Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:23

_JTM schreef:
Weet iemand hoe het zich met uitwerktijd? Ik heb namelijk nog steeds geen contract getekend... ik weet dat in het contract staat dat ik een maand uitwerktijd heb, maargoed zonder contract moet ik dan áls ik ander werk heb nog een maand uitwerken of ben ik dan in principe direct beschikbaar?

Is er niemand die hier ervaring mee heeft of meer over weet?

Wauw MRI! Dat heb je snel gedaan! Gefeliciteerd! Wat voor functie is het (of heb ik daar overheen gelezen)?

Shiloh

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:57

Ja, dat het snel kan gaan geeft zeker moed!

Ik word echt van de ene emotie in de andere gegooid. Kreeg nu weer een mailtje van de secretaresse van de vakgroep waar ik ben afgestudeerd of ik woensdag wil langskomen voor een informeel gesprek over een mogelijke AIO plaats (oftewel PhD). Maar weer duimen dus.

Morgen nog een afspraak met een man die erg hoge functies heeft bekleed (contact loopt via mijn vader). Wellicht heeft hij nog nuttige tips en ideeën.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:14

_JTM schreef:
_JTM schreef:
Weet iemand hoe het zich met uitwerktijd? Ik heb namelijk nog steeds geen contract getekend... ik weet dat in het contract staat dat ik een maand uitwerktijd heb, maargoed zonder contract moet ik dan áls ik ander werk heb nog een maand uitwerken of ben ik dan in principe direct beschikbaar?

Is er niemand die hier ervaring mee heeft of meer over weet?

Wauw MRI! Dat heb je snel gedaan! Gefeliciteerd! Wat voor functie is het (of heb ik daar overheen gelezen)?

In principe moet je gewoon die maand volmaken. Maar als je vakantiedagen hebt kan je die opnemen ipv uit laten betalen. Zo heb ik nog 6 weken vakantie staan en een maand opzegtermijn. Dus als ik ontslag neem kan ik in overleg direct stoppen...

Edit: Ook als je geen vakantie over hebt is er in mijn ervaring vaak wel iets te regelen trouwens, het is voor een bedrijf nl niet interessant ongemotiveerde mensen vast te houden ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:43

Yeuy, uitnodiging voor een info-bijeenkomst waar ik heb gesolliciteerd voor een opleiding :D
Weer een keer positief nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:44

Net gesolliciteerd bij Albert Zoer *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:55

Yes, hier ook positief nieuws :D volgende week ga ik mijn gewone kleding verruilen voor.... De o.k kleding :D (oké voor 1 dag haha, hij wist direct wie ik was toen ik belde; hij vond het een erg fijn gesprek de vorige keer)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:56

Bonnieaw schreef:
In principe moet je gewoon die maand volmaken. Maar als je vakantiedagen hebt kan je die opnemen ipv uit laten betalen. Zo heb ik nog 6 weken vakantie staan en een maand opzegtermijn. Dus als ik ontslag neem kan ik in overleg direct stoppen...

Edit: Ook als je geen vakantie over hebt is er in mijn ervaring vaak wel iets te regelen trouwens, het is voor een bedrijf nl niet interessant ongemotiveerde mensen vast te houden ;)
[/quote]

Ik snap dat als je een contract getekend hebt je je uitwerkmaand moet volmaken of evt vakantiedagen op kan nemen. Maar hier is het dus zo dat ik GEEN contract heb getekend... heb ik dan alsnog een maand uitwerktijd terwijl ik daar niks over heb afgesproken en/of getekend?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:01

lijkt mij als je geen contract of iets heb getekend wat zwart op wit staat dat je daar niet verplicht aan ben.

zo vanmiddag een salon ingelopen en gelijk een gesprekje gehad
en morgen mag ik gelijk een inimini proefdagje meelopen:)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:02

Vraag me dan meer af waarom je geen contract hebt.
En uberhaupt begonnen bent zonder eerst iets te tekenen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:40

Ik meld me ook. Studeer in Juli af en ben dus rustig begonnen met zoeken. Morgen heb ik een sollicitatiegesprek maar heb dit nog nooit gedaan! Wat neem je allemaal mee naar zoiets? CV? Rapporten die je ooit geschreven hebt voor stages of ? Gaat om HBO functie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:44

Dobel schreef:
Ik meld me ook. Studeer in Juli af en ben dus rustig begonnen met zoeken. Morgen heb ik een sollicitatiegesprek maar heb dit nog nooit gedaan! Wat neem je allemaal mee naar zoiets? CV? Rapporten die je ooit geschreven hebt voor stages of ? Gaat om HBO functie.

CV, cijferlijst en scriptie heb ik mee. Hoewel er nog nooit naar gevraagd is overigens.

Kriel

Ik neem nooit wat mee :+

vuurneon

Kriel schreef:

Jezelf toch wel? :D

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:46

Oke bedankt je hebt het gewoon als back up in je tas Vuurneon?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:49

Yep :) netjes in een mapje uiteraard.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:50

Ik heb Maandag een 0 uren contract gekregen voor de functie parkeercontroleur ( niet het meest gewaardeerde baantje :P ) bij deze baan krijg ik ook nog 2 opleidingen voor Boa (buitengewoon opsporingsambtenaar en HTV (handhaver toezicht en veiligheid ) (als ik natuurlijk mijn best doe :) )
Ik had maandag examen voor het certificaat parkeercontroleur ik heb hier maar 1 dag voor kunnen leren omdat ik er later in gerold ben ( 4 dagen voor examen ) en heb hem met een hele mooie voldoende gehaald net als het rollenspel :D (vandaar dat ik ook een contract heb gekregen )

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:55

In dat geval, _JTM, lijkt het me dat je gewoon kan stoppen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:57

vuurneon schreef:
Kriel schreef:

Jezelf toch wel? :D

en mijn uitstekende humeur :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:57

Ik neem alleen mijn cv mee :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:58

die hebben ze toch al?
Je hebt immers gesolliciteerd

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:00

Jawel, maar voor de zekerheid, heb al wel eens meegemaakt dat bijvoorbeeld een uzb een verouderde versie had gemaild of dat niet alle gesprekpartners hem hadden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:01

Liever er mee verlegen, dan er om verlegen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:05

mijn ervaring is dat ze die vaak vergeten mee te nemen naar de ruimte waar het gesprek is :+
ik heb em dus eigenlijk altijd in 2voud in mn map bij me.
Vind het zelf altijd wel prettig om mn CV als leidraad te hebben als er weer zo'n dodo is die zegt: "zullen we even je CV doorlopen?". De andere versie is voor als zij em niet direct kunnen vinden of nog niet hebben uitgeprint (en alleen digitaal hebben bekeken).

Gister had ik bv gesprek met 4 mensen, waarvan 2 mijn CV nog niet hadden gezien.
1 daarvan heeft het terplekke doorgenomen, de ander heeft alleen 10 minuten erbij gezeten en zitten luisteren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:51

Ik heb m'n cv, getuigschriften en sollbrief bij me..telefoonnummers van referenties en oude salarisstroken..

Vandaag binnen een uur afgewezen.. Te jong :') ook wel een compliment.. -O-

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:04

Das balen..

Ik heb volgende week 3 gesprekken. 2x een eerste gesprek en een 2de gesprek (ik ben 1 vd 2). Daarnaast verwacht ik nog bericht van het bedrijf waar ik al 2x op gesprek ben geweest.