Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:50

Mazzel :P

De douane pikt sommige pakketten er uit , andere gaan gewoon door.

Vroeger gingen ze wel veel vaker door dan nu....zeker als de zending door de afzender aangemerkt is als een economische / handels-zending dan wordt hij er snel uitgepakt en die gaat dan door de invoer-molen heen.

Ik heb vorige week nog een pakket ontvangen waar ik geen cent extra voor hoefde te betalen , had dat echt niet meer verwacht +:)+

Was ook geen superdure hoor , tegen de 200 USD.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:57

Meld zich ook!
Hoe kom ik op de lijst?

Ik moet nog steeds bezig met het bouwen van een website, maar iedere keer komt er weer wat tussen, van pc die chrashed tot geen geschikte software of een website die ineens raar doet.
Eerst maar eens wat clinic op gaan zetten en data's uitzoeken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:27

Als er een nieuw topic wordt geopend worden de active deelnemers aan dit topic erin vermeld Annebe.

Hallo en wat doet u?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:39

We moeten wat sneller gaan praten zodat we snel een nieuw topic krijgen dus ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:42

Waar hebben jullie je visitekaartjes laten regelen?
VistaPrint is lang niet zo goedkoop als ze doen voor doen btw ;(
Ben je al gemiddeld rond de 150 euries kwijt....

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:54

Dat ben ik nog niet kwijtgeraakt aan visitekaartjes daar, hoor. Ik weet niet hoeveel je er besteld maar er zijn veel acties met gratis of een aantrekkelijke aanbieding. Even goed uitzoeken bij Vistaprint, daar is van alles voor niets met alleen verzendkosten te betalen. Succes.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:18

Dat heb ik ook nog nooit betaald bij vistaprint voor kaartjes. Ze hebben een actie van 500 kaartjes voor € 5,-. Dan heb je wel weg basic. En de verzendkosten komen daar nog bij. Je moet gewoon de goedkoopste verzendwijze kiezen. Vaak is de verzendtermijn korter.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:56

Oja, nog welkom aan alle nieuwelingen in het topic! Dat was ik even vergeten :D

@Pmarena: Mijn pakket zal inc. verzendkosten ook op iets van 200 US Dollars komen. Wellicht heb ik mazzel ;) Maar laat ik idd maar met de duurste optie rekening houden!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:11

PaysBas schreef:

Hoeveel visitekaartjes wil je hebben, misschien kan ik wat voor je betekenen ;) Mijn leverancier levert ontzettend goede kwaliteit. :j

Van vistaprint heb ik nu verschillende voorbeelden gezien en er zit té vaak een kleurverschil in dezelfde productbestelling....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:15

Paan, dat betekent toch wel dat je die webshopfolders zelf moet verspreiden?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:24

Drukwerkdeal is ook goedkoop met goede kwaliteit :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:47

Alle nieuwe ondernemrs welkom hier!

Je moet die folder inderdaad zelf verspreiden maar dat is geen enkel probleem. Ik heb mijn nichtjes al ingeschakeld die gaan e.e.a uitdelen, verder op markten uitdelen en mijn schoonzus wil vast ook wel een paar in haar kapsalon leggen. En het hoeft ook niet in 1 week verspreid te worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:52

Welkom inderdaad :)

Zeg webshop-mensen.... als een klant bij jullie inlogt. En spullen in het winkelwagentje legt. Vervolgens uitlogt en een dag of week later weer eens op de site komt en inlogt. Zitten de spullen dan nog in het winkelwagentje ?

En vooral ook : stel deze klant legt via browser A (zeg , Google Chrome) een artikel in het winkelmandje.
En logt vervolgens in via browser B (zeg , Explorer) , komt hetzelfde winkelwagentje dan bovendrijven ?

Bij mij valt het op dat je in de verschillende browsers tegelijkertijd 2 totaal verschillende winkelwagentjes kunt vullen....en ze weten van elkaars bestaan blijkbaar niks af !

Ik vind dat raar.

