Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:05

Oh gelukkig, dus ik ben niet de enige die af en toe een solliciteerdipje heeft. ;)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:28

Ik mag ook weer aan het solliciteren...
Uitzendbureau belde me ineens op dat ik fase A bijna afgerond heb en dus 78 weken voor het uitzendbureau heb gewerkt, dus moeten ze me of een contract aanbieden of ik moet eruit en aangezien het bedrijf waar ik nu zit niet aan contracten doet (en de meeste andere bedrijven met hun) is dit mijn laatste week daar terwijl ik geen recht heb op WW omdat je voor WW een half jaar aaneengesloten moet hebben gewerkt en die 78 weken voor het uitzendbureau hoeven niet aaneengesloten te zijn en dat waren ze dus ook niet........
Nou is het zo dat ik op 25 augustus met een opleiding wil beginnen, dus ik mag nu op zoek naar fulltime werk voor 2 maanden en daarna parttime werk voor naast de opleiding.......
Ge-wel-dig die regelingen hier........... heb zin om iemand de nek om te draaien!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:36

Dat klinkt niet fijn, Eefke....Dan kom je al snel in de callcenter/productiewerk...misschien loop je tegen zwangerschapsvervanging aan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:36

Mijn contract loopt eind van de maand af, drie keer verlengt dus vast of buiten. Het is buiten geworden wat ik eigenlijk niet zo erg vind want ik september ga ik toch terug studeren. Nu heb ik maanden, ik heb wel recht op uitkering (woon in belgië en ik gaeen opleiding van 3 jaar ga volgen dat leidt naar een knelpuntberoep wordt ik ondersteund) Nu moet ik jullie eerst al mijn papierwerk in in orde maken en dat is hier hetzelfde als in Nederland, dit gaat niet zonder slag en stoot. De laatste 2 weken van augustus ga ik nog op vakantie, dus ik zou voor een dikke maand nog werk moeten zoeken, ik moet ook nog stageplaats zoeken en nog dingen in orde maken waar ook nog tijd gaat inzitten.
Als ik toch nog iets voor een maand vind dan doe ik het wel natuurlijk maar in de vakantieperiode vind je niet makkelijk iets voor een maand aangezien ze die jobs geven aan vakantiewerkers (studenten) en dit mag ik niet doen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:38

Dat klinkt erg lastig...

Ik heb zojuist een mail ontvangen dat ik uitgenodigd ben voor een tweede gesprek overmorgen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:39

Super. Zie je, dan gebeurt er weer zoiets, en heb je de motivatie helemaal terug!

Ik ben langzaamaan zenuwachtig aan het worden voor mijn eerste gesprek morgen. Ik wil het echt zo graag, die baan.....Kan ik mijn hele persoontje in kwijt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:41

Oeh, succes! :))

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:49

Wat komt me dat toch bekend voor Chanel, we zitten in hetzelfde schuitje geloof ik.

Gefeliciteerd Emytje!

Succes Viennanova!
Ik had gehoopt op vakantiewerk, maar voor de meeste dingen ben ik te oud en het probleem is dat het bedrijf waar ik nu zit al productiewerk is en zelfs daar is geen werk in voor 2 maandjes......
Callcenter is niks voor mij, ik laat me eerder dingen aansmeren dat dat ik ze aan mensen aangesmeerd krijg, dus laten we dat maar niet gaan doen. Zwangerschapsvervanging is een mogelijkheid, wie is er hier zwanger?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:52

Calcentre is niet altijd dingen aansmeren, soms kun je ook werken bij zo'n helpdesk of klantenservice, dat je zelf gebeld word ipv dat je mensen lastig moet vallen!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:08

Voor dat werk kun je goed kijken op nationalevacaturebank.nl, daar staat altijd de wereld van zulk werk op. Ik ben iig niet zwanger :-) .

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:09

Nou mag ik mij hier ook melden?
Per 31 juni loopt het project waar ik op ingehuurd ben af. En hoe graag ze me hier ook zouden houden, er is geen budget om een plek voor me vrij te maken. Erg jammer, ik zit hier op mn plek, werkgever is heel blij met me......
Ik solliciteer me suf en schrijf me overal in....Heb 18 jaar werkervaring, waarvan dik 10 jaar op administratief/secretarieel gebied. en dan nog krijg ik te horen dat ik te weinig evaring heb op dat vlak. Voor de zekerheid heb ik zojuist dus ook maar een WW aanvraag gedaan. Nog nooit gebruik van gemaakt, dus vind het wel een beetje vervelend. Ik hoop dus voor 1 juli gewoon een andere baan te hebben........

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:20

Zelf gebeld worden is wel beter dan moeten bellen.... *kijkt verder naar vacatures*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:31

Kennen jullie de site www.indeed.nl? Ik heb me daar ingeschreven en krijg iedere dag een email met vacatures die redelijk/goed aansluiten met wat ik zoek. Je kunt van alles ingeven: beroep, afstand, uren, noem maar op. Volgens mij zoeken hun gewoon alle sites af (jobcoach, vacaturebank, ...) en krijg je alles in 1 overzicht per mail. Misschien een tip voor medezoekers?

