sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:45

Ik heb zometeen een sollcitatiegesprek bij het Bastionhotel, als receptioniste Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:46

Veel succes!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:54

Heb gisterenmiddag maar 6 sollicitatiebrieven verstuurd. En ga zo nog even op Werk.nl kijken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:39

cruesli schreef:
Het gesprek ging volgens mij wel goed! Ze vonden me alleen wat jong geloof ik, maar goed nu maar afwachten, morgen rond 16-17 uur krijg ik hét telefoontje Knipoog

Mooi zo! Jong is juist goed, alle tijd nog om te leren Knipoog
En werd je nou vandaag gebeld of morgen (echt morgen)?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:00

Morgen gesprek bij het uitzendbureau. Ben benieuwd. Aan de telefoon wou ze me al callcenter werk aansmeren Nagelbijten / Gniffelen Nou dat ga ik dus écht niet doen. Dat vind ik zulks naar werk..

Verder weer een sollicitatiebrief gestuurd voor een bedrijfsleider functie waar ze weer veel ervaring in vragen Nagelbijten / Gniffelen maar waar ik dus maar lekker enthausiast overheen gepraat heb Vork we wachten af.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:09

Thats_Me schreef:
Verder weer een sollicitatiebrief gestuurd voor een bedrijfsleider functie waar ze weer veel ervaring in vragen Nagelbijten / Gniffelen maar waar ik dus maar lekker enthausiast overheen gepraat heb Vork we wachten af.

Idd, gewoon doen! Ik heb ook gesolliciteerd naar een baan waar veel ervaring werd gevraagd en omdat ik er toch vanuit ging dat ik niet eens op gesprek mocht komen heb ik er nog een schepje bovenop gedaan, in de hoop toch een beetje op te vallen. Uiteindelijk mocht ik toch op gesprek en bleek ik daarin ook nog eens de beste te zijn, dus de baan gekregen! Dus tip: nooit een vacature die je leuk lijkt negeren omdat je te weinig ervaring zou hebben, je weet het namelijk maar nooit!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:14

Ook als er staat 5 jr of iets in die richting? Nagelbijten / Gniffelen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:27

Tja, je moet natuurlijk ook wel een beetje realistisch blijven. Als jij denkt dat de werkzaamheden aansluiten bij jou kunnen zonder dat je daar al te veel voor bij hoeft te leren dan zou ik het proberen. Weet je van tevoren al dat je gewoon inderdaad meer ervaring op moet doen dan zou ik er nog even over nadenken voordat je een brief gaat schrijven Knipoog Je moet je een beetje kunnen verplaatsen in de baan van de vacature. Denk je dat je die functie zult overleven met de kennis die je nu hebt?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:40

In mijn geval niet..
Ik heb misschien dan wel de kennis..maar geen ervaring in het aansturen van heel team van proffesionals Huilen van het lachen

(heb orthopedagogiek gestudeerd)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:53

Ik vind dat inderdaad ook jammer, voor alle leuke banen (zoals bv. het aansturen van een team) moet je al meer ervaring hebben. Logisch natuurlijk, maar dát is wat ik leuk vind, en niet iets anders. Helaas moet je dan toch eerst dat andere doen voor je het leuke kunt doen.

Ik mag morgen op gesprek komen bij de AH! Hoop dat ze me aannemen en dat ik niet te oud ben ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:09

Born2BCrazy schreef:

Ja tuurlijk! Als het een baan is die ik echt geweldig vind dan solliciteer ik gewoon. Ervaring zegt ook niet alles. Dan praat ik er gewoon overheen en "verkoop" mij aan de hand van de overige punten en mijn ervaring mbt stage en school.

Je kan het altijd proberen. Waarschijnlijk wordt het een nee maar dan weet ik van mezelf dat ik het tenminste geprobeerd heb.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:13

Dit schooljaar heb ik mijn studie Sociaal Pedagogisch Werker niveau 4 afgerond.
Gisteravond heb ik 2 sollicitatie brieven opgestuurd, dus ben benieuwd.

