelijk een leuke baan!

Ik zou zeggen: doorbetalen tot 1 april 2012. Tenslotte heb je getekend voor een jaarcontract.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:31

Dat is ook mijn bedoeling, donderdag heb ik een afspraak met een advocaat.
Wil het juridisch wel waterdicht hebben!
Kan er inmiddels een boek over schrijven dat bedrijf!
(dat is dan ook weer een optie om te doen :D )

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:38

Balen Patpen....kan je weer verder met solliciteren....
Byjou: laat zij maar met een voorstel komen, zij willen jou weg hebben, niet andersom. Maar is je ontslag nu net buiten je proeftijd? Wat je kan voorstellen is vrijstelling van werkzaamheden en een aantal maandsalarissen mee.... Ik denk namelijk dat uitbetalen tot 2012 niet gaat lukken.
Ik heb zo'n soortgelijke situatie vorig jaar meegemaakt, voor mee info kan je me pb-en

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:47

balen zeg!!

ik ben in dubio. staat een leuke vacature die ik zeker wil hebben (functie is meer een vervolg stap dan een startersplek), maar ik voldoe niet aan de eisen. vragen oa 4 jaar werkervaring met de benodigde specifieke kennis. die heb ik dus nog niet omdat ik net afgestudeerd ben. ik wilde naar dit bedrijf al een open sollicitatie sturen, maar was er nog niet uit hoe ik dat zou doen. nu de vraag solliciteren op de vacature of toch de geplande open sollicitatie versturen.