Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:41

Mallootje schreef:
Het blijft inderdaad voor een deel natte vinger werk.. Bovendien kies ik er persoonlijk liever voor om een hele reeks te hebben, dan van elke kleur 1 maat.. Gewoon de 'beste' kleur uitkiezen en daarvan dan alle courante maten nemen, dan kan je nog altijd uitzonderingen bestellen maar zet je er minder toe aan, vind ik.

Idd. Dat is echt altijd de wet van Murphy. Ook met dat kleuren kiezen. Het ene seizoen wilt men blijkbaar alleen blauw, koop je blauw in, wil iedereen alleen roze. -O-
Ik neem dus ook de courante maten in huis

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:44

Ik heb nu ook een actie waarbij met de pagina moet liken en een foto delen. Ik check de delers via het icoon (volgens mij staat iedereen daar tussen, of het nu wel of geen vrienden zijn) bij de foto, en als ik een winnaar heb die door een onschuldige hand wordt gekozen, check ik handmatig of deze ook mijn pagina heeft geliked. Is dit niet het geval, dan kiest de onschuldige hand weer een andere winnaar onder de delers. Ik merk wel dat "delen" makkelijker te checken is dan "liken"

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:45

Mallootje schreef:
Nee, daar staan normaal enkel de shares in van personen met wie je bevriend bent via je persoonlijke pagina. Ik hou dus gewoon de nieuwe likes op de pagina bij en hoop dan dat ze ook gedeeld hebben ;)

Trouwens, er staan ook geen shares in van mensen waar ik wel bevriend mee ben, verwarrend gedoe allemaal.
Heb ook mensen die de foto toevoegen ipv delen... :x

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:47

Wat is je pagina?
Ik wil wel even liken en delen zodat je kan kijken of je mij kan vinden?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:53

Owke Mandy :) ik zie dat je mijn pagina geliked hebt, maar niet dat je hem gedeeld hebt.
Ik kan trouwens wel zien dat het in totaal 13 keer gedeeld is.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:58

Ik zag idd, 12 keer voor ik hem deelde, maar kan er maar een paar zien ivm privacyinstellingen
Hij stond in eerste instantie alleen voor vrienden, heb hem nu aangepast naar openbaar, kan je nu wel zien dat ik hem gedeeld heb?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:59

Duplo schreef:
Ik zag idd, 12 keer voor ik hem deelde, maar kan er maar een paar zien ivm privacyinstellingen
Hij stond in eerste instantie alleen voor vrienden, heb hem nu aangepast naar openbaar, kan je nu wel zien dat ik hem gedeeld heb?

:j

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:01

aah dan weten we iig hoe het komt :P
wel lastig want dan kan je dus idd niet zien wie hem allemaal gedeeld heeft ivm die instellingen -O-

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:06

Met delen van berichten kun je ontzettend veel mensen bereiken. Persoon A heeft 25 vrienden en plaatst een bericht. Dit wordt gedeeld door Vriend 1 (met 50 andere vrienden) en Vriend 2 (met 100 andere vrienden). In totaal bereik je dan dus 175 mensen, 7x meer dan jezelf had kunnen bereiken. Het is dus echt een heel handig systeem.

Als je een zakelijke pagina hebt voor een organisatie en jij bent de beheerder zie je het volgende onder elk bericht dat jij zelf plaatst:

Afbeelding
(heb even snel een printscreen gemaakt van bericht op de pagina van onze showvereniging)

Rechts boven in zie je een papiertje met 6 erachter. Bericht is dus 6x gedeeld en zodra je er op klikt kun je zien wíe er gedeeld heeft.
Je ziet dus ook hoeveel mensen het bericht 'geliked' hebben en eventuele reacties uiteraard. Bij het zetten van een reactie kan je als beheerder er voor kiezen om onder de naam van de organisatie een bericht te plaatsen of onder je eigen naam. (als het gekoppeld is)
Onderaan zie je ook nog staan hoeveel mensen dit bericht echt gezien hebben.

Bovenin de pagina zelf (boven de omslagfoto) staat nog een veld met meer beheerders informatie. Zo kan je bijvoorbeeld je nieuwe likes bekijken, mensen uitnodigen, het RSS-feed en eventule prive berichten naar de pagina.
Ook kun je hier zien hoeveel mensen je bereikt met je facebookpagina. Op dit moment heeft de pagina van onze showvereniging +/- 500 likes maar hebben wij in de afgelopen week bijna 1000 mensen bereikt. Straks zodra ons showseizoen weer begint en er veel foto's op de pagina komen zal dit getal alleen maar oplopen. Vorig jaar hebben we in de weken na diverse shows een continu bereik gehad van 15.000 mensen!!