Ik geef bij vragenlijsten via internet altijd ons 2e telefoonnummer op. Die callcenters bellen het liefst rond etenstijd en haat die bedrijven. Omdat het de 2e lijn is, neem ik nooit op :o. Ik ben het dus eens dat je beter gebeld kunt worden door klanten dan dat je zelf moet bellen naar klanten.

Ondertussen wacht ik nog steeds met spanning tot er wat bekend wordt over het gesprek vorige week. Ik heb vrijdag gebeld maar degene die er over gaat is er alleen op dinsdag en donderdag. Kan eventueel naar de locatiemanager bellen, maar ja, is het goed om er achterheen te gaan? Hoop dus morgen meer te weten maar het wachten duurt lang hoor :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:36

Patpen: ik zou de locatiemanager bellen, maar ja ik ben altijd heel ongeduldig :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:44

Ja, ik twijfel ook of ik dat zal doen. Maar zou het positief of negatief overkomen als ik er achter heen ga bellen? En voor hetzelfde geld weet hij ook (nog) niets en moet ik alsnog tot minimaal morgen wachten. Ik kan ook de post nog even afwachten....
Laten ze dan ook niet zeggen dat je het dezelfde week nog te horen krijgt!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:50

Daarom, het kan ook als gemotiveerd over komen....Ik zeg: doen

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:11

Heb net gebeld. Kreeg het antwoordapparaat. Dus er zit niets anders op nu dan afwachten :):)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:18

nou succes er mee he....
heeft iemand hier trouwens ervaring met het aanvragen van een ww uitkering? Hoe gaat het in zn werk nadat je online je aanvraag hebt gedaan? M.a.w. wat zijn de volgende stappen (zowel vanuit het UWV als de stappen die ik zelf moet ondernemen)?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:35

Bij mij ging de aanvraag heel soepel. Kreeg heel snel schriftelijk bericht dat het was goedgekeurd en het geld overmaken levert ook geen problemen op. De WW betaald per 4 weken en niet per maand, moest ik even aan wennen.
Maar als het goed is, moet je een dezer dagen bericht krijgen. Volgens mij moet jij nu dus ook afwachten ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:48

Ok, ik heb per mail een bevestiging gehad, dus ik wacht het maar even af idd....
Duurt het idd zolang voor je goed en wel je geld hebt? Ik hoor wel eens 8-9 weken voor de eerste keer overgemaakt is....

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:58

Geld van de WW ging hier ook vrij vlot. :j Zijn ze heel netjes mee!! Ik moest wel nog een keer langs bij het UWV kantoor, gezamenlijk met een groep een presentatie bijwonen wat de eisen waren van de WW, welke rechten en plichten ik had etc.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:01

mensen even vraagje aan jullie :o

Heeft iemand voor mij een sollicitatiebrief, een voorbeeld? Ik heb al gegoogled maar kan niet echt iets vinden wat me aanspreekt. Nu ben ik al een heel eind met mijn brief maar ik loop vast op mijn motivatie :o
ik wil graag een vlotte en spontane brief zonder arriogant over te komen o.i.d. maar dat is blijkbaar niet zo makkelijk.

Ik hoor hier overigens niet want ik heb nu gewoon een baan, maar liep tegen wat leuks :o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:39

Ik heb die plichten net gelezen...nou die liegen er niet om...je moet zelfs verhuizen als je binnen bepaalde tijd geen passende baan binnen je eigen regio hebt kunnen vinden...Ja hallo...kopen jullie mijn huis dan en zorgen jullie voor een andere baan voor mijn man...wat een rare regel zeg 8)7

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:24

Ik ben alleen bij het UWV geweest om mij in te laten schrijven. Werkcoach is over het algemeen een aanfluiting en daar moet je je niets bij voorstellen :n. Maar ik heb idd ook iets gelezen over reistijd (2 uur enkel moet je accepteren, na 1/2 jaar zelfs 3 uur). Nog nooit een bijeenkomst gehad over rechten en plichten. Je moet wel X sollicitatiebrieven schrijven pm.
Om meerdere redenen heb ik vrijstelling van soll.plicht, mijn werkcoach doet niets en ik wacht nu op uitnodiging van arbeidsdeskundige (wachttijd is maar 3 maanden :+). In theorie moet die mij aan een baan gaan helpen. UWV denkt zeker dat ik nog in sprookjes geloof! Daarom zoek ik zelf maar kan door de vrijstelling behoorlijk selectief zijn. Maar wat zou ik het leuk vinden als ik voor het gesprek met UWV al een leuke baan heb :)).

Sakkia: er staan verschillende (goede) brieven op werk: https://www.werk.nl/portal/page/portal/ ... fschrijven
Misschien heb je hier iets aan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:29