Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:37

Thanks! :)
Ja Bente, voelt echt rot. Ik heb het ook jaarlijks terugkerend :+ Rot slijmbeurs

angelastolk

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:55

zit echt in een dilemma..kijk: ik kreeg net een app van de bazin van m;n verzorgpony of ik morgenavond mee wilde gaan om te helpen hem te 'verhuizen' naar z'n andere stal (hij staat s'winters altijd ergens anders dan zomers) nu wil ik natuurlijk echt suuuppeerrr graag mee! maarrr...heb natuurlijk wel huiswerk..dat ben ik nu allemaal zo aan het voorwerken dat ik voor donderdag geen huiswerk meer heb, maar heb dan nog wel een wiskunde toets(ben al begonnen met leren)...echt moeilijk dit..heb zo het idee dat als ik mee ga ik me weer schuldig ga voelen ten opzichte van mezelf..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:30

Wat prut Nikki! :(:)

Angela, kun je het niet gewoon goed inplannen?

Wow, krijg je enkel aftrek als je te weinig tijd hebt, Julia? Bij ons is het dat je die minuten moet maken, anders heb je sowieso een onvoldoende. Balen dat het niet zo goed ging.

Ik ben ondertussen bezig met het PO voor wiskunde. In de vakantie gaat huiswerk uiteraard ook door. En ik moet nu wat doen want ik heb de hele dag al films lopen kijken, in hoop dat ik mail zou krijgen, haha :D

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:32

Ja bij ons is onder de 7 een halve punt, onder de 6 een hele punt, onder de 5 2 punten en zo verder geloof ik.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:34

Balen Nikki... :(

Moeten jullie betoog ook presenteren? :oo

Altijd lastig ja, leuke dingen doen of huiswerk... Probeer het inderdaad goed te plannen?

Wat moet je voor PO doen? Ik kijk ook altijd films en heb dan altijd tijd tekort voor mn huiswerk haha. Stomme popcorntime dan ook he :')

Vandaag naar die varkensstal geweest, het was zooo ver fietsen haha.
Voor pws moeten we alleen nog enquete en interview uitwerken en dan ons eindproduct maken. En dan is dat helemaal over :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:37

Betoog presenteren indd, niet eerder meegemaakt. Hier moet ik voor Nederlands wel een boekpresentatie houden. :j
Hou op over popcorntime. Iemand heeft mij gisteren daar op gewezen en sindsdien blijf ik bij films kijken. Not good, get it _O-
PO, je mag zelf een onderwerp kiezen. Wij hebben voor Escher gekozen, maar vind op internet maar eens informatie over:
Translatie: Hierbij wordt een zijde aangepast en deze aangepaste zijde wordt ook op de overstaande zijde geplakt
Draaisymmetrie (Rotatie):
Spiegeling (Reflectie): De helft van de veelhoek kan gespiegeld worden en op de andere kant geplaatst worden.
Verschuiving (Transformatie)
Schuifspiegeling:

Oehh jullie PWS gaat zo te zien zeer goed!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:39

Dat probleem heb ik dus nu ook met popcorntime hahah :')
pff, dat lijkt me echt een saaie PO...

Ik heb er wel een goed gevoel over, we hebben al 20% van ons punt en dat is een 7,5 :D
Onze mentor zegt ook dat hij vind dat wij goed bezig zijn dus dat is wel fijn :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:42

Iemand bekend met 'the Awkward moment'? Leuke film?

Mwa, het is wel leuk, in mijn tweetal mag ik zelf een vlakvulling gaan maken, alleen, op internet is er echt barweinig informatie te vinden over vlakvullingen en hun inhoud ervan.

Oh, kijk, dat is altijd mooi op te weten!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:46

Ik heb die deze week nog gekeken :=
Vond het best een leuke film ja :j

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:46

ik wilde dit varken echt meenemen :o
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:47

liefsmarleen schreef:
Ik heb die deze week nog gekeken :=
Vond het best een leuke film ja :j

Jij bent te erg hoor, met die films :')
Vanavond dan daar maar eens tijd voor maken.

Cute piggy <3

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:48

die oren, vond ik echt geweldig _O-

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:01

Ahw wat een poepiee!! Door die foto heb ik nu zin om naar de kinderboerderij te gaan :p echt al heel lang niet meer geweest!

Morgen maar even naar de decaan om wat dingen te vragen over opendagen, afspraak maken voor nieuwe studiekeuzetest en informatie halen over jaar naar het buitenland.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:03

Hoooooi. Ik heb mijn aardrijkskunde samenvatting eindelijk af, nu maar eens frans in quandle zetten en daarna bezig voor profielwerkstuk.

Ik ben verslaafd aan gossip girl.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:06

Ik aan teen wolf <3

Lijkt me een best interssant po.. Mijn hele pws gaat over Pi :')

Ahhw dat varken!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:13

ja kan het wel goed inplannen maar op één of andere manier heb ik er dan een soort 'schuldgevoel' bij als ik wat leuks doe, want ik kan dan ook hw maken..nouja..ik denk er nog wel even over

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:14

En ik ben verslaafd aan 'pretty little liars' <3

Wat is dat popcorntime eigenlijk dan?? Hoorde mn nichtje er laatst ook al over...

