Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:05

Denk dat ik het dan inderdaad gewoon doe, is pas aan het einde van de volgende periode. Als het dan alsnog te veel/druk wordt kan ik het altijd alsnog niet doen, heb namelijk volgende periode wel 3 grote tentamens.

Fijn dat je geen tentamens hebt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:47

Bij ons mag je alleen onvoldoendens herkansen en het laatste cijfer telt altijd... Ook als die lager is. Dus ik zou het nietdoen haha.

Maar snap jou situatie en denk dat ik het dan wel zou doen!

Ik heb een 5,6 voor mijn bedrijfskunde tentamen, vond m best lastig en het is tenminste voldoende dus ben er blij mee :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:10

Dan is het inderdaad een heel ander verhaal, Sanne. Dan had ik het sowieso ook niet gedaan.

Alleen mogen wij dus alles herkansen en hoogste telt (ideaal eigenlijk), maar goed. Docenten hebben ook geen nakijk werk. We hebben stellingen toets (1 tentamen over alle vakken) en daarbij vul je een bolletjes formulier in (ja/nee/?), dat wordt via de computer nagekeken.

Wordt zelfs aangeraden om de eerste periode bij een 6 te herkansen (we krijgen overigens alleen afgeronde cijfers) en voor een 7 te gaan. Aangezien we 55 studiepunten moeten halen om op de opleiding te mogen blijven en 1 toets 7 studiepunten waard is. Dus bij één toets onvoldoende, zou je al van de opleiding af moeten. Nu hebben ze een regeling getroffen dat je één 5 mag compenseren met één 7 (of hoger natuurlijk). Zodat het niet direct einde verhaal is. :)

Fijn dat je een voldoende gehaald hebt! En nee in jouw situatie zou ik m ook niet herkansen. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:40

Ik vind het herkansen bij een voldoende bij ons echt nutteloos, aangezien je met een 5,5 hetzelfde aantal studie punten hebt als met een 9. En compenseren of iets kan bij ons ook niet. Best demotiverend eigenlijk.. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:08

Quir, ik zou herkansen. Zoveel er bij leren hoef je toch niet voor het vak, alleen even weer door lezen.

Ik heb nu ook mijn MBRT kennis toets gehaald :) met een 7. De toets is voor 9 studie punten.
Als 1/5 van me propedeuse binnen, en nog niet alle toetsen terug van deze periode.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:10

Je krijgt inderdaad alle studiepunten al bij een 5,5. Als ik niet duaal verder wilde, had ik ook niet herkanst (met een 8 kan ik namelijk al een 5 compenseren).

Het is alleen niet een vak, Kosseh. We hebben maar één tentamen van alle vakken samen (maar inderdaad alles weer een keer doorlezen en dan komt het wel goed). Alleen de volgende periode hebben we een tentamen van stralingsdeskundigheid er bij (die we overigens verplicht moeten halen voor het diploma stralingsdeskundigheid, die zal jij ook moeten halen?).

Fijn dat je je toets gehaald hebt! Goed gevoel he, die studiepunten. Haha.
Ik heb nu 8 studiepunten, dat is wat we deze periode konden halen. Heb jij al praktijk toetsen gehad? Moeten jullie van alles een praktijk toets doen? Wij krijgen maar één van de domeinen (echo, nucleaire geneeskunde, radiodiagnostiek of radiotherapie), je weet alleen niet van te voren welke.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:18

Sanne, weet jij toevallig of je eigen docent de toets nakijkt? Mijn cijfer staat er nog niet op :P

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:21

Oooooh~ ik heb onderzoek gehaald met een 6,5 :D

En voor organisatiekunde ook een 7.9 (en dat terwijl een grooooot deel van mijn klas m niet gehaald heeft, kreeg allemaal berichtjes via de w'app waarin gezegd werd dat ze m niet gehaald hadden xD)

Dan nu alleen recht nog terug krijgen, maar denk dat dat wel goed zit. En dan heb ik enkel Nederladns niet gehaald
*vreugdedansje*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:09

_Judith schreef:
Sanne, weet jij toevallig of je eigen docent de toets nakijkt? Mijn cijfer staat er nog niet op :P

Ja je eigen docent kijkt na, bij Bedrijfskunde in iedergeval, de schrapkaart tentamens niet.

Ik heb een 5,3 voor Engels, echt balen want nu mis ik dus 7,5 studiepunten van de 15... baal er echt van want ik weet zeker dat ik (veel) hoger kan halen..