Ik dacht altijd dat de website de status van het account onthield en dat dan weergaf als het opgevraagd werd. Maar blijkbaar onthoudt de browser het :?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:55

Ik weet wel dat mijn webshop onthoudt wat er in het mandje zit, ook als je pas een paar dagen later weer inlogt. Eigenlijk ben ik er vanuit gegaan, dat ongeacht op welke browser je jezelf aanmeld, dit gewoon bewaart blijft. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit nooit getest heb... Aan de andere kant, het maakt ook niets uit, het gaat pas van mijn voorraad af op het moment dat iemand het heeft afgerekend. Het zou wel irritant zijn als zo'n product dat "on hold" staat in zo'n mandje, niet meer te bestellen zou zijn voor een andere klant die het misschien wel gelijk af wil rekenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:03

Bij mij gaat het van mijn voorraad af zodra iemand echt de bestelling verstuurd / bevestigd heeft , dat vind ik ook wel een fijn moment eigenlijk :)

Maar ik zit samen met Soraya te tobben met m'n nieuwe website op het moment en zij kon 1 artikel niet in het winkelwagentje leggen. Heb ik haar account gekaapt en bij mij ging het wel gewoon als een speer :')

Nu blijkt dat het artikel in Explorer NIET in het winkelwagentje wil....en in Google Chrome wel gewoon.
Toen bleek toevallig dat de andere browser het al gevulde winkelwagentje niet "ziet" , ik vind het echt maf.

Zit iemand misschien op zijn werk (in de pauze O:) ) een hele bestelling in je shop te plaatsen....maar kan die even niet afwerken. Gaat een paar uur later thuis achter de eigen laptop zitten , logt in (via toevallig een andere browser)..... winkelwagentje weg _-:( En klant ook als je pech hebt want die heeft er dan misschien meteen de zakken van vol :P

Het gekke is ook dat ik voor elk product de voorraadaantallen heb ingevuld.
Alles op dezelfde manier. En bij sommige artikelen geeft de website het goed weer , bij ander artikelen zegt de lomperik dat de varianten van dat artikel (kleur / maat) niet op voorraad zijn...terwijl dat onzin is want het systeem weet eigenlijk dondersgoed dat ze dat wèl zijn.

Maargoed , in dat geval kan een Explorer-klant dus geen spullen in het winkelwagentje leggen...en dus ook niet bestellen. EN de klant denkt (dus onterecht) dat het niet op voorraad is... zucht.

Wat een getrut toch met die site , pfffft. Hoop dat de wijze man uit het oosten dit nog kan fixen voor maandag...want ik wil nu echt wel eens online zachtjes aan -O-

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:15

Dat is ook toevallig, ik zat net achter de schermen op mijn site te neuzen waar alle bezoekers zich bevonden.

Effe ingelogd en wat in winkelwagen gelegd. Blijkbaar lag dat er al in, dus ja, het wordt onthouden.
Leg er nu wat anders in, ga vervolgens uitloggen.
Open uhm....chrome doe maar.
Heb daar ingelogd, zelfde artikel zit in mijn mandje.
Log ook nog effe in op Opera, jep ook in mandje.
Zou nog verder kunnen checken, maar denk dat dat allemaal het zelfde is?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:22

Ik denk niet dat je veel klanten verliest als ze ontdekken dat de spulletje niet meer in het mandje zitten. Ze zullen misschien wel even diep zuchten!

Waar je meer klanten/bestellingen mee verliest; is dat mensen wel willen bestellen maar de spullen niet in het mandje krijgen omdat er zogenaamd geen voorraad is.

Ik denk toch nog even geduld hebben.. of op de voorpagina zetten dat er problemen zijn voor de Explorer klanten maar dat bestellen bij wederverkopers wel mogelijk is :)*
(oliebol, heb ik ook niks aan, want ik kan nu ook niet bij jouw bestellen -:(- )

Dus bij Holly, maakt het niet uit, via welke browser je besteld? Waar je is site gebouwd?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:26

Nee maakt niets uit. ALs ik iets in het mandje stop, zit het er ook in als ik inlog via een andere browser.
Ik heb voor oscommerce gekozen en dat verbouwd.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:40

PaysBas schreef:

Huh? Ik heb het ook via visaprint maar voor 1500 kaartjes waren wij 80 Euro kwijt..

