Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zuske schreef:Britt schreef:Ik zet bij HBO afgestudeerd in op €2000-2200,-. Voor MBO zou ik geloof ik €1800-2000,- gaan zitten, gezien je ervaring. Dit is wat ik iig zie in vacatures etc.
Nou, hier komt binnenkort een stevige dierenartsrekening binnen, dus voor mij zou vast werk nu wel fijn worden
En voor WO?
Serendip90 schreef:Ik heb een WO - bachelor, heb 3 jaar werkervaring en als je dan iets administratiefs gaat doen dan kun je dat vragen... 2000-2200,-
De markt ligt redelijk plat, jaren geleden waren dat leuke startsalarisjes, nu zie je hier in de omgeving dat afgeronde HBO-studie rond de 1800 zit, MBO rond de 1600-1700 zelfs.... Tenminste, was bij mijn vorige baan zo...
(accountancy... heb ik het dan over...) Ben gaan solliciteren en dan hoor je vaak dat dit ook echt normaal is. (Ok, bij de grotere kantoren ligt het wat hoger, maar daar verwachten ze ook dat je veel meer uren maakt) is natuurlijk een afweging
Falona schreef:Ow fijn, ik mag vandaag ook, niet dat ik het idee heb dat ik daar veel wijzer van ga worden. Mijn ervaring met uitzendbureau's is dat ze over het algemeen toch een ander soort vacature aanbieden dan wat interessant voor mij is en ik vind het te vroeg om daar genoegen mee te nemen.
anneliesdj schreef:batje schreef:Ja, helemaal omdat ik wegens de kids part time moet werken en een gat in mijn cv heb van 4 jaar.
Same here!
Hoe los jij dat op? Ik krijg daar ook wat aparte reactie op van uitzendbureau's.
Ik heb nu bij burgerlijke staat 'gehuwd met kinderen' gezet en als ik op een 'serieuzere' vacature reageer zet ik ook in de brief dat ik vanwege kinderen en plichtsgevoel dus een tijdje niet gewerkt heb maar nu graag weer aan de slag wil.
Falona schreef:Ik mag straks om 15u. Ben nog aan het dubben hoe ik daar ga komen, het UWV zit hier midden in de stad dus dat word betaald parkeren als ik de auto pak en voor de fiets is het eigenlijk net te ver. Zeker als ik representatief over moet komen.
batje schreef:Ik heb vooral heel duidelijk gemaakt dat het stoppen met werken een heel bewuste keuze is waar ik nog steeds achter sta. Dat ik het belangrijk vind om mijn kinderen een goede start te geven, maar dat ik, nu ze naar school/voorschool gaan, sta te popelen om weer aan de slag te gaan. Vooral het feit dat je niet zozeer werkloos bent, maar echt bewust weer fris de arbeidsmarkt op gaat, leek wel aan te komen. Je moet ook proberen het zelf positief te zien... ik ben in de tijd thuis enorm gegroeid. Ik ben veel onzelfzuchtiger geworden, zorgzamer en gewend om met minder slaap ook te functionerenAls je het zelf ook als een tekortkoming ziet zal je toekomstige werkgever je daar ook eerder op afwijzen..
Maar part time werk vinden is gewoon nóg lastiger dan fulltime.. Ik wilde ook graag 24 uur werken, maar het was al heel snel duidelijk dat dat gewoon niet gaat lukken. Heb nu dus een functie voor 32u.