Ideaal Quir dat het hoogste cijfer telt! In jou geval zou ik het zeker doen...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:25

Jammer Sanne..

Ik heb een 7.7 voor Engels :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:32

Aah netjes! :D
Ja het is vooral balen omdat ik echt wéét dat ik zooo veel beter kan...

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:34

Dan is het extra zuur ja. Ik vind het wel jammer dat ik niet beter naar het systeem van studiepunten heb gekeken toen ik mij aanmeldde :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:35

Haha ja dat is pittig... maar uiteindelijk moet je toch met alle opleidingen die 60 punten halen voor je P.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:38

Uiteindelijk wel, maar toch :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:58

Gefeliciteerd iedereen die z'n tentamens heeft gehaalt :)

Heb vandaag ook m'n tentamen met ruim 80% gehaalt, dus ben super blij! :) En op stage waren ze ook helemaal tevreden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:10

Quir schreef:
Je krijgt inderdaad alle studiepunten al bij een 5,5. Als ik niet duaal verder wilde, had ik ook niet herkanst (met een 8 kan ik namelijk al een 5 compenseren).

Het is alleen niet een vak, Kosseh. We hebben maar één tentamen van alle vakken samen (maar inderdaad alles weer een keer doorlezen en dan komt het wel goed). Alleen de volgende periode hebben we een tentamen van stralingsdeskundigheid er bij (die we overigens verplicht moeten halen voor het diploma stralingsdeskundigheid, die zal jij ook moeten halen?).

Ik heb nu 8 studiepunten, dat is wat we deze periode konden halen. Heb jij al praktijk toetsen gehad? Moeten jullie van alles een praktijk toets doen? Wij krijgen maar één van de domeinen (echo, nucleaire geneeskunde, radiodiagnostiek of radiotherapie), je weet alleen niet van te voren welke.

Ja praktijk toets al gehad en die ook voldoende afgesloten. Wij werden een week van te voren ingelicht welk van de 4 delen je moest doen. Waarneer moet jij practicum doen?

Stralings deskundigheid moeten wij ook halen. Weet alleen niet of dat deze periode is.

Die studie punten voelen echt goed ja :) heb er nu 12 en kan er nog 2 bij krijgen.

Heb jij je taken enzo al gekregen? Ik weet me rooster wel maar weet nog niet wat ik moet lezen en voorberijden voor de les, echt raar.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:39

kosseh schreef:
Quir schreef:

Ja praktijk toets al gehad en die ook voldoende afgesloten. Wij werden een week van te voren ingelicht welk van de 4 delen je moest doen. Waarneer moet jij practicum doen?

Stralings deskundigheid moeten wij ook halen. Weet alleen niet of dat deze periode is.

Die studie punten voelen echt goed ja :) heb er nu 12 en kan er nog 2 bij krijgen.

Heb jij je taken enzo al gekregen? Ik weet me rooster wel maar weet nog niet wat ik moet lezen en voorberijden voor de les, echt raar.

Ah mooi! Welke domein had je? Wij krijgen eerste praktijktoets einde van de komende periode en pas op de dag te horen welke je moet doen... Ene kant wel goed, want dan zorg je dat je alle vier de domeinen kent, andere kant is het irritant. Hoop nu al stiekem op echo. :D

Stralingsdeskundigheid is bij ons in 3 tentamens verdeeld, eerste jaar 2 tentamens en het tweede jaar 1. Schijnt het moeilijkste te zijn... Welk niveau moeten jullie halen, niveau 3 of 4a en 4b?

Poeh jullie hebben al veel studiepunten kunnen verzamelen!

Per vak hebben we een domeinreader online (meeste vakken staan voor komende periode al online), daarin staat wat je moet voorbereiden voor colleges en practica, welke taken je zelfstandig moet maken en wat je moet lezen. Wel vervelend dat je het nog niet weet, hoe krijgen jullie het normaal aangeboden? Ben gisteren begonnen met de eerste taak voor medische vakken. Nu al ruim 8 uur mee bezig geweest...

Vind het wel leuk om iemand tegen te komen die dezelfde opleiding volgt! Haha

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:04

Quir schreef:
kosseh schreef:

Ah mooi! Welke domein had je? Wij krijgen eerste praktijktoets einde van de komende periode en pas op de dag te horen welke je moet doen... Ene kant wel goed, want dan zorg je dat je alle vier de domeinen kent, andere kant is het irritant. Hoop nu al stiekem op echo. :D

Stralingsdeskundigheid is bij ons in 3 tentamens verdeeld, eerste jaar 2 tentamens en het tweede jaar 1. Schijnt het moeilijkste te zijn... Welk niveau moeten jullie halen, niveau 3 of 4a en 4b?

