Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:04

Nachtbraker Nuage :D Herkenbaar hoor, ik slaap ook het beste s'ochtends. En aan het eind van de dag/avond krijg ik het meeste energie om aan het werk te gaan.

Ik heb besloten dat ik toch maar eens wat meer werk ga maken van het reclame maken. Kijken of dat wat meer klanten op kan leveren. Een vriendin heeft al aangeboden dat ik haar trailer mag bestickeren. Ze komt regelmatig op wedstrijden dus misschien werkt dat wel.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:31

Ik kan de laatste tijd niet heel goed uit bed komen, maar ik sta liever vroeg op dat ik de hele ochtend kan werken en eind van de middags leuke dingen kan doen, dan dat ik uit kan slapen (wat ik eigenlijk hooguit maar 1x per week doe) en dan de rest van de dag aan het werk moet zijn. Maarja, ieder zo zijn ding he ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:00

Zo ben ik inderdaad ook wel, Joyce! Daarnaast kan ik om een of andere rede aan het einde van de middag niet lekker werken...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:20

Goedemorgen, ik hoop dat het internet het beter doet vandaag, want gisteren was niet best zeg. |(

Verder ben ik druk op zoek naar een andere PSP voor shop die ook buitenlandse betalingen regelt. En druk over teksten aan het nadenken voor de komende wijzingen in mijn shop.
Ik wens jullie een mooie zondag; het ziet er hier buiten zeer goed uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:31

Succes vandaag! Ik ga genieten van het mooie weer, want ik ben weer boos op mn webbouwer...

Hij had beloofd om gister alles klaar te hebben qua toevoegen van producten, althans, dat ik daar weer mee verder kon en nu is het zondag en het is nog steeds niet geregeld. Ik krijg daar zo'n punthoofd van! Dames, wie van jullie heeft de gouden tip om hem een beleefde doch dringende schop onder z'n hol te geven, waardoor hij toch echt eens zijn beloftes na gaat komen. Dit werkt gewoon niet en ik word helemaal gestoord hiervan!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:27

joyce2 schreef:
Succes vandaag! Ik ga genieten van het mooie weer, want ik ben weer boos op mn webbouwer...

Hij had beloofd om gister alles klaar te hebben qua toevoegen van producten, althans, dat ik daar weer mee verder kon en nu is het zondag en het is nog steeds niet geregeld. Ik krijg daar zo'n punthoofd van! Dames, wie van jullie heeft de gouden tip om hem een beleefde doch dringende schop onder z'n hol te geven, waardoor hij toch echt eens zijn beloftes na gaat komen. Dit werkt gewoon niet en ik word helemaal gestoord hiervan!

Tijd om hem erop te wijzen dat jullie een afspraak hebben en dat hij anders naar zijn geld kan fluiten. Ik zou ook gek worden van zo'n webbouwer.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:42

Joyce hoe eerlijk is deze jongen over hoe het er voor staat?
Ik krijg echt het idee dat dit een projectje "als ik zin heb" is voor hem ofzo.
Dat hij het niet serieus neemt moet hij zelf weten, maar wat doe jij?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:53

Joyce, ik snap dat je hier helemaal gestoord van wordt. Je had ect allang online kunnen zijn! Het is maar goed dat je nog niks betaalt hebt. Ik zou een laatste waarschuwing geven, in de trant van; als het eind maart nog niet draait zoals we hebben afgesproken, kun je de stekker eruit gooien en betaal ik dus ook niks.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:55

Heb je afspraken met hem op papier staan?

Persoonlijk had ik allang gemaild met een ultimatum dat dingen klaar moeten zijn met de dreiging als dit niet gebeurt of naar wens is dat je dan naar een ander stapt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:39

Nou, het probleem is dat hij voor mijn gevoel nu op de helft zit (hij zegt elke week dat ie bijna klaar is, maar dat geloof ik niet meer) en dat ik het bij een ander niet goedkoper krijg. Als ik nu stop, moet ik veel meer geld betalen om hetzelfde te krijgen en dat geld heb ik niet. Het zou mij niets verbazen als hij gewoon de stekker eruit trekt als ik met zo'n ultimatum ga dreigen.

