't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:24

Zo, tijdje niets gepost hier. Was druk bezig om bij een kennis een administratieve stage te lopen, stond wel leuk op mijn cv denk ik :) . Nu maar hopen dat dat echt zo blijkt te zijn.

Degene die werk gevonden hebben: gefeliciteerd!

@ Cer: kogel door de kerk?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:33

Tis weer bagger met vacatures.... :\
Dan staat er ergens Havo maar in de vacature zelf staat weer dat ze een afgeronde MBO willen. :roll:

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:36

Ik heb vorige week op heel veel vacatures gesolliciteerd en ben net gebeld door een uitzendbureau dat ik deze week op gesprek mag komen bij een werkgever. Ben benieuwd :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:39

Succes!

Bella: Balen zeg... -O- Naja misschien werkt werkervaring zwaarder? Dat heb je toch wel?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:40

Jij al een huisje gevonden Winged eigenlijk?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:42

Het is inderdaad bagger....Heb er meerdere openstaan, bij een weet ik dat het tot einde deze week duurt maar van de rest had ik toch al wel wat verwacht.
Online UZB's die gewoon niet eens reageren na een sollicitatie, wat verwacht je dan?
BÁH...

En een sollicitatie die ruim een maand open heeft gestaan, 30 april gesloten is en ik heb nog niks gehoord.
Vind dat altijd zo vervelend, of het is helemaal niks of ze doen eerst de afwijzingen. Maar ga daar misschien vandaag maar eens achteraanbellen....

Ga wel bij de jumbo solliciteren vandaag...zoeken ze nog iemand achter de kassa voor 12 uur per week...inmiddels alles beter dan niets :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:43

Winged schreef:
Succes!

Bella: Balen zeg... -O- Naja misschien werkt werkervaring zwaarder? Dat heb je toch wel?

Niet in de branche die ze vroegen. :+
Heb nu 4 vacatures openstaan...voldoe nergens 100% aan de eisen maar ja, ik moet toch wat...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:46

Ja Lolleke ik snap helemaal wat je bedoelt. Mijn grootste frustratie met uitzendbureaus en detacheerders is dat ze niet eerlijk zijn. Solliciteer je op een vacature waar bij staat 'voor vast' kom je op gesprek hoor je dat het een functie voor tot aan de zomervakantie is.
Of je solliciteert op een leuke functie voor commercieel medewerker, wordt uitgenodigd op gesprek, en als je daar komt blijkt dat ze eigenlijk iemand zoeken voor achter de balie en het rondbrengen van koffie. Sja en daar ben je dan te hoog geschoold voor maar of ze wel je gegevens mogen bewaren voor in hun klantenbestand... pffff

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:46

PPPeet schreef:
Jij al een huisje gevonden Winged eigenlijk?

Jaaa *\o/* Ik ga naar Wehl als het goed is. Hoop deze week contract te tekenen en de sleutel te krijgen :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:47

Lees nog steeds mee hoor :o

Maar gaan jullie ook zelf bij bedrijven naar binnen en vragen of er vacatures zijn?
Neem een cv mee en laat die achter.

Heb al verschillende mensen gesproken die zo aan een baan zijn gekomen.

Mijn vriend heeft het laatst ook gedaan en erg veel leuke reacties! Mensen zien al direct een gezicht en deze mensen onthouden ze wel.
Het is dat ie al een baan heeft, hij is maar 3 dagen werkloos geweest, maar werd laatst gebeld door een bedrijf of hij nog beschikbaar was nav zijn cv die hij achter had gelaten.

Ik heb het ook gedaan in het verleden, eerste x is het engste, maar doordat je zulke leuke reacties krijgt, heb je een steun in de rug en ga je al haast fluitend naar de volgende :Y)

Mijn vriend zocht btw magazijnwerk/ heftruck.
Ik was vooral op zoek of naar een baan op kantoor, administratie oid of op de vrachtwagen.