Poeh jullie hebben al veel studiepunten kunnen verzamelen!

Per vak hebben we een domeinreader online (meeste vakken staan voor komende periode al online), daarin staat wat je moet voorbereiden voor colleges en practica, welke taken je zelfstandig moet maken en wat je moet lezen. Wel vervelend dat je het nog niet weet, hoe krijgen jullie het normaal aangeboden? Ben gisteren begonnen met de eerste taak voor medische vakken. Nu al ruim 8 uur mee bezig geweest...

Vind het wel leuk om iemand tegen te komen die dezelfde opleiding volgt! Haha[/quote]

O dan heb je nog wel even voor je praktijk. Ik had Radiotherapie, moest een lokalisatie ct maken. Ik hoopte op nucleaire geneeskunde maarja dit moet je nou eenmaal ook kunnen.
Echo was bij ons de moeilijkste, heel veel over de knoppen en functies

Wij krijgen alle taken in een bestand(moet je van blackboard halen) en dat kan je openen met een progama dat we op een usb hebben gehad. Maar het staad nog niet op blackboard.

Wij moeten volgens mij 4 halen en dan kan je zelf kiezen of je 3 erna doet. Welke moet jij halen?

zijn de zelfstudies van MV altijd zo veel bij jullie?

Vind het best grappig om te lezen dat de opleidingen nog best veel verschillen, had dat niet verwacht.

Edit onlogische zin aangepast.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:19

kosseh schreef:
O dan heb je nog wel even voor je praktijk. Ik had Radiotherapie, moest een lokalisatie ct maken. Ik hoopte op nucleaire geneeskunde maarja dit moet je nou eenmaal ook kunnen.
Echo was bij ons de moeilijkste, heel veel over de knoppen en functies

Wij krijgen alle taken in een bestand(moet je van blackboard halen) en dat kan je openen met een progama dat we op een usb hebben gehad. Maar het staad nog niet op blackboard.

Wij moeten volgens mij 4 halen en dan kan je zelf kiezen of je 3 erna doet. Welke moet jij halen?

zijn de zelfstudies van MV altijd zo veel bij jullie?

Vind het best grappig om te lezen dat de opleidingen nog best veel verschillen, had dat niet verwacht.

Edit onlogische zin aangepast.

Ja, heb inderdaad nog wel even. Meer tijd om te oefenen, maar ook meer stof dat je straks moet kennen. Vind alle 4 de domeinen wel leuk nucleaire geneeskunde juist het minste.
Echo vind ik erg leuk en ook het "makkelijkste".

Hmm dat is niet handig, maar wat je niet hebt kan je ook niet maken. Haha.
Ja MV is altijd wel veel, maar nu wel echt extreem (werkelijk alle botten en botstukken en botdelen kennen en benoemen), volgende taak zijn de spieren....

Wij ook 4 verplicht. :)
Ja, er zit nog best veel verschil in, had ik ook niet verwacht. Uiteindelijk wordt er toch hetzelfde verwacht.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:24

Kent iemand nog goede online databanken met wetenschappelijke artikelen?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:31

Sorry.. Die ik via t Windesheim kan vinden zijn voornamelijk economisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:28

Google scholar, daar staan veel wetenschappenlijke artikelen op.

Edit: misschien klinkt het stom, maar zoek je onderwerp eens op wikipedia en kijk daar Bij je gevonden onderwerp bij de bronnen/literatuurlijst. Vaak is daar ook verwezen naar betrouwbare en goede artikelen.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:36

Bedankt voor de tip!

Ik zoek voornamelijk onderzoeken omtrent iets wetenschappelijk! :)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:03

Nou ik heb m'n cijfer ook al terug, 5,3.. en voor ons project ook een onvoldoende, wat een begin :\

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:19

Auwh, Keedie, dat is verschrikkelijk balen zeg.. :( Succes ermee..

Hier is het nieuwe blok begonnen, gaat goet met hoorcollege marketing en daarna een gastcollege van een zelfstandige ondernemer die graaaaaag over zichzelf praat.. Zometeen International Business, ook een succes xD. Kortom, maandag blijft mijn meest verschrikkelijke dag..