't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen09

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:41

Thanks voor het meedenken. Had 'm net de deur uit gedaan met als indicatie 2100 euro. Ben benieuwd! :)

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:34

Zo ik ben een tijdje niet op bokt geweest, zal zo even bijlezen! Ben wel benieuwd naar de vorderingen bij iedereen!

Ik ben zo zenuwachtig! Ik ben laatst benaderd via nationalevacaturebank voor een super interessante baan, ik heb maandag mijn brief en cv (in het engels..) opgestuurd en kreeg gisteren al een reactie dat ik vandaag assessment moest maken! Ben er net mee klaar, maar ben nu zo zenuwachtig! Ik heb er wel een goed gevoel over, maar andere assessments waren vaak op locatie en in het Nederlands, deze was online en in het Engels. Ik hoop dat ze me uitnodigen op gesprek, maar tot nu toe hebben ze wel snel gereageerd, ik hoop dat dat een goed teken is! Van een traineeship waar ik op had gesolliciteerd, heb ik helemaal niets gehoord... Misschien toch maar even bellen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:08

Ik zet bij HBO afgestudeerd in op €2000-2200,-. Voor MBO zou ik geloof ik €1800-2000,- gaan zitten, gezien je ervaring. Dit is wat ik iig zie in vacatures etc.

Nou, hier komt binnenkort een stevige dierenartsrekening binnen, dus voor mij zou vast werk nu wel fijn worden :Y)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:12

Britt schreef:
Ik zet bij HBO afgestudeerd in op €2000-2200,-. Voor MBO zou ik geloof ik €1800-2000,- gaan zitten, gezien je ervaring. Dit is wat ik iig zie in vacatures etc.

Nou, hier komt binnenkort een stevige dierenartsrekening binnen, dus voor mij zou vast werk nu wel fijn worden :Y)

En voor WO?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:54

de hierboven genoemde salarissen voor mbo niveau, voor hoeveel uur per week is dat en is dat bruto of netto?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:10

Dat zijn bruto salarissen (wanneer je solliciteert wordt er over het algemeen over bruto salarissen gesproken) en heeft betrekking op een fulltime aanstelling zoals waar Gwen om vraagt.
Overigens is de ene MBO opleiding de andere niet. De hoogte van je salaris is ook grootendeels afhankelijk van je branche en vakgebied.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:48

ik mag vandaag weer gaan speeddate bij het uwv... voor de 2e keer...hopen dat ik dit keer niet zo snel afgewimpelt wordt....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:08

Ow fijn, ik mag vandaag ook, niet dat ik het idee heb dat ik daar veel wijzer van ga worden. Mijn ervaring met uitzendbureau's is dat ze over het algemeen toch een ander soort vacature aanbieden dan wat interessant voor mij is en ik vind het te vroeg om daar genoegen mee te nemen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:03

zuske schreef:
Britt schreef:

En voor WO?

Ik heb een WO - bachelor, heb 3 jaar werkervaring en als je dan iets administratiefs gaat doen dan kun je dat vragen... 2000-2200,-

De markt ligt redelijk plat, jaren geleden waren dat leuke startsalarisjes, nu zie je hier in de omgeving dat afgeronde HBO-studie rond de 1800 zit, MBO rond de 1600-1700 zelfs.... Tenminste, was bij mijn vorige baan zo...

(accountancy... heb ik het dan over...) Ben gaan solliciteren en dan hoor je vaak dat dit ook echt normaal is. (Ok, bij de grotere kantoren ligt het wat hoger, maar daar verwachten ze ook dat je veel meer uren maakt) is natuurlijk een afweging :))

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:09

Ik ben aangenomen bij V&D :D Net gebeld moet morgen contract tekenen en maandag start de 3 daagse cursus al :D Het is eerst voor 4/5 weken daarna kunnen ze je eventueel nog intern ergens anders op plaatsen. Ben heel erg blij dat ik vorlopig weer iets heb :)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:15

Gefeliciteerd! :D heel fijn dat je even iets hebt joh! :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:42

Lekker toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:42

Serendip90 schreef:
Ik heb een WO - bachelor, heb 3 jaar werkervaring en als je dan iets administratiefs gaat doen dan kun je dat vragen... 2000-2200,-

De markt ligt redelijk plat, jaren geleden waren dat leuke startsalarisjes, nu zie je hier in de omgeving dat afgeronde HBO-studie rond de 1800 zit, MBO rond de 1600-1700 zelfs.... Tenminste, was bij mijn vorige baan zo...