Succes allemaal!
Ik blijf voor jullie kijken!

edit, typo :o
Laatst bijgewerkt door kaatje77 op 07-05-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:47

Gefeliciteed! Spannend allemaal hoor :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:50

Hoi Kaatje. Ik ben het even kwijt maar heb jij nou inmiddels wel een baan of ook nog op zoek? :)

De tip van je vriend heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik denk bij het versturen van open sollicitaties via bijvoorbeelde mail al als ik op verzenden heb gedrukt "ze zullen wel denken, daar heb je er weer één".... :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:55

PPPeet schreef:
Ik denk bij het versturen van open sollicitaties via bijvoorbeelde mail al als ik op verzenden heb gedrukt "ze zullen wel denken, daar heb je er weer één".... :o

Ja, maar niet geschoten is altijd mis.

Bovendien: Crisis... Misschien is gewoon binnenlopen geen gek idee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:58

Kom dan wel representatief binnen lopen.
Hier kwam er eentje, petje op, afgezakte broek.. zag er niet uit.
Die vergeet je ook niet snel maar helaas heeft deze ook geen kans.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:00

Ik ben per 1 mei in vaste dienst gekomen na 7 maand via een detacheringsbureau te zijn ingezet. Was er voor inval tijdens zwangerschapsverlof, deed beter mijn werk dan haar, dus haar contract werd niet verlengd :o Ik kreeg het goede nieuws op 31 december te horen, ik moest stoppen met solliciteren, want ze wouden me erg graag in dienst nemen. :')
Wat er wel bijkwam, ik werd zelf zwanger in januari en heb het ze vrij snel verteld, maar was wel bang dat ze me daarom toch niet aan zouden nemen, maar het tegenovergestelde is gebeurt! Ben héél blij dat het zo gelopen is, maar toen ik daadwerkelijk eind april mijn papieren had getekend kon ik pas gerustgesteld zijn, je weet het tegenwoordig niet meer ;)

Qua langsgaan bij bedrijven: Ga voor jezelf na of je er wilt werken, dan straal je al iets positiefs uit ;)
Gewoon naar binnen lopen en vragen of er iemand aanwezig is van personeelszaken.
Vaak is het ijs al gebroken en gaat een gesprek vanzelf :j

Mando :oo dat méén je niet....slecht van die persoon.
Nee, je moet wel gekleed naar de functie die je graag in wil vullen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:01

ruitje schreef:
Zo, tijdje niets gepost hier. Was druk bezig om bij een kennis een administratieve stage te lopen, stond wel leuk op mijn cv denk ik :) . Nu maar hopen dat dat echt zo blijkt te zijn.

Leuk!

ruitje schreef:
@ Cer: kogel door de kerk?

dat nog niet, maar ik zie steeds somberdere gezichten.. :n
En dan is er nog het probleem van het niet op kunnen zeggen van een jaarcontract.. Nou ja, als ik een leuke vacature zie, reageer ik. Niet geschoten is altijd mis, en dan zie ik wel wat er gebeurd. De kans dat ik ergens op gesprek mag komen is toch al heel klein

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:13

Winged, volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd met je aankomende huisje dus bij deze alsnog!
Gefeliciteerd!!

kaatje, gefeliciteerd! Zo heb ik mijn bijbaan van 2 maanden een jaar vol kunnen houden, ze konden me toch iedere keer net niet missen :) helaas werd ik uiteindelijk toch echt te veel, en ze zaten vast aan contracten :+

Die tip van het langsgaan is inderdaad wel een goede, je laat zien dat je echt op zoek bent. Het heeft in ieder geval veel pro's vergeleken met een mailtje. Maar dat heeft bellen boven e-mail verkeer vaak al.

En @cer, groot gelijk, gewoon door blijven gaan. Ooit komt er vanzelf iets :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:22

Cer idd gewoon verder blijven kijken hoor, niet op die ene gaan wachten, dan maak je het alleen maar moeilijker mee als je toch ineens op straat komt te staan ;)

Bellen deed ik standaard als ik ging solliciteren, dan kun je al beginnen met :
Beste...