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:17

Gratis films en series kijken, en gewoon legaal want t is torrent ofzoiets

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:26

Ik wil nog wat meer mailtjes de duur uit sturen. Iemand die in PB wil helpen? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:29

angelastolk schreef:
ja kan het wel goed inplannen maar op één of andere manier heb ik er dan een soort 'schuldgevoel' bij als ik wat leuks doe, want ik kan dan ook hw maken..nouja..ik denk er nog wel even over

Niet te streng zijn voor jezelf :(:)

Ofcoursie Nayomie!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:04

Waar gaat pretty little liars over? Soort gossip girl?
Ik ben nu bij aflevering 6 van seizoen 1 van gossip girl.
Seizoen 1 heeft 18 afleveringen. En gossip girl heeft in totaal 8 seizoenen.
Dus godzijdank is het nog lang niet afgelopen voor mij haha.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:25

Pretty little liars gaat over 4 vriendinnen die dus eerst met zn 5en waren maar Allison is vermist geraakt. En wanneer haar lichaam wordt gevonden blijven die andere 4 meiden heel de tijd smsjes en brieven krijgen van een 'A'. En in die berichten staan dingen die alleen die Allison wist zeg maar. Dus ze gaan op zoek naar die 'A' omdat die waarschijnlijk ook Allison heeft vermoord.

Ik ben nog maar bij seizoen 1, maar ik vind het echt zo'n leuke serie. Hoorde wel dat het na een tijdje beetje langdradig werd.

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:32

NikkiLoves schreef:
Word over 4 weken 'geopereerd' dan gaan ze die injecties in mn benen doen tegen de slijmbeursontsteking.. Nog 4 weken met pijn rondlopen dus, ondanks de ibuprofen 600 gr 3x per dag...
Sorry moest het even delen }:0

Ah wat vervelend! Sterkte!

xxxJulia schreef:
Wel knap dat je het verteld hebt Bente!
Balen Nikki!

Betoog ging niet echt heel goed. Had het vanmorgen nog geoefend en toen had ik 9 minuten, wat dus prima is want je moest minstens 7 minuten. En toen werd ik heel zenuwachtig het uur ervoor. En toen stond ik voor de klas en toen ging het helemaal mis. Inleiding begon ik nog wel redelijk rustig, maar ik ging steeds sneller praten en de laatste paar minuten ging ik echt als een soort sneltrein waardoor niemand er geloof ik nog iets van begreep. Maar ik had 6.12 minuten, dus viel opzich nog wel mee want dat is maar een halve punt aftrek.

Goed gedaan! Wel jammer van je halve aftrek punt.

angelastolk schreef:
zit echt in een dilemma..kijk: ik kreeg net een app van de bazin van m;n verzorgpony of ik morgenavond mee wilde gaan om te helpen hem te 'verhuizen' naar z'n andere stal (hij staat s'winters altijd ergens anders dan zomers) nu wil ik natuurlijk echt suuuppeerrr graag mee! maarrr...heb natuurlijk wel huiswerk..dat ben ik nu allemaal zo aan het voorwerken dat ik voor donderdag geen huiswerk meer heb, maar heb dan nog wel een wiskunde toets(ben al begonnen met leren)...echt moeilijk dit..heb zo het idee dat als ik mee ga ik me weer schuldig ga voelen ten opzichte van mezelf..

Probeer goed te plannen! En af en toe moet je eventjes wat leuks doen om te ontspannen :)

liefsmarleen schreef:
Balen Nikki... :(

Moeten jullie betoog ook presenteren? :oo

Altijd lastig ja, leuke dingen doen of huiswerk... Probeer het inderdaad goed te plannen?

Wat moet je voor PO doen? Ik kijk ook altijd films en heb dan altijd tijd tekort voor mn huiswerk haha. Stomme popcorntime dan ook he :')

Vandaag naar die varkensstal geweest, het was zooo ver fietsen haha.
Voor pws moeten we alleen nog enquete en interview uitwerken en dan ons eindproduct maken. En dan is dat helemaal over :D

Wat fijn dat je al bijna klaar bent met je pws! Hoeveel uur heb jij er aan besteed? Bij ons op school moet je namelijk echt de 80 uur per leerling halen, maar ik red dat echt niet dus ik verzin er maar wat tijden bij haha

Nayomie schreef:
Iemand bekend met 'the Awkward moment'? Leuke film?
quote]

Ik vind het ook een leuke film :D

liefsmarleen schreef:
ik wilde dit varken echt meenemen :o
[ Afbeelding ]

haha wat een schattig varkentje :P

Harpoon schreef:
Hoooooi. Ik heb mijn aardrijkskunde samenvatting eindelijk af, nu maar eens frans in quandle zetten en daarna bezig voor profielwerkstuk.

Ik ben verslaafd aan gossip girl.. :(

Succes met je huiswerk en pws

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kijk altijd awkward en revengee en verder heel veel films haha :)
Vandaag ook m'n nieuwe dekens voor Carmen binnen gekregen, dus morgen meteen even passen *\o/* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:35

Aah foto's maken he! :))

PLL heb ik al afgekeken. Is wel steeds hetzelfde gedoe in een aflevering.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:38

Ben ook wel benieuwd naar de eventuele foto's :D
hmm, lijkt me toch wel interessant PLL, misschien binnenkort ook maar eens kijken :')

Wij hoeven niet perse die 80 uur te halen, ze vinden het ook al goed als we dr 50 hebben. Ben ik echt heel blij mee haha