Daarnaast ga ik nog wel een nieuwe studie beginnen, dus het word een parttime baan.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:31

Thats_Me schreef:
Born2BCrazy schreef:

Ja tuurlijk! Als het een baan is die ik echt geweldig vind dan solliciteer ik gewoon. Ervaring zegt ook niet alles. Dan praat ik er gewoon overheen en "verkoop" mij aan de hand van de overige punten en mijn ervaring mbt stage en school.

Je kan het altijd proberen. Waarschijnlijk wordt het een nee maar dan weet ik van mezelf dat ik het tenminste geprobeerd heb.

Als een baan je aanspreekt en je denkt hem te kunnen, zeker solliciteren, maar blijf wel realistisch. Vaak wordt er ervaring gevraagd voor banen waar je je ook prima in 3 maanden kunt inwerken, omdat het bedrijf zich die 3 maanden wil besparen; dan kun je natuurlijk allicht solliciteren. Maar om nou vers van de universiteit directeur van Shell te willen worden, daar maak je het jezelf ook niet echt leuker mee. Je moet de baan wel aankunnen, ik ken best wel wat gevallen van mensen die zich ergens binnen hebben gebluft (dus echt zeggen dat ze dingen konden die ze eigenlijk niet konden, met het idee 'dat leer ik snel genoeg') en zich daar vervolgens écht niet op hun plaats voelden. Je mag jezelf best positief neerzetten, maar maak het niet zo gek dat je het niet meer kunt waarmaken als je die baan straks eenmaal hebt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:45

Dan nog je kan het altijd alsnog proberen. Beter proberen en afgewezen worden dan het niet proberen en maar met die vacature in je hoofd blijven zitten. Zeker als het om je droombaan gaat ook al is het veelste hoog gegrepen! Je weet nooit hoe het kan lopen en niet geschoten is altijd mis.

Over blufen heb ik geen goede woorden over. Ik vind dat echt verschrikkelijk dat mensen op zo'n manier binnen proberen te komen dat is gewoon liegen Bloos!. Je loopt dan toch wel tegen de lamp in je proefperiode maar toch Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:12

_Scarlet_ schreef:
Ik vind dat inderdaad ook jammer, voor alle leuke banen (zoals bv. het aansturen van een team) moet je al meer ervaring hebben. Logisch natuurlijk, maar dát is wat ik leuk vind, en niet iets anders. Helaas moet je dan toch eerst dat andere doen voor je het leuke kunt doen.

En waarom denk je dat dat is? Hoe kun je nou mensen aansturen als je niks snapt van hun werk?

Ik ken mensen die het doen hoor, maar dat zijn vaak behoorlijk slechte leidinggevenden...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:18

Wendy schreef:
_Scarlet_ schreef:

En waarom denk je dat dat is? Hoe kun je nou mensen aansturen als je niks snapt van hun werk?

Ik ken mensen die het doen hoor, maar dat zijn vaak behoorlijk slechte leidinggevenden...

IK kan dan alleen voor mijzelf spreken en heb ook al op 2 of 3 leidinggevende functies gesolliciteerd.

Alleen draai ik zelf wel al 7 jaar mee in de sector, alleen dan in de vorm van stage's en dat wordt niet als ervaring gezien Nagelbijten / Gniffelen Daar ben ik natuurlijk onderaan begonnen en heb uiteindelijk dus ook al leiding gegeven over een team en aan individuen etc. en had daar ook de (dagelijkse) eindverantwoording over Lachen Dus ik weet daardoor dat ik het aan kan en er ook geschikt voor ben Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:22

Wendy schreef:
_Scarlet_ schreef:

Dat weet ik, daarom noem ik het ook logisch dat je eerst ervaring moet opdoen in het werk dat ík niet leuk vind, om daarna door te kunnen stromen naar een functie die wél geschikt is. Dat betekent niet dat ik het leuk vind om dat traject te moeten doorlopen, maar ik snap ook heus wel dat het nodig is. Heb ook de nodige ervaring met leidinggevenden die niet weten wat het is om op de werkvloer te staan!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:38

Inderdaad Scarlet, niks irritanter dan een baas die niet weet hoe het er op de vloer aantoe gaat. Die hebben wij namelijk ook Boos!