Naar aanleiding van ons telefoongesprek hedenochtend solliciteer ik ........bladiabladiebla..... :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:27

Cer schreef:
En dan is er nog het probleem van het niet op kunnen zeggen van een jaarcontract.. Nou ja, als ik een leuke vacature zie, reageer ik. Niet geschoten is altijd mis, en dan zie ik wel wat er gebeurd. De kans dat ik ergens op gesprek mag komen is toch al heel klein

Ik heb een contract van 9 maanden. 1 is daar ondertussen al weer van voorbij. Maar ik blijf de vacaturesites wel in de gaten houden. Heb ik in de laatste 2 a 3 maanden geen zekerheid of ik zou kunnen blijven, dan ga ik vanaf dan weer echt actief zoeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:29

Ja ik heb een jaarcontract, lopend tot februari volgend jaar. Maar de zaken gaan hier slecht en het risico dat het bedrijf stopt, zit erin (en zo leuk vind ik het hier nou ook weer niet :n ) .

Maar als ik voor het einde van mn contract een andere baan zou vinden, is er ook nog een zeer grote kans aanwezig dat ik die baan niet aan kan nemen, omdat ik mn jaarcontract niet op mag zeggen -O-

Nou ja, wie dan leeft, dan zorgt...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:34

Cer schreef:
Ja ik heb een jaarcontract, lopend tot februari volgend jaar. Maar de zaken gaan hier slecht en het risico dat het bedrijf stopt, zit erin (en zo leuk vind ik het hier nou ook weer niet :n ) .

Maar als ik voor het einde van mn contract een andere baan zou vinden, is er ook nog een zeer grote kans aanwezig dat ik die baan niet aan kan nemen, omdat ik mn jaarcontract niet op mag zeggen -O-

Nou ja, wie dan leeft, dan zorgt...

Even kijken hoe het wettelijk in elkaar steekt. Volgens mij heb je verplicht 1 maand opzegtermijn, maar verder.... Mocht je dus wat vinden kun je altijd terugvallen op de wet.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:51

Gefeliciteerd Kaatje, je wordt dus zeker gewaardeerd daar! Top zeg.
Winged een huis in de buurt gevonden!

Ik heb vorige week donderdag zelf achter mijn sollicitatie aangebeld (2e gesprek gehad) maar ze willen nog een 3e gesprek met 2 kandidaten met wederom een opdracht. Dus ik mag weer aantreden. Maar leuke baan, leuk team zo op het oog, dus ik ga er weer voor :D

Verder beetje genetwerkt en een afspraak gehad met een architect over marcom dingen voor hun bureau, maar ik wil liever geen ZZP-er zijn :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:58

Thanx Saskia.
Welk soort opdracht krijg je dan precies?

Mijn zwager zou ook ergens een goed baan krijgen als chef-kok, moest hij 10 menukaarten aanleveren met verschillende gerechten, dus hij bloed zweet en tranen om alles binnen een week aan te leveren, kreeg hij te horen: ja heel mooi, maar je bent te duur :oo
Daar trapt hij dus niet weer in :n
Gelukkig is hij deze week ook weer begonnen, bah, nooit leuk als je thuis zit :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:59

kaatje77 schreef:
Thanx Saskia.
Welk soort opdracht krijg je dan precies?

Mijn zwager zou ook ergens een goed baan krijgen als chef-kok, moest hij 10 menukaarten aanleveren met verschillende gerechten, dus hij bloed zweet en tranen om alles binnen een week aan te leveren, kreeg hij te horen: ja heel mooi, maar je bent te duur :oo
Daar trapt hij dus niet weer in :n
Gelukkig is hij deze week ook weer begonnen, bah, nooit leuk als je thuis zit :n

Oehh dat is klóte zeg. En dan nemen zij zeker die kaart zo over? :n sommige bedrijven...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:00

Ja, helaas wel.... echt triest, hij was zo gepassioneerd bezig, kreeg gewoon meelij toen ik het hoorde ;(