Of wil jij misschien hoog glans, dubbel gedrukt, etc etc?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:43

Ik ben op dit moment bezig aan iets nieuws, met een nieuwe internetsite. Ik vroeg mij af of jullie misschien jullie mening wilde geven over 1 a 2 weken? Of mag dat niet via bokt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:01

holly schreef:
Nee maakt niets uit. ALs ik iets in het mandje stop, zit het er ook in als ik inlog via een andere browser.
Ik heb voor oscommerce gekozen en dat verbouwd.

Hm , okee , dus "normaal" is het niet dan.

Nee ik ga echt niet online als mensen vanuit Explorer niet kunnen bestellen , wil niet dat de eerste indruk van bezoekers zo enorm kneuterig wordt , het moet wel goed werken allemaal :n

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:08

(Zie mijn bericht hieronder, het is niet helemaal goed gegaan)
Laatst bijgewerkt door Mchll__ op 09-02-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:10

Een manege wil ik mij niet noemen, maar ik geef zithouding lessen aan zowel beginners, gevorderden,maar ook aan mensen met angst.
Clinics op het gebied van bitloze hoofdstellen, zit houding, EHBO lessen voor instructeurs en omgang met paarden.
En wat nog opgestart moet worden EAT/EAP/EAL op basis van het EAGALA model.
Voorheen had ik ook een tak van het bedrijf, schapenzadels maken (sheepskinpad.nl), maar wegens geen juiste naaimachine hier mee gestopt.

In feb 2009 officieel begonnen als bedrijf, daarvoor al jaren lesgegeven op eigen paarden.

Als ik later groot ben, wil ik graag een kleinschalige eigen manege opzetten.
Laatst bijgewerkt door annebe op 09-02-12 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:11

_URIA_ schreef:
Hallo Allemaal!

Even iets over mijzelf (wil je meer weten PB staat open hihi): ik heb een webshop met ruitersportartikelen met een heel erg breed assortiment en veel verschillende merken. Nu las ik dat hier toch aardig wat boktondernemers zijn en wellicht heb ik een leuk merk die jullie eventueel kunnen gaan verkopen in jullie webshop. Ik heb mij er zeer goed in verdiept en ga dit merk zeker aanbieden op mijn webshop (zal ongeveer over twee werken allemaal rond zijn).

Het gaat om voedingssupplementen voor paarden, geheel goedgekeurd merk, Duits merk, er zit een winstmarge voor jezelf op van 40%, GEEN grote investeringen voor je kunt beginnen, GEEN minimale jaarorders, je kunt er mee stoppen wanneer je wilt, eigenlijk is het gewoon de moeite waard om het te proberen!

Je hoeft niet ingeschreven te staan bij de KVK (mag natuurlijk wel voor de 'te vorderen OB'), je krijg altijd een factuur bij de bestelling. Je kunt je ook aanmelden voor dit merk en zelf inkopen voor eigen gebruik tegen inkoopsprijs dit is ook geen probleem :)

Hoop op leuke enthousiaste bokt ondernemers die samen met mij dit merk in Nederland bekend willen gaan maken :D

Spreekt het je aan en wil je meer informatie stuur mij dan even een PB.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:14

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, hoe bepaal je een prijs!
Momenteel zijn we vollop bezig met het organiseren van clinics, maar waar ik tegenaan loop zijn de prijzen. Omdat het incl lunch heb ik al een begin post, mijn uurtarief is normaal in groepslessen 15,-. Ik wil mensen niet voor hun hoofd stoten dat ik te duur ben en daardoor geen belangstellende krijg, maar ook niet te goedkoop dat mensen denken, t'zal wel niks zijn!