(accountancy... heb ik het dan over...) Ben gaan solliciteren en dan hoor je vaak dat dit ook echt normaal is. (Ok, bij de grotere kantoren ligt het wat hoger, maar daar verwachten ze ook dat je veel meer uren maakt) is natuurlijk een afweging :))

Dat is ook mijn ervaring (helaas).

Edit, BlonD, gefeliciteerd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:46

V&D is leuk, gefeliciteerd!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:21

Falona schreef:
Ow fijn, ik mag vandaag ook, niet dat ik het idee heb dat ik daar veel wijzer van ga worden. Mijn ervaring met uitzendbureau's is dat ze over het algemeen toch een ander soort vacature aanbieden dan wat interessant voor mij is en ik vind het te vroeg om daar genoegen mee te nemen.

Ben er ook weer niet wijzer van geworden helaas..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:24

Ik mag straks om 15u. Ben nog aan het dubben hoe ik daar ga komen, het UWV zit hier midden in de stad dus dat word betaald parkeren als ik de auto pak en voor de fiets is het eigenlijk net te ver. Zeker als ik representatief over moet komen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:31

anneliesdj schreef:
batje schreef:
Ja, helemaal omdat ik wegens de kids part time moet werken en een gat in mijn cv heb van 4 jaar.

Same here!
Hoe los jij dat op? Ik krijg daar ook wat aparte reactie op van uitzendbureau's.
Ik heb nu bij burgerlijke staat 'gehuwd met kinderen' gezet en als ik op een 'serieuzere' vacature reageer zet ik ook in de brief dat ik vanwege kinderen en plichtsgevoel dus een tijdje niet gewerkt heb maar nu graag weer aan de slag wil.

Ik heb vooral heel duidelijk gemaakt dat het stoppen met werken een heel bewuste keuze is waar ik nog steeds achter sta. Dat ik het belangrijk vind om mijn kinderen een goede start te geven, maar dat ik, nu ze naar school/voorschool gaan, sta te popelen om weer aan de slag te gaan. Vooral het feit dat je niet zozeer werkloos bent, maar echt bewust weer fris de arbeidsmarkt op gaat, leek wel aan te komen. Je moet ook proberen het zelf positief te zien... ik ben in de tijd thuis enorm gegroeid. Ik ben veel onzelfzuchtiger geworden, zorgzamer en gewend om met minder slaap ook te functioneren ;) Als je het zelf ook als een tekortkoming ziet zal je toekomstige werkgever je daar ook eerder op afwijzen..
Maar part time werk vinden is gewoon nóg lastiger dan fulltime.. Ik wilde ook graag 24 uur werken, maar het was al heel snel duidelijk dat dat gewoon niet gaat lukken. Heb nu dus een functie voor 32u.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:32

Hoe doen jullie het met vacatures die niet helemaal bij je passen maar die je wel aanspreken?
Bijv opleiding loop ik vaak op vast. Ik heb geen administratieve opleiding (wel MBO - 2 - Horeca), maar door de jaren heen wel administratieve ervaring. (ik werk al járen niet meer in de horeca, doe bij mijn huidige baan ook de facturatie etc)...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:56

Falona schreef:
Ik mag straks om 15u. Ben nog aan het dubben hoe ik daar ga komen, het UWV zit hier midden in de stad dus dat word betaald parkeren als ik de auto pak en voor de fiets is het eigenlijk net te ver. Zeker als ik representatief over moet komen.