Ook ik krijg steeds meer het idee dat hij maar gewoon wat doet en alleen dr aan werkt als hij dr zelf zin in heeft. Naja, misschien moet ik het toch maar doen, dat ultimatum stellen en desnoods dan bij Mijn Webwinkel een shop openen, al is het maar voor in het begin, tot ik voldoende geld heb gespaard om een andere webdesigner te kunnen betalen.

De afspraken staan deels op papier, maar we hebben geen officieel contract, het is min of meer een beetje in goed vertrouwen gegaan.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:49

Joyce, uiteindelijk betaal je misschien meer aan bijvoorbeeld mijnwebwinkel.nl a 19 euro excl. BTW per maand, maar dan had je echt allang online kunnen gaan en bezit je over een heleboel functies. Als er wat is, kun je altijd terecht met je vragen en wordt het binnen 2 dagen opgelost. En tuurlijk duurt het dan ook wel even voordat het naar wens is, maar heb je het wel zelf in handen!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:03

En zelf een shop maken met bijvoorbeeld joomla? Ik heb daar ook mijn winkel mee gemaakt en ben een stuk minder geld kwijt. En kan het aardig naar mijn wensen inrichten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:07

@Georgette: Naja, het probleem is dat ik qua uiterlijk van de site, met Mijn Webwinkel gewoon niet kan bereiken wat ik wil. Bijv. het menu wil ik op een totaal andere plek, met een ander "uiterlijk", maarja, dat moet dan maar even wachten!

Ik heb net mail van hem gekregen, 1 zin: Ben nog steeds bezig met alle instellingen
En ik ben nog steeds aan het bedenken of ik dr nou wat op terug ga sturen of dat ik het maar even zo laat...

@Horserunner: daar zou ik ook naar kunnen kijken. Maarja, ik wil eigenlijk gewoon dat hij het afmaakt, dan zijn we dr klaar mee!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:42

Maar welke instellingen heeft hij nu al af en welke moet hij nog doen dan?

Dit moet toch wel een supergave, de nieuwste snufjes bevattende, megasnel werkende webshop worden....of toch niet?

Joyce vraag die kerel om een NU werkende shop, zodat je nu alvast van start kunt, de rest knutselt hij maar fijn bij dan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:18

hahaha nou ik mocht willen dat het een hypermoderne webshop zou worden (zou toch cool zijn, dat je als klant gewoon in kan spreken wat je zoekt ofzo :D ), maar ik ben heel bang dat het nogal gaat tegenvallen...

We hadden ook al afgesproken dat we gewoon zsm online zouden gaan en hij dan ondertussen verder zou knutselen. Maar elke keer is er wel weer wat anders aan de hand! Eerst was het "eind december ben je online". Daarna was het "als iDeal werkt is het zo goed als af en kun je binnen een paar dagen online", daarna was er iets met zn server waardoor hij veel dingen weer overnieuw moest doen en nu snap ik eigenlijk niet meer waarom het zo lang moet duren.

Ben hem nu toch maar vriendelijk, doch dringend aan het mailen dat ik er eigenlijk een beetje klaar mee ben!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:39

Doe dat Joyce want dat hij zijn onderneminkje niet serieus neemt en al is gestopt voor hij begonnen was, wil niet zeggen dat hij jou daar mee in moet sleuren.
Deze minder leuke kant (boos moeten worden) hoort er ook bij, dit ga je nog tig keer mee maken.
En als hij nu zou zeggen, je zoekt het maar uit, dan doe je het gewoon lekker zelf.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:47

Tegenover "vreemden" zoals leveranciers ed kan ik vaak wel makkelijk op mn strepen staan, maar omdat ik deze gozer gewoon mag (vriend van mn broertje), vind ik het moeilijk om heel boos te doen. Ik kom hem na dit gebeuren ook nog regelmatig tegen, dus moet er voorzichtig mee omspringen.