Voor mijn eigen bedrijf heb ik een tijdje een aparte pagina gehad maar dit werkte absoluut niet voor mij. Mijn marketing loopt niet standaard zeg maar. Januari 2012 had ik geen visitekaartjes meer, een website en een facebook pagina. In de loop van het jaar geen tijd gehad om visitekaartjes bij te bestellen, de website eraf gehaald omdat er alleen oude informatie op stond en ik geen tijd om bij te werken en de facebook pagina verwijderd. Gevolg? Alleen maar meer en meer werk.... Voor mij dus geen haast met die dingen.
Voor de showvereniging hou ik wel de facebook pagina bij en daar werkt het wel heel goed voor. Sinds ik mij daar mee bezig ben gegaan, wordt deze alleen maar populairder. Het is dus heel verschillend of een facebook pagina wel voor iemand werkt en daar kom je alleen maar achter door te proberen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:06

Nee, super stom. Doe nooit meer zon actie...haha.

En ik kan ook niet afgaan op de nieuwe likes, want er zijn ook mensen die mij al langer liken die het bericht hebben gedeeld.

Kaisa: als ik op dat icoontje klik kan ik niet alle 'delers' zien, alleen de mensen die het openbaar hebben gedeeld.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:09

Vreemd ik kan nml bij onze pagina wel zien of mensen hem openbaar hebben gedeeld of prive....

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:11

Het wordt steeds raarder... -O-

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:13

Maar zie je dan ook specifiek wie! hem gedeeld heeft?
Of alleen bijv 15 x gedeeld en als je er op klikt zie je minder namen?

We hebben het net getest, en ze kan mij alleen zien als ik het openbaar deel

Afbeelding

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:48

Dat een bezoeker niet alle gedeelde berichten kan bekijken kan ik begrijpen, maar als beheerder moet je kunnen zien wie je bericht heeft gedeeld. Het is bij mij nog nooit opgevallen dat ik gedeelde berichten niet kon zien. Misschien dat het toeval is dat iedereen hem altijd als openbaar/vrienden heeft gedeeld, misschien ook niet.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:57

Diezelfde tekst zie ik ook staan als ik op mijn eigen bedrijfspagina bij de gedeelde items kijk

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:20

En als je dan de prijs verloot onder degenen die je pagina liken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:23

Mijn ervaring is dat je lang niet alle likers/delers kan achterhalen ivm de privacyinstellingen. Wat ik dus doe, is niet een prijs verloten onder de delers, maar onder iedereen die mijn pagina heeft ge-liked. Zo maken ook je "oude fans" elke keer weer kans op een prijs. Ik heb dan ook maar heel erg weinig afhakers, omdat iedere keer dat ik er weer 100 likes bij heb, mensen weer opnieuw in de loting meegaan.

Ik moet wel zeggen dat sommige mensen ook echt niet kunnen lezen, die liken dan het berichten ipv mijn pagina...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:28

Maar dan kan je het delen dus eigenlijk niet opnemen in je actievoorwaarden?

Wel lastig om dit te verloten onder ál je likers, want ik denk dat een heel aantal niet zit te wachten op een loveshoot (die zijn namelijk vrijgezel bijv.)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:44

Houd iedereen er wel rekening mee dat dit soort acties officieel ook niet mogen van FB?
Het gebeurt vaak genoeg maar het kan dus gebeuren dat je zelfs gebanned word door FB.

Hier net een berichtje gehad via via dat ik even contact op moet nemen met een columnist van een veel bekeken motor website (olie.pei.l.nl) Hopen dat daar wat uitkomt, extra publiciteit is altijd mooi :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:10

Yucca, degene die er niet op zitten te wachten kunnen het dan weggeven of ze claimen hun prijs niet en dat is dan voor jou een gelukje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:11

Of je kan ze vragen om een comment onder de originele foto op jouw pagina achter te laten, wanneer ze in aanmerking willen komen voor de prijs.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:41

Je kunt mensen toch vragen om 't bericht OPENBAAR te delen? Dan kan iedereen 't zien. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:19

Ik dacht gisteravond dat ik een hartaanval zou krijgen.. Onze jobstudent die we hadden aangeworven voor de zondagen, zegt 2 weken op voorhand af.. Ik dacht nu iemand net en betrouwbaars gevonden te hebben, niet dus..
Kan nu op zoek naar iemand anders, dat wordt nog fun.. Not!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:27

Owwww Mallootje, dat is echt DRAMA! En nu mag je weer tijd besteden aan een stoet sollicitanten. Ik voel echt met je mee... Vond het ook al zo bagger om mijn paard te verkopen, dan moet je ook zo' n vleeskeuring doen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:33

Ik heb ook zo'n zelfde actie, dat ze de pagina moeten liken en een afbeelding moeten delen.
Ik heb nu twee acties lopen :D. Één bij 75 likes en 250 zodat het spannend blijft.