Wat verder weg parkeren en stukje lopen? Of is dat geen optie?

Eigenlijk best onpraktisch dat het UWV vaak midden in de stad zit :')

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:17

weet je wat nog onpraktischer is dat ze je uitnodigen op de dag dat de kermis begint in dezelfde straat! Dat had ik vorige keer!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:26

Vorige week bij het uzb geweest voor een leuke vacature, waarna ze me hebben voorgesteld. Verwachting was dat ik vrijdag al wel wat zou horen, maar dinsdag helaas nog niets gehoord.
Ze hadden wel van het bedrijf een eerste terugkoppeling gehad dat mijn cv er positief uit zag en dat ze nog met de ''rest'' moest overleggen, maar die waren niet aanwezig. Hopelijk morgen dat ik dan een terugkoppeling krijg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:36

Ik ben nu even allemaal sites aan het afgaan waar ze mensen zoeken, maar meestal zoeken ze of iemand met ervaring of met een bepaalde opleiding... Als ik in een week geen baan heb, dan zal ik voorlopig helemaal niets meer kunnen doen :7 (internet word er af gehaald en hierdoor kan ik dus geen shoots meer afspreken etc)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:57

Oe, leuke vacature in de krant. Wel met een maar.... Zit een stuk logistieke planning bij, en daar heb ik geen ervaring mee...

Hmmz, twijfel....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:35

gewoon schrijven Stef, dat stukje planning is te leren en als de baan verder erg aanspreekt en ook bij je ervaring past , gewoon een gruwelijk enthousiaste brief schrijven

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:05

batje schreef:
Ik heb vooral heel duidelijk gemaakt dat het stoppen met werken een heel bewuste keuze is waar ik nog steeds achter sta. Dat ik het belangrijk vind om mijn kinderen een goede start te geven, maar dat ik, nu ze naar school/voorschool gaan, sta te popelen om weer aan de slag te gaan. Vooral het feit dat je niet zozeer werkloos bent, maar echt bewust weer fris de arbeidsmarkt op gaat, leek wel aan te komen. Je moet ook proberen het zelf positief te zien... ik ben in de tijd thuis enorm gegroeid. Ik ben veel onzelfzuchtiger geworden, zorgzamer en gewend om met minder slaap ook te functioneren ;) Als je het zelf ook als een tekortkoming ziet zal je toekomstige werkgever je daar ook eerder op afwijzen..
Maar part time werk vinden is gewoon nóg lastiger dan fulltime.. Ik wilde ook graag 24 uur werken, maar het was al heel snel duidelijk dat dat gewoon niet gaat lukken. Heb nu dus een functie voor 32u.

Zo is het bij mij ook wel hoor, ik heb de afgelopen jaren wel af en toe een tijdelijk baantje gehad maar bewust niet teveel omdat ik geen jonge kinderen 4 of 5 dagen in de week naar de dagopvang wil brengen.
De jongste is nu 2 en gaat 2 dagdelen PS en dat zou ik wel willen omwisselen voor een of 2 dagen dagopvang.
Maar liefste wil ik flexibel werk waarbij per week/maand de uren worden ingedeeld zodat ik dat kan combineren met de werktijden van mijn man, die werkt ploegen dus is ook vaak overdag thuis.

Wbt solliciteren op functie's die niet passen qua werkervaring of opleiding maar wel je intresse wekken: ik doe dan net of ik gek ben en stuur er gewoon een goed gemotiveerde brief bij, nee heb je, ja kun je krijgen.

Zo heb ik vanmiddag een sollicitatie weg gedaan voor filiaalleider bij ALDI :')
Ik heb wel veel affiniteit met verkoop en commercieel werk maar geen relevante werkervaring of diploma's.
Maar in de vacature staat heel duidelijk: Maar ook als u onervaren bent in onze branche, kan deze functie voor u een uitdaging zijn. Zeker als u beschikt over een natuurlijk organisatietalent en doorzettingsvermogen.
Wie ben ik dan om daar moeilijk over te doen? :')