Maarja, ik heb nu een heel verhaal gehouden, met als eindconclusie dat het eind van de maand gewoon online moet zijn en dat hij de schoonheidsdingetjes dan maar moet fixen als de shop al draait. Als het hem niet gaat lukken voor het einde van de maand, ga ik opzoek naar wat anders heb ik gezegd en dat ik dat erg jammer zou vinden, omdat ik weet dat hij een mooie shop voor me aan het bouwen is.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:41

Lovepaints schreef:
Goedemorgen, ik hoop dat het internet het beter doet vandaag, want gisteren was niet best zeg. |(

Had ik gisteren ook super veel last van!

@Joyce: Wat balen zeg! Ik denk dat je idd het juist hebt gedaan! Dit schiet echt niet op en het kost jou inkomen!!!!!

Pff... ik ben echt kapot van een dagje Thialf! Was een geweldige middag en veel foto's gemaakt die ik hopelijk kan gebruiken voor mijn portfolio, maar morgen staat de volgende opdracht al weer op planning, dus geen grote bijleesactie van mij! Sorry!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:44

Wel lekker toch, dat je zoveel te doen hebt? Dan maar weer bijlezen als je je verveelt ;) Succes morgen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:45

haha, zeker! Heb het de laatste weken echt giga druk! Helemaal niet erg! Was beter als het allemaal betaald werd, maar dat komt wel! Vandaag was eigenlijk persoonlijk voor de fun, maar als er portfolio materiaal overblijft is altijd fijn! Thanks! Komt helemaal goed!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:43

Joyce, je kunt er toch bij zeggen dat jij hierdoor omzet misloopt en daardoor je doelen voor 2011 misloopt. Daarnaast zou ik er bij zeggen dat hij het als iets zakelijks ziet en dat hij het niet persoonlijk moet opvatten. Want dat is het toch. Want jij moet en wilt verder met je bedrijf en hij werkt dat, ongewild, tegen. Dus dan moet je wel opzoek naar iemand anders. Het is moeilijk om bij een kennis het zakelijke en persoonlijke los te koppelen maar dat moet je wel doen. Succes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:08

Ik heb zowaar een mail terug, dat alles wat ik laatst had gevraagd werkt en dat hij nu weer verder ging met de lay-out en fine tuning van de dingen. Dus nu kan ik in elk geval verder met producten toevoegen! Straks dus even checken of alles inderdaad werkt en hoe hij de dingetjes nu gedaan heeft.

Over de planning zegt hij, daar ben ik niet goed in, dat wist ik van tevoren, maar mijn broer zou me daarbij helpen. Dat is ook zo, dat heeft hij van begin af aan al gezegd en zijn broer kwam in het begin ook steeds mee naar overleg enzo. Alleen zijn broer heeft hem in de steek gelaten, die had geen zin meer om te helpen ofzo. Dus misschien dat ik hem ook nog eens een mailtje stuur, want dat is natuurlijk geen stijl.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:23

Ziet er zo weer hoopgevend uit Joyce. Soms is het ook wel lastig, maar het is ook niet altijd handig om meteen heel erg op je strepen te gaan staan. Ik vind dat je het zo handig hebt aangepakt. Hij is toch weer goed aan het werk geweest en zijn antwoord klinkt ook bemoedigend!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:25

Morgen!

Ik heb eigenlijk een directe vraag: als ik een offerte maak voor een bruidsreportage dan heb ik daar verschillende kostenposten in staan (fotografie, reiskosten, dvd met orginele bestanden). Bereken ik over het totaal bedrag btw? Of nog apart over mijn uurtarief? Zit er over na te denken en nu kom ik er niet meer uit...haha!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:14

Ik zou gewoon alle posten apart vermelden met een bedrag exclusief btw en dan onderaan de btw er bij optrekken. Tenzij je bijvoorbeeld een prijslijst hebt met inclusief btw bedragen, dan zou ik overal een inclusief btw bedrag noteren. Dat vinden consumenten/particulieren zoiezo fijner. Daarnaast hoeft er niet persé een btw bedrag op de offerte te staan, als er maar wel staat of het exclusief of inclusief de btw is en hoeveel procent btw er wordt berekend over het product.
Duidelijk?