Het is niet leuk om weer vanonderen te moeten beginnen maar soms moet je een klein stapje terug voor je een grote voorwaarts gaat.

Zijn er trouwens nog mensen die nog geen idee hebben of die het niet uitmaakt wat voor werk je doet als het maar werk is?
Voor deze mensen (ook voor mezelf):

Ze hebben meerdere vacatures bij het CBR voor opleiding tot rij-examinator.

Voor de mensen met interesse kijk op http://www.ikwordexaminator.nl of via http://www.CBR.nl

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:00

Dat verdient echt ontzettend goed, zeg! Het lijkt me eigenlijk nog best leuk werk, verantwoordelijk enzo, al zou ik denk ik liever rij-instructeur zijn omdat je dan wat meer opbouwt met je klanten. Maar echt een heel aardig loon! Ik ga dat eens onthouden, voor als ik ooit weer omhoog zit.

Thats_Me, ik vind ook zeker dat je moet solliciteren als het je droombaan is en jij denkt dat je het kunt. Maar als je diep van binnen eigenlijk wel weet dat die vijf jaar ervaring écht nodig is om het goed te kunnen doen, dan doe je jezelf er ook niet echt een plezier mee om in zo'n baan terecht te komen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:40

examinator.. lijkt me wel wat indd. nog ff wachten.. je moet 10 jaar je rijbewijs hebben.

zo weer een sollicitatiebrief zo goed als af..
heb hem naar mijn vader gestuurd en daarna gaat hij op de bus. ben benieuwd.
ik ben nu al beu van het solliciteren.. niet best. ben nog maar op 1 gesprek geweest en in totaal 2x gesolliciteerd haha.

ik wordt er zo depri van. heb altijd het gevoel of nemen ze mij nooit ergens aan. moet ik niet doen natuurlijk, maar toch.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:53

Ik had vorige keer nog 2 sollicitaties lopen en uiteindelijk ben ik bij een bedrijf aangenomen ik begin maandag! Maar ik zit een beetje met een moreel dillemma...

De baan waar ik maandag ga beginnen lijkt me leuk maar het is niet mijn ideale werkgever en het is via een uitzendbureau. Nou had ik ook nog gesolliciteerd bij mijn ideale werkgever en die belden me dus vorige week (nadat ik de andere functie had geaccepteerd) voor een gesprek! Eindelijk, na 8x gesolliciteerd te hebben mag ik daar op gesprek!!

Nu heb ik dus morgen dat gesprek, maar maandag begin ik al bij mijn andere nieuwe baas. Ik voel me een beetje oneerlijk erover, maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik mezelf gek maak als ik niet naar dit gesprek ga...
Hoe staan jullie hiertegenover?

Als het gesprek morgen goed gaat mag ik naar de 2e ronde. Daarna hoor je of je bent aangenomen. Als dat me lukt neem ik ontslag bij de andere werkgever... maar dat zit me wel dwars.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:53

Gewoon doen nuage!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:00

Gelukkig Poes, voelde me al een afschuwelijk mens Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:03

je werkt nu via een uitzendbureau. dus in dienst van het uitzendbureau.

ik weet niet wat ik zou doen, maar ik adviseer je om wel voor je droombaan te gaan. de andere mensen balen even en zullen denken wat een b*tch. maar een paar maand later heb jij die heerlijke baan en zij iemand anders. niet je droombaan laten zitten voor iets anders.
(zoals ik al zei.. als ik het durf.. weet het niet.. heb 1x na een halve dag elendig achter de kassa in de supermakrt gewerkt te hebben ontslag genomen. kon ook op een stal gaan werken waar iemand was die ik erg leuk vond Tong uitsteken )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:23

Als je werk zonder tussenkomst van een uitzendbureau kan hebben is dit altijd beter dan bij een uitzendbureau werken. En houd er rekening mee dat een bedrijf dan altijd van jou af kan komen en anders zoeken ze wel een leuke reden.